Benny Hinn til Danmark
Fra : jørgen

Dato : 17-04-06 21:00

Den kendte amerikanske(Israelskfødte?) helbredelsesprædikant Benny Hinn
kommer til Danmark og holder tre møder i Forum København d. 28-30 April.

Mere kan læses på:
http://www.bennyhinn.dk/

mvh jørgen.

Fra : Jensen

Dato : 17-04-06 22:48

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den kendte amerikanske(Israelskfødte?) helbredelsesprædikant Benny Hinn
> kommer til Danmark og holder tre møder i Forum København d. 28-30 April.

> [...]
De Kirker er partner for møderne.
Metodistkirken, Frederikshavn
Sønderjyllands Alle 1
9900 Frederikshavn
http://www.frederikshavn-metodistkirke.dk

Frederikshavn Kirke Center - Pinsekirken
Barfredsvej 25
9900 Frederikshavn

Pinsekirken
Klokagervej 71
9800 Hjørring

Vesterkirken Stenum
Nattergalevej 7, Stenum
9700 Brønderslev
www.vesterkirken.dk

Aalborg Menigheds Center
Gasværks Vej 5
9000 Aalborg
www.amc-aalborg.dk

Pinsekirken Elim
Samsøgade 54
9000 Aalborg
www.pinsekirken-aalborg.dk

Kirke Centret
"Tranekærcentret"
Hobrovej 134, 1 sal
8900 Randers
www.kirkecentret.net

Pinsekirken Randers
Mariagervej 117
8900 Randers
www.pinsekirken-randers.dk

Viborg Internationale Pentecostal
Klokkestøbervej 1.A
8800 Viborg
www.viborgip.dk

Frelsens Hær, Silkeborg
Hostrupsgade 31
8600 Silkeborg
www.fh-silkeborg.dk

Pinsekirken Grenaa
Østergade 37
8500 Grenaa
www.pinsekirken-grenaa.dk

Pinsekirken Århus
Viborgvej 173
8210 Århus V
www.pinsekirken-aarhus.dk

Kristent Center
Olufsgade 10
7400 Herning
www.kc-herning.dk

Pinsekirken
Kaj Munksvej 9-11
7400 Herning
www.pinsekirken-herning.dk

Betlehemskirken - Århus Metodistkirke
Hjørnøgade 1
8000 Århus C
aarhus@metodistkirken.dkDenne emailadresse bliver beskyttet mod spam bots,
du skal have Javascript aktiveret for at se den

EuroLife Kirke
Mejlgade 44
8000 Århus C
www.lindawilson.dk

Troens Ord
Højmarksvej 22
7330 Brande
www.troensord.dk

Lemvig Kristne Center
Vangevej 7
7620 Lemvig
www.lemvigkristnecenter.dk

Pinsekirken Vejle
Grejsdalsvej 16
7100 Vejle
www.pinsekirken-vejle.dk

Frikirken i Varde
Ndr. Boulevard 112
6800 Varde
www.fiv.dk

Pinsekirken, Haderslev
Mulithuset, Hirsevej 9
6100 Haderslev
www.pinsekirken-haderslev.dk

Pinsekirken Kolding
Ole Rømers Vej 8
6000 Kolding
www.koldingkirkecenter.net

Kirken Odense Vækkelsescenter
Kongensgade 66-68 2.sal
5000 Odense C
www.kirken-ovc.dk

Pinsekirken - SMC
Svinget 2
5700 Svendborg
www.smconline.dk

Ny livskvalitet - Et kristent fællesskab
Sortsøvej 23
4850 Stubbekøbing

Bibelværkstedet
Engboulevarden 28 A
4800 Nykøbing F.
www.bibelv.dk

Kridtkirken Pinsekirken på Møn
Kostervej 2, 1
4780 Stege

Næstved Kristne Center
Skallegårdsvej 10
4700 Næstved
www.nkcdk.dk

Køge Frikirke
Billesborg 59 A
4600 Køge
www.koegefrikirke.dk

Køge Kristne Center
Vallørækken 46
4600 Køge

Kristent Center
Solvænget 6
4450 Jyderup

Holbæk Frikirke
Vandtårnsvej 1
4300 Holbæk
www.holbaekfrikirke.dk

Stenlille Frikirke
Hovedgaden 67
4295 Stenlille
www.stenlille-frikirke.dk

Pinsekirken
Tårnborgvej 96
4220 Korsør
www.pinsekirken-korsor.dk

Roskilde Baptistkirke
Vindingevej 32 B
4000Roskilde
www.baptistkirke.dk

Roskilde Pinsekirke
Lillevangsvej 15
4000 Roskilde
administration@pinsekirken.netDenne emailadresse bliver beskyttet mod spam
bots, du skal have Javascript aktiveret for at se den

Pinsekirken Tejn
Aagade 6
3770 Tejn
www.pinsekirken-tejn.dk

Nexø Frikirke
Købmagergade 27
3730 Nexø
www.skibetnexo.dk

Pinsekirken Rønne
Sagavej 5
3700 Rønne
www.pinsekirken-bornholm.dk

Hillerød Menighedscenter
Åmosevej 13
3400 Hillerød
www.hmcnet.dk

The River of Life
Post Box 400
3000 Helsingør
www.theriveroflife.info

Menigheden Faderhuset
Skelvej 2
2900 Hellerup
www.faderhuset.org

Zion Temple Denmark
Buddingevej 293
2860 Søborg
www.ziondenmark.org

Frikirken COC
Odinsvej 1
2800 Lyngby

Amager Kristne Center
Jetssmarkvej 14
2770 Kastrup
www.amagerkristnecenter.dk

KBC
Slotsherrensvej 107
2720 Vanløse
www.kbc.dk

International City Baptist Church
Ahornvej 3
2630 Taastrup
www.icbc.dk

Church on the Rock
Valbylanggade 83
2500 Valby
www.ontherock.dk

International Pentecostal Church
Drejervej 13 st.
2400 København NV
www.pkipc.dk

Kristuskirken
Baggesensgade 7
2200 København
www.kristuskirken.dk

International Christian Community
Vesterfarimagsgade 33
1606 København V
www.getintouch.dk

International Christian Gospel Center
Ministere du Combat Spiriruel
Frederiksberg Allé 9
1621 København V

Frikirken på Havnen
Refshalevej 203 A
1432 København K
www.frikirken.nu

International Harvest Christian Centre
Nørre Farigmagsgade 45-47
1364 Copenhagen K
www.ihcc.dk

Copenhagen Community Church
Amagertorv5, Strøget
1160 København K
www.ccchurch.dk

City Kyrkan
Box 152
34322 Almhult - Sverige
www.citykyrkan.com

Ramlösakyrkan
Folke Bernadottesväg 6
25657 Ramlösa
www.ramlosakyrkan.se

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 18-04-06 20:05

Jensen skrev i news:44440d12$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> De Kirker er partner for møderne.

Ja, det er så sørgeligt så mange kirker der har ladet sig føre vild af den
falske spiritist Benny Hinn

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jensen

Dato : 18-04-06 21:28

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Jensen skrev i news:44440d12$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

..

> [...]
> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum* Ja der er heldig
> vis kun gå der lader sig forføre af din lære.
Godt en del holder fast i den sunde lære.
er du ikke adventist?

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 19-04-06 13:38

Jensen skrev i news:44454c55$0$166$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Godt en del holder fast i den sunde lære.
> er du ikke adventist?

Jeg er opvokset i en adventistfamilie, og har stadig nogen relation til
adventisterne, men kommer mest i det lokale folkekirkemiljø foruden et par
forskellige frikirker.

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-04-06 00:01

In article <4443f3c7$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> Den kendte amerikanske(Israelskfødte?) helbredelsesprædikant Benny Hinn
> kommer til Danmark og holder tre møder i Forum København d. 28-30 April.

Jeps, han er født i Jaffa, Israel den 3. december 1952. Hans rigtige
navn er Toufik Benedictus Hinn.

Han fortæller at Gud har vist sig for ham mange gange. Han har ingen
træning eller uddannelse inden for præsteskabet af nogen art og er ikke
forbundet med nogen kirke. Mange mainstream kristne kirke anser ham som
pinlig.

Han har profeteret at Gud vil tilintetgøre de homoseksuelle i USA med
ild omkring midten af 1990'erne ("omkring i 1994 eller 1995, ikke senere
end det").

Ligeledes har han forudsagt at Fidel Castro skulle dø i 1990'erne og at
verden vil blive tilintetjort i 1999.

Ifølge ham og hans lære har den bibelske Adam taget sig en flyvetur til
månen og den kristne treenighed består ikke af tre personer men af ni
personer (9!) da hver af dem indeholder de tre, altså sønnen er søn, gud
helligånden, Gud er Gud, søn og helligånden og helligånden er
helligånden, Gud og søn, 3 x 3 = 9 (som om det ikke var forvirret nok
med tre!).

Han tjener godt med evangelisk fjernsyn og ture rundt omkring, han menes
at tjene småt 120.000.000 $ om året (120 mio. dollars). Han lever i et
stort hus med havudsigt som har en anslået værdi af 8,5 mio. dollars.

> Mere kan læses på:
> http://www.bennyhinn.dk/

Mere interessant (det som jeg har oversat plus lidt flere oplysninger)
kan læses her: http://www.nndb.com/people/605/000022539/

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : N/A

Dato : 18-04-06 00:15

Fra : Britt Malka

Dato : 18-04-06 00:15

In article <news-C86213.00573418042006@nnrp2-1.proxad.net>,
Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:

> Han tjener godt med evangelisk fjernsyn og ture rundt omkring, han menes
> at tjene småt 120.000.000 $ om året (120 mio. dollars). Han lever i et
> stort hus med havudsigt som har en anslået værdi af 8,5 mio. dollars.

Ikke dårligt. Jeg har valgt en forkert profession. I øvrigt har han et
"org" domæne, he, he, he

--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Fra : Cyril Malka

Dato : 18-04-06 00:20

In article <news-1EDF69.01150218042006@nnrp13-2.proxad.net>,
Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

> Ikke dårligt. Jeg har valgt en forkert profession. I øvrigt har han et
> "org" domæne, he, he, he

Faktisk kan man falde over noget andet, hvis man søger efter Benny
Hinn... Nemlig :

http://cum-lover.com/benny-hinn_movie-pass-adult-chat.html

Det er der måske også penge i?

Fra : Britt Malka

Dato : 18-04-06 00:22

In article <news-F1F74B.01201618042006@nnrp2-1.proxad.net>,
Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote:

> http://cum-lover.com/benny-hinn_movie-pass-adult-chat.html
>
> Det er der måske også penge i?

Måske. Det er billigere end på BennyHinn.org i hvert fald. Der koster en
donation imellem 5 dollars og 6000. Her koster det kun 2.99.

Fra : AF

Dato : 18-04-06 20:04

jørgen skrev i news:4443f3c7$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Den kendte amerikanske(Israelskfødte?) helbredelsesprædikant Benny Hinn
> kommer til Danmark og holder tre møder i Forum København d. 28-30 April.

Du mener den spiritistiske løgner Benny Hinn??

Fra : Jensen

Dato : 18-04-06 21:30

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 19-04-06 13:42

Jensen skrev i news:44454c56$0$166$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Ja det er ledt at anklage en der ikke har en mulighed for at forsvare
> sig.

Benny Hinns falske lære og falske mirakler og falske profetier lader sig let
dokumentere som falske, så der er over hovedet slet ikke tale om anklager,
men om dokumenterede fakta.

Han er ikke andet end en platugle og plattenslager der franarer syge
mennesker 120. mio US-dollar hvert år, som han bruger til bl.a. sit
udsvævende luksusliv i hotelværelser til 50.000 kr. pr. nat. Og nogle af
pengene er vel også gået til et par af medarbejdernes narkoforbrug!

Fra : Jensen

Dato : 19-04-06 13:49

sikken en anklage bevis det på dansk på pålidelige hjemmesider.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

http://www.bennyhinn.dk/

Fra : AF

Dato : 19-04-06 16:29

Jensen skrev i news:444631c5$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> sikken en anklage bevis det på dansk på pålidelige hjemmesider.

Det er jo gjort så mange gange før, men du kan jo evt. læse lidt på
Dialogcenterets hjemmeside. Du kan også søge lidt på Jesusnet.dk og deres
forum.

Tagryggen.dk har også et par gode artikler om ham (selv om meget andet af
det de skriver, ikke nødvendigvis er noget jeg kan være enige i).

Fra : Bæ9

Dato : 19-04-06 21:01

AF wrote:
> [...]
>
> Tagryggen.dk har også et par gode artikler om ham (selv om meget andet
> af det de skriver, ikke nødvendigvis er noget jeg kan være enige i).

nej - nu må i faneme stoppe - shit - jeg troede at benny hill kom til dk
- og så opdager jeg at jeg har læst forkert - surt sjov

--

Bæ9
Now and forever

Fra : Jensen

Dato : 19-04-06 21:58

Nå ja jeg havde helt glem dem de kan jo kun lige dem selv.
Ja men er der virkelig ikke pinse folk af forskellige afstøbning der mener
som dig, nej der er kun dig og nogle få der har set det klare lys du har
sorry.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 20-04-06 20:57

Jensen skrev i news:4446a467$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> som dig, nej der er kun dig og nogle få der har set det klare lys du har

Jo, jeg har personligt talt med nogle pinsefolk der mener helt som jeg, men
desværre har de fleste pinsefolk ladet sig forføre af spiritisten og
magikeren Benny Hinn.

Du burde læse artiklerne på http://tagryggen om Benny Hinn for der er der
fremlagt meget tydelige beviser for det svindel og bedrag denne charlatan
forøver.

Fra : Gamle Jensen

Dato : 20-04-06 21:49

> [...]

> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum* Ja det er synd de
> kalder sig tagryggen de kan vel ikke se længere end deres næsetip.
Ja der findes også¨tilhængere af VFF der holder med Brøndby i Fodbold
angående pinsefolk der mener noget andet end de fleste pinse kirker.
Jeg har lidt svært ved at tro på det men ok du får ret du har talt med nogen
når du siger det.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 20-04-06 22:21

Gamle Jensen skrev i news:4447f3b3$0$153$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Jeg har lidt svært ved at tro på det men ok du får ret du har talt med
> nogen når du siger det.

Har du svært ved at tro at der findes pinsefolk der er så kloge og har så
megen indsigt, at de godt kan se at fupmageren og svindleren Benny Hinn er
en falsk forkynder og en løgneprofet, der ikke har andet formål end at narre
over 120 mio dollars fra godtroende og syge mennesker.

Den mand burde idømmes fængsel på livstid på vand og brød!

Fra : Gamle Jensen

Dato : 20-04-06 22:32

Ja når du siger det Så ring til de ansvarlige og sig det til dem , med din
klarhed og diplomati vil de forstå og aflyse møderne. Det er da klart at du
med din viden vil kunne stanse det endda på verdens pand.
Bare gå i gang. Det er da bedre end at kagle her.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 21-04-06 06:03

Gamle Jensen skrev i news:4447fdd1$0$183$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> [...]
> du med din viden vil kunne stanse det endda på verdens pand.
> Bare gå i gang. Det er da bedre end at kagle her.

Det var bedre om du selv undersøgte sagen og læste de artikler jeg har
henvist til - i stedet for blindt at lade dig forlede af denne falske
profet, der tydeligvis ikke har andet formål end at snyde og bedrage syge
mennesker for mere end 120 mio dollars om året.

Fra : Gamle Jensen

Dato : 21-04-06 06:48

> Gamle Jensen skrev i news:4447fdd1$0$183$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> mennesker for mere end 120 mio dollars om året.

> [...]

Har været inde og læse.
Det bekræfter det jeg mener om tagryggen. de har desværren ingen udsigt de
kan kun se til midten af deres næsetip de har ingen dukkumatision for deres
påstande.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 21-04-06 07:26

Gamle Jensen wrote:
> [...]
> kan kun se til midten af deres næsetip de har ingen dukkumatision for deres

Du har fået flere svar. Enkelte bruger tid i disse på at desavouere
hinanden i disse svar, men hvorom alting er, så kan du selv "stille
diagnosen" ud fra dette spørgsmål:

Anerkender du *kun* kilder (dOKUMENTATion) hidrørende fra Benny Hinn
selv om hvad han står for?

I så fald er det formålsløst at diskutere her i gruppen da du allerede
har taget stilling til sagen.

God vind.

Henrik, Dianalund
.... "Subjektivitet er at aflæse et solur ved hjælp af en lommelygte."
(Piet Hein)

Fra : AF

Dato : 21-04-06 17:33

Gamle Jensen skrev i news:4448720f$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Har været inde og læse.
> Det bekræfter det jeg mener om tagryggen. de har desværren ingen udsigt de
> kan kun se til midten af deres næsetip de har ingen dukkumatision for
> deres påstande.

Der er fremlagt masser af dokumentation for Benny Hinns falske profetier,
hans vranglære og hans misbrug af penge, både på Tagryggen.dk og på
hundredvis af andre websider.

Fra : Bæ9

Dato : 21-04-06 08:42

> [...]
> end at narre over 120 mio dollars fra godtroende og syge mennesker.
>
> Den mand burde idømmes fængsel på livstid på vand og brød!

fortæl mig en forhynder der ikke er løgner...........

--

Bæ9
Now and forever

Fra : jørgen

Dato : 19-04-06 16:05

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> jørgen skrev i news:4443f3c7$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Du mener den spiritistiske løgner Benny Hinn??

Vi kan nok godt blive enige om at der er visse ting omkring Benny Hinn og
hans forkyndelse som ikke er så gode. Men jeg mener stadig at Gud kan bruge
ham, og også gør det, i de forskellige møder han holder.

Jeg vil mene at der er 3 hovedelementer i et Benny Hinn møde : Der er Benny
Hinn selv, så er der Gud, og så er der den enkelte mødedeltager der kommer
til mødet for at opleve Gud, blive helbredt, eller måske endda frelst. Lad
os kalde ham Kurt. For illustrationens skyld har jeg lavet et lille tegning:
http://www.lazarus.dk/BennyHinn.gif

Der er 3 relationer som er illustreret ved trekantens 3 sider : Benny Hinn
og Gud's forhold til hinanden. Kurt og Benny Hinn's forhold til hinanden og
endelig Kurt og Gud's forhold til hinanden.

Min pointe med denne illustration er bare at vise at Kurt godt kan møde op i
Forum og få en livsforvandlende ægte oplevelse af Gud's kærlighed og måske
endda blive helbredt af en sygdom. Og hvis Kurt nu er en ikke-troende kan
han måske endda blive frelst ved mødet og starte et personligt forhold til
Gud. Det er altsammen muligt fordi som du ser på trekanten så er der intet
mellem Gud og Kurt, så selvom der kunne være knaster i Benny Hinn's
Gudsforhold så påvirker det ikke Gud's forhold til Kurt og Kurt's mulighed
for at opleve og lære at kende Gud på mødet.

mvh jørgen.

Fra : AF

Dato : 19-04-06 16:30

jørgen skrev i news:444651d0$0$38644$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

[ ... ]
> Vi kan nok godt blive enige om at der er visse ting omkring Benny Hinn og
> hans forkyndelse som ikke er så gode. Men jeg mener stadig at Gud kan
> bruge ham, og også gør det, i de forskellige møder han holder.

Gud bruger ikke spiritister der snakker med afdøde personer! Gud beder os om
at tage klart afstand fra både den praksis og de personer der udøver den
slags.

Fra : Be Ka

Dato : 19-04-06 17:48

AF wrote:
> [...]
>
> Gud bruger ikke spiritister der snakker med afdøde personer! Gud
> beder os om at tage klart afstand fra både den praksis og de personer

Jesus snakket med afdøde mennesker.

--
If ye were blind, ye should have no sin: but now ye say, We see;
therefore your sin remaineth.

Fra : AF

Dato : 20-04-06 20:58

Be Ka skrev i news:444669b4$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ ... ]
> Jesus snakket med afdøde mennesker.

Jesus talte med genopstandne mennesker. Deri ligger der en kæmpe forskel!

Fra : Be Ka

Dato : 20-04-06 21:11

AF wrote:
> Be Ka skrev i news:444669b4$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>
> Jesus talte med genopstandne mennesker. Deri ligger der en kæmpe
> forskel!

Matt. 17
1. Og seks Dage derefter tager Jesus Peter og Jakob og hans Broder
Johannes med sig og fører dem afsides op på et højt Bjerg.
2. Og han blev forvandlet for deres Øjne, og hans Åsyn skinnede som
Solen, men hans Klæder bleve hvide som Lyset.
3. Og se, Moses og Elias viste sig for dem og samtalede med ham.
4. Da tog Peter til Orde og sagde til Jesus: "Herre! det er godt,
at vi ere her; vil du, da lader os gøre tre Hytter her, dig en
og Moses en og Elias en."
of appearances there are four kinds
things either are as they appear to be
or they neither are, nor appear to be
or they are, but do not appear to be
or they are not but yet appear to be

Fra : AF

Dato : 20-04-06 21:41

Be Ka skrev i news:4447eac5$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]

> [...]
> 4. Da tog Peter til Orde og sagde til Jesus: "Herre! det er godt,
> at vi ere her; vil du, da lader os gøre tre Hytter her, dig en

Ja, Elias døde slet ikke, men blev taget levende med til Himmelen, Moses
genopstod. Så hvad er det egentlig du vil sige med det cieterede skriftsted?

Fra : Be Ka

Dato : 20-04-06 21:53

AF wrote:
> [...]
>
> Ja, Elias døde slet ikke, men blev taget levende med til Himmelen,
> Moses genopstod. Så hvad er det egentlig du vil sige med det
Og du kan så sikkert være garant for at INGEN andre har enten ikke dødt
eller ikke genopstådt?

Fra : AF

Dato : 20-04-06 22:23

Be Ka skrev i news:4447f4ad$0$196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Og du kan så sikkert være garant for at INGEN andre har enten ikke dødt
> eller ikke genopstådt?

Hvis du mener at der er andre end de få der er nævnt i Bibelen, må du jo
kunne komme frem med en form for dokumentation, for det fremgår ganske klart
af Bibelen, at den slags er absolutte undtagelser og bestemt ikke reglen.

Så jeg ser frem til at du kan fremlægge en troværdig dokumentation.

Fra : Be Ka

Dato : 21-04-06 09:44

AF wrote:
> [...]
> bestemt ikke reglen.
> Så jeg ser frem til at du kan fremlægge en troværdig dokumentation.

Hej Andreas, det ser ud til at du trækker lidt i land her.
Jeg siger ikke (har aldrig sagt) det er reglen at det sker, men pointet er
at det *har* sket, hvilket betyder at det *kan* ske igen.

Jeg søger ikke at dokumentere noget. Jeg søger at få dig (og andre) til at
lad muligheden stå åben for at det kunne ske, hvilket biblen, som vi ser,
trods alt giver eksempler på.

Men jeg tror iøvrigt at lige her er mange så belastet med forskellige
kirkelige og ikke-kirkelige doktriner og traditioner at det er vanskelig at
se det lidt på afstand.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 21-04-06 13:46

Be Ka wrote:

> [...]
> lad muligheden stå åben for at det kunne ske, hvilket biblen, som vi ser,

Hukommelse er en god ting, og jeg kan da straks huske ét sted, der synes
relevant for debatten:

Joh. 3:13 - "Ingen er steget op til himlen undtagen den, der steg ned
fra himlen, Menneskesønnen."

Hvis altså man, som kristen, læser de græske skrifter, og det de rent
faktisk *siger*...

> Men jeg tror iøvrigt at lige her er mange så belastet med forskellige
> kirkelige og ikke-kirkelige doktriner og traditioner at det er vanskelig at
> se det lidt på afstand.

Det er næsten umuligt, hvis man benytter en kristen synsvinkel fordi den
manglende kongruens med de hebraiske skrifter nødvendiggør indsættelsen
af kristne dogmer for at få tingene til at passe.

Fra : Be Ka

Dato : 28-04-06 05:33

Henrik Vestergaard wrote:

> Joh. 3:13 - "Ingen er steget op til himlen undtagen den, der steg ned
> fra himlen, Menneskesønnen."

13. Og ingen er faren op til Himmelen, uden (undtagen) han, som for ned fra
Himmelen, Menneskesønnen, som er i Himmelen. (1907)

> Hvis altså man, som kristen, læser de græske skrifter, og det de rent
> faktisk *siger*...

Hvis man bare kunne det så...

Fra : Nielsen Rx

Dato : 03-05-06 06:20

AF wrote:

> Jesus talte med genopstandne mennesker. Deri ligger der en kæmpe forskel!

> http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Andreas!

Du taler om falsk profet, spiritist osv. Jeg ved godt det med adventismen,
og her må jeg da lige gøre opmærksom på den menneskelære der ligger bag ved
denne bevægelse - og ikke mindst intolerance i og med at man, hvis man
ønsker at være adventist jo skal tage afstand fra andre kristne samfund (du
ved godt hvad jeg mener) - tilsyneladende er det kun adventister der
frelses, og det skorter jo ikke ligefrem på profetisk tale i
adventistkirken. Du håner en mand på baggrund af en masse beskyldninger, som
i øvrigt er fuldstændigt udokumenterede. Benny Hinn er selvfølgelig hverken
en helgen eller frelser, hvilket jeg bestemt heller ikke er. Alligevel kunne
blev et menneske helbredt for en sej sygdom et par timer efter jeg havde
bedt for og lagt hånd på pågældende. Jeg har holdt øje med Benny Hinn i
mange år Andreas og jeg har set mennesker blive helbredt. Måske er disse
mennesker i dine øjne blot svindlere der spiller syge, men jeg synes du som
den kristen jeg dog tror du er, skal passe på med at spotte Guds værk, for
hvad nu hvis, Andreas, at Helligånden på trods af Benny Hinns ufuldkommenhed
alligevel virker gennem ham - er det så ikke lige før du bevæger dig på
kanten af at håne Ånden. Farisæerne sagde, at det Jesus gjorde var djævelens
værk og Jesus kom med den kraftigste advarsel der overhovedet findes i
Bibelen. Dog, jeg er overbevist om, at der er tilgivelse for den der søger
den. Hvis jeg taler sandt omkring at Gud vitterligt bruger Benny Hinn, og
det er jeg ret overbevist om at jeg gør, så tænkt dig om før du håner og
spotter. I øvrigt, hvad er det for noget vrøvl med at han er spiritist. Jeg
ved som nævnt godt at adventisterne tror de har himmelen for sig selv, men
jeg er sikker på at mange på hin dag får sig en overraskelse når de møder
katolikker, pinsefolk, adventister, folk fra Jehovas Vidner og endda folk
fra andre trossamfund end kristendommen, for Gud dømmer ud fra hensigten og
kan sagtens bane vejen for mennesket der famler i mørket, selv efter døden -
det er jeg overbevist om, fordi jeg tror Hans kærlighed er større end Hans
vrede, og at Hans forståelse går langt ud over hvad du og jeg overhovedet
kan forestille os. Husk, at Han og kun Han har døden og dødsrigets nøgler.

Jeg er mildest talt meget overrasket over, at du er så bitter og jeg har
aldrig oplevet så meget hån fra din side Andreas. Dét klæder dig ikke - end
ikke selvom du havde ret mht. til Benny Hinn. Det er jeg nu overbevist om at
du ikke har.

Venlig hilsen
Nielsen

Fra : AF

Dato : 09-05-06 15:50

Nielsen Rx skrev i news:44583d7c$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> [...]
> (du ved godt hvad jeg mener) - tilsyneladende er det kun adventister der
> frelses, og det skorter jo ikke ligefrem på profetisk tale i

Der er åbenbart en masse du ikke ved om adventistkirken, siden du fremfører
denne række af fejlagtige fordomme!

> Du håner en mand på baggrund af en masse beskyldninger,
> som i øvrigt er fuldstændigt udokumenterede.

"Beskyldningerne" er fuldt ud dokumenterede, og det endda mange gange! Så
det der fremføres er ikke hån, men de skinbarlige fakta om en svindler og
fupmager, der franarer en lang række syge mennesker 750.000.000 DKK hvert
år, så han kan leve i vild luksus.

[ ... ]
> Jeg har holdt øje
> med Benny Hinn i mange år Andreas og jeg har set mennesker blive
> helbredt.

Hvor er *dokumentationen* for at han virkelig har helbredt nogen?

Der er dokumentation på at mennesker han har "helbredt" er døde af deres
sygdom få dage efter!

[ .... ]
> [...]
> trods af Benny Hinns ufuldkommenhed alligevel virker gennem ham - er det
> så ikke lige før du bevæger dig på kanten af at håne Ånden.

Gud bruger ikke en falsk profet og svindler og bedrager, så jeg tør godt
vove den påstand, at Guds Helligånd bestemt ikke virker gennem svindleren
Benny Hinn.

[ ... ]
> Jeg ved som
> nævnt godt at adventisterne tror de har himmelen for sig selv,

Ak ja, som du dog smider om dig med dine fejlagtige fordomme!

> men jeg er
> sikker på at mange på hin dag får sig en overraskelse når de møder
> katolikker, pinsefolk, adventister, folk fra Jehovas Vidner

Det der tror jeg ikke at ret mange adventister vil blive overrasket over!

[ ... ]
> Jeg er mildest talt meget overrasket over, at du er så bitter og jeg har
> aldrig oplevet så meget hån fra din side Andreas. Dét klæder dig ikke -

Nå da da, er det nu hån og bitterhed når man advarer mod en dokumenteret
svindler, bedrager og falsk profet.

Fra : Be Ka

Dato : 09-05-06 19:47

AF wrote:

> [ .... ]
>
> Gud bruger ikke en falsk profet og svindler og bedrager, så jeg tør
> godt vove den påstand, at Guds Helligånd bestemt ikke virker gennem
> svindleren Benny Hinn.

Hvor har du egentlig det fra? Kan du dokumentere dte fra skrifterne?

Alle og enhver kan slå det fast, men det ville være bedre at bakke det op
med andet.

Fra : AF

Dato : 09-05-06 20:38

Be Ka skrev i news:4460e3a5$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

[ .... ]
> Hvor har du egentlig det fra? Kan du dokumentere dte fra skrifterne?
>
> Alle og enhver kan slå det fast, men det ville være bedre at bakke det op
> med andet.

Læs Bibelen, den giver dig svar.

Fra : Morpheus@Hotmail.com

Dato : 12-05-06 22:52

On Tue, 9 May 2006 21:37:52 +0200, "AF" <dewnull@tiscali.invalid>
wrote:

>Be Ka skrev i news:4460e3a5$0$46995$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>[ .... ]

Læs Bibelen, den giver dig svar.

Det var vist svaret over dem alle!

Benny Hinn er en løgner og en falsk profet om nogen!
Tag en tur på google, og se hans profetier.

Fra : AF

Dato : 14-05-06 14:28

Morpheus@Hotmail.com skrev i news:0m0a621brpk4fb8m47okf3qee4p95pasqv@4ax.com

[ ... ]
> Benny Hinn er en løgner og en falsk profet om nogen!
> Tag en tur på google, og se hans profetier.

Meget enig!!

Fra : Bekan

Dato : 13-05-06 12:17

AF wrote:

> Gud bruger ikke en falsk profet og svindler og bedrager, så jeg tør
> godt vove den påstand, at Guds Helligånd bestemt ikke virker gennem
> svindleren Benny Hinn.

Ordspr. 16:4 Herren har gjort al Ting efter dets Øjemed; ogsaa den ugudelige
er til Ulykkens Dag.

Fra : AF

Dato : 14-05-06 14:29

Bekan skrev i news:4465c1ea$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ordspr. 16:4 Herren har gjort al Ting efter dets Øjemed; ogsaa den
> ugudelige er til Ulykkens Dag.

Det dokumenterer jo ikke at Gud skulle bruge falske profeter!

Fra : Bekan

Dato : 14-05-06 15:18

AF wrote:
> Bekan skrev i news:4465c1ea$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Det dokumenterer jo ikke at Gud skulle bruge falske profeter!

Nej det gør det ikke direkte, men det betyder at han har en funktion af en
eller anden art, som Gud til slut og sidst gør brug af.

Selv djævelen har en funktion som Gud har tilladt ham at have. Djævelen
tjener således Gud.
Rom 8:28. Men vi vide, at alle Ting tjene dem til Gode, som elske Gud, dem,
som efter hans Beslutning ere kaldte.

Fra : AF

Dato : 15-05-06 21:53

Bekan skrev i news:44673bfc$0$38637$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

[ ... ]

> [...]
> eller anden art, som Gud til slut og sidst gør brug af.
>
> Selv djævelen har en funktion som Gud har tilladt ham at have. Djævelen

At Gud tillader Djævelen at eksistere er ikke enbetydende med at Gud gør
brug af ham i sin tjeneste. Det samme gør sig gældende med den falske profet
Benny Hinn

Og ingen af de skriftsteder du har henvist til styrker og underbygger dine
påstande.

Fra : Bekan

Dato : 16-05-06 07:58

AF wrote:
> [...]
>
> At Gud tillader Djævelen at eksistere er ikke enbetydende med at Gud
> gør brug af ham i sin tjeneste. Det samme gør sig gældende med den

Tjene og tjene - det kan faktisdk være tale om to forskellige ting.

> Og ingen af de skriftsteder du har henvist til styrker og underbygger
> dine påstande.

Så kan vi måske konkludere at Gud ikke rigtig har styr på det...?

Så prøver vi igen.

Se historien i 1. Kongebog 22. Det jeg er ude efter står i v 22 og 23. At
Gud SENDTE en løgnagtig ånd som skulle tale gennem profeterne.

Meget interessant kapitel!!!

Fra : Benny

Dato : 16-05-06 16:12

"Bekan" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in

> Så kan vi måske konkludere at Gud ikke rigtig har styr på det...?

det ku jo tænkes..................

--
Bæ9
-----

Fra : AF

Dato : 22-05-06 17:14

Bekan skrev i news:4469780a$0$206$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Meget interessant kapitel!!!

Som du tydeligvis ikke magter at forstå - men det er jo også skrevet for
sådan ca. 3000 år siden i en helt anden kulturbaggrund end den vi lever i
idag!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-04-06 23:16

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kommer til mødet for at opleve Gud, blive helbredt, eller måske endda
> frelst. Lad os kalde ham Kurt. For illustrationens skyld har jeg lavet et

Det var hurtigt, du fik den fjernet igen

Jesper