Julen 2006 - Spil om Kristen Rambo
Fra : Cyril Malka

Dato : 02-06-06 15:57

Er du parat til det nye varme spil for 2006? Det bliver vist det helt
hotte: Left Behind: Eternal Forces.

I dette spil er du en soldat i en militær gruppe, hvis mål er at
genkristne Amerika, forvandle landet til et teokrati, og lade Kristus
dominere alle livets dele. Læs mere her:
http://www.nytestamente.org/content/view/22/

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Poul Nielsen

Dato : 02-06-06 21:12

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> genkristne Amerika, forvandle landet til et teokrati, og lade Kristus
> dominere alle livets dele. Læs mere her:

Nåh da da

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-06-06 23:13

Cyril Malka skrev:
> [...]
>
> I dette spil er du en soldat i en militær gruppe, hvis mål er at
> genkristne Amerika, forvandle landet til et teokrati, og lade Kristus

Tænk, jeg forstår det snarere som at spillet skulle handle om en kristen
oprørsgruppe, der ude fra denne særprægede amerikanske
"bortrykkelses"-ide kæmper imod et undertrykkende og decideret
Antikristent regime ved Dommedag. At dette ligefrem gøres til at man
skulle kæmpe FOR totalitært kristent teokrati - hvilket jo unægteligt må
sige at være noget sent - har jeg altså lidt svært ved at se?

> Læs mere her:
> http://www.nytestamente.org/content/view/22/

På den ene side fremhæves det at spillet går ud på at myrde "vantro"
katolikker, altimens det samtidig fremhæves at der reklameres for den
ortodoks-katolske Mel Gibsons katolske Passionsskildring (baseret på
nonnen Anne Kathrine Emmerichs åbenbaringer) på spillets hjemmeside...

Det synes da at hænge ret dårligt sammen?

I øvrigt undrer det mig meget med din mærkelige, tilbagevendende
"Rambo"-nedgørelser i forbindelse med fanatiske, amerikanske kristne,
når man betænker den udmærkede gammeltestamentlige jødiske hero Samson,
der netop syntes at have egenhændigt massedrab på vantro filistre som
umiddelbar hovedbeskæftigelse?

Der synes at være tale om en ret tydelig fortrængning hos dig, som du
således åbenbart har behov for at latterliggøre kristne for? Er det ikke
- som så meget andet, du skriver - lidt hyklerisk?

Anders Peter Johnsen