Jesus lever, graven brast,
Fra : Jensen

Dato : 16-04-06 07:32

Jesus lever, graven brast,

han stod op med guddomsvælde,

trøsten står som klippen fast,

at hans død og blod skal gælde;

lynet blinker, jorden bæver,

graven brast, og Jesus lever!

Jeg har vundet, Jesus vandt,

døden opslugt er til sejer,

Jesus mørkets fyrste bandt,

frihed jeg ved Jesus ejer;

åben har jeg himlen fundet,

Jesus vandt, og jeg har vundet!

God Påske

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-04-06 11:03

" Jensen" skrev
news:4441e4c2$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

(tillykke med at du er blevet bedstefar, Børge)

> Jesus lever, graven brast,
>
> han stod op med guddomsvælde,
>
> trøsten står som klippen fast,
>
> at hans død og blod skal gælde;
>
> lynet blinker, jorden bæver,
>
> graven brast, og Jesus lever!
>

> Jeg har vundet, Jesus vandt,
>
> døden opslugt er til sejer,
>
> Jesus mørkets fyrste bandt,
>
> frihed jeg ved Jesus ejer;
>
> åben har jeg himlen fundet,
>
> Jesus vandt, og jeg har vundet!

Ja, for - som russerne og for øvrigt hele den ortodokse Kirke° siger -
Kristus ér opstanden ...

Interrupt from ...
(The Copyright-searchstring)
5432 news:Gbc0g.187$kU3.27@news.get2net.dk

Far! - Er tiden nu kommet, hvor døde skal opvækkes (Matt.10,8) ?

DADDY:
(2006-04-16, CET 11:43)
- "Jo."

I, mæ osoko, gaza Van ...

Sidste *konkrete* nutidige dødeopvækkelse, se ...
4143 news:su5ce.253$Fe7.4753@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jensen

Dato : 16-04-06 12:01

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
>" Jensen" skrev
>
> (tillykke med at du er blevet bedstefar, Børge)

Ja det er en stor Guds nåde.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-04-06 19:47

" Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er en stor Guds nåde.

Nej. Det kaldes reproduktion.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-04-06 00:38

Jens Bruun skrev:
> " Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det kaldes reproduktion.

Tja, i disse dage synes det jo nærmest i sig selv at være et Guds
Mirakel, når reproduktion blandt mennesker overhovedet biologisk kan
finde sted.

Fertiliteten blandt unge mænd og kvinder idag er desværre ikke lige så
god, som den angiveligvis har været tidligere.

Men det gør det vel egentlig også kun så meget mere Gudstaknemmeligt,
når børn idag både undfanges og fødes naturligt.

(Sidstnævnte gælder skam ikke engang undertegnede, der selv er taget ved
kejsersnit hin 17. august '77 og som efterhånden frygter at den står på
både såvel reagensglasbefrugtigtning som cæsarion, hvis jeg selv engang
overhovedet skulle få den Gudsallernådigste mulighed for at kunne blive
far, hvilket nok er min største ambition i tilværelsen og dèt egentlige
formål, som nok så megen anden relativ nyttesløs stræben efter karriere
og penge, ja selv efter visdom, denne "jagen efter vind", som Prædikeren
vist kalder den, dybest set synes at tjene...)

Stort og hjerteligt tillykke til Børge med den ærværdige og glædelige
"patriark-status", og ikke mindst dèn Gudsbenådede "ny synsvinkel på
tilværelsen", det for ikke desto mindre forhåbentligt vil give dig!

Jeg ved godt at Thomasevangeliet ikke er kanonisk, men jeg tror nu
alligevel udmærket på at Jesus med sin så berømte "pædagogiske" holdning
til børns umiddelbarhed kan tages til indtægt for følgende statement i
"logia" (udsagn) nummer 4:

"Jesus sagde: Manden gammel af dage vil ikke tøve med at spørge et syv
dage gammelt spædbarn om livets sted, og han vil leve. For mange, som er
de første, skal blive de sidste, og de vil blive en og den samme."

(Det apokryfe - altså ikke-kanoniserede - Thomasevangelium kan læses
oversat i fuld udstrækning på hjemmesiden:
http://www.sociology.ku.dk/hansjk/thomas-evang.htm
Der er en del genkendelige udsagn fra NTs kanon, men også mange andre
spændende "noter", som for så vidt hævdes at være nedskrevet af
disciplen Thomas - også kendt som "tvivleren Thomas", som ifølge
NT-beretningen fik lov at mærke Kristi sårmærker, da Jesus viste Sig for
disciplene efter Genopstandelsen.)

Anders Peter Johnsen

Fra : B. Enny

Dato : 17-04-06 10:59

Jensen wrote:
> "Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> Ja det er en stor Guds nåde.

hva daen - har helligånden nu igen været på spil?

--

B. Enny