Masa Harina i Kbh
Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-06 15:03

Spørgsmålet har været oppe før, men nu spørger jeg igen i håb om et nyt
svar: Hvor kan man købe Masa Harina i Kbh-området?

Man kan købe det på nettet fra UK, men jeg synes det bliver urimeligt dyrt i
fragt.

p.f.tak

Peter

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 02-06-06 17:08

Peter Westh <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev:
>Spørgsmålet har været oppe før, men nu
>spørger jeg igen i håb om et nyt
>svar: Hvor kan man købe Masa Harina i Kbh-området?

> [...]

Hvem eller hvad er Masa Harina?
Jeg er faktisk nysgerrig, også hvad det bruges til.
I`m A Survivor

Fra : Max

Dato : 02-06-06 17:25

Hej

> Hvem eller hvad er Masa Harina?

Majsmel siger Google :)

Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-06 19:01

"Thomas Peter Bitsch (slet I1W9S)" <vitsbreaks@I1W9Ssol.dk> skrev i en
meddelelse news:11492647200.798124145258274@dtext.news.tele.dk...

> Hvem eller hvad er Masa Harina?
> Jeg er faktisk nysgerrig, også hvad det bruges til.

Masa Harina er en særlig type majsmel, der bruges til tortillas og andre
mexicanske specialiteter som tamales etc.

Majsen udblødes med læsket kalk, hvilket får skallerne til at løsne sig. De
afskallede korn stødes til en fast dej. Dette er Masa, og man kan lave det
selv, men det er et fandens arbejde. Hvis Masaen tørres og males til mel er
det Masa Harina.

MVH

Peter

Fra : Max

Dato : 02-06-06 17:40

Hej Peter

> Spørgsmålet har været oppe før, men nu spørger jeg igen i håb om et
> nyt svar: Hvor kan man købe Masa Harina i Kbh-området?

Jeg kender ikke nogen i Kbh, men dem her i Odense er fine og
handle med, og de har rødder i Mexico.

http://www.torrestrading.dk/

10005 Masa Harina til Tortillas 1kg 23,75 Kr.

De har alt til Mexicansk mad.

Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-06 19:07

> Jeg kender ikke nogen i Kbh, men dem her i Odense er fine og
> handle med, og de har rødder i Mexico.
>
> http://www.torrestrading.dk/
>
> 10005 Masa Harina til Tortillas 1kg 23,75 Kr.
>
> De har alt til Mexicansk mad.

Takker! Jeg går ud fra du citerer fra et trykt varekatalog - der er i hvert
fald ikke noget på deres website?

Peter

Fra : Max

Dato : 02-06-06 19:40

Hej Peter

> Takker! Jeg går ud fra du citerer fra et trykt varekatalog - der er i
> hvert fald ikke noget på deres website?

Nej websiden er lidt kedelig, men du har ret i at det stammer
fra en prisoversigt jeg har fået tilsendt fra dem, den følger herunder:

-------
Torres Trading Mex-Mex Prisliste April-December 2005

Torres Trading/ v. Morten Torres Esquivel
Sct. Jørgens Haven 7
5000 Odense c
Cvr : 26184185
Mobil 29464394
Privat 65914148
Fax 65914178
Web www.torrestrading.dk (ultimo april)
Mail morten.torres@mail.dk
Fionia bank : Reg. 0791 Kontonr. 0121524589

Bestillinger modtages på mail : morten.torres@mail.dk eller sms på mobil:
29464394
2 dages leveringstid, afsendelse/modtagelse kun mandag-fredag.
Betalingsbetingelse: Bestillinger afsendes kun ved registreret
forudbetaling.
Fuld returret inden for 8 dage, hvis varen er intakt og i ubrudt tilstand.

For yderligere information eller forespørgsler på andre varer, skriv en mail
eller ring til mig.
Muchos Saludos Morten Torres

Fragtpris : 0-5 kg.= 60 kr. inkl. Moms
5-10 kg= 75 kr. inkl. Moms
10-15 kg.= 92 kr, inkl moms
Styk-Varer på
pris inkl.lager
Art.nr.VarebeskrivelseVægtmoms

Hel Tørret Chili i poser

12015Chile Ancho500g113,5April
12041Chile Cascabel500g122,6April
12044Chile Chipotle500g135April
12014Chile Guajillo500g119,25April
12042Chile Mulato500gPrisApril
12030Chile Pasilla500g118,85April
12045Chile Pequin500gPrisApril

Chili på dåse/flaske

3005Chiles Chipotles220g17,5Ja
3011Chiles Chipotles380g30April
3015Chiles Güero hel4,2 kg140Maj
3008Chiles Jalapeños hel340g18,5Ja
3014Chiles Jalapeños grøn sliced800g30Ja
3001Chiles Jalapeños grøn sliced2.8kg85Ja
3007Chiles Jalapeños rød sliced2.8 kg.85Ja
3013Chiles Jalapeños rød hele310g22April
3016Chiles Poblanos hele 6-8 stk.880g35Ja
3017Chiles Poblanos i skiver310g29,5April
3018Chiles Habaneros hele250g32,5April

Mex-Mex Hot saucer fra Loltún

9024Salsa de Arból150ml14,75Ja
9003Salsa de Chipotle150 ml14,75Ja
9004Salsa de Habanero rojo150 ml18,75Ja

Salsas

Salsa verde casera 210gPrisApril
Salsa roja casera212gPrisApril
Salsa Tomatillo 340gPrisApril
Salsa Ranchera220gPrisApril

Frijoles/ Bønner

Frijoles refritos430g12,75Ja
Frijoles de Pinto2kg35Ja
Frijoles Refritos med Chipotle454g12,75April

Verduras y frutas/ Grøntsager og frugt

Nopales, kaktusblade i skiver935g38,5Ja
4005Pozole-majs (M. Cacahuazintle)800g25Ja
10026Guayba800g30,5Ja
Tomatillos hele765gPrisApril

Mex-Mex Majsmel

10005Masa Harina til Tortillas1kg23,75Ja
Masa Harina Azul til Tortillas1kgPrisApril
Masa Harina til Tamales1kgPrisApril

Diverse

10006Aschiote 100g16,5Ja
Epazote500g140,5Ja
Cajeta Quemada650gPrisApril
Majsblade til Tamales 120stk.330g87,75Ja
Tørrede JamaicablomsterPrisApril
Græskarblomster420gPrisApril
Cuitlacoche340g58Ja

Køkkenredskaber

Tortillapresser137,5April
Tamales-CookerPrisApril
Molcajete (morter af lavasten)PrisApril

Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-06 20:11

> Nej websiden er lidt kedelig, men du har ret i at det stammer
> fra en prisoversigt jeg har fået tilsendt fra dem, den følger herunder:

Genialt, tusind tak for den!

Her over sommeren skal vi prøve en glutenfri diæt af herhjemme, og jeg
tænkte at i stedet for at buge kræfter på at bage smagsløst, smuldrende brød
uden hvede, hvorfor så ikke spise noget der bare er godt i sig selv OG
glutenfrit - som eksempelvis tortillas.

MVH

Peter

Fra : Max

Dato : 02-06-06 20:59

Hej Peter

> smuldrende brød uden hvede, hvorfor så ikke spise noget der bare er
> godt i sig selv OG glutenfrit - som eksempelvis tortillas.

Ja, og riskiks med Nutella :)

Jeg var lige ude og spise her til aften, fik pandekage lavet på
boghvede, lidt anderledes.
Fyldet var salat, kyling, kartofler og purløg.

Mvh Max

Fra : Peter Westh

Dato : 02-06-06 21:41

> Ja, og riskiks med Nutella :)

Hæ, diæten skal desværre også være mælkefri...

/P

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 02-06-06 22:39

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote in message
> Spørgsmålet har været oppe før, men nu spørger jeg igen i håb om et nyt
> svar: Hvor kan man købe Masa Harina i Kbh-området?

For maaaange år siden har jeg fundet den hos Americana - como dicen, Peter
Hvidfeldts Stræde?

Sandra

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-06 07:50

On Fri, 2 Jun 2006 22:41:14 +0200
"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hæ, diæten skal desværre også være mælkefri...

hvorfor pine sin krop på den måde ?

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-06-06 08:58

On Sat, 3 Jun 2006 09:35:39 +0200
> [...]

> hvert fald er påstanden ikke så langt ude i skoven, at de officielle
> autoriteter afviser det blankt. Se
> http://www.sitecenter.dk/autisme.diet/
>
> Jeg er selv ret skeptisk, både fordi belægget er anekdotisk og
> teorierne tågede, og fordi vi i Saras tilfælde har en ret klar viden
> om de konkrete, neurologiske årsager til hendes sygdom. På den anden
> side kan det ikke skade at prøve i fjorten dages tid, for hvis det
> har blot den mindste effekt ville det jo være fantastisk. Og så synes
> jeg også det er en sjov, gastronomisk udfordring.

Held og lykke med det. Lad os håbe du kan bevise autoriteternes uret.