Hellige ægteskab
Fra : Gamle Jensen

Dato : 12-05-06 22:23

Hvad er det lige man lover når man bliver gift.
Står man foran alter og lyver.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-05-06 23:10

"Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> Hvad er det lige man lover når man bliver gift.

Det er et vanskelig spørsmål.
Siden onani er syndig, og "smaksprøver" ikke er tillatt. Man gifter seg uten
å vite hvorfor.
> Står man foran alter og lyver.

Selvsakt. Det er en serie rituelle løgner av både presten, brudeparet og
hele menigheten.

Derfor er det så bra at der finnes syndsforlatelse.

HM

Fra : Bæ9

Dato : 13-05-06 10:16

Harald Mossige wrote:
> [...]
> hele menigheten.
>
> Derfor er det så bra at der finnes syndsforlatelse.

så sandt så sandt

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Bekan

Dato : 13-05-06 10:29

Harald Mossige wrote:
> "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
>
> Det er et vanskelig spørsmål.
> Siden onani er syndig, og "smaksprøver" ikke er tillatt. Man gifter
> seg uten å vite hvorfor.

Hvad er onani?

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-05-06 12:03

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad er onani?

Det menn gjør når kvinnetilgangen ikke eksisterer.

HM

Fra : Bekan

Dato : 13-05-06 12:24

Mossige wrote:

> Det menn gjør når kvinnetilgangen ikke eksisterer.

Kig lige her: 1. Mos 38:1-10

Fra : Benny

Dato : 13-05-06 22:24

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in news:4465c1ea$1$192
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Kig lige her: 1. Mos 38:1-10

er det nogle gode hints dér?

--
Bæ9
-----

Fra : Bekan

Dato : 14-05-06 09:34

Benny wrote:
> "Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in news:4465c1ea$1$192
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> er det nogle gode hints dér?

Ja, det synes jeg da.
Onan er (eller burde være) 'onaniens' fader hvis jeg må sige det sådan.
Onani er ikke masturbation.

1. Mos 38:1-10
v1 På den tid forlod Juda sine brødre og tog ind hos en mand i Adullam, der
hed Hira. v2 Dér så han en datter af en kana'anæer, der hed Shua, og hende
giftede han sig med. Han gik ind til hende, v3 og hun blev gravid og fødte
en søn, som hun kaldte Er. v4 Hun blev gravid igen og fødte en søn, som hun
kaldte Onan. v5 Hun fødte endnu en søn, som hun kaldte Shela. Det var i
Kezib, hun fødte ham.

v6 Juda tog en kone til sin førstefødte søn Er; hun hed Tamar. v7 Men Er,
Judas førstefødte søn, vakte Herrens mishag, så Herren lod ham dø. v8 Så
sagde Juda til Onan: »Gå ind til din brors kone, og udfør din svogerpligt,
så du kan skaffe din bror afkom.« v9 Men Onan vidste, at det afkom ikke
ville blive regnet for hans, så hver gang han gik ind til sin brors kone,
lod han sin sæd gå til spilde på jorden for ikke at skaffe sin bror afkom.
v10 Det, han gjorde, var ondt i Herrens øjne, så Herren lod også ham dø.
v11 Da sagde Juda til sin svigerdatter Tamar: »Nu må du sidde enke i din
fars hus, til min søn Shela bliver voksen.« Han var bange for, at også Shela
skulle dø ligesom brødrene. Så tog Tamar hjem og boede i sin fars hus.

Onan ville ikke uselvisk 'udføre sin svogerpligt' og skaffe sin broder
afkom, (fordi det ikke ville være 'hans egne' børn) så han spillede sæden på
jorden.

Fra : Vidal

Dato : 14-05-06 10:45

Bekan wrote:

> [...]

> Onan ville ikke uselvisk 'udføre sin svogerpligt' og skaffe sin broder
> afkom, (fordi det ikke ville være 'hans egne' børn) så han spillede sæden

Mon ikke det er spildte?

> på
> jorden.

Det er vist det, der kaldes afbrudt samleje, ikke onani.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bekan

Dato : 14-05-06 16:51

Vidal wrote:

> Mon ikke det er spildte?

Beklager min dansk er ikke up to par. Det er nok fordi jeg ikke er dansk.

> Det er vist det, der kaldes afbrudt samleje, ikke onani.

Tja, etymologien er der.

Fra : Benny

Dato : 14-05-06 18:33

Det var nok nærmere for ikke at få ballade med broren!!

Det var vist ikke sæden han spillede.....

--
Bæ9
-----

Fra : Vidal

Dato : 14-05-06 20:28

Benny wrote:

> Det var nok nærmere for ikke at få ballade med broren!!

Broren var død, så det fik han næppe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Benny

Dato : 14-05-06 21:26

> Broren var død, så det fik han næppe.

det var sgu da trist....
Havde ham Onan en kone så?

--
Bæ9
-----

Fra : Michael

Dato : 13-05-06 15:12

Harald Mossige skrev:

>Det menn gjør når kvinnetilgangen ikke eksisterer.

Hvad gør kvinder så?

Fra : Benny

Dato : 13-05-06 22:26

Michael <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote in

> Hvad gør kvinder så?

det samme med modsat fortegn - og vorherre har fame været i
godt humør den dag han oveni gav dem multiorgasmerne....
heldige madammer!!

--
Bæ9
-----

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-05-06 23:19

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote in message

> Hvad gør kvinder så?

Der fortelles at engler er effektive.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 14-05-06 01:07

In article <44665b58@news.wineasy.se>,
"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote:

> Der fortelles at engler er effektive.

Du tænker på den hellige Therese?

--
Britt Malka

Kan man tjene penge på nettet?
Gratis e-kursus ... plus gave!
http://www.netpenge.info

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-05-06 01:12

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> Du tænker på den hellige Therese?

Neida. Gabriell!

HM

Fra : Benny

Dato : 13-05-06 22:23

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in

> Hvad er onani?

Det er ngoet tømreren fra nazareth befattede sig med fordi konen lå i
med en eller anden ånd....

.....og fjolset fik skylden alligevel.

tsk tsk

--
Bæ9
-----

Fra : Michael

Dato : 13-05-06 15:11

Gamle Jensen skrev:

>Hvad er det lige man lover når man bliver gift.
>Står man foran alter og lyver.

Så er det da godt at man kan blive gift på rådhuset.

Fra : Lyrik

Dato : 16-05-06 19:49

"Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det lige man lover når man bliver gift.
> [...]
+++++++++++++++++++++++++++
Nej men det bør altid følges af et:"so help me God."

Når man lover noget sådant er det jo en betingelse af ægtefællen også lover
tilsvarende.
Men skal man også blive sammen med en som for eksempel truer med at dræbe
en? Eller en som slår en?

I de sidste tilfælde er der tale om et kriminelt brud på almindelig levevis.

Judas var en dicipel som var en del af Kristi "brud" og "gift" med Jesus.
Ved sin kriminelle handling opløstes dette "ægteskab."

Af dette kan man udlede at et ægteskab opløses i tilfælde af
grænseoverskridende kriminel og illoyal ægteskabsbrydende, adfærd.

Løftet gælder kun parter som loyalt lever sammen i den hensigt at forblive
gift, konkluderer jeg.
Bestemmelsen er af vejledende karaktér, for "hvis en vantro ægtefælle ønsker
skilsmisse, så er ingen kristen bundet af ægteskabsløftet, idet Gud har
kaldet den kristne til frihed og ikke som trælle af et forbeholdent
ægteskabstilsagn.(jvnfr. apostelen Paulus 1. til Korintherne.7,12:Men vil
den ikke-troende ægtefælle skilles, så lad det ske; en broder eller en
søster er ikke bundet i sådanne tilfælde.)

Det gælder også at de som er gift ikke skal fundere hele deres tilværelse på
ægtefællen, men leve kristenlivet først.
Det generelle i bestemmelsen fremgår tydfeligt af den afslappede tekst 1.
Kor. 7:
"v27 Er du bundet til en kvinde, skal du ikke søge at blive løst; er du
løst, skal du ikke søge at få en hustru; v28 men gifter du dig, har du ikke
dermed begået nogen synd, og gifter den unge pige sig, har hun ikke dermed
begået nogen synd; dog vil de få besvær i det daglige, og det vil jeg skåne
jer for."

Man skal ikke leve i en verden bestående af sit ægteskab, men i en verden
bestående af Jesu Kristi missionsbefaling. Ægteskabet er den forpligtende
trædemølle som kræver førstefødselsret. Ligesom Esau kødets barn.

Hilsen
Jens