Benny Hinn på DR tv
Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-04-06 20:35

BH´s optræden har været til debat i TV avisen, det indtryk man fik fra de
adspurgte var at der var tale om en slags plattenslager der udnyttede svage
sjæle økonomisk.

Men man så også individer der kunne gå igen efter en magisk berøring fra BH.

Fra : Gamle Jensen

Dato : 30-04-06 22:35

Tv er som alle medier ikke sandhedssøgende, men søgende efter noget der
sælger der blev ikke vist alle de der fik et møde med den levende Gud.Jesus
Beklager hvornår har de bragt noget positivt om kristendommen.
Det er der efter deres mening ikke nogen god historie i
Beklager.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 07:31

Gamle Jensen wrote:
> Tv er som alle medier ikke sandhedssøgende, men søgende efter noget der
> sælger der blev ikke vist alle de der fik et møde med den levende Gud.Jesus

de skulle arrangere et interwiev med ham, så ku det ske der var flere
der troede på ham

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Rado

Dato : 03-05-06 10:09

On Sun, 30 Apr 2006 23:35:23 +0200, "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>Beklager hvornår har de bragt noget positivt om kristendommen.
>Det er der efter deres mening ikke nogen god historie i

Og det de sagde med at Hinn aldrig opfordrer folk til at gå til lægen
er en lodret løgn. Jeg har set utallige af hans møder på TV (God
channel), og der hørt ham understrege igen og igen: "gå til lægen og
få bekræftet jeres helbredelser!"

Desude, hvis man ved lidt om spirituelle helbredelser og hvordan den
slags "fungerer", så er det tydeligt at Hinn har en stor viden om de
ting, og den psykologi der ligger bag. Og på denne viden kan man
skelne plattenslagerne fra de ægte helbredere.

Hans mirakler betragter jeg dog ikke som noget specielt, dens slags
sker i mange andre sammenhænge hvor man har viden om de ting, både
kristne såvel som ikke-kristne. Jeg kender f.ex. til en der blev
helbredt for en dødelig hjernesvulst ved at følge nogle anvisninger i
at meditere, fra en Zen munk.

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-06 22:23

Gamle Jensen skrev i 44552d9a$0$124$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> der sælger der blev ikke vist alle de der fik et møde med den levende
> Gud.Jesus Beklager hvornår har de bragt noget positivt om

Det er klart og tydeligt dokumenteret mange steder at Benny Hinn er en
plattenslager og kun er ude på at franarre stakkels syge mennesker en stor
bunke penge.

Han siger jo selv, at jo større beløb man giver til ham (altså til Benny
Hinn) jo større chance er der for at få en helbredelse.

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 07:29

Poul Nielsen wrote:

> Men man så også individer der kunne gå igen efter en magisk berøring fra BH.

var det ikke i cirkus nemo.......
eller var det david cupperfield?

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 10:30

In article <4455aabf$0$47015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> var det ikke i cirkus nemo.......
> eller var det david cupperfield?

David Copperfield har flere fordele:

1) Han er charmerende og dygtig tryllekunstner
2) Han fortæller at han er en tryllekunstnere og bilder ikke folk noget
andet ind.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-05-06 08:36

"Poul Nielsen" skrev

> [...]
> svage sjæle økonomisk.
>
> Men man så også individer der kunne gå igen efter en magisk berøring fra

Øh ... jeg talte med en kvinde i går, som havde været til mødet om lørdagen.

Benny Hinn havde bl.a. talt om (noget i retning af), at i en kultur var det
skik af adoptere sine børns mordere (og deres afkom), og på samme måde
adopterede Gud os.

Derudover havde hun *personlig* erfaret et-eller-andet nyt mht. Helligånden.

Så helt formålsløst var mødet altså ikke (for hende), úanset om BH er en
Matt.7,22-23 eller ej ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-05-06 22:25

Jesus-loves-you skrev i 2Ui5g.12534$wT2.10547@news.get2net.dk

[ ... ]
> Derudover havde hun *personlig* erfaret et-eller-andet nyt mht.
> Helligånden.
>
> Så helt formålsløst var mødet altså ikke (for hende), úanset om BH er
> en Matt.7,22-23 eller ej ...

Det kan ikke have været Helligånden, da Gud ikke samarbejder med
plattenslagere og svindlere, der endvidere fører falsk lære og kommer med
falske profetier.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-05-06 23:20

"Andreas Falck" skrev

[ ... file 5516 ... ]

> Det kan ikke have været Helligånden, da Gud ikke samarbejder med
> plattenslagere og svindlere, der endvidere fører falsk lære og kommer med
> falske profetier.

Jeg ved det faktisk ikke, Andreas.

Udfordringen skrev i deres leder:

(4. maj 2006, nr 18, side 6)

=== citat start ===

Kraften og manden

Mens nogle kristne er begejstrede over miraklerne, stej-
ler andre over, at helbredelsesevangelisten Benny Hinn
- ifølge verdslige medier - har et stort forbrug af dyre
hotelværelser og andre former for luksus.
Det bekræfter desværre den indgroede - men fejlagtige
- fordom, at religion er svindel for pengenes skyld.
Og det er naturligvis dybt skadeligt at opføre sig på den
måde. Det bør ændres, hvis Hinn skal tilbage her til!
Men betyder det, at miraklerne er fup eller djævelskab?

Vi må skelne mellem manden og kraften.
Det er jo tydeligt for enhver, at Hinn har fået en nådegave
til at helbrede. Og her siger Ny Testamente, at "sine nådega-
ver og sit kald fortryder Gud ikke" (Romerbrevet 11,29).
Erfaringen viser, at når mennesker får en gave til at prædike
eller synge, så er det for livstid. Også selv om de personligt
spiller fallit med deres liv. Ja, man har endda set eksempler
på meget effektive evangelister og kristne musikere, som er
bukket under for alkohol, narko eller utroskab.
Men mister de gaven? De misbruger den måske. Men
mennesker bliver velsignet. Kraften virker. Hvorfor?

Fordi Gud er mere optaget af at frelse...
Forestil dig, at Gud ønsker at nå alle mennesker på jorden
med sin frelse, kærlighed, helbredelse og godhed.
Hernede på jorden sidder vi så en masse fromme menne-
sker i kirkerne, som aldrig gør noget forkert - bortset fra, at vi
IKKE gør noget. Måske er vi bange for at gøre noget forkert,
ligesom tjeneren i lignelsen om de betroede talenter.
Så Gud må bruge mennesker, som er villige til at formidle
hans ord og hans kærlighed. Og da Herren i lignelsen roser
de to, som havde brugt deres talent, må vi tro, at Gud ønsker,
at vi skal "handle" - dvs. få omsat det, vi har og kan, tage
chancer og gøre gavn.
Ligesom stille, fromme kirkegængere begår de, der hand-
ler på Ordet, desværre mange synder. Men deres synder
bliver udstillet. Og måske synes vi, at deres synder er mere
forfærdelige end vores egne. En Guds mand, der flotter sig
med luksus, kan vi næsten ikke tilgive i vores puritanske
kristendom. Men måske bedømmer Gud små synder som
bagtalelse og misundelse ligeså alvorligt som frås?
I baghovedet husker vi jo nok, at en prostitueret salvede
Jesu fødder med en alt for dyr parfume, og at en discipel
forarget bebrejdede kvinden og Jesus, at der blev ødslet med
penge, som "kunne være brugt til de fattige', som han så
fromt sagde. - Det var for øvrigt Judas...
Når Benny Hinn og andre udfører mirakler, skyldes det
ikke, at de er større helgener end os, men at de er villige.

Men er Gud da ligeglad med, hvordan vi lever ?
Nej, vi skal alle dømmes en dag. Og Jesus advarede endda,
at nogle - som har gjort store (og gode) handlinger i Guds
navn - skal blive fordømt. Men dommen er Hans sag.
Jesus har betalt dyrt for vores synder, og nu er Gud åben-
bart mere optaget af at frelse de fortabte,
helbrede de syge og give håb til de håb-
løse - end at dømme vores synder.
Måske skulle vi prioritere ligeså?

=== citat slut ====

Og det minder jo en anelse om Samson, ikke sandt ?

Herrens Ånd var over ham (og med ham), endskønt han vist nok fejlede
temmelig meget (Dom.13-16).

Sandheden er jo (måske nok), at vi *alle* har fejlet og stadigvæk fejler
(også som kristne). Måske har vi ikke frådset med Guds penge, men så har vi
måske i vort hjerte begæret vor næstes ægtefælle (eller noget andet). Og
dette er (måske) - i Guds øjne - ligeså forkert, som synderinden (læs BH),
der nu er grebet på fast gerning (og SKAL "stenes").

Info: 5522 news:T1j6g.15372$Is7.4300@news.get2net.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5548

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-05-06 12:47

"Jesus-loves-you" skrev
5548 news:RuP7g.136$Cw5.52@news.get2net.dk

[ ... ]
> Og det minder jo en anelse om Samson, ikke sandt ?
>
> Herrens Ånd var over ham (og med ham), endskønt han vist nok fejlede
> temmelig meget (Dom.13-16).

Hmm ... måske var jeg for hurtig med dette mit udsagn. Andagtsteksten for i
dag fra www.ucb.dk skriver således:

=== citat start ===

Tirsdag 9. Maj

Bliv tæt ved Gud

"Den ugudelige fanges i sin skyld, han holder fast i sine synders
bånd.
Han dør på mangel af opdragelse. Ord. 5:22-23

Samson var udvalgt fra fødslen til at blive brugt af Gud. Han havde det
hele! Men han gav efter for lysten, og det ødelagde hans liv. Det hele
begyndte med at han så en kvinde og bad sine forældre skaffe hende til ham.
Gud sagde: "Den ugudelige fanges i sin skyld, han holder fast i sine synders
bånd. Han dør på mangel af opdragelse. (Ord 5,22-23) Efter at have været
leder i Israel i 20 år drev Samson tilbage til sine gamle vaner. (Dom.
14-16) Og til sidst faldt han for Dalila. Som konsekvens blev han fanget af
fjenden, blev blindet og endte med at trække en møllesten for filistrene.

Tror du det kan ske for dig? Lyst finder altid nye forklædninger:
arbejdsgiver, arbejdstager, hjemmegående, præsteskabet ... Ingen er immune.
Da Potifars hustru forsøgte at forføre Josef, flygtede han. (1.Mos. 39:15)
Josef vidste, at hvis han forsøgte at vinde slaget selv, ville han tabe.
Samson var så optaget af sine lyster, at han ikke engang opdagede, at Gud
vendte ham ryggen (Dom. 16,20) Han forsøgte at blæse på lystens ild, uden at
blive forbrændt, men det blev han! Hvad er løsningen?

Paulus sagde: "De fristelser, der har mødt jer er kun menneskelige. Og
Gud er trofast; han vil ikke tillade, at I fristes over evne, men vil sammen
med fristelsen også skabe udvej, så I ikke bukker under." (1.Kor. 10,13) Så
bliv tæt ved Gud!

=== citat slut ====

Måske burde vi kristne i højere grad gå i *forbøn* for vores kristne ledere
(Ef.6,19a), som jo - billedlig talt - står i første række (on the
frontline). For INGEN er vel immune.

-

Blev du for resten bedstefar, Andreas ?

I så fald: tillykke med det ...