Store bededag
Fra : Gamle Jensen

Dato : 11-05-06 11:03

Store bededag hvordan er det nu? hvorfor holder vi den?

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Michael

Dato : 11-05-06 11:31

http://www.historie-online.dk/special/bededag/

Fra : Gamle Jensen

Dato : 11-05-06 11:39

tak skal du havde

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

"Michael" <michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid> skrev i en
meddelelse news:8i4662583djpnmo3gj24gddvtv0jefjqct@4ax.com...

Fra : Norma

Dato : 12-05-06 18:03

"Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Store bededag hvordan er det nu? hvorfor holder vi den?
>

> --
> Hej fra gamle Jensen.
> Min Hjemmeside.
> http://oz5vib.webbyen.dk

"Store bededag?" spørger muslimer, "beder I så hele dagen"?

"Ja, det er ret praktisk. Engang skulle vi bede mange gange om året, men nu
behøver vi blot at gøre det en gang, men så gør vi det hele dagen".

"Smart, god bededag".

Norma

Fra : Bæ9

Dato : 13-05-06 10:22

Norma wrote:
> [...]
>
> "Ja, det er ret praktisk. Engang skulle vi bede mange gange om året, men nu
> behøver vi blot at gøre det en gang, men så gør vi det hele dagen".

man skulle være katolik - så ku man bare smide nogle kroner i
kirkebøssen og så var det det.

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-06 21:23

Bæ9 wrote:

> man skulle være katolik - så ku man bare smide nogle kroner i
> kirkebøssen og så var det det.

Jeg er ikke katolik, og smider ikke kroner i nogen kirkebøsse. Alligevel er
det det. Smart, ikke?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Benny

Dato : 14-05-06 21:39

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Jeg er ikke katolik, og smider ikke kroner i nogen kirkebøsse.
> Alligevel er det det. Smart, ikke?

nårh jaeh - smartere.
i øvrigt: Er en kirkebøsse det samme som en katolsk præst......

--
Bæ9
-----

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 12-05-06 23:34

On Thu, 11 May 2006 12:03:09 +0200, "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk>
wrote:

>Store bededag hvordan er det nu? hvorfor holder vi den?

I den katoliske kirke havde man flere bede dage. Med den lutherske
reform fik man tolv, altså en gang om måneden.
Chr. 5 mente dog det var for mange helligdage, så han fik dem slået
sammen til (ikke 1 men) 3 i hianden følgende dage (husk at lørdag ikke
altid har været en fridag)

Vi holder den for at bede Gud om at forlade os vor synd. Også for at
bede for landet og folket og at Ordet (Jesus) må forblive på jorden.

Fra : Norma

Dato : 13-05-06 17:44

<Morpheus@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi holder den for at bede Gud om at forlade os vor synd. Også for at
> bede for landet og folket og at Ordet (Jesus) må forblive på jorden.

Efter at have skrevet dette indlæg, så jeg til min ikke udelte begejstring,
at kirkerne i København nu fejrer Store Bededag på en helt anden måde end
tidligere,
for, som præsterne siger: "Indvandrernes skyld".

Med andre ord, de er altså ikke, de eneste, der har hørt om indvandrernes
fascination af vores "smarte" Store Bededag :)

Nej, det har de nok også hørt om, og folk, tilsyneladende uanset religiøs
trosretning møder op og beder på livet løs.
Men det er jo blot et af de eksempler vi har på, at det multikulturelle
samfund vil lykkes, eller hvad?
Eller, hvad mener I om, at de "globale rødder" eller hvad de for tiden
kalder sig, pludseligt føler sig kaldet til bøn,
fordi fremmede, der hører ordet Store Bededag, tager det ganske alvorligt,
samt at danskere, som sådan, tilsyneladende ikke regner Store Bededag for
noget som helst.
Min nabo fik godt nok hængt et flag op, men det hang der hele natten ( i
følge min religiøse opfattelse betyder det at man flagrer for fanden),
og det hænger der stadig i dag, selv om det regner, hvorfor han skulle gå ud
og tage det ned). Og jeg føler mig i grunden "kaldet" til at gå over og
brokke mig, men vælger at tænke: "Enhver salig i sin tro".

Ak!

Stakkels danske børn, der nok aldrig vil finde ud af, hverken hvad de skal
tro eller tænke, med den slags rollemodeller.

For de har jo ingen, men må selv finde ud af alting.

Det gør de så nok også, de gode danske menneskebørn.

Norma

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 14-05-06 16:30

On Sat, 13 May 2006 18:43:51 +0200, "Norma"
<norma__jensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tidligere,
>for, som præsterne siger: "Indvandrernes skyld".

Præster, nå ja dem om det. Er der for øvrigt ikke en af dem som har
fornægtet Gud, men som stadig udføre sin gerning? Det kan jo så kun
være for ussel mammons skyld.

> [...]
>trosretning møder op og beder på livet løs.
>Men det er jo blot et af de eksempler vi har på, at det multikulturelle
Er lykkes? Hvis den efter muslimsk overbevisning skal lykkes, er det
vist kun gennem at vi alle vender røven mod Mekka 5 gange daglig.

> [...]
>samt at danskere, som sådan, tilsyneladende ikke regner Store Bededag for
Store Bededag med Mullaher, som beder til Allah, er der vist ikke
meget indhold i

>Min nabo fik godt nok hængt et flag op, men det hang der hele natten ( i
>følge min religiøse opfattelse betyder det at man flagrer for fanden),
Ja, eller at man er doven.

>og det hænger der stadig i dag, selv om det regner, hvorfor han skulle gå ud
>og tage det ned). Og jeg føler mig i grunden "kaldet" til at gå over og
>brokke mig, men vælger at tænke: "Enhver salig i sin tro".
Du gør dig for mange bekymringer :) Hver dag har nok i sin plage *g*

> [...]
>
>For de har jo ingen, men må selv finde ud af alting.
>
>Det gør de så nok også, de gode danske menneskebørn.

Ja børn er nogle fantastiske væsener. Tænk om man havde deres visdom!