Verdens ældste kirke:"Guden Jesus"
Fra : Lyrik

Dato : 02-05-06 15:47

Ifølge Artikel i Illustreret Videnskab har man fundet den ældste kirke under
gulvet på et palæstinensisk fængsel i Megiddo.
Den daterer sig fra før Konstantin indført kristendommen og indeholder
fiskebilleder(ICTHUS "Jesus Kristus Guds Søn Frelser. Isous Christos THeos
Uios Soter.")

Den indeholder også teksten "Guden Jesus Kristus."(illustreret videnskab)

Endnu engang bekræftes det at i den tidligste tid var Jesus betragtet som
Gud.
http://www.msnbc.msn.com/id/9950210/

Hilsen
jens

Fra : Norma

Dato : 02-05-06 20:17

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Endnu engang bekræftes det at i den tidligste tid var Jesus betragtet som

Jeg ser en blanding af mellemøstlige mosaikker, hedenske " slanger",
svastika samt runer.

Det er ikke tegn på andet end at folk til trods for arkæologiske tidligere
fund, har "glemt" eller er blevet forundt den viden, der var om sammenhæng i
verden på Jesu tid.

Har altid følt at Jesus må have kendt til nordisk religion, samt at der på
Jesu tid, beskrives mange flere forskellige folkefærd, end hvor mange der
kan skelnes mellem blandt almindelige mellemøstlige nomader.

Men jeg følger dig, Lyrik, derhen, hvor du siger, som jeg også jeg også
tidligere har gjort, at begyndelsen på den mellemøstlige disputs endnu ikke
er fundet, hvorfor den absolut ikke blindt bør overtages endsige accepteres
af europæiske proselytter.

Godt gået, grav videre!

Norma

Fra : brahmamurti

Dato : 04-05-06 11:21

Lyrik wrote:
> [...]
>
> Endnu engang bekræftes det at i den tidligste tid var Jesus betragtet som

Som om det gør nogen forskel på det budskab han kom med.

Meninger er meninger og dem er der ikke så få af. Men gør meninger nogen
forskel? Er en mening ligeså god som den anden. Tja...!

Det der gør forskel er sandhed. Det der er sandt gør forskel. Det der er
virkeligt gør forskel.

brahmamurti
www.maitreya.org