/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Vedr Benny Hinn
Fra : Poul Nielsen


Dato : 23-04-06 13:59

Jeg fandt dette på www.tagryggen.dk
Sørgeligt at folk bliver ved med at følge galningnen


BENNY HINN OG MILLIONERNE - MEN HVAD BRUGES DE TIL?

Den røde tråd gennem denne rapport er at vise, at BH på alle måder er en
svindler, og det uanset, om det handler om hans biografi, salvelse, profeti,
helbredelse eller undervisning. Det er tydeligt at se, at han ikke virker
interesseret i menneskers sjæle - men derimod at få folk til at tro, at hans
tjeneste kommer fra Gud, så at han kan få fat på deres penge og dermed leve
et liv i overflod. BH er den tv-prædikant, som tjener flest penge. På
forespørgsler om sin løn siger BH, at 'den er beskeden'. Men det er
underdrevet, for ifølge hans egne oplysninger ligger hans personlige
indkomst på et sted mellem ½-1 million kroner om måneden. BH mener nemlig,
at han fortjener det. I næste afsnit skal vi se på, at han har et enormt
forbrug. Der er dokumentationer for, at han i sin iver for at være rig og
leve luksuøst enten ikke kan finde ud af - eller er ligeglad med - om
pengene kommer fra egen lomme eller fra hans organisation, dvs. fra div.
donationer til Guds riges arbejde. En kristen, som havde deltaget i et af
BHs møder i 1996, kom med denne rammende kommentar: "Det som karakteriserer
Bennys korstog er ikke evangeliet, men grådighed". 92

Benny Hinns milliardforretning
BH vil ikke have sin organisations finansielle situation offentliggjort,
selvom han siger, at han intet har at skjule. Men han siger dog beroligende:
'Hver dollar går til Guds tjeneste'. Hans organisation 'World Healing Center
Church' har dog udtalt, at de alene i donationer sidste år modtog ca. 89
millioner dollar (625 millioner kroner), og siger, at de som regel modtager
ca. samme beløb hvert år. Dertil kommer andre millioner dollars ind på andre
måder. F.eks. tager BH fra 100.000 til 500.000$ for hvert møde. Dertil
kommer store beløb ind på salg af bøger, videoer, dvd'er osv. Tidl. så vi på
BHs indsamlingsmetoder, som viser, hvordan han med trusler om ulykker eller
løfter om velsignelser manipulerer med menneskers frygt, tro eller
forventninger. Det sker f.eks., når BH igen og igen siger til forsamlingen,
at Gud kun velsigner dem, som rundhåndet giver penge til Gud (ved BH). Det
betyder, at jo flere penge man giver, jo mere vil man blive velsignet.93 Vi
skal se et eksempel på, at BH truer mennesker til at give endnu flere penge:

BH truer sig til flere penge gennem en profeti
Vi har tidl. set på mange af BHs falske profetier. Men han bruger også
falske profetier til at franarre millioner af dollars fra troskyldige ofre,
som da han på 'Trinity Broadcasting Network' først advarede publikum om, at
1999 var et år med overflod og at året 2000 ville bringe ulykke. Derefter
gik BH over til direkte at true seerne med, at hvis de ikke fordoblede deres
gaver, ville de ikke overleve år 2000! Selv givere, som allerede havde givet
som de havde forpligtet sig til, blev beordret til at forhøje deres beløb
eller acceptere konsekvenserne (næste år). 94 Og da ingen ligefrem har lyst
til at dø eller miste Guds velsignelse, var det nok medvirkende årsag til,
at rigtig mange handlede på denne 'opfordring' om at give meget, så mange
millioner kom ind på den konto. Der var nok også nogle som tænkte, at dette
med at give penge som en betingelse for at få Guds velsignelse ikke er
bibelsk - men som alligevel gav penge 'for en sikkerheds skyld'.

Hvor blev pengene til 'World Healing Center' af?
BH havde i længere tid opfordret alle til at støtte byggeriet af et "verdens
helbredelsescenter" (World Healing Center). Men pludselig stoppede han med
at tale om projektet. Den 23/6 2000 kunne avisen 'The Dallas Morning News'
afsløre, at: "Evangelist oprejste kapitalen - men fik aldrig bygget
projektet", og at helbredelsescenteret dermed var blevet skrinlagt. Og
videre: "Hans (altså BHs) skattefritagelses forretning ville ikke give et
offentligt regnskab for, hvor mange penge han havde rejst eller hvordan de
var blevet brugt..". Ingen har kunnet få oplyst af BHs organisation, hvor de
mange penge er blevet af, som mennesker har givet til byggeriet af
helbredelsescentret? De er tilsyneladende forsvundet op i den blå luft!

BH vil hellere have guld her på jorden end i himlen
Der er ingen tvivl om, at BH har taget trosbevægelsens falske lære om den
troendes ret til økonomisk velstand til sit hjerte. Igen og igen bombarderes
de troende med udsagn om, at:

"Fattigdom er en dæmon. For at bevise dette for mig, var Gud tvunget til at
vise mig en dæmon i en vision.. Jeg fik visionen i mit soveværelse. Jeg sov
og vågnede og frem for mig så jeg en djævel. Gud talte til mig og sagde, at
dette var fattigdommens dæmon". 95
Der er heller ingen tvivl om, at BH hellere vil have guld her på jorden end
i himlen. I en prædiken sagde BH følgende:

"For flere år siden prædikede de (kristne): 'Åh, vi skal gå på gader af guld
'. Jeg vil sige: 'Jeg behøver ikke guldet deroppe. Jeg må have det hernede'
...". 96

BH taler ofte om, at det han siger stemmer med Bibelen. Men hvad er det nu,
den siger om emnet?

"Men de, som vil være rige, falder i fristelser og snarer og mange
uforstandige og skadelige begæringer, som styrter mennesker i undergang og
fortabelse; thi kærlighed til penge er en rod til alt ondt; drevet af den er
nogle faret vild fra troen og har voldt sig selv meget bitter smerte", 1.
Tim. 6:9-10.

Problemet er bare, at BH ikke har tænkt sig at bøje sig for Guds Ord. Derfor
kommer skriften ikke i betragtning, hvis den ikke passer ind i hans
forudfattede meninger og falske lære. Det gælder selvfølgelig også, når han
kommer ind på alle kristnes ret til rigdom. Vi skal se et eksempel på,
hvordan han tager Jobs bog under behandling for at forsvarer 'det at være
rig':

"Det, at Job sagde: 'Velsignet være Herrens navn', betyder ikke, at han
havde ret. Da han sagde: 'Velsignet være Herrens navn', var han bare
religiøs..". 97

Bemærk, hvordan BH omfortolker Bibelen, så de tilpasses hans forudfattede
meninger. Jobs udsagn kom jo netop efter, at han blev frataget al sin
rigdom. Det betyder selvfølgelig, at for ham er 'det at være rig' i
virkeligheden ingenting i forhold til hans gudsforhold. Men BH fordrejer
Jobs udsagn til 'at være et forkert ønske', fordi han kun var religiøs og
derfor ikke havde en levende tro.

Mange udgifter for at holde det hele kørende
Selvfølgelig har BH mange store og nødvendige udgifter. BH medbringer f.eks.
altid sine egne produktionsmedarbejdere, som bl.a. skal betjene de syv
kameraer som dokumenterer alt under møderne, og som bliver klippet, så at
showet med BH bliver, som han ønsker det, for intet overlades til
tilfældigheder. Dertil kommer store udgifter til hans stab på ca. 170 Det
skal også mange udgifter til for at købe over 200 timers sendetilladelser
til 80 stationer hver uge. Han får i øvrigt sine shows udsendt til 190 lande
og er dermed det mest sete 'kristne' TV i hele verden. 98

Andre udgifter kan man godt undre sig over, som f.eks. at BH finder det
nødvendigt at have flere bodyguards med på alle sine rejser. Man kan også
undre sig over, at det er nødvendigt at leje et 'Gulfstream jetfly' til
120.000$ pr. måned. Men for BH er luksus en livsstil, som der ikke skal
stilles spørgsmål ved. På spørgsmålet om, hvorvidt BH ikke kunne rejse lidt
mindre luksuøst, svarer hans organisation, at 'pastor Hinn rejser med privat
jet af sikkerhedsmæssige årsager'. Vi skal lidt senere komme tilbage til
emnet, hvor vi skal se på, at det ikke 'kun' handler om sikkerhed, men
snarere om frådseri, som indbefatter et omfattende misbrug af betroede penge
fra div. donationer. 99

NBC-dataline havde i dec. 2002 en 2-timer lang dokumentarfilm med mange
detaljerede afsløringer af BHs livsstil, misbrug af indsamlede penge og
manipulering for at få mennesker til at tro på helbredelser.
Dokumentarfilmen var så belastende for BH, og selvom han ikke kunne afvise
noget i den, så blev han dog nødt til at kommentere indholdet. Det gjorde
han ved at sige til tv, at dette var et angreb fra Satan. I de næste 3
måneder faldt donationerne med 12 %. BH er i øvrigt ofte blevet udfordret
til at forsvare sig ud fra skriften, man har til dato ikke villet gøre det.
Den ovenfornævnte dokumentarfilm har jeg for en stor del benyttet i den
følgende beskrivelse af BHs luksuøse livsstil og misbrug af de penge, som
skulle gå til 'Guds riges arbejde': 100


MISBRUG AF DE INDSAMLEDE PENGE

BH har ikke selv betalt 'sit' enorme og mondæne hjem, som ligner 'Pacific
Ocean', men er købt og betalt af hans organisation. Det er på over 700 m2 og
har en anslået værdi på 70 millioner kroner. 101 Selvom BH siger, at hver
eneste dollar går til Guds Riges arbejde, fortæller div. dokumentationer dog
en anden historie. Ifølge 'Steve', som har rejst med BH og andre medlemmer
af BHs stab, er det et faktum, at BH f.eks. kun handler i de dyreste
tøjforretninger. Af disse nævnes f.eks. Bevely Hill 'Versace' og 'Louis
Vuitton'. På de regninger, som nogle journalister fra NBC-dataline fandt,
havde BH eksempelvis på blot fire uger haft et forbrug på over 400.000
kroner i 6 tøjforretninger, alt sammen for penge, som er indkommet til Guds
riges arbejde. 102

Uddrag fra NBC Dataline: Siden vi (journalister) viste den første reportage
(om BH), kan vi nu fremvise hundrede af sider, som dokumenterer, at BH bor
på lukrative hotelværelser - i forbindelse med hans korstog og betales
derfor som en selvfølge af hans organisation. Af de mange eksempler, som
vises på filmen, kan nævnes:
a.. I Milwaukee opholdt han sig i præsidentsuiten til 900 $ pr. nat.
b.. I Panama City boede han i den kongelige suite til 1700 $ pr. nat.
c.. I Montreal var det også den kongelige suite til 2700 $ pr. nat.
Organisationen betaler for hans private 'layover'
Til og fra de forskellige korstog vælger BH altid at bo luksuøst. Jo mere,
des bedre er det for BH! Alt skal passe med hans øvrige meget luksuøse
livsstil. Bl.a. har han et enormt forbrug til noget, som bliver bogført som
'et ophold' (layover) i f.eks. lufthavnen. NBC Dataline siger hertil:

"For de fleste rejsende betyder layover mange timers ubehagelig venten efter
forbindelsesfly i lufthavnen - og måske (en nødtvungen) overnatning på et
billigt hotel. Men layover betyder noget helt andet for BH". Husk, at BH
rejser efter sit eget tidsskema i et lejet fly, som han benytter efter
forgodtbefindende".

Så hvad betyder layover så for BH - og hvad går pengene til?

"BH-ministry oplyser, at 'de mange layover ofte er nødvendige for at fylde
brændstof på flyet og for at piloten kan hvile'. Ikke overraskende har
kritikerne et andet synspunkt: 'Det er hans livsstil! Han føler, at han
fortjener det'! Derefter spørger intervieweren en tidl. medarbejder for BH:
'Han er jo hoved for en organisation på 100 millioner dollar'
(underforstået: er det så ikke OK at BH bruger en del penge på sig selv?).
Og denne svarer og siger: 'Han er kaldet for at være en ydmyg Kristi
tjener - ikke til at leve som en konge'.
Uanset om man er kritiker eller ej, så må man indrømme, at BH i livsstil
lever som en konge, som har et stort og uudtømmelig skatkammer, som han bare
kan øse af.

NBC Dataline viser et andet eksempel, hvor BH foretog en rejse fra Colombia
til Californien. Men selvom BH kunne flyve direkte og 'non-stop', så

"viser dokumenter, at BH stoppede (dvs. tog en omvej og mellemlandede) og
tog ophold i Cancon hotel i Mexico og boede i præsidentsuiten, som kostede
2684 $ (over 18.000 kroner) pr. nat. Dette beløb blev noteret som layover".

På dyrt familiebesøg i Milano og London for organisationens penge
Efter et korstog til Rusland og Sverige i 2003, tog BH med flyet - ikke mod
vest for at tage hjem, men mod syd til Milano, Italien, og derefter igen mod
nord til London, England. Dette gjorde han for at besøge henholdsvis sin søn
og sin datter og hendes kæreste. I forbindelse med dette besøg løb
udgifterne løbsk - eller det er måske den sædvanlige standard, som BH
opretholder? I begge byer spiste han på dyre restauranter. På restaurant '
Villa Deste' i Milano lød regningen på 917,94 $ for et måltid. I London løb
regningen på et måltid mad på restauranten op på 1725,27 $.

Under opholdet i Milano boede han i hotellets præsidentsuite, og
hotelregningen var på 10.800$ (over 70.000 kroner) pr. nat. Ifølge hotellets
hjemmeside er denne suite på 540 m2 og er 'den største hotelsuite i Europa',
og beskrives som 'a dwelling fit for a prince'. Den har da også alt, hvad en
prins har brug for, lige fra de mange luksuøse værelser, sauna, jacuzzi,
tyrkisk bad, stor hjørneterrasse med panoramaudsigt, 100 fod lang
swimmingpool, som er dekoreret med marmor og fresco', osv. Mon BH nåede at
nyde alt dette? I London boede BH i den mere beskedne Lanesborough Hotel,
hvor regningen 'kun' løb op på 3.124$ (21.000 kr.) pr. nat.

På regningen kom der et tillæg for 'transportation', som udover transport
med chauffør også indbefatter drikkepenge, servering af te på værelset og
andre serviceydelser. Beløbet i Milano kom her op på 6.361.54 $ mens den i
London kom op på 5.065,20 $ (i alt over 75.000 kroner). Dertil kom
ekstraregninger for div. indkøb som bellman cigarer til ca. 200 $ og en
deskmanager til 1900 $. I London kom regningen i løbet af 3 dage op på 4500
$.

Dette familiebesøg kom altså til at koste mindst 45.000 $ (ca. 300.000
kroner). Dertil kom mange ekstraudgifter i forbindelse med ekstra brændstof
til flyet såvel som forplejning og overnatning til flypersonalet, bodyguards
og andre fra hans stab, som ledsagede ham. Ingen kender til det eksakte
beløb. Hvis alle disse 'private' udgifter blev betalt af egen lomme, så var
det hans egen sag. Men når alle disse 'private' udgifter kom til at figurere
som 'layover' i forbindelse med hans korstog, så er det i virkeligheden
svindel med betroede midler og er derfor bestemt ikke i orden.

Andre private udgifter betales også af missionspenge
Ifølge dokumenter, som NBC dataline er i besiddelse af og fremvises på
skærmen, så går der også mange andre penge ud fra BHs organisation til hans
private forbrug:

"Ifølge denne konto (fremvises) går store beløb til Benny Hinn's familie"
under betegnelsen 'Petty Cash'... F.eks. har BH fra denne konto givet 1300$
til sin datter Jessica, uden at årsagen nævnes, (og) hendes kæreste har fået
to beløb på henholdsvis i alt 2550$ for at passe sønnen". Det er lidt uvist,
hvis søn der er tale om, men det er i alle fald mange penge at give ud for
at passe et barn! "Over en måned er '23.000$ gået fra organisationen til
Benny og hans kone. Og vi fandt denne 25.000$ store regning 'til dækning til
BH Anaheim-korstoget'.."
Det er ikke til at vide, hvad 'Benny og hans kone' skulle bruge de ekstra
23.000$ til, for hverken han eller hans kone er ligefrem dårliglønnet. De
sidstnævnte udgifter på 25.000$ var givet som et beløb til diverse under
korstoget, som BH kunne bruge løs af uden dokumentation.

Hvorfor griber hans stab ikke ind overfor misbrug af betroede midler?
Man kan undre sig over, at de økonomisk ansvarlige i BHs store virksomhed
ikke griber ind, når BH åbenbart ikke selv kan finde ud af - eller er
ligeglad med, om de penge, som er givet til evangeliets udbredelse, ikke er
hans egne private penge og som han derfor ikke bare kan bruge løs af.
Årsagen er nok den, at der ikke er nogen i hans stab, som kan, vil eller tør
blande sig. Man kan undre sig, når flere af hans medarbejdere på kritiske
forespørgsler giver udtryk for, at de penge som organisationen har, må BH i
princippet bruge som han har lyst til: 'Han behøver ikke at forklare sig'
lød en af forklaringerne. Det samme mener BH tydeligvis. Da han f.eks. blev
spurgt om nogle kritiske finansielle forhold, sagde han, at han egentlig
gerne vil tale om dem, men Gud havde bedt ham lade være. Det er i øvrigt
typisk for BH at henvise til Guds vilje, når der er nogen som stiller
ubehagelige spørgsmål, som han ikke ønsker at tale om.103

Hvorfor beskæftige sig så indgående med den økonomiske side af BHs
milliardforetagende? Af den simple grund, at når mennesker giver penge til
BH, fordi de tror på hans udsagn om, at 'hver eneste dollar går til Guds
tjeneste', så har de også krav på at vide, at rigtig mange af de betroede
midler i stedet går til at opretholde hans luksuøse livsstil ved økonomisk
svindel og frådseri. Hertil siger Bibelen, at hvis en person ikke kan være
tro i de jordiske forhold (f.eks. økonomi), hvordan kan han så være tro når
han 'taler om de himmelske' (f.eks. budskabet om frelsen), jfr. John. 3:12.


EN MØRKERE SIDE AF ORGANISATIONEN

Gang på gang har der været problemer med BHs nærmeste inderkreds, som
eksempelvis har været utilfredse med den autoritære ledelsesstil og dårlige
forretningsetik 'indenfor murene'. Denne utilfredshed har været medvirkende
til, at mange er gået til pressen og videregivet mange 'insider'
informationer af organisationens hemmeligheder, hvoraf nogle er benyttet i
denne artikel. Men der er også mange andre afsløringer om omfattende
svindel, som offentligheden ellers ikke hører om. Et eksempel er de mange
tilsendte bønnebreve, som BHs organisation får tilsendt. Forud har BH givet
løfte om, at alle breve ville blive læst og der vil blive bedt over de
begæringer, som de indeholder. Ofte følger der et større pengebeløb med
disse breve - for så er der jo som tidligere nævnt større chance for at
blive bønhørt. Men i stedet for at bede over bønskriftet, som det var blevet
lovet, så har man blot taget penge og check ud af brevene, som derefter er
blevet kasseret uden at nogen har læst brevene eller bedt over dem. Enkelte
gange er denne fremgangsmåde dog blevet afsløret af offentligheden:

"I Basel blev der indsamlet ca. 300.000 schweizerfrancs. Trods opmuntringer
til folk om at skrive deres bedeemner på bagsiden af penge-kuverterne, blev
de tomme kuverter i stedet smidt væk". 104

I 1997 sendte CNN en udsendelse om BH, efter at de havde fået tilsendt en
kritisk og afslørende rapport fra en 'insider' om, hvad der i det skjulte
foregik af svindel i Hinns praksis. Som en følge af udsendelsen blev
stabsmedlemmer fyret og der blev foretaget en grundig undersøgelse for at
finde kilden til CNN's dokumentationer af BH og hans organisation. Linien
blev strammet op, og alle medarbejdere fik besked på at holde munden lukket.
105

En anden rapport afslører følgende:

"I 1998 døde to medlemmer fra BHs nærmeste inderkreds af en overdosis
heroin. I 1999 fyrede han (BH igen) adskillige bestyrelsesmedlemmer.. og
hyrede en tidl. betjent, Mario C. Licciardello til at undersøge hans
organisation. Licciardello var en fætter til Carman, en populær kristen
sanger, så mange tænkte at Hinn betragtede ham som 'sikker'. Men
Licciardello gjorde et så godt job - tog hundrede af vidneudsagn og kom til
sidst til heroinmisbruget - at Hinn sagsøgte ham. Mens Licciardello stadig
var sikkerhedschef, krævede organisationen gennem et søgsmål at alle hans
filer blev udleveret og beseglet, fordi deres offentliggørelse ville betyde
enden for den. Kun én dag før Hinn agtede at give sit vidneudsagn af sagen,
døde Licciardello af et mystisk hjerteanfald. For at komme ud af retssagen,
lavede Hinn-ministry et forlig med Licciardellos enke. Dette forlig
inkluderede også en besegling af alle retssagspapirerne". 106


INDTRYK FRA ET MØDE JAN. 2006: BH ER STADIG DEN SAMME BEDRAGER

En reporter ved navn Samisoni Pareti har under overskriften: 'AMERICAN
MIRACLE MAN PULLS CROWD', bl.a. skrevet følgende kritiske indtryk fra det
korstog, som BH holdt på Fiji største udendørs sportsarena d. 20-22. januar
2006:

"Efter at Hinn havde afholdt sin sidste samling om søndagen, beskrev
overskrifterne næste dag en skuffelse over, at ikke én var blevet helbredt
af den besøgende mirakelmand. 'The Fiji Sun Newspaper' fortalte eksempelvis
om, at en lokal handikapforening fyldte en bus med dets medlemmer til
korstoget - men kun for at blive afvist. Ronell Singh, som er delvis blind,
fortalte til avisen, at 'Jeg prøvede at gå op på scenen hvor Benny Hinn var
så han kunne lægge sine hænder på mig. Men til min overraskelse lukkede
sikkerhedsvagterne døren'. Fiji Sun talte også med foreningens advokat,
Sajendra Sharma, som sagde: 'Jeg er imod alle prædikanter, som kommer i
miraklernes navn og påberåber sig af at have evnen til at helbrede, fordi
alt det de virkelig gør, er at skabe falske forventninger og depressioner
for mennesker, som virkelig ønsker at blive helbredt'. Det, som mange
kritikere havde i tankerne, gav pastor Ame Tugawe, som også er
generalsekretær for den magtfulde metodistkirke udtryk for, da han til
avisen sagde: 'Hvis jeg havde lejligheden til at tale med ham (BH), så ville
jeg vise ham til (den lokale) Saint Giles Hospital og til Colonial War
Memorial Hospital, fordi dette er stedet, hvor helbredelser er mest
tiltrængt..'..". 107

Artiklen fortsatte med flere eksempler fra mødet, men dette er nok til at
påvise, at BH stadig er den samme bedrager. Der er stadig ingen, som bliver
helbredt fordi det er bygget op på svindel og bedrag. Og derfor tager BH da
heller ikke til hospitalerne for at prøve at helbrede de syge dér. For bare
efter et besøg ville det blive afsløret, at intet sker! Ingen bliver
helbredt! Alt er bedrag!


Formaning fra Bibelen

Hvordan kan det være, at der er så mange kristne, som påstår at læse i
Bibelen, men som alligevel så let lader sig bedrage af BH, så at de lukker
øjnene for de mange bibelske advarsler mod falske profeter, så at de endda
forsvarer ham med næb og kløer? Svaret finder vi bl.a. i 2. Tim. 4:3-4

"Thi der kommer en tid, da de ikke vil finde sig i den sunde lære, men for
at leve efter deres egne lyster skaffe sig lærere i hobetal (som BH), alt
efter hvad kilder deres øren, og de vil vende øret bort fra sandheden og
vende sig til fablerne" (eller digt).

BH er en af de mest produktive falske profeter i vore dage. Vi har set på
masser af dokumentation for, at der foregår en omfattende svindel og
åndelige bedrag i forbindelse med alt, hvad der har at gøre med BH. Han er
kommet med undskyldninger og bortforklaringer. Han har løjet og prøvet at
lukke munden på sine kritikere. Han har nægtet at fremvise sine regnskaber
og omgivet sig med bodyguards for at beskytte sig. Han har spredt sit bedrag
til alle lande i verden og dermed været med til at føre mennesker i
fortabelse. Han har gjort meget for at skjule sine bedrag. Men der er noget,
som han ikke kan: Han kan ikke skjule sig for Guds vrede. Bibelen advarer:

"Thi der har indsneget sig nogle mennesker, som hvem det allerede for længe
siden er skrevet, at de skulle rammes af denne dom: de er ugudelige, folk,
som misbruger vor Guds nåde til løsagtighed og fornægter vor eneste hersker
og Herre, Jesus Kristus", Judas, v. 4.

Hvor er disse ord alvorlige og meget rammende på den tid, som vi nu lever i,
nemlig, at falske lærere og profeter har sneget sig ind i de kristne
menigheder. Det betyder, at de har en skjult dagsorden, som ikke tåler
dagens lys. Mange tror, at disse ledere er kristne, men Guds Ord siger, at
de i virkeligheden er ugudelige. Der står om dem, at de misbruger Guds nåde
til løsagtighed og fornægter vor eneste hersker og Herre. Disse taler
selvfølgelig om Jesus, for ellers ville de blive afsløret. Og derfor taler
BH da også om ham! Men i virkeligheden er Jesus Kristus degraderet til at
være en slags kransekagefigur for en falsk gud. Det er ikke Ham, som er
Herren, for BH har for længe siden gjort sig selv til herre. Han har ikke
brug for Gud, hans kraft eller frelse - det går jo godt uden!


Epilog
Lad os se de faktiske forhold i øjnene! Bibelen siger klart og tydeligt, at
der vil komme mange falske profeter og bedragere i endens bestemte tid. Og
derfor taler Judas da også alvorligt til de kristne om, at de må lade sig
formane og stride for den sande tro og lære:

"I elskede! Nu mens jeg er ivrigt optaget af at skrive til jer om vor fælles
frelse, ser jeg mig nødsaget til i et brev at formane jer til at stride for
den tro, som én gang for alle er blevet overgivet de hellige", v. 3.

Snart kommer Jesus for at hente sin menighed, sin brud. Er vi rede til at
møde ham? Er jeg? Er du? Må det være sådan, at vi ikke vil lytte til
forførende ånder, som søger at bilde os ind, at vi sagtens kan være kristne
på andre mere spændende og underholdende præmisser end de bibelske. Guds Ord
siger til os: Her er vejen I skal gå! Benny Hinn viser mennesker en anden
vej - og det samme gør alle andre af tidens mange forførere. Men de viser en
vej, som ikke fører til lykke, men til ulykke. Lad os derfor holde os til
Jesus og Hans Ord - og lade os lede af Ham til frelsen og det evige liv.



 
 
Gamle Jensen (23-04-2006)
Kommentar
Fra : Gamle Jensen


Dato : 23-04-06 14:09

sørgeligt at mennesker bliver ved med at tro på det smørerier der kommer på
www.tagryggen.dk

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk
se også
http://www.bennyhinn.dk/


"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:444b7a30$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg fandt dette på www.tagryggen.dk
> Sørgeligt at folk bliver ved med at følge galningnen
>
>
> BENNY HINN OG MILLIONERNE - MEN HVAD BRUGES DE TIL?
>
> Den røde tråd gennem denne rapport er at vise, at BH på alle måder er en
> svindler, og det uanset, om det handler om hans biografi, salvelse,
> profeti,
> helbredelse eller undervisning. Det er tydeligt at se, at han ikke virker
> interesseret i menneskers sjæle - men derimod at få folk til at tro, at
> hans
> tjeneste kommer fra Gud, så at han kan få fat på deres penge og dermed
> leve
> et liv i overflod. BH er den tv-prædikant, som tjener flest penge. På
> forespørgsler om sin løn siger BH, at 'den er beskeden'. Men det er
> underdrevet, for ifølge hans egne oplysninger ligger hans personlige
> indkomst på et sted mellem ½-1 million kroner om måneden. BH mener nemlig,
> at han fortjener det. I næste afsnit skal vi se på, at han har et enormt
> forbrug. Der er dokumentationer for, at han i sin iver for at være rig og
> leve luksuøst enten ikke kan finde ud af - eller er ligeglad med - om
> pengene kommer fra egen lomme eller fra hans organisation, dvs. fra div.
> donationer til Guds riges arbejde. En kristen, som havde deltaget i et af
> BHs møder i 1996, kom med denne rammende kommentar: "Det som
> karakteriserer
> Bennys korstog er ikke evangeliet, men grådighed". 92
>
> Benny Hinns milliardforretning
> BH vil ikke have sin organisations finansielle situation offentliggjort,
> selvom han siger, at han intet har at skjule. Men han siger dog
> beroligende:
> 'Hver dollar går til Guds tjeneste'. Hans organisation 'World Healing
> Center
> Church' har dog udtalt, at de alene i donationer sidste år modtog ca. 89
> millioner dollar (625 millioner kroner), og siger, at de som regel
> modtager
> ca. samme beløb hvert år. Dertil kommer andre millioner dollars ind på
> andre
> måder. F.eks. tager BH fra 100.000 til 500.000$ for hvert møde. Dertil
> kommer store beløb ind på salg af bøger, videoer, dvd'er osv. Tidl. så vi
> på
> BHs indsamlingsmetoder, som viser, hvordan han med trusler om ulykker
> eller
> løfter om velsignelser manipulerer med menneskers frygt, tro eller
> forventninger. Det sker f.eks., når BH igen og igen siger til
> forsamlingen,
> at Gud kun velsigner dem, som rundhåndet giver penge til Gud (ved BH). Det
> betyder, at jo flere penge man giver, jo mere vil man blive velsignet.93
> Vi
> skal se et eksempel på, at BH truer mennesker til at give endnu flere
> penge:
>
> BH truer sig til flere penge gennem en profeti
> Vi har tidl. set på mange af BHs falske profetier. Men han bruger også
> falske profetier til at franarre millioner af dollars fra troskyldige
> ofre,
> som da han på 'Trinity Broadcasting Network' først advarede publikum om,
> at
> 1999 var et år med overflod og at året 2000 ville bringe ulykke. Derefter
> gik BH over til direkte at true seerne med, at hvis de ikke fordoblede
> deres
> gaver, ville de ikke overleve år 2000! Selv givere, som allerede havde
> givet
> som de havde forpligtet sig til, blev beordret til at forhøje deres beløb
> eller acceptere konsekvenserne (næste år). 94 Og da ingen ligefrem har
> lyst
> til at dø eller miste Guds velsignelse, var det nok medvirkende årsag til,
> at rigtig mange handlede på denne 'opfordring' om at give meget, så mange
> millioner kom ind på den konto. Der var nok også nogle som tænkte, at
> dette
> med at give penge som en betingelse for at få Guds velsignelse ikke er
> bibelsk - men som alligevel gav penge 'for en sikkerheds skyld'.
>
> Hvor blev pengene til 'World Healing Center' af?
> BH havde i længere tid opfordret alle til at støtte byggeriet af et
> "verdens
> helbredelsescenter" (World Healing Center). Men pludselig stoppede han med
> at tale om projektet. Den 23/6 2000 kunne avisen 'The Dallas Morning News'
> afsløre, at: "Evangelist oprejste kapitalen - men fik aldrig bygget
> projektet", og at helbredelsescenteret dermed var blevet skrinlagt. Og
> videre: "Hans (altså BHs) skattefritagelses forretning ville ikke give et
> offentligt regnskab for, hvor mange penge han havde rejst eller hvordan de
> var blevet brugt..". Ingen har kunnet få oplyst af BHs organisation, hvor
> de
> mange penge er blevet af, som mennesker har givet til byggeriet af
> helbredelsescentret? De er tilsyneladende forsvundet op i den blå luft!
>
> BH vil hellere have guld her på jorden end i himlen
> Der er ingen tvivl om, at BH har taget trosbevægelsens falske lære om den
> troendes ret til økonomisk velstand til sit hjerte. Igen og igen
> bombarderes
> de troende med udsagn om, at:
>
> "Fattigdom er en dæmon. For at bevise dette for mig, var Gud tvunget til
> at
> vise mig en dæmon i en vision.. Jeg fik visionen i mit soveværelse. Jeg
> sov
> og vågnede og frem for mig så jeg en djævel. Gud talte til mig og sagde,
> at
> dette var fattigdommens dæmon". 95
> Der er heller ingen tvivl om, at BH hellere vil have guld her på jorden
> end
> i himlen. I en prædiken sagde BH følgende:
>
> "For flere år siden prædikede de (kristne): 'Åh, vi skal gå på gader af
> guld
> '. Jeg vil sige: 'Jeg behøver ikke guldet deroppe. Jeg må have det
> hernede'
> ..". 96
>
> BH taler ofte om, at det han siger stemmer med Bibelen. Men hvad er det
> nu,
> den siger om emnet?
>
> "Men de, som vil være rige, falder i fristelser og snarer og mange
> uforstandige og skadelige begæringer, som styrter mennesker i undergang og
> fortabelse; thi kærlighed til penge er en rod til alt ondt; drevet af den
> er
> nogle faret vild fra troen og har voldt sig selv meget bitter smerte", 1.
> Tim. 6:9-10.
>
> Problemet er bare, at BH ikke har tænkt sig at bøje sig for Guds Ord.
> Derfor
> kommer skriften ikke i betragtning, hvis den ikke passer ind i hans
> forudfattede meninger og falske lære. Det gælder selvfølgelig også, når
> han
> kommer ind på alle kristnes ret til rigdom. Vi skal se et eksempel på,
> hvordan han tager Jobs bog under behandling for at forsvarer 'det at være
> rig':
>
> "Det, at Job sagde: 'Velsignet være Herrens navn', betyder ikke, at han
> havde ret. Da han sagde: 'Velsignet være Herrens navn', var han bare
> religiøs..". 97
>
> Bemærk, hvordan BH omfortolker Bibelen, så de tilpasses hans forudfattede
> meninger. Jobs udsagn kom jo netop efter, at han blev frataget al sin
> rigdom. Det betyder selvfølgelig, at for ham er 'det at være rig' i
> virkeligheden ingenting i forhold til hans gudsforhold. Men BH fordrejer
> Jobs udsagn til 'at være et forkert ønske', fordi han kun var religiøs og
> derfor ikke havde en levende tro.
>
> Mange udgifter for at holde det hele kørende
> Selvfølgelig har BH mange store og nødvendige udgifter. BH medbringer
> f.eks.
> altid sine egne produktionsmedarbejdere, som bl.a. skal betjene de syv
> kameraer som dokumenterer alt under møderne, og som bliver klippet, så at
> showet med BH bliver, som han ønsker det, for intet overlades til
> tilfældigheder. Dertil kommer store udgifter til hans stab på ca. 170 Det
> skal også mange udgifter til for at købe over 200 timers sendetilladelser
> til 80 stationer hver uge. Han får i øvrigt sine shows udsendt til 190
> lande
> og er dermed det mest sete 'kristne' TV i hele verden. 98
>
> Andre udgifter kan man godt undre sig over, som f.eks. at BH finder det
> nødvendigt at have flere bodyguards med på alle sine rejser. Man kan også
> undre sig over, at det er nødvendigt at leje et 'Gulfstream jetfly' til
> 120.000$ pr. måned. Men for BH er luksus en livsstil, som der ikke skal
> stilles spørgsmål ved. På spørgsmålet om, hvorvidt BH ikke kunne rejse
> lidt
> mindre luksuøst, svarer hans organisation, at 'pastor Hinn rejser med
> privat
> jet af sikkerhedsmæssige årsager'. Vi skal lidt senere komme tilbage til
> emnet, hvor vi skal se på, at det ikke 'kun' handler om sikkerhed, men
> snarere om frådseri, som indbefatter et omfattende misbrug af betroede
> penge
> fra div. donationer. 99
>
> NBC-dataline havde i dec. 2002 en 2-timer lang dokumentarfilm med mange
> detaljerede afsløringer af BHs livsstil, misbrug af indsamlede penge og
> manipulering for at få mennesker til at tro på helbredelser.
> Dokumentarfilmen var så belastende for BH, og selvom han ikke kunne afvise
> noget i den, så blev han dog nødt til at kommentere indholdet. Det gjorde
> han ved at sige til tv, at dette var et angreb fra Satan. I de næste 3
> måneder faldt donationerne med 12 %. BH er i øvrigt ofte blevet udfordret
> til at forsvare sig ud fra skriften, man har til dato ikke villet gøre
> det.
> Den ovenfornævnte dokumentarfilm har jeg for en stor del benyttet i den
> følgende beskrivelse af BHs luksuøse livsstil og misbrug af de penge, som
> skulle gå til 'Guds riges arbejde': 100
>
>
> MISBRUG AF DE INDSAMLEDE PENGE
>
> BH har ikke selv betalt 'sit' enorme og mondæne hjem, som ligner 'Pacific
> Ocean', men er købt og betalt af hans organisation. Det er på over 700 m2
> og
> har en anslået værdi på 70 millioner kroner. 101 Selvom BH siger, at hver
> eneste dollar går til Guds Riges arbejde, fortæller div. dokumentationer
> dog
> en anden historie. Ifølge 'Steve', som har rejst med BH og andre medlemmer
> af BHs stab, er det et faktum, at BH f.eks. kun handler i de dyreste
> tøjforretninger. Af disse nævnes f.eks. Bevely Hill 'Versace' og 'Louis
> Vuitton'. På de regninger, som nogle journalister fra NBC-dataline fandt,
> havde BH eksempelvis på blot fire uger haft et forbrug på over 400.000
> kroner i 6 tøjforretninger, alt sammen for penge, som er indkommet til
> Guds
> riges arbejde. 102
>
> Uddrag fra NBC Dataline: Siden vi (journalister) viste den første
> reportage
> (om BH), kan vi nu fremvise hundrede af sider, som dokumenterer, at BH bor
> på lukrative hotelværelser - i forbindelse med hans korstog og betales
> derfor som en selvfølge af hans organisation. Af de mange eksempler, som
> vises på filmen, kan nævnes:
> a.. I Milwaukee opholdt han sig i præsidentsuiten til 900 $ pr. nat.
> b.. I Panama City boede han i den kongelige suite til 1700 $ pr. nat.
> c.. I Montreal var det også den kongelige suite til 2700 $ pr. nat.
> Organisationen betaler for hans private 'layover'
> Til og fra de forskellige korstog vælger BH altid at bo luksuøst. Jo mere,
> des bedre er det for BH! Alt skal passe med hans øvrige meget luksuøse
> livsstil. Bl.a. har han et enormt forbrug til noget, som bliver bogført
> som
> 'et ophold' (layover) i f.eks. lufthavnen. NBC Dataline siger hertil:
>
> "For de fleste rejsende betyder layover mange timers ubehagelig venten
> efter
> forbindelsesfly i lufthavnen - og måske (en nødtvungen) overnatning på et
> billigt hotel. Men layover betyder noget helt andet for BH". Husk, at BH
> rejser efter sit eget tidsskema i et lejet fly, som han benytter efter
> forgodtbefindende".
>
> Så hvad betyder layover så for BH - og hvad går pengene til?
>
> "BH-ministry oplyser, at 'de mange layover ofte er nødvendige for at fylde
> brændstof på flyet og for at piloten kan hvile'. Ikke overraskende har
> kritikerne et andet synspunkt: 'Det er hans livsstil! Han føler, at han
> fortjener det'! Derefter spørger intervieweren en tidl. medarbejder for
> BH:
> 'Han er jo hoved for en organisation på 100 millioner dollar'
> (underforstået: er det så ikke OK at BH bruger en del penge på sig selv?).
> Og denne svarer og siger: 'Han er kaldet for at være en ydmyg Kristi
> tjener - ikke til at leve som en konge'.
> Uanset om man er kritiker eller ej, så må man indrømme, at BH i livsstil
> lever som en konge, som har et stort og uudtømmelig skatkammer, som han
> bare
> kan øse af.
>
> NBC Dataline viser et andet eksempel, hvor BH foretog en rejse fra
> Colombia
> til Californien. Men selvom BH kunne flyve direkte og 'non-stop', så
>
> "viser dokumenter, at BH stoppede (dvs. tog en omvej og mellemlandede) og
> tog ophold i Cancon hotel i Mexico og boede i præsidentsuiten, som kostede
> 2684 $ (over 18.000 kroner) pr. nat. Dette beløb blev noteret som
> layover".
>
> På dyrt familiebesøg i Milano og London for organisationens penge
> Efter et korstog til Rusland og Sverige i 2003, tog BH med flyet - ikke
> mod
> vest for at tage hjem, men mod syd til Milano, Italien, og derefter igen
> mod
> nord til London, England. Dette gjorde han for at besøge henholdsvis sin
> søn
> og sin datter og hendes kæreste. I forbindelse med dette besøg løb
> udgifterne løbsk - eller det er måske den sædvanlige standard, som BH
> opretholder? I begge byer spiste han på dyre restauranter. På restaurant '
> Villa Deste' i Milano lød regningen på 917,94 $ for et måltid. I London
> løb
> regningen på et måltid mad på restauranten op på 1725,27 $.
>
> Under opholdet i Milano boede han i hotellets præsidentsuite, og
> hotelregningen var på 10.800$ (over 70.000 kroner) pr. nat. Ifølge
> hotellets
> hjemmeside er denne suite på 540 m2 og er 'den største hotelsuite i
> Europa',
> og beskrives som 'a dwelling fit for a prince'. Den har da også alt, hvad
> en
> prins har brug for, lige fra de mange luksuøse værelser, sauna, jacuzzi,
> tyrkisk bad, stor hjørneterrasse med panoramaudsigt, 100 fod lang
> swimmingpool, som er dekoreret med marmor og fresco', osv. Mon BH nåede at
> nyde alt dette? I London boede BH i den mere beskedne Lanesborough Hotel,
> hvor regningen 'kun' løb op på 3.124$ (21.000 kr.) pr. nat.
>
> På regningen kom der et tillæg for 'transportation', som udover transport
> med chauffør også indbefatter drikkepenge, servering af te på værelset og
> andre serviceydelser. Beløbet i Milano kom her op på 6.361.54 $ mens den i
> London kom op på 5.065,20 $ (i alt over 75.000 kroner). Dertil kom
> ekstraregninger for div. indkøb som bellman cigarer til ca. 200 $ og en
> deskmanager til 1900 $. I London kom regningen i løbet af 3 dage op på
> 4500
> $.
>
> Dette familiebesøg kom altså til at koste mindst 45.000 $ (ca. 300.000
> kroner). Dertil kom mange ekstraudgifter i forbindelse med ekstra
> brændstof
> til flyet såvel som forplejning og overnatning til flypersonalet,
> bodyguards
> og andre fra hans stab, som ledsagede ham. Ingen kender til det eksakte
> beløb. Hvis alle disse 'private' udgifter blev betalt af egen lomme, så
> var
> det hans egen sag. Men når alle disse 'private' udgifter kom til at
> figurere
> som 'layover' i forbindelse med hans korstog, så er det i virkeligheden
> svindel med betroede midler og er derfor bestemt ikke i orden.
>
> Andre private udgifter betales også af missionspenge
> Ifølge dokumenter, som NBC dataline er i besiddelse af og fremvises på
> skærmen, så går der også mange andre penge ud fra BHs organisation til
> hans
> private forbrug:
>
> "Ifølge denne konto (fremvises) går store beløb til Benny Hinn's familie"
> under betegnelsen 'Petty Cash'... F.eks. har BH fra denne konto givet
> 1300$
> til sin datter Jessica, uden at årsagen nævnes, (og) hendes kæreste har
> fået
> to beløb på henholdsvis i alt 2550$ for at passe sønnen". Det er lidt
> uvist,
> hvis søn der er tale om, men det er i alle fald mange penge at give ud for
> at passe et barn! "Over en måned er '23.000$ gået fra organisationen til
> Benny og hans kone. Og vi fandt denne 25.000$ store regning 'til dækning
> til
> BH Anaheim-korstoget'.."
> Det er ikke til at vide, hvad 'Benny og hans kone' skulle bruge de ekstra
> 23.000$ til, for hverken han eller hans kone er ligefrem dårliglønnet. De
> sidstnævnte udgifter på 25.000$ var givet som et beløb til diverse under
> korstoget, som BH kunne bruge løs af uden dokumentation.
>
> Hvorfor griber hans stab ikke ind overfor misbrug af betroede midler?
> Man kan undre sig over, at de økonomisk ansvarlige i BHs store virksomhed
> ikke griber ind, når BH åbenbart ikke selv kan finde ud af - eller er
> ligeglad med, om de penge, som er givet til evangeliets udbredelse, ikke
> er
> hans egne private penge og som han derfor ikke bare kan bruge løs af.
> Årsagen er nok den, at der ikke er nogen i hans stab, som kan, vil eller
> tør
> blande sig. Man kan undre sig, når flere af hans medarbejdere på kritiske
> forespørgsler giver udtryk for, at de penge som organisationen har, må BH
> i
> princippet bruge som han har lyst til: 'Han behøver ikke at forklare sig'
> lød en af forklaringerne. Det samme mener BH tydeligvis. Da han f.eks.
> blev
> spurgt om nogle kritiske finansielle forhold, sagde han, at han egentlig
> gerne vil tale om dem, men Gud havde bedt ham lade være. Det er i øvrigt
> typisk for BH at henvise til Guds vilje, når der er nogen som stiller
> ubehagelige spørgsmål, som han ikke ønsker at tale om.103
>
> Hvorfor beskæftige sig så indgående med den økonomiske side af BHs
> milliardforetagende? Af den simple grund, at når mennesker giver penge til
> BH, fordi de tror på hans udsagn om, at 'hver eneste dollar går til Guds
> tjeneste', så har de også krav på at vide, at rigtig mange af de betroede
> midler i stedet går til at opretholde hans luksuøse livsstil ved økonomisk
> svindel og frådseri. Hertil siger Bibelen, at hvis en person ikke kan være
> tro i de jordiske forhold (f.eks. økonomi), hvordan kan han så være tro
> når
> han 'taler om de himmelske' (f.eks. budskabet om frelsen), jfr. John.
> 3:12.
>
>
> EN MØRKERE SIDE AF ORGANISATIONEN
>
> Gang på gang har der været problemer med BHs nærmeste inderkreds, som
> eksempelvis har været utilfredse med den autoritære ledelsesstil og
> dårlige
> forretningsetik 'indenfor murene'. Denne utilfredshed har været
> medvirkende
> til, at mange er gået til pressen og videregivet mange 'insider'
> informationer af organisationens hemmeligheder, hvoraf nogle er benyttet i
> denne artikel. Men der er også mange andre afsløringer om omfattende
> svindel, som offentligheden ellers ikke hører om. Et eksempel er de mange
> tilsendte bønnebreve, som BHs organisation får tilsendt. Forud har BH
> givet
> løfte om, at alle breve ville blive læst og der vil blive bedt over de
> begæringer, som de indeholder. Ofte følger der et større pengebeløb med
> disse breve - for så er der jo som tidligere nævnt større chance for at
> blive bønhørt. Men i stedet for at bede over bønskriftet, som det var
> blevet
> lovet, så har man blot taget penge og check ud af brevene, som derefter er
> blevet kasseret uden at nogen har læst brevene eller bedt over dem.
> Enkelte
> gange er denne fremgangsmåde dog blevet afsløret af offentligheden:
>
> "I Basel blev der indsamlet ca. 300.000 schweizerfrancs. Trods
> opmuntringer
> til folk om at skrive deres bedeemner på bagsiden af penge-kuverterne,
> blev
> de tomme kuverter i stedet smidt væk". 104
>
> I 1997 sendte CNN en udsendelse om BH, efter at de havde fået tilsendt en
> kritisk og afslørende rapport fra en 'insider' om, hvad der i det skjulte
> foregik af svindel i Hinns praksis. Som en følge af udsendelsen blev
> stabsmedlemmer fyret og der blev foretaget en grundig undersøgelse for at
> finde kilden til CNN's dokumentationer af BH og hans organisation. Linien
> blev strammet op, og alle medarbejdere fik besked på at holde munden
> lukket.
> 105
>
> En anden rapport afslører følgende:
>
> "I 1998 døde to medlemmer fra BHs nærmeste inderkreds af en overdosis
> heroin. I 1999 fyrede han (BH igen) adskillige bestyrelsesmedlemmer.. og
> hyrede en tidl. betjent, Mario C. Licciardello til at undersøge hans
> organisation. Licciardello var en fætter til Carman, en populær kristen
> sanger, så mange tænkte at Hinn betragtede ham som 'sikker'. Men
> Licciardello gjorde et så godt job - tog hundrede af vidneudsagn og kom
> til
> sidst til heroinmisbruget - at Hinn sagsøgte ham. Mens Licciardello stadig
> var sikkerhedschef, krævede organisationen gennem et søgsmål at alle hans
> filer blev udleveret og beseglet, fordi deres offentliggørelse ville
> betyde
> enden for den. Kun én dag før Hinn agtede at give sit vidneudsagn af
> sagen,
> døde Licciardello af et mystisk hjerteanfald. For at komme ud af
> retssagen,
> lavede Hinn-ministry et forlig med Licciardellos enke. Dette forlig
> inkluderede også en besegling af alle retssagspapirerne". 106
>
>
> INDTRYK FRA ET MØDE JAN. 2006: BH ER STADIG DEN SAMME BEDRAGER
>
> En reporter ved navn Samisoni Pareti har under overskriften: 'AMERICAN
> MIRACLE MAN PULLS CROWD', bl.a. skrevet følgende kritiske indtryk fra det
> korstog, som BH holdt på Fiji største udendørs sportsarena d. 20-22.
> januar
> 2006:
>
> "Efter at Hinn havde afholdt sin sidste samling om søndagen, beskrev
> overskrifterne næste dag en skuffelse over, at ikke én var blevet helbredt
> af den besøgende mirakelmand. 'The Fiji Sun Newspaper' fortalte
> eksempelvis
> om, at en lokal handikapforening fyldte en bus med dets medlemmer til
> korstoget - men kun for at blive afvist. Ronell Singh, som er delvis
> blind,
> fortalte til avisen, at 'Jeg prøvede at gå op på scenen hvor Benny Hinn
> var
> så han kunne lægge sine hænder på mig. Men til min overraskelse lukkede
> sikkerhedsvagterne døren'. Fiji Sun talte også med foreningens advokat,
> Sajendra Sharma, som sagde: 'Jeg er imod alle prædikanter, som kommer i
> miraklernes navn og påberåber sig af at have evnen til at helbrede, fordi
> alt det de virkelig gør, er at skabe falske forventninger og depressioner
> for mennesker, som virkelig ønsker at blive helbredt'. Det, som mange
> kritikere havde i tankerne, gav pastor Ame Tugawe, som også er
> generalsekretær for den magtfulde metodistkirke udtryk for, da han til
> avisen sagde: 'Hvis jeg havde lejligheden til at tale med ham (BH), så
> ville
> jeg vise ham til (den lokale) Saint Giles Hospital og til Colonial War
> Memorial Hospital, fordi dette er stedet, hvor helbredelser er mest
> tiltrængt..'..". 107
>
> Artiklen fortsatte med flere eksempler fra mødet, men dette er nok til at
> påvise, at BH stadig er den samme bedrager. Der er stadig ingen, som
> bliver
> helbredt fordi det er bygget op på svindel og bedrag. Og derfor tager BH
> da
> heller ikke til hospitalerne for at prøve at helbrede de syge dér. For
> bare
> efter et besøg ville det blive afsløret, at intet sker! Ingen bliver
> helbredt! Alt er bedrag!
>
>
> Formaning fra Bibelen
>
> Hvordan kan det være, at der er så mange kristne, som påstår at læse i
> Bibelen, men som alligevel så let lader sig bedrage af BH, så at de lukker
> øjnene for de mange bibelske advarsler mod falske profeter, så at de endda
> forsvarer ham med næb og kløer? Svaret finder vi bl.a. i 2. Tim. 4:3-4
>
> "Thi der kommer en tid, da de ikke vil finde sig i den sunde lære, men for
> at leve efter deres egne lyster skaffe sig lærere i hobetal (som BH), alt
> efter hvad kilder deres øren, og de vil vende øret bort fra sandheden og
> vende sig til fablerne" (eller digt).
>
> BH er en af de mest produktive falske profeter i vore dage. Vi har set på
> masser af dokumentation for, at der foregår en omfattende svindel og
> åndelige bedrag i forbindelse med alt, hvad der har at gøre med BH. Han er
> kommet med undskyldninger og bortforklaringer. Han har løjet og prøvet at
> lukke munden på sine kritikere. Han har nægtet at fremvise sine regnskaber
> og omgivet sig med bodyguards for at beskytte sig. Han har spredt sit
> bedrag
> til alle lande i verden og dermed været med til at føre mennesker i
> fortabelse. Han har gjort meget for at skjule sine bedrag. Men der er
> noget,
> som han ikke kan: Han kan ikke skjule sig for Guds vrede. Bibelen advarer:
>
> "Thi der har indsneget sig nogle mennesker, som hvem det allerede for
> længe
> siden er skrevet, at de skulle rammes af denne dom: de er ugudelige, folk,
> som misbruger vor Guds nåde til løsagtighed og fornægter vor eneste
> hersker
> og Herre, Jesus Kristus", Judas, v. 4.
>
> Hvor er disse ord alvorlige og meget rammende på den tid, som vi nu lever
> i,
> nemlig, at falske lærere og profeter har sneget sig ind i de kristne
> menigheder. Det betyder, at de har en skjult dagsorden, som ikke tåler
> dagens lys. Mange tror, at disse ledere er kristne, men Guds Ord siger, at
> de i virkeligheden er ugudelige. Der står om dem, at de misbruger Guds
> nåde
> til løsagtighed og fornægter vor eneste hersker og Herre. Disse taler
> selvfølgelig om Jesus, for ellers ville de blive afsløret. Og derfor taler
> BH da også om ham! Men i virkeligheden er Jesus Kristus degraderet til at
> være en slags kransekagefigur for en falsk gud. Det er ikke Ham, som er
> Herren, for BH har for længe siden gjort sig selv til herre. Han har ikke
> brug for Gud, hans kraft eller frelse - det går jo godt uden!
>
>
> Epilog
> Lad os se de faktiske forhold i øjnene! Bibelen siger klart og tydeligt,
> at
> der vil komme mange falske profeter og bedragere i endens bestemte tid. Og
> derfor taler Judas da også alvorligt til de kristne om, at de må lade sig
> formane og stride for den sande tro og lære:
>
> "I elskede! Nu mens jeg er ivrigt optaget af at skrive til jer om vor
> fælles
> frelse, ser jeg mig nødsaget til i et brev at formane jer til at stride
> for
> den tro, som én gang for alle er blevet overgivet de hellige", v. 3.
>
> Snart kommer Jesus for at hente sin menighed, sin brud. Er vi rede til at
> møde ham? Er jeg? Er du? Må det være sådan, at vi ikke vil lytte til
> forførende ånder, som søger at bilde os ind, at vi sagtens kan være
> kristne
> på andre mere spændende og underholdende præmisser end de bibelske. Guds
> Ord
> siger til os: Her er vejen I skal gå! Benny Hinn viser mennesker en anden
> vej - og det samme gør alle andre af tidens mange forførere. Men de viser
> en
> vej, som ikke fører til lykke, men til ulykke. Lad os derfor holde os til
> Jesus og Hans Ord - og lade os lede af Ham til frelsen og det evige liv.
>
>



AF (24-04-2006)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 24-04-06 14:36

Gamle Jensen skrev i news:444b7c51$0$200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> sørgeligt at mennesker bliver ved med at tro på det smørerier der kommer
> på www.tagryggen.dk

Jamen så vis dog hvor det går galt i tagryggens dokumentation!!

Så længe du, eller andre, ikke kan eller vil det, må vi andre forholde os
til den dokumentation der rent faktisk foreligger, og den viser entydigt, at
Benny Hinn er en kvakslaver og en bedrager, der franarer syge mennesker
store summer for at kunne finansiere sit eget vilde luksusliv.

At følge Benny Hinn er at følge en falsk profet og en falsk-lærer.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*


Gamle Jensen (24-04-2006)
Kommentar
Fra : Gamle Jensen


Dato : 24-04-06 21:57

ja det mener du / i, men vi er nogle der mener i er forkert på den.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk
se også
http://www.bennyhinn.dk/
"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:444cd5bb$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Gamle Jensen skrev i news:444b7c51$0$200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
>> sørgeligt at mennesker bliver ved med at tro på det smørerier der kommer
>> på www.tagryggen.dk
>
> Jamen så vis dog hvor det går galt i tagryggens dokumentation!!
>
> Så længe du, eller andre, ikke kan eller vil det, må vi andre forholde os
> til den dokumentation der rent faktisk foreligger, og den viser entydigt,
> at Benny Hinn er en kvakslaver og en bedrager, der franarer syge mennesker
> store summer for at kunne finansiere sit eget vilde luksusliv.
>
> At følge Benny Hinn er at følge en falsk profet og en falsk-lærer.
>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*



AF (25-04-2006)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 25-04-06 22:44

Gamle Jensen skrev i news:444d3baf$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> ja det mener du / i, men vi er nogle der mener i er forkert på den.

Jamen så kom med nogle klare beviser der dokumenterer at Tagryggen og mange,
mange andre er forkert på den!!

Hidtil er I ikke kommet med så meget som en enkelt lille dyt der kan
tilbagevise de klare beviser der er MOD Benny Hinn og hans forbryderslæng.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*


Gamle Jensen (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Gamle Jensen


Dato : 26-04-06 07:42

Det er jo bare det at de der skrives kan enhver skrive uden bevisførelse
hvor er den..
Bare fordi de skriver der behøver det ikke at holde i den himmelske domstol.
Husk Gud bruger hvem Han vil uden at spørge tagrygge,

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk


"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:444e992f$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Gamle Jensen skrev i news:444d3baf$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
>> ja det mener du / i, men vi er nogle der mener i er forkert på den.
>
> Jamen så kom med nogle klare beviser der dokumenterer at Tagryggen og
> mange, mange andre er forkert på den!!
>
> Hidtil er I ikke kommet med så meget som en enkelt lille dyt der kan
> tilbagevise de klare beviser der er MOD Benny Hinn og hans forbryderslæng.
>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*



Henrik Vestergaard (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Vestergaard


Dato : 26-04-06 11:42

Gamle Jensen wrote:
> Det er jo bare det at de der skrives kan enhver skrive uden bevisførelse
> hvor er den..

Det ønsker du jo ikke at finde ud af, så drop det...

Hvorfor genopfinde hjulet, når det ikke er første gang BH lufter
tegnebogen i sit "arbejde"? Du kan jo Google lidt på manden, eller har
du allerede vedtaget at hele verden har misforstået denne charlatan?

> Bare fordi de skriver der behøver det ikke at holde i den himmelske domstol.
> Husk Gud bruger hvem Han vil uden at spørge tagrygge,

Jeg er sikker på du er en meget velmenende herre. Ikke desto mindre
*kan* du have taget fejl af Benny Hinn. Når du en dag finder ud af
dette, vil du have fornærmet mange på din "færd" ved at angribe dem som
har prøvet at retlede dig.

Held og lykke.

--
Med venlig hilsen
Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

AF (26-04-2006)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 26-04-06 17:21

Gamle Jensen skrev i news:444f1623$0$174$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Det er jo bare det at de der skrives kan enhver skrive uden bevisførelse
> hvor er den..
> Bare fordi de skriver der behøver det ikke at holde i den himmelske
> domstol. Husk Gud bruger hvem Han vil uden at spørge tagrygge,

Ja, Gud bruger hvem han vil, men han bruger ikke svindlere, bedragere og
okkulte spiritister som Benny Hinn.

Der er mere end rigelig bevisførelse for Benny Hinns svindlen i de artikler
der er blevet henvist til.

Læs dem og bliv friet ud af din forførelse. Benny Hinn arbejder ikke for
Gud, og Gud bruger ikke Benny Hinn.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*


Jens Bruun (26-04-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 26-04-06 21:27

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
news:444f9e6e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk

> Ja, Gud bruger hvem han vil, men han bruger ikke svindlere, bedragere
> og okkulte spiritister som Benny Hinn.

Hvor ved du dog det fra?

> Læs dem og bliv friet ud af din forførelse. Benny Hinn arbejder ikke
> for Gud, og Gud bruger ikke Benny Hinn.

Det er vel et spørgsmål om tro?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Nielsen Rx (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Nielsen Rx


Dato : 03-05-06 06:43


AF wrote:

> Ja, Gud bruger hvem han vil, men han bruger ikke svindlere, bedragere og
> okkulte spiritister som Benny Hinn.

Så vidt jeg erindrer opstod adventistbevægelsen fra en kvinde der faldt om,
kom til sig selv og pludselig kendte hun sandheden - og det sluger du råt
Andreas. Kast ikke med sten når du selv bor i et glashus. Gamle Jensen har
ret. Det er jo blot amplificerede ondskabsfulde beskyldninger som enhver kan
skrive. Du spørger om dokumention for, at vi skal afdokumentere "tagryggen"
....nope. Bevisførelsen ligger helt på modstandernes side, idet der
vitterligt ikke er dokumentation for disse påstande. I øvrigt, hvis det at
være rig i sig selv gør en til en falsk profet er der mange oprigtige
stenrige mennesker der ikke når paradis trods deres tro. Det er af nåde og
ikke ved mangel på penge vi frelses.

>
> Der er mere end rigelig bevisførelse for Benny Hinns svindlen i de
> artikler der er blevet henvist til.

Så bevis det dog, udover noget der bare står skrevet af hans modstandere....

>
> Læs dem og bliv friet ud af din forførelse. Benny Hinn arbejder ikke for
> Gud, og Gud bruger ikke Benny Hinn.

Uha Andreas.... håber da ikke du er blevet en ældre bitter herre, men okay,
hvis du holder fast i adventismen, jamen så har du da ret i at vi alle ikke
adventister er falske profeter.

Venlig hilsen
Nielsen




Nielsen Rx (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Nielsen Rx


Dato : 03-05-06 08:36

Jeg skal lige beklage overfor enkelte debatører, at mine indlæg er havnet
under den forkerte person, det må jeg lige have indstillet.
Jeg vil blot lige her gøre opmærksom på overfor nogle af de der er så
kritiske overfor Benny Hinn og hans mange penge, at jeg jo - som også
tidligere nævnt er klar over, hvor den store kritik kommer fra, nemlig fra
adventisterne som tilsyneladende er djævelen alle steder. Og her er et link
som de der er uenige med adventisterne kan læse:
http://www.geocities.com/sda_info2/Hoved.html

Bevares, der er måske også falske påstande i det, hvad ved jeg - men jeg ved
at jeg ikke ville kunne basere min tro og min kritik ud fra Ellen Whites
'profetier'. Det var interessant at besøge adventistsider der glædeligt
henviste til tagryggen.dk - så forstår man bedre, at det kun er det såkaldt
negative man fokuserer på ved Benny Hinn. Tja, selv den særdeles bibeltro
sanger og kunstner Sir Cliff Richard, som virkelig elsker Jesus og ej heller
er bange for at sige det på scenen, får en på hattepulten af tagryggen.dk -
så med alt det der står på tagryggen.dk og visse adventisters hjemmesider
set i forhold til Benny Hinns mange penge, vil jeg mene der står mindst 1-1
i 'dårlige egenskaber'. Hvis Benny Hinn er pengegrisk er forfatterne og
webmasteren til tagryggen.dk endnu værre til at kritisere andre. Ikke kun BH
men virkelig mange. Selv "Toronto-velsignelsen" antydes at være djævelens
værk...

Nå men jeg vil da give Jens Bruun ret i, at det er et spørgsmål om tro -
helt sikkert - Det farlige er bare når troen bliver fanatisk i den form
hvor man dømmer alle andre end en selv til helvedes flammer. For en ordens
skyld skal jeg lige sige, at det på linket anførte ikke nødvendigvis
repræsenterer mine egne holdninger, da jeg helt sikkert tror jeg på hin dag
også møder rigtig mange adventister i paradis, men jeg finder det kritiske
link interessant fordi det netop omhandler mange af de der har haft så
travlt med at kritisere Benny Hinn på grund af penge. Faktisk mener jeg at
vranglære i sin reneste form er endnu værre. Selvom jeg ikke mener at bh er
en svindler ville jeg dog heller bøffes for nogle dollar end ende i kløerne
på en bestemt menighed eller sekt, der udelukkende tror at de er de frelste.

Venlig hilsen
Nielsen



Bæ9 (03-05-2006)
Kommentar
Fra : Bæ9


Dato : 03-05-06 16:06

Nielsen Rx wrote:
> Jeg skal lige beklage overfor enkelte debatører, at mine indlæg er havnet
> under den forkerte person, det må jeg lige have indstillet.
> Jeg vil blot lige her gøre opmærksom på overfor nogle af de der er så
> kritiske overfor Benny Hinn og hans mange penge, at jeg jo - som også
> tidligere nævnt er klar over, hvor den store kritik kommer fra, nemlig fra
> adventisterne som tilsyneladende er djævelen alle steder. Og her er et link
> som de der er uenige med adventisterne kan læse:
> http://www.geocities.com/sda_info2/Hoved.html
>
> Bevares, der er måske også falske påstande i det, hvad ved jeg - men jeg ved
> at jeg ikke ville kunne basere min tro og min kritik ud fra Ellen Whites
> 'profetier'. Det var interessant at besøge adventistsider der glædeligt
> henviste til tagryggen.dk - så forstår man bedre, at det kun er det såkaldt
> negative man fokuserer på ved Benny Hinn. Tja, selv den særdeles bibeltro
> sanger og kunstner Sir Cliff Richard, som virkelig elsker Jesus og ej heller
> er bange for at sige det på scenen, får en på hattepulten af tagryggen.dk -
> så med alt det der står på tagryggen.dk og visse adventisters hjemmesider
> set i forhold til Benny Hinns mange penge, vil jeg mene der står mindst 1-1
> i 'dårlige egenskaber'. Hvis Benny Hinn er pengegrisk er forfatterne og
> webmasteren til tagryggen.dk endnu værre til at kritisere andre. Ikke kun BH
> men virkelig mange. Selv "Toronto-velsignelsen" antydes at være djævelens
> værk...
>
> Nå men jeg vil da give Jens Bruun ret i, at det er et spørgsmål om tro -
> helt sikkert - Det farlige er bare når troen bliver fanatisk i den form
> hvor man dømmer alle andre end en selv til helvedes flammer. For en ordens
> skyld skal jeg lige sige, at det på linket anførte ikke nødvendigvis
> repræsenterer mine egne holdninger, da jeg helt sikkert tror jeg på hin dag
> også møder rigtig mange adventister i paradis, men jeg finder det kritiske
> link interessant fordi det netop omhandler mange af de der har haft så
> travlt med at kritisere Benny Hinn på grund af penge. Faktisk mener jeg at
> vranglære i sin reneste form er endnu værre. Selvom jeg ikke mener at bh er
> en svindler ville jeg dog heller bøffes for nogle dollar end ende i kløerne
> på en bestemt menighed eller sekt, der udelukkende tror at de er de frelste.
>
> Venlig hilsen
> Nielsen
>
>


har du knald i låget?
--


Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.
Tak til Pia og hendes 2 imamer for det!

Be Ka (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Be Ka


Dato : 05-05-06 15:28


"Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> wrote in message news:4458c6d3$0$47047>
> har du knald i låget?
> --
Hvorfor skrive r du det?




Bæ9 (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Bæ9


Dato : 05-05-06 15:42

Be Ka wrote:
> "Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> wrote in message news:4458c6d3$0$47047>
>
>>har du knald i låget?
>>--
>
> Hvorfor skrive r du det?
>
>
>

først svarer du, så svarer jeg!!

--


Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.
Tak til Pia og hendes 2 imamer for det!

Be Ka (05-05-2006)
Kommentar
Fra : Be Ka


Dato : 05-05-06 16:06

Bæ9 wrote:
> Be Ka wrote:
>> "Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> wrote in message news:4458c6d3$0$47047>
>>
>>> har du knald i låget?
>>> --
>>
>> Hvorfor skrive r du det?
>>
>>
>>
>
> først svarer du, så svarer jeg!!
>
whadt skal jeg svare på?



Bæ9 (06-05-2006)
Kommentar
Fra : Bæ9


Dato : 06-05-06 20:46

Be Ka wrote:
> Bæ9 wrote:
>
>>Be Ka wrote:
>>
>>>"Bæ9" <Baeni@baeni.baeni> wrote in message news:4458c6d3$0$47047>
>>>
>>>>har du knald i låget?
>>>>--
>>>
>>>Hvorfor skrive r du det?
>>>
>>>
>>>
>>
>>først svarer du, så svarer jeg!!
>>
>
> whadt skal jeg svare på?
>
>

hvad spurgte jeg om?

--


Bæ9
Danmark er et grimt land for tiden.
Tak til Pia og hendes 2 imamer for det!

AF (09-05-2006)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 09-05-06 16:10

Nielsen Rx skrev i news:44585da7$0$16993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

[ ... ]
> Jeg vil blot lige her gøre opmærksom på overfor nogle af de der er så
> kritiske overfor Benny Hinn og hans mange penge, at jeg jo - som også
> tidligere nævnt er klar over, hvor den store kritik kommer fra, nemlig fra
> adventisterne

Fra adventisterne?

Og den kan du dokumentere?

Og du er vel også klar over at http://tagryggen.dk giver adventisterne nogle
hårde drag over hattepulden?

Eller vælger du at se bort fra dette, så du frit kan dyrke din fejlagtige
fordomme? Jeg tror det!

Og havde du fulgt ordentlig med, og læst hvad jeg tidligere har skrevet om
mit forhold til adventisterne, ville du tale mod bedre vidende.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*


AF (09-05-2006)
Kommentar
Fra : AF


Dato : 09-05-06 16:03

Nielsen Rx skrev i news:445842f1$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> AF wrote:
>
>> Ja, Gud bruger hvem han vil, men han bruger ikke svindlere, bedragere og
>> okkulte spiritister som Benny Hinn.
>
> Så vidt jeg erindrer opstod adventistbevægelsen fra en kvinde der faldt
> om, kom til sig selv og pludselig kendte hun sandheden - og det sluger du
> råt Andreas.

Hvorfor udtaler du dig skåsikkert om noget du ikke ved en dyt om?


Morpheus@Hotmail.com (14-05-2006)
Kommentar
Fra : Morpheus@Hotmail.com


Dato : 14-05-06 16:10

On Wed, 26 Apr 2006 08:41:47 +0200, "Gamle Jensen" <b-h-j@oncable.dk>
wrote:

>Det er jo bare det at de der skrives kan enhver skrive uden bevisførelse
>hvor er den..
>Bare fordi de skriver der behøver det ikke at holde i den himmelske domstol.
>Husk Gud bruger hvem Han vil uden at spørge tagrygge,

Her er lidt til beviserne

http://www.aloha.net/~mikesch/tbn.htm

Dette er ikke skriverier, men taget fra udsendelser, som BH har
medvirket i. Modbevis dem! Du kan både se og høre hans egne udtaelser.

Det er rigtigt at der står meget på internettet, nok til at gøre
enhver forvirret, derfor skal man først og fremmest søge svaret i sig
selv, og ikke blot tage andres version for givet.

Jeg er forøvrigt ikke medlem af noget som helst, heller ikke den
danske folkekirke, men derfor betragter jeg mig alligevel som kristen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste