Krist stod op af døde
Fra : Jensen

Dato : 15-04-06 08:40

Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : AF

Dato : 15-04-06 10:17

Jensen skrev i news:4440a347$0$100$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

Hej fra gamle Jensen.

Hej gamle Jensen

Det er godt længe siden du sidst har givet lyd fra dig. Dejligt at se at der
stadig er "liv" i dig

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jensen

Dato : 15-04-06 10:49

Ja , men nu er det jo påske og du kan jo se at jeg er blevet bessefar. En
dejlig oplevelse.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : AF

Dato : 15-04-06 14:01

Jensen skrev i news:4440c197$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Ja , men nu er det jo påske og du kan jo se at jeg er blevet bessefar. En
> dejlig oplevelse.

Jep, en herlig oplevelse, og ca. 14 dage bliver jeg det også.

Fra : Be Ka

Dato : 16-04-06 09:22

AF wrote:
> Jensen skrev i news:4440c197$0$125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Jep, en herlig oplevelse, og ca. 14 dage bliver jeg det også.

Tillykke til jer begge

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-04-06 13:05

Jensen skrev:
> Krist stod op af døde
>
> i påske-morgenrøde!

Ja, men du er da vist lige en dag for tidligt på den?

Anders Peter Johnsen

Fra : Jensen

Dato : 15-04-06 13:15

bedre fortidigt end for sent.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

meddelelse news:4440e169$0$47004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Harald Mossige

Dato : 15-04-06 14:20

" Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> bedre fortidigt end for sent.

Meget fornuftig.
Hviss firetåget er forsinket, ta tretåget.

HM

Fra : Jensen

Dato : 15-04-06 13:26

Hele påsken handler om opstandelse først død ,Jesus død og så opstandelse`
ikke noget med toget ` husk at være der hvor det sker, nemlig ved Jesus kors
og bagefter den tomme grav.
God påske.

Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : AF

Dato : 15-04-06 14:03

Jensen skrev i news:4440e653$0$200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Hele påsken handler om opstandelse først død ,Jesus død og så
> opstandelse` ikke noget med toget ` husk at være der hvor det sker,
> nemlig ved Jesus kors og bagefter den tomme grav.
> God påske.

Den slags formår den norske provokatørtroll ikke at fatte.

Og du har ret i, at netop den tomme grav er det store mirakkel i påsken.

Fra : Jensen

Dato : 15-04-06 14:10

-
> http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
> http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*
ja da miraklet over alle mirakler er den tomme grav påske morgen.

--
Hej fra gamle Jensen.
Min Hjemmeside.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-04-06 14:35

Jensen skrev:
> "AF" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

Mnjah, jeg vil nødig lyde ordkløverisk i den smukke anledning, men det
vigtige var altså ikke som sådan at graven var tom - hvilket strengt
taget blot kunne have betydet simpelt ligrøveri - men derimod at Jesus
Kristus rent faktisk viste sig gentagne gange for disciplene siden, i
levende live! (Og her er historien om Thomas, der selv fik lov at mærke
efter i sårmærkerne, også ganske afgørende, da der således IKKE er tale
om "visioner", "åndesyn" eller lignende flygtige synsoplever, men
derimod aldeles konkret kødelig genopstandelse, om man ellers tror NT...)

Anders Peter Johnsen

Fra : AF

Dato : 15-04-06 15:31

Anders Peter Johnsen skrev i

> [...]
> om "visioner", "åndesyn" eller lignende flygtige synsoplever, men
> derimod aldeles konkret kødelig genopstandelse, om man ellers tror NT...)

Og der jo netop også lige præcis *dette* at den tomme grav viser: en konkret
kødelig og og helt bogstavelig genopstandelse, og ikke blot noget hindides
den fysiske verden. Det er en fysisk, konkret, bogstavelig og historisk
begivenhed der fandt sted.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-06 20:13

> [...]
> noget hindides den fysiske verden. Det er en fysisk, konkret,
> bogstavelig og historisk begivenhed der fandt sted.

*fnis*

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-04-06 20:12

meddelelse news:4440f673$0$47083$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> er tale om "visioner", "åndesyn" eller lignende flygtige synsoplever,
> men derimod aldeles konkret kødelig genopstandelse, om man ellers

Sjovt nok kunne den "genopstandne" Kristus ikke umiddelbart genkendes af
nogen. Han var nok allerede ved at gå i opløsning efter en tur som død.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : B. Enny

Dato : 15-04-06 20:29

Jens Bruun wrote:
> [...]
>

> Sjovt nok kunne den "genopstandne" Kristus ikke umiddelbart genkendes af
> nogen. Han var nok allerede ved at gå i opløsning efter en tur som død.

ja - han var da lidt gennemhullet

--

B. Enny

Fra : B. Enny

Dato : 15-04-06 20:26

Harald Mossige wrote:
> " Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> Meget fornuftig.
> Hviss firetåget er forsinket, ta tretåget.
>
> HM

og hvis det ikke virker, så prøv omtåget

--

B. Enny

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-04-06 00:12

Fra : B. Enny

Dato : 15-04-06 20:25

Anders Peter Johnsen wrote:

> Ja, men du er da vist lige en dag for tidligt på den?

ja - han sku ta og sætte sig ned - han får en travl dag i morgen

--

B. Enny