Hvorledes tænker Skaberen om sin skabning ~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-04-06 11:52

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2006-09-04, CET 12:34)
- "Gør det bare (kopier ucb-tekst 8/4-06)."

Øh ... i går lørdag var der en dejlig andagtstekst fra www.ucb.dk , som
sikkert kunne opmuntre dig:

=== citat start ===

Lørdag 8. April (2006, red.)

Din værdi er givet dig af Gud ...

"Jeg bygger dig op." Jeremias 31:4

Adam havde fællesskab med Gud, før han havde fællesskab med Eva. Det er
vigtigt at vide, fordi ingen anden end Gud kan fortælle os hvem vi virkelig
er, og hvad vi er værd. Indtil vi forstår det, vil vi blive ved med at søge
efter nogen, som vil elske os så meget, at vi til sidst kan føle os godt
tilpas med os selv. Problemet er, at finder vi endelig sådanne personer,
vil vi klynge os til dem som en vinranke, være enig med dem i alle deres
meninger og mene meget lidt selv. Vi vil opfylde alle deres behov og føle
os truet, hvis de kan foretage sig noget eller more sig uden os. Vi vil
sige: "Jeg har ikke brug for noget, undtagen dig. Hvordan kan det være, at
du ikke føler ligesådan over for mig?" Intet forhold i verden kan bestå med
sådan en belastning.

Adam lærte at forholde sig til Eva men først efter, at han havde lært at
forholde sig til Gud. Det er i Guds nærvær, fri for andres meninger, vi
begynder at se os selv i det rette spejl. Det er der, vi forbereder gaven
til at blive givet. Så er noget ændret. Nu ved vi, hvor meget vi er værd og
vi vil kun give os selv til nogen, som sætter samme pris på os. Gud har
altid ønsket det bedste for os og venter bare på, at vi skal blive enige med
ham.

Du, som er blevet såret, fornægter, forrådt eller føler, du aldrig kan
måle dig med andre, lyt til disse ord. De er fra en Gud, hvis mening aldrig
ændres: "Med evig kærlighed harjeg elsket dig, derfor bevarer jeg min
troskab mod dig." (Jer. 31: 3)

=== citat slut ====

I tillæg til dette havde www.blr.dk følgende citat:

=== citat start ===

Lørdag 8. (april 2006)

Joh 17,14-16

(Jesus siger)

" ... (Fader) Jeg beder Dig ... om at bevare dem fra den onde ...
Bevar dem rene og hellige ..."

=== citat slut ====

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk