Spørgsmål til Kerim Ellentoft ang. Koran-a~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-04-06 12:06

På nyhedsgrupperne news:dk.politik samt news:dk.livssyn.kristendom læser jeg
om, at en kristen (?) provokerer en anden ved at foreslå, at denne burde
foretage en Koran-afbrænding på et offentlig sted.

Jeg går i rette med ham, se evt. ...

Fra : Vidal

Dato : 26-04-06 14:22

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
> om, at en kristen (?) provokerer en anden ved at foreslå, at denne burde
> foretage en Koran-afbrænding på et offentlig sted.

Kære Mogens Kall.

Jeg må erkende at alle de modige antikristne og
antireligiøse, der profilerer sig ved at komme
med udfald mod religion og kristendom, irriterer mig.
De synes selv, de er så modige, fordi tør de pisse på
religionen.

Det, der gør dem modige er forvisningen om, at vi i
den kristne kultur, ihvertfald ikke for nuværende fører
os frem med bål og brand mod dem, men klapper dem pænt
på ryggen og siger, nu må de ihvertfald ikke irritere
muslimerne for så falder der brænde ned.

Derfor er det udelukkende for at udstille dem for, hvad
de er, nogle usselrygge, der kun tør spotte, når de ved,
der ikke sker dem noget.

Vor herværende spotter vil nok være berømt, men ikke
martyr. Han vil stadig kunne liste ned på det lokale
værtshus med vennerne. Så vær ikke nervøs.

Han ville sikkert ikke engang turde spotte jøderne, det
er endnu ikke smart at være antisemit. Så tag det helt
roligt.

Men OK, det er måske ikke så heldigt, jeg skal nok lade
være med at drille ham yderligere.

Iøvrigt tror jeg ikke danske muslimer reagerer så
kraftig. Jeg arbejder sammen med flere muslimer,
som nok syntes JPs tegninger var ubehagelige, men
som også er af den mening, at de udenlandske reaktioner
var stærkt overdrevne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-06 06:20

"Vidal" skrev

[ ... ]

> [...]
> som nok syntes JPs tegninger var ubehagelige, men
> som også er af den mening, at de udenlandske reaktioner

Du må godt drille ham dersens-et-eller-andet, hvis blot det ikke sker på
muslimers (eller andres) bekostning, for de er jo mennesker ligesom os, som
fortjener ære og respekt, apropos Jesu Ord: "Gør mod andre, som du ønsker,
at de skal gøre mod dig".

Såfrem du altså afstår fra at lege-med-ilden, så tager jeg hatten af for
dig ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5492

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-04-06 17:45

Jesus-loves-you skrev:

>Finder du det anstændigt, Kerim, som muslim, at en såkaldt kristen opmuntrer
>(og dermed virker som inspirationskilde for andre) til at afbrænde den (for
>Jer) hellige bog ?

Nej og jeg formoder at en sand kristen heller ikke ville opfordre
til det.

>Bør man undgå at lege med ilden ?
>(apropos Muhammed-krisen, hvor en masse menneskeliv gik tabt til ingen
>verdens nytte)

Klart at jeg accepterer protesterne mod tegningerne, men ikke
måden det foregik på.

Uden at kunne argumentere særlig godt, så må man se på, hvem det
var der var årsag til optøjerne og i hvilke lande det foregik.

Det er formentlig nogle enkelte fundamentalister, som har startet
demonstrationerne mv.

Og den jævne befolkning følger med p.gr.a. uvidenhed og
muligheden for at kunne promovere sig.

Hvor mange af demonstraterne har vidst mere nøjagtig, hvad det
drejede sig om?
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-04-06 18:25

On Wed, 26 Apr 2006 18:44:40 +0200, Kerim Ellentoft wrote:

> [...]
> var der var årsag til optøjerne og i hvilke lande det foregik.

> Det er formentlig nogle enkelte fundamentalister, som har startet

Der er almindelig enighed om at der ikke foregår noget i Syrien uden
magthavernes, reelt sikkerhedstjenestens, accept. Det samme gælder Iran
hvor mange vidneudsagn beretter om indenrigsministeriets milits som meget
aktiv. Libanon er en funtion af det syriske magtapparat.

Hvad boycott i Saudi-Arabien angår, gælder det samme. Antagelig også i
Egypten.

Fra : Vidal

Dato : 26-04-06 20:01

Kerim Ellentoft wrote:

> Nej og jeg formoder at en sand kristen heller ikke ville opfordre
> til det.

Jeg tror det er vanskeligt at diskutere, hvad en
sand kristen gør eller ikke gør. Ligesom det også
kan diskuteres, hvilke handlinger der er sandt
muslimske.

Nogle steder i Mellemøsten er det jo sand muslimsk
praksis, hvis man føler sig stødt, så griber man
den nærmeste vesterlænding og skærer halsen over
på ham eller hende. Det har vi jo set mange eksempler
på.

Finder du det anstændigt, Kerim, som muslim? Er det
noget en sand muslim vil gøre?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 27-04-06 06:20

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-06 06:20

"Vidal" skrev

> [...]
> på ham eller hende. Det har vi jo set mange eksempler
> på.
>
> Finder du det anstændigt, Kerim, som muslim? Er det

Efter denne *útvetydige* udmelding fra en muslim, Villy, burde du
genoverveje, *om* du følger Jesus ... Nå, det ser jeg nu, at du har gjort i
et andet indlæg (som jeg kommenterer i file 5492).

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5491

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-06 06:20

"Kerim Ellentoft" skrev

> Nej og jeg formoder at en sand kristen heller ikke ville opfordre
> til det.

Tak for denne din helt klare udmelding, Kerim ...

Og det anede mig nok, at Villy's opførsel i Jeres øjne er højst upassende.

> [...]
> muligheden for at kunne promovere sig.
>
> Hvor mange af demonstraterne har vidst mere nøjagtig, hvad det

Øh ... forlat meg pga. min dårlige formulering, så ordene kunne misforstås:
Det var ikke så meget Muhammed-tegningerne jeg ville komme ind på. Mere
dette at Villy's dårlige opførsel kunne antænde hadets flammer, som jo
*ægte* muslimer (som dig) og kristne og andre ikke ønsker.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5490

Fra : viidal@gmail.com

Dato : 27-04-06 12:13

Jesus-loves-you wrote:

> Efter denne *útvetydige* udmelding fra en muslim, Villy, burde du
> genoverveje, *om* du følger Jesus ... Nå, det ser jeg nu, at du har gjort i
> et andet indlæg (som jeg kommenterer i file 5492).

Jeg søger ikke råd fra muslimer om sand kristen praksis.

Jeg tror heller ikke, muslimer eller nogen anden kan
sige noget om, at jeg følger Jesus. Ingen kan sige
noget om andres forhold til Gud.

I det hele taget tror jeg ikke, man ud fra andres adfærd
kan sige noget om, om de er sandt kristne eller ej. Det
kan kun Gud afgøre. Vi er nødt til at stå bag ved vore
handlinger, dvs tage ansvar overfor dem overfor Gud,
og eventuelt også overfor mennesker, men da kun
forsåvidt vi bryder samfundets love.

Jesus siger, du skal elske din næste som dig selv, gør
vi ikke det, er vi skyldige overfor Gud og overfor Loven.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-06 14:11

In article <1146136383.147756.3360@j33g2000cwa.googlegroups.com>,
viidal@gmail.com wrote:

> Jesus siger, du skal elske din næste som dig selv, gør
> vi ikke det, er vi skyldige overfor Gud og overfor Loven.

Jesus gentog eller citerede: Du skal elske din næste som dig selv.

Det var ikke noget, han fandt på.

--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Fra : Vidal

Dato : 27-04-06 14:48

Britt Malka wrote:

> Jesus gentog eller citerede: Du skal elske din næste som dig selv.
>
> Det var ikke noget, han fandt på.

OK

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 15:55

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> OK

Det var nemlig Hillel, som levede 100 år før Jesus.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Hillel_the_Elder>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : AF

Dato : 27-04-06 18:21

"Per Rønne" skrev i news:1hegp7x.f57x5x1tjsw5rN%per@RQNNE.invalid

[ ... ]

> Det var nemlig Hillel, som levede 100 år før Jesus.

Tanken fremgår da allerede af GT, så det var ikke noget Hillel sådan by
himself fandt på.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : viidal@gmail.com

Dato : 27-04-06 12:37

Jesus-loves-you wrote:

> "Kerim Ellentoft" skrev

> Tak for denne din helt klare udmelding, Kerim ...
>
> Og det anede mig nok, at Villy's opførsel i Jeres øjne er højst upassende.

Altså, styr dig nu. Jeg er da ligeglad med, om min
opførsel anses for at være passende af muslimer.

> [...]
> dette at Villy's dårlige opførsel kunne antænde hadets flammer, som jo
> *ægte* muslimer (som dig) og kristne og andre ikke ønsker.

Læs i dk.politik og dk.politik.indvandring, der kan du se
hadets flammer, hvilket jeg bestandig taler mod. Gå derhen
og forman dem!

*Jeg* har et aldeles glimrende forhold til muslimer både i
praksis og generelt.

Jeg peger jo blot på den forskel, der er hos folk, når det
handler om kristendom og islam.

Det er helt fedt at skide på kristendommen, mens man
lister om den varme grød, når det handler om islam eller
for den sags skyld om jøderne.

Når det handler om islam, er man bange for at få skåret
halsen over eller at ens familie bliver skadet, hvilket er
helt almindelig praksis i de muslimske lande. Det kan du
dagligt forvisse dig om i pressen

Når det handler om jøderne, ja, ingen ønsker jo at blive sat
i bås med Hitler. Undtaget måske Jonni Hansen og hans
raske svende og en vis herre med initialerne CA.

Man kan måske godt diskutere min måde at sætte forskellen
i relief på, hvilket du sandelig også gør, men ingen, der ellers
har læst mine indlæg, kan være i tvivl om jeg finder både
bibel-, koran- og flag-afbrændinger ynkelige foreteelser.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 13:10

<viidal@gmail.com> wrote:

> [...]

> i bås med Hitler. Undtaget måske Jonni Hansen og hans
> raske svende og en vis herre med initialerne CA.

Er det slet ikke gået op for dig at jøderne ikke længere kan deltage i
markeringerne af Auschwitz- eller Reichkristallnacht-dagene, da disse i
dag især går på at fordømme den jødiske stat?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 13:37

viidal@gmail.com wrote:

> Altså, styr dig nu. Jeg er da ligeglad med, om min
> opførsel anses for at være passende af muslimer.

to ting:

1. din kristenhed er da vist lidt thulin-kød-agtig

2. har du ikke lært hjemmefra at opføre dig ordentligt overfor andre?

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-06 14:16

In article <4450baf2$0$47004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> 1. din kristenhed er da vist lidt thulin-kød-agtig

Hvad er thulin for et dyr?

Fra : Michael

Dato : 27-04-06 14:31

Britt Malka skrev:

>Hvad er thulin for et dyr?

Da du opholder dig i Frankrig er du lovlig undskyldt
http://kortlink.dk/2nu7

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-06 22:48

In article <gqh1529a9b0hpg094evvbfgu6rfcbpcq7q@4ax.com>,
Michael <michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid> wrote:

> Da du opholder dig i Frankrig er du lovlig undskyldt
> http://kortlink.dk/2nu7

Nemlig

Tak for linket.

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 15:19

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/03/14173816.htm

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-04-06 16:26

In article <4450d2ba$0$47019$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/03/14173816.htm

Adv!

Det var dog imponerende!

Njak!

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 19:07

Cyril Malka wrote:

> Adv!
>
> Det var dog imponerende!
>
> Njak!

ja ja - dk er et råddent land for tiden - bare se hvad vi æder, vores
minimalstat og udlændignepolitik

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Per Rønne

Dato : 27-04-06 19:37

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> ja ja - dk er et råddent land for tiden - bare se hvad vi æder, vores
> minimalstat og udlændignepolitik

Åh, du ønsker offentlige henrettelser af teenagedrenge, der har haft sex
med hinanden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 21:45

Per Rønne wrote:

> Åh, du ønsker offentlige henrettelser af teenagedrenge, der har haft sex
> med hinanden?

øhhhh - hvad?

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-06 04:10

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> øhhhh - hvad?

Islamisk jura som indstiftet af Profeten, og praktiseret i bl.a. Iran og
Saudi Arabien.

Husk på at islam ikke er en religion i vestlig forstand af ordet. Islam
er et sæt af politiske, juridiske, økonomiske /og/ religiøse dogmer, der
er defineret af Muhamed og hans nærmeste efterfølgere, kalifferne.

Jeg ved godt at religionsvidenskabsfolkene har en anden definition,
således at eksempelvis mormonerne er kristne, fordi de selv hævder at
være det. Derved bliver det pludselig gjort til sand kristentro at der
kan eksistere et vilkårigt stort antal guder, og at det enkelte menneske
efter døden kan blive ophøjet i gudestanden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 28-04-06 09:06

Per Rønne wrote:

> Islamisk jura

ja - nu snakkede jeg altså om mad og minimalstat, og det er fame da ikke
profetens skyld at fødevarekontrollen er så økonomisk udpint af
regeringen at de ikke kan udøve en ordentlig kontrol

men du minder i øvrigt en del om langballe og krarup, så selv hvis der
er nogen der pisser på brædtet hjemme hos dig er det vel osse arabernes
skyld?!

--

Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-04-06 09:42

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> ja - nu snakkede jeg altså om mad og minimalstat,

Og udlændingepolitik.

> og det er fame da ikke profetens skyld at fødevarekontrollen er så
> økonomisk udpint af regeringen at de ikke kan udøve en ordentlig kontrol

Nu ved jeg ikke om fødevarekontrollen er økonomisk udpint. Men jeg ved
da at:

1. Der er fundet 10 år gammelt kød i frysehuse. Kødet var altså allerede
for gammelt under SR-regeringen.

2. Fødevarekontrollen har med start for 10 år siden, altså under
SR-regeringen, været udsat for en kraftig omstrukturering, hvorunder
antallet af fødevareregioner er blevet reduceret fra over 30 til nu 4.
Man synes dog ikke at have reduceret antallet af /høvdinge/, kun
antallet af /indianere/.

3. Ikke desto mindre er det fornylig kommet frem at man havde rigelig
med tid til at kontrollere en hobbybonde med fire geder ...

> men du minder i øvrigt en del om langballe og krarup, så selv hvis der
> er nogen der pisser på brædtet hjemme hos dig er det vel osse arabernes
> skyld?!

Nu plejer jeg ikke at have arabere på besøg. Det betyder ikke at jeg har
noget imod arabere som enkeltpersoner.

Men bortset fra det så tager jeg altså afstand fra enhver politik i
retning af at vi skal have genindført offentlige halshugninger på Nytorv
i København, noget du ellers synes at være tilhænger af?

Men ok, dit internet-navn giver os jo så visse anelser. De drenge der
blev hængt i Iran for at have haft sex med hinanden, har jo nok »gjort«
i bukserne inden ... noget du synes at finde »fornøjeligt«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bæ9

Dato : 28-04-06 10:12

Per Rønne wrote:

> [...]
> blev hængt i Iran for at have haft sex med hinanden, har jo nok »gjort«
> i bukserne inden ... noget du synes at finde »fornøjeligt«.

knold.......

jovist du lyder som en langballe - skingert

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-04-06 22:45

In article <44510856$0$46977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> ja ja - dk er et råddent land for tiden - bare se hvad vi æder, vores
> minimalstat og udlændignepolitik

For tiden? Hvad mener du med "for tiden"? Det er jo længe siden "festen"
er begyndt: Fra Busters "Lorteland" og til den Kjærgaards stat via
forskellige skandaler...

Hamlet sagde det allerede dengang: There's something rotten in Denmark.

.... Det selv om det typiske danske svar er:

- There is nothing rotten in Denmark, but everywhere else...

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 22:51

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> ... Det selv om det typiske danske svar er:
>
> - There is nothing rotten in Denmark, but everywhere else...

Du har ret - ku forresten godt li udtrykket: Den kjærsgårdske stat

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-06 22:49

Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/03/14173816.htm

Tak for linket.

Vi så det og en del andre Kontant-udsendelser.

Det var dog ulækkert og ufatteligt, at sådan noget kan få lov at ske.
Adr!

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 23:05

Britt Malka wrote:

> Tak for linket.
>
> Vi så det og en del andre Kontant-udsendelser.
>
> Det var dog ulækkert og ufatteligt, at sådan noget kan få lov at ske.
> Adr!

Det er en konsekvens af at fogh har lavet sin minimalstat. Der er
nedskæringer alle steder. Fødevarekontrollanterne kan - lissom mange
andre stats- og kommunalt ansatte - ikke længere gøre deres arbejde
ordenligt. Til gengæld har vi skattestop og de velbjærgede og husejerne
bliver rigere og rigere og byggemarkeder, bilhandlere og køkkenfirmaer
lever fedt.

Jojo - vi fik fame vores systemskifte da Fogh kom til. Også så det ville
noget. Liberalisme af den værste skuffe godt hjulpet på vej af dansk
fjolseparti og de to sorte fætre, langballe og krarup. så det er ikke
kun maden der er rådden i det her land!!

--

Bæ9
Dk er grimt for tiden

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-04-06 08:20

"Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> skrev i en meddelelse

> Det er en konsekvens af at fogh har lavet sin minimalstat.

Nej, det blev blæst op i dagspressen, fordi vi har lært, at vi ikke skal
finde os i noget. Det burde være helt naturligt, at dårlige råvarer
returneres til leverandøren.

> Fødevarekontrollanterne kan - lissom mange andre stats- og kommunalt
> ansatte - ikke længere gøre deres arbejde ordenligt.

Ikke når de insisterer på kun at bruge ca. 3% af arbejdstiden på kontrol.

> Til gengæld har vi skattestop og de velbjærgede og husejerne bliver rigere
> og rigere og byggemarkeder, bilhandlere og køkkenfirmaer lever fedt.

Skattestoppet omfatter alle - fattig som rig - og boligerne er mest steget,
fordi alt for mange mennesker insisterer på at bo de samme steder. Faktisk
er skattestoppet nok mest til fordel for de fattige, hvor øgede skatter kan
mærkes på husholdningsbudgettet.

> Liberalisme af den værste skuffe godt hjulpet på vej af dansk fjolseparti
> og de to sorte fætre, langballe og krarup. så det er ikke kun maden der er
> rådden i det her land!!

Du må virkelig hade os, der har lys hud og taler dansk. Der er nemlig ikke
sket meget andet, end dem, der rejser verden rundt, ikke længere modtages
med åbne arme som specielt fine gæster, alene fordi de kommer fra Danmark,
og modviljen er flyttet fra os, der har lys hud, taler dansk og dyrker dansk
kultur, til dem, der har mørk hus og foragter dansk kultur. Nå ja, og
befolkningen motiveres til at tænke selv, hvor vi hidtil blev motiveret til
at overlade til det offentlige at tænke for os.

Børge

Fra : Bæ9

Dato : 28-04-06 09:10

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Du må virkelig hade os, der har lys hud og taler dansk.

???? eklatant vrøvl !!!!!!!!

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 09:58

In article <4451c20b$0$99998$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote:

> og modviljen er flyttet fra os, der har lys hud, taler dansk og dyrker dansk
> kultur,

Nu, ikke fordi jeg synes man blot skal være åbne for alt. Der er afgjort
grænser for alt og jeg er enig i, at man ikke skal finde os i alting.

Men kunne du forklare mig den oxymoron: Dansk kultur? Hvad er "dansk
kultur" i det hele taget?

Fordi danskere i udlandet, eksempelvis her i landet, er ikke ligefrem
dydsmønstre på god opførel: Arrogante, overlegne, larmende og...
ukultiverede.

FUT: dk.politik hvor jeg vil mene den slags nok mere hører til

Fra : Be Ka

Dato : 30-04-06 10:56

Cyril Malka wrote:

> [...]
> alting.
>
> Men kunne du forklare mig den oxymoron: Dansk kultur? Hvad er "dansk

Det kan du måske godt spørge om. Ordet 'kultur' betyder dog ikke altid de
gode og positive kvaliteter, eller hur? Og det gør jo ordet 'dansk' heller
ikke?
Det kunne jo også være to negativer.

> Fordi danskere i udlandet, eksempelvis her i landet, er ikke ligefrem
> dydsmønstre på god opførel: Arrogante, overlegne, larmende og...
> ukultiverede.

Du har helt ret, og ikke kun i udlandet eller hvor du er. Generelt er
danskere et uhøflig og ukultiveret folkefærd, markant mere end folk i mange
af de nærmeste andre lande.

> FUT: dk.politik hvor jeg vil mene den slags nok mere hører til

of appearances there are four kinds
things either are as they appear to be
or they neither are, nor appear to be
or they are, but do not appear to be
or they are not but yet appear to be

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 11:08

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du måske godt spørge om. Ordet 'kultur' betyder dog ikke altid de
> gode og positive kvaliteter, eller hur? Og det gør jo ordet 'dansk' heller
> ikke?

I sig selv er begge begreber vel neutrale.

> Du har helt ret, og ikke kun i udlandet eller hvor du er. Generelt er
> danskere et uhøflig og ukultiveret folkefærd, markant mere end folk i
> mange af de nærmeste andre lande.

Hvis det gælder generelt for danskere, er det rimeligt at tro, det hører til
den danske kultur.

Børge

Fra : N/A

Dato : 30-04-06 12:46

Fra : Be Ka

Dato : 30-04-06 12:46

Vidal wrote:

> Har du aldrig hørt om arrogante franskmænd?
>
> Men OK, det er nok et fremtrædende træk hos danskere
> i udlandet at sige du til folk, at sidde foran teltet
> eller campingvognene med en bajer og bøvse lidt og
> måske også føre sig uhæmmet frem i campinghabitten
> rundt i byen. Mange steder er man også mere tilbøjelig
> til at give hånd, det gør danskerne ikke.
You said it.

> Også vor
> tilbøjelighed til at kalde andre ved fornavn uden
> nærere bekendtskab eller formaliteter.
>
> Det finder nogen jo krænkende, men som jeg ser det,
> ikke et bevidst træk. Vi opfører os som om, vi var hjemme
> og er ikke bevidste om, at andre kan opfatte det som
> noget forkert.

Nej, og når man ikek er bevidst om det, så kan det måske specielt skidt.

> Hvis man går på gaden i Paris, London eller Prag, kan næsten
> altid få øje på danskere i flok, deres/vores adfærdsmønster
> (og ofte påklædning) er simpelthen anderledes og genkendelig
> for andre danskere.

Man kan jo også få øje på svenskere i Helsingør/Frederikshavn.

> Men at den danske kultur skulle være ringere end andres
> af den grund, det tror jeg ikke på. Vi har blot en anden
> adfærdskode. Det kan man selvgølgeligt også kalde 'kultur',
> men det behøver ikke være noget dårligt, fordi det er
> anderledes.

Nu er det sådan at jeg finder 95% af danskere specielt og bemærkelsesværdig
ubehøvlet i trafikken. Den måde hvorpå de ignorerer en hvis man skal ind på
en mere befærdet gade, udkørsel fra en parkeringsplads, hvor man stå i kø
eller skal flette ind med andre. Jeg oplever oftere end ikke, at folk ser
den anden vej, ignorerer meget bestemt.
Eksempelvis i Tyskland, hvor trafikken er meget tættere, er det nærmest en
pligt at la' en komme in fra en sidevej eller gi' plads i trafikken. I DK er
det modsat, generelt.

Og hvis man skal svinge til venstre 5 km længere henne lægger man sig ofte i
venstre side (overhalingsbanen) og blokerer al hurtigere trafik i den tid
det tager at køre de 5 km.

Det med hensyn i trafikken kan man anse som et benchmark for opførsel,
navnligt da folk sidder anonyme inde i deres biler, og de vil ikke få noget
ud af at vise hensyn, og så kan man lige så godt la vær. Men det er sikkert
et produkt af dagens verden og de værdier som en er indpodet med.

> Vi har jo en kanon (eller flere?), der prøver at finde frem
> til de positive ting i vor kultur.

Selvfølgelig er der positive ting...

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 14:03

In article <44548c5c$0$152$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> Hvis det gælder generelt for danskere, er det rimeligt at tro, det hører til
> den danske kultur.

Jamen så kan det vel være en meget fin ting at ændre den kultur?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 14:12

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Jamen så kan det vel være en meget fin ting at ændre den kultur?

Tja, men det er tilsyneladende ikke på dagsordenen. :)

Det eneste, jeg kan få øje på, er beklagelser over, at Dansk Folkeparti og
"tonen" i indvandrerdebatten har ødelagt Danmarks omdømme i udlandet. Det
opfatter jeg som beklagelser over, at de danskere, der gerne rejser verden
rundt, ikke længere kan gøre, hvad de har lyst til, bare fordi de kommer fra
Danmark.

Børge

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 14:23

In article <4454b7a9$0$99991$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote:

> Det eneste, jeg kan få øje på, er beklagelser over, at Dansk Folkeparti og
> "tonen" i indvandrerdebatten har ødelagt Danmarks omdømme i udlandet.

Det har det bestemt også.

Flere og flere artikler i fransk presse i hvert fald omtaler Danmark som
fremmedfjendsk, ekstremist m.m. Det omhandler både venstre og
højrefløjsblade.

Jeg vil mene at nej til Maastricht, nej til euro, stigning af det højre
ekstremisme.

Toner kommer fra pressen om at udlændinge er tolererede i Danmark, men
ikke respekterede, m.m. (jf. fx: http://www.icare.to/news.php?fr/2006-02)

> Det opfatter jeg som beklagelser over, at de danskere, der gerne rejser verden
> rundt, ikke længere kan gøre, hvad de har lyst til, bare fordi de kommer fra
> Danmark.

Det er måske meget godt. Måske skal danskerne lære at integrere sig til
Europa?

FUT dk.politik

Fra : Bæ9

Dato : 30-04-06 15:18

Cyril Malka wrote:

> Jamen så kan det vel være en meget fin ting at ændre den kultur?

vi er højtråbende, selvtilstrækkelige og anmasende!

tyskerne har ellers ry for at være nogle bayerske bonderøve, men her kan
danskerne godt være med.

danmark er et bonde/wienerbrødsmentalt folkefærd, der er så satans
selvgode og som har meget høje tanker om sig selv, men i de senere år er
det gået jævnt ned ad bakke.

Verdens bedste sygehusvæsen
verdens bedste sociallovgivning
verdens bedste forskningsmiljøer
verdens bedste udlændingepolitk og ulandshjælp - øhhhhh..........

nope

nogle af vesteuropas mest beskidte hospitaler
hjælpen til de svage i vores samfund, vorherre bevares
jammerlige forhold på universiteterne
og som noget af det grimmeste, vores forhold til udlændinge...

føj siger jeg bare!

Minimalstat er hvad vi er og ikke bare i statslige udgifter men også i
vores hjerter.....

er du i tvivl, så se dig omkring eller spørg imamerne fra DF hvad de
synes om næstekærlighed.....

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 14:16

In article <44548c5c$0$152$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote:

> "Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> I sig selv er begge begreber vel neutrale.

Ikke helt. Kultur har flere forskellige betydninger. Blandt andet :

1) livsform, livsstil, sæder og skikke, udviklingstrin, way of life.
2) menneskeskabte aktiviteter og produkterne heraf, der virker
intellektuelt er åndeligt udviklende (Dansk ordbogen - Systime - side
594).

Idet definition 2) omtaler "åndelig udvikling", ville jeg mene, at vi
kan diskutere det "neutrale" i det.

Og tilmed vil jeg mene at det er småt med kultur (i definitions forstand
2) i det danske "danskhed".

Fordi lad os se nøgternt på det. Der er ikke meget af det, som er
kulturelt udviklende som er af dansk oprindelse og en del danskere har
været nødt til at smutte til udlandet for at få lov til udvikle sig.

> Hvis det gælder generelt for danskere, er det rimeligt at tro, det hører til
> den danske kultur.

(har svaret det i dk.livssyn.kristendom... ups...)

FUT udelukkende dk.politik

Fra : AF

Dato : 27-04-06 18:19

Britt Malka skrev i news:news-BE8526.15153027042006@nnrp8-1.proxad.net

> Hvad er thulin for et dyr?

Meget malkansk - halvt fordærvet og stinkende af rådenskab

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 19:08

AF wrote:
> Britt Malka skrev i news:news-BE8526.15153027042006@nnrp8-1.proxad.net

> Meget malkansk - halvt fordærvet og stinkende af rådenskab

og andresen er en god kristen kan man høre........

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Vidal

Dato : 27-04-06 22:30

Bæ9 wrote:

> og andresen er en god kristen kan man høre........

- og hvad er det nu, du mener karakteriserer en god
kristen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-04-06 22:37

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> - og hvad er det nu, du mener karakteriserer en god
> kristen?

Det er mennesker som er overbevist om at de er perfekte overfor gud; de har
(automatisk?) syndsforlatelse.

HM

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 22:47

Harald Mossige wrote:

> Det er mennesker som er overbevist om at de er perfekte overfor gud; de har
> (automatisk?) syndsforlatelse.
>
> HM

det lød nu mere som en hykler

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Bæ9

Dato : 27-04-06 22:46

Vidal wrote:

> - og hvad er det nu, du mener karakteriserer en god
> kristen?

næstekærlighed først og fremmest

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 28-04-06 09:35

Vidal wrote:
> - og hvad er det nu, du mener karakteriserer en god
> kristen?

Nogle *ville* påstå, at det var én som fulgte nogle af de "idealer" som
er at finde i jeres græske skrifter. ;-P

Men alle har vel hver deres "udgave"/"version"/"definition"...

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 28-04-06 09:32

Bæ9 wrote:

> og andresen er en god kristen kan man høre........

Ih ja. Det ultimative bevis på hvad der menes med talemåden:

"With friends like these, who needs enemies?"

[Oversat: Med venner som disse, hvem har så brug for fjender?]

Fra : Britt Malka

Dato : 27-04-06 14:15

In article <1146137826.994743.117080@u72g2000cwu.googlegroups.com>,
viidal@gmail.com wrote:

> Det er helt fedt at skide på kristendommen, mens man
> lister om den varme grød, når det handler om islam eller
> for den sags skyld om jøderne.

Ah, ikke alle, men det er da positivt at høre, at der gælder sådanne
tilstande for Danmark.

Dette er desværre ikke tilfældet andre steder i verden for hvad jøder
angår.

En selvbestaltet komiker ved navn Dieudonné (gudsgivet), halvsort og med
frisure à la wc-renser kan slippe af sted med de mest horrible
udtalelser. Dog er han for nyligt blevet dømt i en enkelt sag, flere år
tilbage.

Til gengæld kan andre end ikke sige den mindste smule om manden, før de
bliver dømt.

En bog, der var bygget på interviews af manden, blev således dømt til at
skulle have fjernet flere sætninger i bogen, som ikke passede Dieudonné,
men heldigvis blev loven omstødt senere.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-04-06 09:44

<viidal@gmail.com> skrev

[ ... file 5490 ... ]

> Altså, styr dig nu. Jeg er da ligeglad med, om min
> opførsel anses for at være passende af muslimer.

Også dette anede mig nok. Input memory:

5021 news:1TmEf.6883$Cl2.135367@news000.worldonline.dk

> I dag kom så terrortruslerne på Interrettet (og gengivet i den danske
> presse) rettet direkte mod Danmark på baggrund af Muhammed-tegningerne.
>
> Jeg vil under INGEN omstændigheder acceptere at skulle kræves til regnskab
> for blasfemiske "forbrydelser", som jeg slet og ret IKKE har begået.

Menneskeliv betyder åbenbart ikke så meget i dine øjne, Villy, modsat Jesu
ord om at elske ...

Og dog. Du tilkendegav jo i et tidligere indlæg at ...
5492 news:qwY3g.9456$uP.8526@news.get2net.dk

> "Vidal" skrev
[ ... ]

Og det var blot denne beslutning, jeg efterlyste.

> Læs i dk.politik og dk.politik.indvandring, der kan du se
> hadets flammer, hvilket jeg bestandig taler mod. ...

Fint nok ...

> ... Gå derhen
> og forman dem!

Dertil er jeg nok ikke kaldet. De lytter ej til Hyrdens røst (John.10,27).

> [...]
> har læst mine indlæg, kan være i tvivl om jeg finder både
> bibel-, koran- og flag-afbrændinger ynkelige foreteelser.

Heri har jeg ingen kritik af din opførsel, Villy, og jeg tar' hatten af for
dette dit - hvad skal jeg kalde det - opsøgende arbejde ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5501

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 08:17

Harald Mossige wrote:

> Det er mennesker som er overbevist om at de er perfekte overfor gud; de har
> (automatisk?) syndsforlatelse.

Det er der måske, men det er ikke en accepteret tankegang,
ihvertfald ikke inden for den danske folkekirke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-04-06 05:20

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message

Harald Mossige wrote:

> [...]

# Det er der måske, men det er ikke en accepteret tankegang,
# ihvertfald ikke inden for den danske folkekirke.

Fellestrekket ved alle kristne retninger er troen på Jesu stedfortredende
absolutte syndsforlatelse ( under gitte betingelser) slik at de som tror,
har syndsforlatelse.

Skjønner du ikke det kristne budskapet?

Det at jeg har en provoserende måte å si det på, endrer ikke på realiteten.

HM

Fra : Vidal

Dato : 30-04-06 09:53

Harald Mossige wrote:
> [...]
> absolutte syndsforlatelse ( under gitte betingelser) slik at de som tror,

Jo.

> Det at jeg har en provoserende måte å si det på, endrer ikke på realiteten.

Du har ikke forstået konceptet.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-04-06 11:12

> Jo.

> Du har ikke forstået konceptet.

Tøys.

HM

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 08:26

Bæ9 wrote:

> næstekærlighed først og fremmest

Har du ikke udviklet en teori om, at kristne ikke må danse,
spille kort og drikke rødvin? Som jeg husker det, mener
du, det er de mest fremtrædende kristne dyder?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 28-04-06 09:14

Vidal wrote:

> Har du ikke udviklet en teori om, at kristne ikke må danse,
> spille kort og drikke rødvin? Som jeg husker det, mener
> du, det er de mest fremtrædende kristne dyder?

MIG?? LOL, jeg har sgutte udviklet nogen som helst kristen teori......

jeg både danser, spiller kort - og spiller også så meget andet, uden at
rygmarven visner - ja, uhauha - jeg drikker også kaffe......

næ du - for hver 100 der kalder sig kristen er der kun de 5 der virkelig
er det og resten er en flok skinhellige hyklere. Og det vrimler med
hyklerne i den her NG.

Fra : Be Ka

Dato : 28-04-06 09:25

Bæ9 wrote:

> [...]
>
> næ du - for hver 100 der kalder sig kristen er der kun de 5 der
> virkelig er det og resten er en flok skinhellige hyklere. Og det

Hvad er det nu en hykler det er?

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 08:29

Bæ9 wrote:

> [...]
> fjolseparti og de to sorte fætre, langballe og krarup. så det er ikke
> kun maden der er rådden i det her land!!

Jeg troede ellers ikke, du havde en fornuftig mening
om noget som helst. Men selv Bæ kan overraske.

FUT: dk.politik

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 28-04-06 09:44

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-04-06 09:44

"Vidal" skrev

> Det overså jeg lige i første omgang, så jeg vil lige
> takke dig.
>
> Og det er godt, du kan spørge en muslim til råds, om
> jeg kan være kristen.
>
> Kunne du ikke lige konferere med Daddy om det også?
>
> Praise the Lord!

Jeg gentager gerne her, hvad jeg skriver i et andet indlæg (file 5501):

=== citat start ===

> [...]

ord om at elske ...

Og dog. Du tilkendegav jo i et tidligere indlæg at ...

[ ... ]

Og det var blot denne beslutning, jeg efterlyste.

=== citat slut ====

Jeg forventer således, at en kristen kender sin Hyrdes røst (John.10,27),
hvilket synes at være tilfældet mht. dig (og hjertelig tillykke med det,
Villy) ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5502

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 15:28

Jesus-loves-you wrote:

> <viidal@gmail.com> skrev

> Også dette anede mig nok.

Går du da til muslimer for at finde ud af om du
er kristen?

Input memory:

> 5021 news:1TmEf.6883$Cl2.135367@news000.worldonline.dk

> Menneskeliv betyder åbenbart ikke så meget i dine øjne, Villy, modsat Jesu
> ord om at elske ...

Hvordan når du til den konklusion?

Jeg aner ikke, hvilket citat du bringer. Har jeg
skrevet noget af det? Hvornår, hvor?

> Jeg forventer således, at en kristen kender sin Hyrdes røst (John.10,27),
> hvilket synes at være tilfældet mht. dig (og hjertelig tillykke med det,
> Villy) ...

Er du i en position, hvor du kan forvente dig noget
af kristne? Dømmer du om andre kristne er kristne
eller ej. Hvordan skal man egentligt fortolke dine
inkvisitoriske spørgsmål.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-04-06 12:48

"Vidal" skrev

[ ... file 5502 ... ]

> [...]
> af kristne? Dømmer du om andre kristne er kristne
> eller ej. Hvordan skal man egentligt fortolke dine

Øh ... jeg tillod mig at rette henvendelse til en muslim (Kerim) for at
høre, om han bryder sig om, at mennesker går rundt og opfordrer andre til at
brænde den for ham hellige bog (Koranen) af.

Jeg gjorde dette udfra tanken (Jesu ord): Gør mod andre, hvad du ønsker de
skal gøre mod dig.

Hvis du altså IKKE ønsker, at mennesker skal gå rundt og opfordre andre til
at brænde Bibelen af, da bør du nok heller ikke selv gå rundt og opfordre
andre til at brænde Bibelen (eller andre hellige bøger (for dem)) af.

Du har herefter tilkendegivet, at ...

5492 news:qwY3g.9456$uP.8526@news.get2net.dk

> "Vidal" skrev
[ ... ]

Og det tager jeg hatten af for ...

(Det var sådan set blot det, jeg ønskede. Resten er irrelevant. Ingen
menneskeliv gik jo tabt.)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5508

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 13:05

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> [...]
> at brænde Bibelen af, da bør du nok heller ikke selv gå rundt og opfordre
> andre til at brænde Bibelen (eller andre hellige bøger (for dem)) af.

Har han gjort det? Det har jeg ikke bemærket. Jeg kan heller ikke komme i
tanker om tilfælde, hvor muslimer har brændt Bibelen.

Børge

Fra : Michael

Dato : 30-04-06 13:53

Boerge Rahbech Jensen skrev:

>Har han gjort det? Det har jeg ikke bemærket. Jeg kan heller ikke komme i
>tanker om tilfælde, hvor muslimer har brændt Bibelen.

Det er vel også utænkeligt, idet at Bibelen er en hellig bog for
muslimerne.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-04-06 14:21

> Har han gjort det? Det har jeg ikke bemærket. Jeg kan heller ikke komme i
> tanker om tilfælde, hvor muslimer har brændt Bibelen.

Øh ... muligvis misforstod du teksten.

Der er således forskel på at ...

1.
Afbrænde bøger

2.
Opfordre andre til at afbrænde bøger.

Dét, Villy, har gjort, er (ifølge hans eget udsagn) ...

5314 news:gZNVf.26$Eu7.16@news.get2net.dk

> "Vidal" skrev
>
> === citat start ===

Bekræftet i følgende indlæg:

5478 news:nal3g.16$9L5.8@news.get2net.dk

> "Vidal" skrev
[ ... ]

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5512

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 15:09

> Øh ... muligvis misforstod du teksten.

Nej. Jeg havde slet ikke læst den, før du netop citerede den. Det er så min
fejl.

Børge

Fra : Bæ9

Dato : 30-04-06 15:26

> [...]
>

> Har han gjort det? Det har jeg ikke bemærket. Jeg kan heller ikke komme i
> tanker om tilfælde, hvor muslimer har brændt Bibelen.

det er sgu da bare noget papir.........

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 15:42

> det er sgu da bare noget papir.........

Det bliver det sådan set ikke bedre af. Enhver dansker ved da, at papir skal
genbruges, når de kasseres. :)

Børge

Fra : Michael

Dato : 30-04-06 16:33

Boerge Rahbech Jensen skrev:

>"Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> skrev i en meddelelse

>Det bliver det sådan set ikke bedre af. Enhver dansker ved da, at papir skal
>genbruges, når de kasseres. :)

Man kan vel godt bruge det til optænding i pejsen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 16:39

"Michael" <michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid> skrev i en
meddelelse news:b4m952tvg4bo3conhnqeiaqj23pdfb4opr@4ax.com...

> Man kan vel godt bruge det til optænding i pejsen.

Det kan du have ret i.

Børge

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 18:08

In article <b4m952tvg4bo3conhnqeiaqj23pdfb4opr@4ax.com>,
Michael <michael@det.kunne.du.li.hva.din.spammer.invalid> wrote:

> Man kan vel godt bruge det til optænding i pejsen.

Er en gang ZIP ikke billigere end en Bibel til 100 bobs eller en Koran?

Det er søreme sløje tider i Dannevang hvis I skal brænde bøger for at
holde varmen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 18:20

> Er en gang ZIP ikke billigere end en Bibel til 100 bobs eller en Koran?

Aner det ikke. En Bibel har forresten knap 1600 sider, så prisen pr. side er
lav.

> Det er søreme sløje tider i Dannevang hvis I skal brænde bøger for at
> holde varmen

En pejs tændes sjældent for varmens skyld.

Børge

Fra : Britt Malka

Dato : 30-04-06 22:57

In article <4454f1ad$0$178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote:

> En pejs tændes sjældent for varmens skyld.

Ikke i Danmark, måske.

I Frankrig er ildstederne bygget for at kunne varme. Her tænder vi dem
også for varmens skyld, men selvfølgelig også for hyggens. Men de varmer
altså godt her, for de er bygget på et tidspunkt, hvor der ikke fandtes
anden opvarmning.

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-04-06 23:14

> En pejs tændes sjældent for varmens skyld.

Det gør det hjemme hos os. Vi kan vel ikke allesammen tillade os den
luksus at brænde træ for sjov.

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 07:45

Cyril Malka wrote:

> Det gør det hjemme hos os. Vi kan vel ikke allesammen tillade os den
> luksus at brænde træ for sjov.

næhhhh - men nu var det altså bibler vi snakkede om at fyre af..... -
for sjov

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 10:32

In article <4455ae71$0$47034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> næhhhh - men nu var det altså bibler vi snakkede om at fyre af..... -
> for sjov

Jamen... Det er endnu dyrere end træ

Og lim, der brænder forurener.

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 16:46

Cyril Malka wrote:

> Jamen... Det er endnu dyrere end træ
>
> Og lim, der brænder forurener.

er der nogensinde lavet en miljøanalyse af helvede.....

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 17:19

In article <44562d16$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> er der nogensinde lavet en miljøanalyse af helvede.....

Måske er jorden en anden verdens helvede?

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 17:51

Cyril Malka wrote:

> Måske er jorden en anden verdens helvede?

måske det blot er det de taler om, det jordiske liv..... vorherre ser da
ikke ud til at have megen indflydelse i mit (nuværende?) liv

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 18:42

In article <44563c50$0$47044$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> måske det blot er det de taler om, det jordiske liv..... vorherre ser da
> ikke ud til at have megen indflydelse i mit (nuværende?) liv

Jeg tror såmænd ikke Han har mere indflydelse end den enkelte vil give
Ham.

.... Og jeg tror heller ikke Han har så meget indflydelse som mange giver
Ham.

Fra : Vidal

Dato : 01-05-06 12:17

Bæ9 wrote:

> næhhhh - men nu var det altså bibler vi snakkede om at fyre af..... -
> for sjov

Ikke for sjovt, for at blive kendt!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 16:46

Vidal wrote:

> Ikke for sjovt, for at blive kendt!

blir biblen kendt af at blive fyret af??

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 17:20

In article <44562d3f$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> blir biblen kendt af at blive fyret af??

Snarere berygtet.

.... se bare her i gruppen.

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-04-06 18:39

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message

> Er en gang ZIP ikke billigere end en Bibel til 100 bobs eller en Koran?
>
> Det er søreme sløje tider i Dannevang hvis I skal brænde bøger for at
> holde varmen

Neida, det er meget effektivt; tenk så mye ild der er i vokabularet rundt en
bibelbrenning.

HM

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-04-06 19:16

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> skrev i en meddelelse

> Neida, det er meget effektivt; tenk så mye ild der er i vokabularet rundt
> en
> bibelbrenning.

Jeg forstod ikke, hvorfor de unge muslimer og autonome, der aktionerede på
grund af rygter om afbrænding af Koranen på Rådhuspladsen i København, ikke
bare havde nogle Bibeler klar til afbrænding.

Børge

Fra : Michael

Dato : 30-04-06 20:27

> [...]

>grund af rygter om afbrænding af Koranen på Rådhuspladsen i København, ikke
>bare havde nogle Bibeler klar til afbrænding.

Det er utænkeligt for en rettroende muslim at afbrænde Biblen, idet
Det Gamle Testamente også er et helligt skrift for dem.

http://www.cqj.dk/islam.htm

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 07:33

Cyril Malka wrote:

> Det er søreme sløje tider i Dannevang hvis I skal brænde bøger for at
> holde varmen

her er mget koldt - både i hjerter og naturen...

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 10:31

In article <4455ab9a$0$47015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> her er mget koldt - både i hjerter og naturen...

Ja, for p*kker.

.... måske blev der brændt de forkerte bøger på et tidspunkt?

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 16:45

Cyril Malka wrote:

> Ja, for p*kker.
>
> ... måske blev der brændt de forkerte bøger på et tidspunkt?

kapitalen eller mein kampf eller midt imellem?

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-05-06 17:18

In article <44562ced$0$47002$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> kapitalen eller mein kampf eller midt imellem?

Nejda! De er naturligvis ikke blevet brændt! Ej heller Thies
Christoffersens værker eller noget. Han fik endda husly den stakkels!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-05-06 18:12

> Nejda! De er naturligvis ikke blevet brændt! Ej heller Thies
> Christoffersens værker eller noget. Han fik endda husly den stakkels!

Det kan vi vel strengt taget ikke vide. Det er jo nok de færreste, der
fortæller offentligt, hvad de tænder op med i brændeovnen, sender til
forbrænding eller brænder på anden vis.

Børge

Fra : Bæ9

Dato : 01-05-06 21:03

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> Det kan vi vel strengt taget ikke vide. Det er jo nok de færreste, der
> fortæller offentligt, hvad de tænder op med i brændeovnen, sender til
> forbrænding eller brænder på anden vis.

jeg tænder op med reklamer - vor tids bibel

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-04-06 18:36

"Boerge Rahbech Jensen" <asdf@asdf.asd> wrote in message

> "Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> skrev i en meddelelse

> Det bliver det sådan set ikke bedre af. Enhver dansker ved da, at papir
skal
> genbruges, når de kasseres. :)

Ubrukelige bibler blir til nye koraner, - - og omvendt.

Hva med å resirkulere tanker på samme måten?

HM

Fra : Vidal

Dato : 30-04-06 13:11

Jesus-loves-you wrote:

> "Vidal" skrev
>
> [ ... file 5502 ... ]

Ved profetens skæg, det skal ses i en sammenhæng.

Har du også tænkt dig at spørge Kerim, om *du* er kristen?
Vil du afstemme din adfærd efter muslimske normer?

Er det mig, der har skrevet det?

Hvordan når du til den konklusion? Hvad er det for noget?

Jeg kan stadig godt tænke mig at få svar på, hvordan
du når frem til konklusioner på nævnte citat. Også
på, om det er noget, jeg har skrevet.

> Øh ... jeg tillod mig at rette henvendelse til en muslim (Kerim) for at
> høre, om han bryder sig om, at mennesker går rundt og opfordrer andre til at
> brænde den for ham hellige bog (Koranen) af.

Det er der vel ingen, der bryder sig om.

> Jeg gjorde dette udfra tanken (Jesu ord): Gør mod andre, hvad du ønsker de
> skal gøre mod dig.

OK.

> 5492 news:qwY3g.9456$uP.8526@news.get2net.dk

> [ ... ]
>

> (Det var sådan set blot det, jeg ønskede. Resten er irrelevant. Ingen
> menneskeliv gik jo tabt.)

Du skruer det op i et leje, hvor det ikke hører hjemme.
Der er ikke livstruende i at spørge Bæ, om han vil gøre
noget, der kan true hans liv.

Prøv at spørge ham, om der er nogen fare for, at han gør
det. Eller hvis du hellere vil afstemme det med en muslim,
så spørg dog Kerim, om han tror, Bæ vil gøre det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-04-06 14:21

"Vidal" skrev

[ ... file 5508 ... ]

> [...]
> det. Eller hvis du hellere vil afstemme det med en muslim,
> så spørg dog Kerim, om han tror, Bæ vil gøre det.

Arh, Villy ... du misforstår mig:

Du har nok ret i (din antagelse), at din provokationer overfor
Bæ-et-eller-andet (i sig selv) ikke er livstruende.

Men din opførsel smitter af på andre.

Lad os for nemhedens skyld sige, at det kunne være mig (som ikke-kristen,
fiktiv set).
Jeg tænker her: "Hvis en kristen kan tillade sig at opføre sig sådan, så vil
jeg da også prøve noget tilsvarende overfor nogle nynazister eller
grønjakker."
Og på grund af denne min tankeløshed får jeg nu dem til at tabe ansigt ved
mindre de udviser "mandsmod" og afbrænder Koranen.

Måske kan man sammenligne det med, at du, Villy, ved hvor bankmanden gemmer
nøglen til pengeskabet, og så fortæller du os andre, hvordan bankrøveriet
skal foretages. Du begår ikke selv tyveriet men har dog alligevel medvirket;
idet du jo *lokkede* os andre på afveje ...

Dernæst *sårer* du åbenbart muslimers følelser (i hvert fald Kerim's så vidt
jeg kan forstå hans indlæg) ved denne din opførsel, hvilket man nok bør
undgå, fordi Jesus jo har sagt, at vi skal elske vor næste som os selv. Og
kærligheden gør vel ikke næsten noget ondt (Rom.13,10), eller hva' ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5513

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 09:57

Bæ9 wrote:

> [...]
>
> næ du - for hver 100 der kalder sig kristen er der kun de 5 der virkelig
> er det og resten er en flok skinhellige hyklere. Og det vrimler med

Er du så en af de fem?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bæ9

Dato : 28-04-06 10:16

Vidal wrote:

> Er du så en af de fem?

nix - jeg er ikke kristen eller noget andet. men jeg er heller ikke
hyklerisk - men er dog så ydmyg overfor livet at jeg ved jeg godt kan
fejle. det er forskellen på mig og så mange andre idioter der tror de er
frelst allerede.

men bare pas på, for i disse minimal-sparetider, kommer der en dag hvor
de slukker for internetforbindelserne på de psykiatiriske hospitaler og
så bliver her meeeeeget stille. Så tror jeg osse jag logger af

Fra : Britt Malka

Dato : 28-04-06 14:20

In article <4451dd52$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Bæ9 <Baeni@baeni.baeni> wrote:

> men bare pas på, for i disse minimal-sparetider, kommer der en dag hvor
> de slukker for internetforbindelserne på de psykiatiriske hospitaler og
> så bliver her meeeeeget stille. Så tror jeg osse jag logger af

Fnis

Fra : Vidal

Dato : 28-04-06 12:00

Bæ9 wrote:

> [...]
> hyklerisk - men er dog så ydmyg overfor livet at jeg ved jeg godt kan
> fejle. det er forskellen på mig og så mange andre idioter der tror de er

Principielt er alle, også kristne, hyklere. Det er muligt nogle
er mindre hykleriske end andre, jeg ved det ikke. Det indgår
i skriften og læren.

> men bare pas på, for i disse minimal-sparetider, kommer der en dag hvor
> de slukker for internetforbindelserne på de psykiatiriske hospitaler og
> så bliver her meeeeeget stille.

Det tror jeg ikke.

>Så tror jeg osse jag logger af

Det bliver du jo nødt til.