World of Warcraft - Købe hvad til at start~
Fra : CC

Dato : 03-06-06 08:28

Jeg har lovet sønnen, at han må få WOW efter sommerferien. (Jeg vil ikke
betale for juli måned når vi er væk fra ferie etc.)
Men hvordan kommer vi i gang bedst, hurtigst og ikke mindst billigst.

1) Skal vi købe et spil, som skal installeres og derefter on-line registrer.
Hvilken spil skal købes - Jeg syntes det findes i forskellige varianter

2) Kan vi lade os online registrer og den nødvendige software vil blive
installeret.

Smid også gerne et par link hvor jeg evt. kan læse mere

Fra : Simon Nejmann

Dato : 03-06-06 09:29

On Sat, 3 Jun 2006 09:27:39 +0200, "CC" <cc@mail.dk> wrote:

> [...]
>installeret.
>
>Smid også gerne et par link hvor jeg evt. kan læse mere

Køb spillet, men vent med at online registrere det - den gratis måned
der følger med starter først når du bruger den medfølgende kode til at
registrere en konto online.

Efter I har installeret og registreret spillet og prøver at gå online
første gang vil det gå i gang med at downloade nogle patches - det kan
godt tage noget tid alt efter hvor hurtig jeres internet forbindelse
er.

Mht links, så er her et par jeg plejer at bruge:

Den officielle europæiske side:
http://wow-europe.com/en/

To database sites med info om quests, items, og andre ting:
http://wow.allakhazam.com/
http://www.thottbot.com/

Sidst men ikke mindst, så er der et site med addons (små programmer
der bla. kan ændre hvordan spillets brugerflade ser ud):
http://curse-gaming.com/en/wow/addons.html¨

Simon Nejmann

Fra : CC

Dato : 03-06-06 11:30

"Simon Nejmann" skrev i en meddelelse ...
> Køb spillet, men vent med at online registrere det - den gratis måned
> der følger med starter først når du bruger den medfølgende kode til at
> registrere en konto online.

Altså vi kan købe spillet nu, installere det og spille "gratis" i en måned,
holde ferie og bruge aktiveringskoden til næste "gratis" måned og derefter
online betaling frem i tiden.
Hvad med evt. "figurer/karaktere" i spillet mister de og/eller deres
erfaring/exp. points.

> [...]
> første gang vil det gå i gang med at downloade nogle patches - det kan
> godt tage noget tid alt efter hvor hurtig jeres internet forbindelse

Ok

> [...]
> Sidst men ikke mindst, så er der et site med addons (små programmer
> der bla. kan ændre hvordan spillets brugerflade ser ud):

Tak for links - de vil blive studeret nærmere......

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 03-06-06 13:38

> [...]
> online betaling frem i tiden.
> Hvad med evt. "figurer/karaktere" i spillet mister de og/eller deres

Nej i kan:

1. købe det nu, lade med at at røre noget som helst- tage på ferie, og når i
kommer hjem igen åbner i pakken registrerer jer, får den tilhørende gratis
måned, samt registrerer et kreditkort med evt. månedligbetaling, som vi
blive trukket første gang efter den gratis måned.

eller:

2. I kan købe det nu, registere, spille den gratis måned, og lade være med
at vælge nogen "billing" på kreditkort. Derfor vil din account blive lukket
efter den gratis måned, - i tager på ferie, og når i kommer hjem igen, føjer
du en betalingsmetode til, pengene vil blive trukket og du kan spille igen.

Characters og items, experience forbliver på blizzards servers hvad enten
din betalings udebliver, eller du helt lukker for betaling. Jeg stoppede
betaling sidste år i September, og åbnede for betalingen igen omkring Maj,
da hentede den de nyeste patches der på den tid var kommet, og jeg kunne
spille - hvorved mine characters var intakte og alt var gemt. Dette er blot
en ekstra service fra blizzard

Mvh. Martin

Fra : ASKF

Dato : 04-06-06 12:03

Martin Ohlsson ytrede sig i
<448182b1$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>du en betalingsmetode til, pengene vil blive trukket og du kan spille igen.

Det er ikke korrekt, man er nødt til at vælge betalingsmetode når man
opretter en konto (ved online registreringen).

Vælger man forudbetalte GameCards skal man indtaste koden til de første
60 dage. Vælger man i stedet CreditCard (VISA) kan man inden man tager
på ferie stille kontoen i bero, så der ikke trækkes penge for den
efterfølgende måned. Når man ønsker at spille igen aktiverer man blot
kontoen.

> [...]
>spille - hvorved mine characters var intakte og alt var gemt. Dette er blot

Man optjener endda Rested Bonus, selvom kontoen er inaktiv. Jeg havde
fuld Rested Bonus på alle mine chars efter en tre måneders pause sidste
efterår.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-06 20:57

In article <448182b1$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...
> [...]
> spille - hvorved mine characters var intakte og alt var gemt. Dette er blot

De skriver på deres website at de gemmer karakteren sådan i al fremtid,
der er ikke en begrænsning på (det kan jo komme hvis filmen bliver en
financiel fiasko

Fra : PetrolHead

Dato : 07-06-06 19:43

On Sat, 3 Jun 2006 12:29:47 +0200, "CC" <cc@mail.dk> wrote:

> [...]
>online betaling frem i tiden.
>Hvad med evt. "figurer/karaktere" i spillet mister de og/eller deres

Hvis du kan få fat i de origianle CD'er har jeg en trial key du godt må
få til din søn- Denne key kan man bruge til at spille spillet i 10 dage
med den eneste begrænsning at man ikke kan snakket i de generelle
kanaler eller bruge auktionene
Flemming Jacobsen

Fra : CC

Dato : 13-06-06 11:10

"PetrolHead" skrev i en meddelelse

> [...]
> få til din søn- Denne key kan man bruge til at spille spillet i 10 dage
> med den eneste begrænsning at man ikke kan snakket i de generelle

Tak for tilbuddet, lige nu er der ro om sagen, så jeg ser om jeg ikke kan
"luske" den igennem til efter sommerferien.

Fra : PerX ...

Dato : 04-06-06 20:56

In article <448139ef$0$27629$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, cc@mail.dk
says...
> [...]
>
> 1) Skal vi købe et spil, som skal installeres og derefter on-line registrer.

Ja.

> Hvilken spil skal købes - Jeg syntes det findes i forskellige varianter

Der findes forskellig spil som hedder noget med Warcraft (Fx, "Warcraft
3") - men der findes kun et World of Warcraft - der er der forskel på
den amerikanske og den europiske version. Der var også en speciel
"Collectors edition" som havde ekstra ting i, en dvd, et kort, og en bog
- men den er formentlig ikke til at finde mere.

Der kommer en udvidelse til spillet (nok i tide til jul) men den er ikke
på markedet endnu.

> 2) Kan vi lade os online registrer og den nødvendige software vil blive
> installeret.

Du skal opdatere via nettet, men du kan ikke undgå at installer fra din
disk

> Smid også gerne et par link hvor jeg evt. kan læse mere

Det burde være lige til hvis du har et visa dankort og kan læse lidt
engelsk, så bare følg installeren :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-06-06 09:53

CC <cc@mail.dk> skrev i
448139ef$0$27629$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :

> Jeg har lovet sønnen, at han må få WOW efter sommerferien. (Jeg vil
> ikke betale for juli måned når vi er væk fra ferie etc.)

Mon ikke også det er bedre for ham at komme lidt ud i det gode vejr :p

> [...]
>
> 1) Skal vi købe et spil, som skal installeres og derefter on-line
> registrer. Hvilken spil skal købes - Jeg syntes det findes i

Hvis du kigger på æskerne i en butik, ja - så ser det ud som om der
er flere udgaver. Det er dog kun æskernes design. Indholdet er det
samme, så længe der står "World Of Warcraft" på æsken*, og det er
en spil-æske**.

*) I nogle butikker står det flere år gamle Warcraft III, eller
opsamlings-æsker med flere gamle Warcraft spil stadig på hylderne.

**) Nogle butikker sælger også de såkaldte "gamecards" i spil-
lignende æsker. Dette er et kort med en kode på. Hvis man indtaster
koden på konto-profilen, tilføjes et antal spil-dage til kontoen.
Typisk 30 eller 60 dage. Det er altså en måde at "købe betaling"
på - ligesom telefon-kort.

> 2) Kan vi lade os online registrer og den nødvendige software vil
> blive installeret.

Det simpleste er at købe spillet i en butik og installere det.
Herefter skal man oprette en konto, og vælge betalingsmetode.

Det er hér man kan indtaste koden fra et "gamecard", eller man
kan indtaste et kreditkort-nummer (ganske sikkert), hvorefter
pengene vil blive trukket fra kortets konto når det bliver tid
til dette.

I første omgang vil der selvfølgelig ikke blive trukket penge
før den gratis måned er brugt, uanset valg af betalingsmetode.

I kan til enhver tid stille kontoen i bero, hvorefter der ikke
vil blive trukket penge før kontoen aktiveres igen. Således
kan man spille den første gratis måned, og stille kontoen i
bero inden der trækkes penge første gang...

Som andre har skrevet, vil intet forsvinde fra kontoen.
Hverken figurer, items, levels, skills eller xp. Intet.

> Smid også gerne et par link hvor jeg evt. kan læse mere

http://www.mediafamily.org/kidscore/games_world_of_warcraft.shtml

Lidt amerikansk, men der er alligevel et par gode pointer. Spillet
er meget gruppebaseret, så det er vigtigt at man kan opføre sig
fornuftigt, hvilket bringer mig til valget af server:

I WoW er der forskellige typer af servere:

RP: RolePlaying - for de mere modne (ideelt set) spillere.
Her er det ikke acceptabelt at optræde som en virkelig person,
man skal leve sig ind i sin figur. For eksempel er det ikke
smart at snakke om den seneste nye biograffilm, ligesom der
er krav til din figurs navn (ingen referencer til den
virkelige verden, eller den virkelige verdens sprog...)

PvP: Player versus Player - for de konkurrence-mindede.
Her skal du passe på hvis du møder en spiller fra den modsatte
'faction', da de kan angribe dig hvis det passer dem.

Normal: Hverken RP eller PvP, men heller ikke ingen af delene :)
PvP er ikke slået til, og der er ingen krav om RP opførsel, men
man kan selvfølgelig stadig aktivere PvP hvis man vil.

RPPvP: Kombinationen af RP og PvP på samme server.

http://www.nelving.dk/wow/spillet.asp
http://da.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Erik Dan

Dato : 09-06-06 00:38

"CC" <cc@mail.dk> wrote in message
> Jeg har lovet sønnen, at han må få WOW efter sommerferien. Smid også gerne
> et par link hvor jeg evt. kan læse mere

http://wow.allakhazam.com/

/ Dan

Fra : CC

Dato : 13-06-06 11:14

Har købt spillet, men gemt det, da der pt. er ro om sagen.
Så ser jeg om jeg kan "luske" den igennem til efter sommerferien.

Lige nu er det udendørs-rollespils-krig i sommervarmen - Fedt !!

Tak for alle indlæg, links, ideer etc.