Vandfilter i kaffemaskine. Har det nogen v~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-06-06 14:39

Jeg har for nylig købt en Braun kaffemaskine. Type 3104.

Med den fulgte et vandfilter.

Det skulle forbedre kaffesmagen, forhindre tilkalkning, og mindske
klorindhold.
(Det sidste virker formentlig kun hvor der er tilsat klor til vandet)

Har dette filter en funktion, eller er det svindel.?

Har du erfaring med et tilsvarende filter.?

Mvh. Jørgen

Fra : Max

Dato : 03-06-06 17:07

Hej Jørgen

> Har dette filter en funktion, eller er det svindel.?

Hvad siger din egen erfaring dig ?

Mvh Max

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-06-06 19:54

Max wrote:
> Hej Jørgen

> Hvad siger din egen erfaring dig ?

Ingen forskel fra en std. Melitta. Efter 3 ugers brug.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 04-06-06 13:19

Jeg har brugt dette filter i en årrække. Jeg er meget tvivlende på effekten.
Filteret bliver skiftet ud med diverse intervaller, men det er mest fordi,
at jeg har let adgang til filterne.
Skal man sikre mod kalk, bør man anvende vand fra flaske.
Har brugt vand med lav hårdhed (5).
Man skal dog være opmærksom på, at for lidt kalk i vandet gav give lav pH
med migration af kobber til følge.
Vandfilteret effekt, Tjaa jeg vil spare pengene, medmindre producenten kan
dokumentere effekten.

Henrik

Fra : Hauge

Dato : 04-06-06 17:17

Du er hvad du spiser. wrote:
> Skal man sikre mod kalk, bør man anvende vand fra flaske.

Hvilket der normalt også er kalk i, dog er der _måske_ ikke så meget i.
Men var der ikke lige noget med et bryggeri der brugte alm. vandhanevand
som kildevand i deres produktion?

> Man skal dog være opmærksom på, at for lidt kalk i vandet gav give lav pH
> med migration af kobber til følge.

Har ph og kalk noget med hinanden at gøre?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060604161659@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.