Vægtafgift afregning
Fra : DaFosia

Dato : 03-06-06 06:08

Sagen er den at jeg solgte en bil privat i lørdags altså den 27.maj.
Køber skal selv sørge for omregistrering inden for 3 uger.

Vægtafgiften skal betales den 9.juni for perioden 1.maj -
30.oktober.
Er der nogen der har erfaring med, om CRM er i stand til at afregne på
forhånd.
Jeg tænker på, at hvis jeg sender dem en kopi af slutsedlen, at de
så sender mig en regning på det beløb, som jeg skal betale for
perioden.
Anyone?

Fra : sdsf

Dato : 03-06-06 06:25

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Jeg tænker på, at hvis jeg sender dem en kopi af slutsedlen, at de
>så sender mig en regning på det beløb, som jeg skal betale for
Det er omregistreringstidspunktet CRM bruger, så din slutseddel kan de
ikke bruge til noget.

Afregning med CRM er noget der efter min erfaring køre helt automatisk,
og du får en check på det beløb du har betalt for meget ganske kort tid
efter
omregistreringen.

Du kan risikerer at køber udskyder omregistreringen, og dermed lader dig
betale vægtafgift.

Fra : Ricky

Dato : 03-06-06 07:33

sdsf wrote:
> Du kan risikerer at køber udskyder omregistreringen, og dermed lader dig
> betale vægtafgift.

Nemlig! Jeg har en mistanke det vil ske, da jeg har set, at køber har
sat bilen til salg. Han tror åbenbart han har gjort et guldkøb og han
regner jo nok med, at kunne nå at sælge den inden de 3 uger er gået. Men
med den pris han prøver at sælge den til, lykkedes det højst
sandsynligvis ikke.

Hvad sker der egentlig, hvis jeg ikke betaler vægtafgift den 9.juni.
Jeg får sandsynligvis en rykker. Kan jeg så sende dem en kopi af
slutsedlen, for at bevise at det ikke er min bil mere?!?!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-06 07:35

Ricky skriver:

> [...]
> regner jo nok med, at kunne nå at sælge den inden de 3 uger er gået. Men
> med den pris han prøver at sælge den til, lykkedes det højst

Derfor sørger du for at omregistrering sker, når i laver handlen. Man
kører samlet til motorkontoret og så er det overstået.

> Hvad sker der egentlig, hvis jeg ikke betaler vægtafgift den 9.juni.
> Jeg får sandsynligvis en rykker. Kan jeg så sende dem en kopi af
> slutsedlen, for at bevise at det ikke er min bil mere?!?!

Nej.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ricky

Dato : 03-06-06 07:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Derfor sørger du for at omregistrering sker, når i laver handlen. Man
> kører samlet til motorkontoret og så er det overstået.

Uinteressant nu!

> Nej.

Er det et gæt eller har du reel erfaring med emnet?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-06-06 07:58

"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse news:44812cf0$0$152

.. Men
> med den pris han prøver at sælge den til, lykkedes det højst sandsynligvis
> ikke.

Grib fat i ham nu!!, mens du ved hvor bilen er. En evt. køber får sikkert
lov til at køre i dit navn også, til den tid ved du hverken hvor ejer el.
bil er :((.

> Hvad sker der egentlig, hvis jeg ikke betaler vægtafgift den 9.juni.
> Jeg får sandsynligvis en rykker. Kan jeg så sende dem en kopi af
> slutsedlen, for at bevise at det ikke er min bil mere?!?!

Kan du ikke bruge til en sk.... Ja du får lov til at betale, til
tid&evighed, hvis du ikke melder den stjålet ;).

Fra : Ricky

Dato : 03-06-06 08:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Kan du ikke bruge til en sk.... Ja du får lov til at betale, til
> tid&evighed, hvis du ikke melder den stjålet ;).

Jeg synes jeg har læst noget om, at man kan tvangafmelde bilen på
motorkontoret efter de 3 uger er gået. Nogen der har erfaring i dette?

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 03-06-06 08:30

klip

> Kan du ikke bruge til en sk.... Ja du får lov til at betale, til
> tid&evighed, hvis du ikke melder den stjålet ;).

Man kan ikke melde en solgt bil for stjålet!!

Hvis bilen ikke bliver ommeldt inden for fristen, så henvend dig til dit
forsikringsselskab. Her vil du kunne få hjælp. Har selv prøvet det ved en mc
der ikke blev omregistreret.
Mit forsikringsselskab meddelte politiet, at der ikke længere var forsikring
tegnet på køretøjet og politiet inddrog så pladen på mc.-en.

Fra : Sidse

Dato : 03-06-06 13:56

> Kan du ikke bruge til en sk.... Ja du får lov til at betale, til
> tid&evighed, hvis du ikke melder den stjålet ;).

Sikke noget vrøvl.
Du ringer til dit forsikringsselskab og afmelder din forsikring. De siger
det vil ske automatisk, du siger så at du alligevel vil afmelde den NU! så
siger de "ok" og afmelder den.
Når de 3 uger så er gået kommer der et brev fra politiet at du skal aflevere
dine nummerplader, så ringer du til den lokale politistation og siger "jeg
har solgt bilen, køber bor ****" De tager så ud og henter pladerne og så er
den ikke længere.

Alt hvad du kan risikere er at betale vægtafgift en ugestid for meget (måske
2 hvis politiet er sløve)

Ja, dette er noget jeg har prøvet, ikke noget jeg gætter mig til.

Henrik

Fra : MK

Dato : 03-06-06 14:30

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> Når de 3 uger så er gået kommer der et brev fra politiet at du skal
> aflevere dine nummerplader, så ringer du til den lokale politistation og
> [...]

Og hva' så hvis køber er flyttet til Nice?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-06 14:33

MK presented the following explanation :

> Og hva' så hvis køber er flyttet til Nice?

Så kører han rundt i Nice med en bil uden forsikring - surt show hvis
han er skyld i et uheld.

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Tom K.

Dato : 03-06-06 18:01

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse

> Alt hvad du kan risikere er at betale vægtafgift en ugestid for meget
> (måske 2 hvis politiet er sløve)
> Henrik

Hvornår får man så sin check fra CRM?

--
Tom K.

Fra : pwh

Dato : 03-06-06 08:54

DaFosia wrote:
> [...]
> 30.oktober.
> Er der nogen der har erfaring med, om CRM er i stand til at afregne på

Jeg købte for nylig min Fars kones gamle Kadett, og hun fik kort efter
en opkrævning på næste 1/2-års vægtafgift.
Hun ringede bare ind til CRM og forklarede sagens sammenhæng
og fik så tilsendt en ny regning på den korte periode der var op til jeg
fik omregistreret den i mit navn, jeg har så fået en på det resterende beløb.

Men tag lige og ring til dit forsikringsselskab og sig hvornår du solgte den,
det er næsten mere reglen end undtagelsen at folk ikke omregistrerer
inden for de 3 uger er min erfaring.

/Jens