Svar til ærlig sjæl, som tager fejl
Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 09:25

Bo Warming skrev:
> [...]
> ikke kan tage høj leje eller få lån.
>
> Men min offervilje mht at afsløre folks snobberi var et større
offer
> end forudset - lidt a la Judas der hang på at tage sit liv.
> Total-lånenægtelse fra alle, havde jeg ikke forudset.
>
> Chou En Lai, der også er blandt mine idoler på linie med Glistrup
og
> Nietzsche, blev spurgt om Den Franske Revolution havde gavnet
verden
> "Det er for tidligt at sige"
> Om min leg/debat/ofring gør gavn, er det for tidligt at sige.

Nu er dk.livssyn.kristendom altså ikke gruppen at skrive i om dine
forgæves forsøg på låntagning i dit hus, og jeg har altså ærligt talt
lidt svært ved at se den store forkromede "frelseragtige selvofring"
fra
din side ved din efterhånden jammerlige kværuleren over dèt afslag, du
desværre har fået fra dit realkreditinstitut.

BW: KRISTENDOM OG GOD KRISTEN LEVEVIS er at leve efter Jesu ord til
farisæerne, så du ser igen, at jeg har aldrig været offtopic
"Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af
bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab".
Lukas11.39
Hvis jeg som naboen dyrkede overfladiskhed, var jeg som farisæerne (og
fx som den kortsigtede godhedsindustri, staten)
De snobber, der hælder penge i at bo som HeltSolgtHammerslag gør det
ofte for at kunne sige "Tak Gud at jeg ikke er som toldere,syndere,
skøger"
---------
Jeg vil bede dig om at du går ud på vejen og prøver at se på dit hus
med
friske øjne: Prøv f.eks. at sammenligne det med det nabohus, det er
bygget sammen med.

MIT ER FEJLFRIT OBJEKTIVT SET. Hvis man kan lide fisefornem
småborgerlighed, har han nogle få pointer
På dage med megen regn, kan pyt stå 1-2 centimeterhøjt på min havegang
samt efterfølgende døgn. Det kalder jeg en sjov hyggelig udfordring og
ikke et funktionelt problem og ingen postbud har klaget, sføli.
Man kan gå ind på planen,hvis man er i højhælede sko eller sandaler

Problemet er jo at dit hus desværre er EKSTREMT misvedligeholdt. Jeg
taler ikke om
rod eller lignende, men om at huset altså i hvert fald på ydersiden
ser
meget, meget forfaldent ud.
FLOSKLER KAN ALTSÅ OGSÅ DU og kun det VÆR PRÆCIS, selvom du er teolog
her
VEDLIGEHOLDELSE betyder at man sikrer mod nedbrydning, men hvor sku
noget kunne nedbrydes. Forklar?
Havde det været i tip-top velholdt stand som nabohusene kunne du
sikkert
sagtens låne penge i det, men for at det skal blive dèt, skal der nok
totalrenoveres for mindst lige så mange penge, som det ville koste at
rive det hele ned og bygge det op igen forfra. (Jeg er foruden det
stærkt afskallede murværk med smuldrende fuger især bekymret for råd
og
svamp i trækonstruktionerne).
NUL AFSKALNING MEN en promille af en promille af pussen er synlig idet
½mm tykt maling lag er eroderet væk over dette pletfri tykke pus. SKAL
VI VÆDDE? Jeg er jo søn af en ingeniør, ikke af en lærer som du, så
jeg har jo fra dag 1 da jeg flyttede ind for 29 år siden holdt ved
lige vagtsomt, årvågent, perfekt.

Og dermed kan et realkreditinstitut altså ikke låne dig penge, når
huset
er i så dårlig stand at det tilsyneladende knap er til at redde for
dèt
beløb, du så end måtte have i friværdi. Huset stilles jo netop som
kaution, men det kan tydeligvis ikke engang langsigtet betale sig for
kreditforeningen at overtage det.( Jeg ved ikke engang om du har
tidligere lån, i hvilket fald der så blot er endnu ringere
betingelser,
hvis de måske allerede kan få svært ved at indløse dem ved overtagelse
af huset?)
DER ER KUN LÅN VEDR FJERNVARMEINSTALLATIONEN så det er uundskyldelig
personforfølgelse at alle store banker og kreditforeninger nægter at
låne.

Prøv evt. at få en uafhængig ejendomsmægler til at give en
uforpligtende
vurdering på det: Du vil desværre nok ikke få tilbudt ret meget, hvis
heller ikke en ejendomsmægler mener at kunne sælge det videre.
SOM NÆVNT HAR NYBOLIGS MÆGLER SAGT AT ALENE ØVERSTE DEL KAN HAN SÆLGE
FOR 2,75 mio kr

Har du i øvrigt haft en byggesagkyndig på besøg i forbindelse med
forsøget på låntagning? Ellers vil det desværre nok koste dig en
ordentlig røvfuld penge at få en timelønnet professionel person til
helt
konkret at udpege de problemer, du åbenbart ikke selv kan se ved
huset.
MANGE PROFESSIONELLE HAR KIKKET I DETALJER OG INGEN FUNKTIONELLE FEJL
KAN PÅPEGES

Og medmindre du siden mine besøg hos dig for nogle år siden har
gennemført gennemgribende renovationer, så er jeg faktisk reelt
bekymret
for at du efterhånden vil kunne risikere at få det bedømt som totalt
uegnet til beboelse og at du således i allerværste fald risikerer at
blive sat ud af Embedslægen.
TØR DU VÆDDEMÅL OM AT INGEN LÆGE KAN FINDE NOGET KRITISABELT

Det gør mig oprigtigt ondt, at du har ladet dit engang sikkert smukke
hus forfalde i en grad, så alle de penge, du ellers mente at have
deponeret i det muligvis bare ikke findes længere, men er spildt, hvis
huset er direkte usælgeligt som følge af at du selv har ladet stå til
alt for længe...
MEN INGEN KAN PÅPEGE FORFALD. Husk at forsikringsselskabet har ingen
forbehold taget vedr råd og svamp risiko. Den eksisterer kun i din
personkritisk-mudderkastende fantasi, som ikke her har flig af
teknisk-saglighed

Det er bittert, men det nytter altså ikke at du skælder alle mulige
andre ud eller tilskriver dit lånafslag alle mulige og umulige
politiske
konspirationer imod dig.
BRAINSTORMINGSTEORIER HAR ALDRIG SKADET

Der er desværre bare ikke så fandens meget vi andre kan gøre ved at du
selv mere eller mindre uforvarende har bragt dig i dèn situation, du
desværre sidder i, men jeg vil nu alligevel ønske dig held og lykke
med
at finde en løsning.God Påske.
ENESTE I KAN GØRE ER SOM MIN VEN VIDAL AT GIVE MODSPIL SÅ JEG KAN
KLARE TANKERNE og forbedre argumenterne og hvis I kan se svaghed i
dem, så pinpoint så jeg kan agere bedre

Fra : AF

Dato : 14-04-06 13:51

Bo Warming skrev i news:B%I%f.67513$k8.28636@fe35.usenetserver.com

[ ... ]
> ENESTE I KAN GØRE ER SOM MIN VEN VIDAL AT GIVE MODSPIL SÅ JEG KAN
> KLARE TANKERNE og forbedre argumenterne og hvis I kan se svaghed i
> dem, så pinpoint så jeg kan agere bedre

Jamen så dog en relevant gruppe at poste dit gylle i.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 15:30

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message
> Jamen så dog en relevant gruppe at poste dit gylle i.

Se, Andreas, jeg ville aldrig kalde dine indlæg gylle. Vi to kender
hinanden. Så at du åbner mine indlæg, som du ved vil irritere dig -
det går over Guds forstand. Se - jeg er ontopic! God påske.

Fra : B. Enny

Dato : 14-04-06 17:26

Bo Warming wrote:

> Se, Andreas, jeg ville aldrig kalde dine indlæg gylle. Vi to kender
> hinanden..............

Andresen - der faldt du sku i agtelse!!

--

B. Enny