info please
Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 30-05-06 16:08

Kan nogen hjælpe med det præcise dødsår for Jesus ?

På forhånd tak.

Steen Hjortsø

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 30-05-06 18:03

contra@tdcspace.dk wrote:
> Kan nogen hjælpe med det præcise dødsår for Jesus ?

Det præcise dødsår kendes ikke - Jesu liv kan ikke tidsfæstes helt
præcist - men normalt dateres hans død til et sted mellem 29 evt. og 36
evt., afhængig af, hvordan man daterer hans fødsel. Der er selvfølgelig
også dem, der regner den bibelske Jesus for en i det væsentlige fiktiv
person, i hvilket fald det næppe overhovedet giver mening at datere
nøjagtigt.

/Rasmus
--
"There is no such thing as sin.
There is only life and anti-life."

Fra : jørgen

Dato : 30-05-06 19:14

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Kan nogen hjælpe med det præcise dødsår for Jesus ?

På forhånd tak.

Encyclopædia Britannica siger år 30 men sætter et c foran.

The New Bible Dictionary er lidt sikrere hvad angår årstallet og siger år 33
men slår fast at den præcise dato er svær at fastslå.

mvh jørgen.

Fra : Notsolomon

Dato : 03-06-06 16:38

Fra : Michael

Dato : 03-06-06 17:09

Notsolomon skrev:

> [...]

Nej Jørgen er så vidt vides ikke død endnu.

Fra : B æ 9

Dato : 03-06-06 17:32

"Notsolomon" <soyojensen@telus.net> wrote in

@y43g2000cwc.googlegroups.com...

årstallet og sige
> r år 33

Hvem taler vi om. Ska vi måske splejse til en krans?

--
B æ 9