Dæk / komfort - igen
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 19:08

Jeg prøver lige igen... første indlæg kom vist ikke igennem...

Bilens dæk nærmer sig stille og roligt de mærker som fortæller, at de skal
skiftes/er ulovlige at køre med. Jeg har indtryk af, at bilens komfort og
affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere komfort?
Bilen er en Golf IV.

MVH P.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 20:31

"Pedro" <_> skrev i en meddelelse
> [...]
> affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
> kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere

Dårlige dæk = dårlig oplevelse
gode dæk = dejlig oplevelse.

Så skift du blot.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 22:13

Olsen wrote:
> Dårlige dæk = dårlig oplevelse
> gode dæk = dejlig oplevelse.
> Så skift du blot.

Jamen det er ikke dårlige dæk... blot ved at nå minimums-mærket.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 07:38

"Pedro" <_> skrev i en meddelelse

> Jamen det er ikke dårlige dæk... blot ved at nå minimums-mærket.

Rystede de ikke ?
Opstået over længere tid ?
Må være firkantede dæk *S*.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 05:39

Olsen wrote:
> Rystede de ikke ?
> Opstået over længere tid ?
> Må være firkantede dæk *S*.

???
Ryster? Fordi de er ved at være slidt? Nej.
Jeg synes bare at affjedringen på bilen er blevet hårdere jo mere slidt
dækkene er.

/P.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 08:12

"Pedro" <_> skrev i en meddelelse

> ???
> Ryster? Fordi de er ved at være slidt? Nej.
> Jeg synes bare at affjedringen på bilen er blevet hårdere jo mere slidt
> dækkene er.

Lidt imponerende du kan mærke, at dækkende er blevet hårdere.
Normalt sker dette langsommere, og man vænnes til det.
Men får du derimod nye dæk på mærker du det med det samme.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 14:27

Olsen wrote:
> Lidt imponerende du kan mærke, at dækkende er blevet hårdere.
> Normalt sker dette langsommere, og man vænnes til det.
> Men får du derimod nye dæk på mærker du det med det samme.

Jeg kunne mærke en stor forskel da jeg satte sommerdækkene på bilen for et
par måneder siden.
Sådan en forskel fra vinter- til sommerdæk har jeg ikke oplevet før, synes
jeg.

MVH P.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-06-06 07:55

> [...]
> affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
> kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere

Hvis det har taget et par år at køre dækkene ned, så er de også i den tid
blevet markant stivere/hårdere i gummiblandingen - populært sagt, så
fordamper dækkene - de bliver hårdere og hårdere.
Det er også derfor det er en meget dårlig ide at købe vinterdæk som er en
4-5 år gamle.

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-06 09:28

> Det er også derfor det er en meget dårlig ide at købe vinterdæk som er en
> 4-5 år gamle.
> --
Det er også derfor det er en meget dårlig ide at KØRE MED vinterdæk som er
en
4-5 år gamle :(. De er ikke en hat bedre end sommerdæk.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-06 09:22

"Pedro" <_> skrev i en meddelelse

> kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere
> komfort?
> Bilen er en Golf IV.

G.IV chassiset, Octavia,Leon etc., slider hæl/tå på dækkene, det giver
rumlen og dækstøj. Der går ikke længe før de er som de gl. :(.