Kan du se spøgelser?
Fra : Søren M

Dato : 02-04-06 14:24

Hej gruppe,

En nær ven fortalte mig at personen kunne se spøgelser og jeg er nu
blevet nysgerrig på emnet, da jeg fik at vide at der gik en gammel mand
rundt i min lejlighed, jeg synes at det er lidt irriterende at jeg ikke
også kan se ham og vide om han står og kikker på mig i dette øjeblik.

Jeg kan ikke selv se spøgelser, men jeg kunne godt tænke mig at kunne se
dem, er det noget man kan oplære sig i og hvad gør man?

Hvis du kan se spøgelser, hvordan ser de så ud, det kunne være sjovt at
vide om dem der ser spøgelser ser det samme mm?

"Vennen" som jeg kender siger at de er papiragtige som pergament og at
de ikke gør noget i relation til os, dvs. ser og kikker på os, men de er
der bare.

"Vennen" jeg kender siger at det er spor af energi fra den tid personen
(spøgelset) var her, er der evt. andre meninger om dette?
Kan spøgelset fx. være ens skytsengel?

Kan man evt. få en præst eller andre til at komme og tale dem over på
den anden side så de ikke render rundt her?

Venlig hilsen
Søren M

Fra : sylfede

Dato : 02-04-06 16:38

"Søren M" <momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> En nær ven fortalte mig at personen kunne se spøgelser ...

har du overvejet om "vennen" er sindssyg? Blot en tanke!
--
Sylfede

Fra : B. Enny

Dato : 02-04-06 17:06

sylfede wrote:
> "Søren M" <momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> har du overvejet om "vennen" er sindssyg? Blot en tanke!

eller dig - søren - selv for den sags skyld

men prøv at æde LSD hver dag i tre uger......

en mindre sikker metode er at tilegne sig et kraniebrud

--

B. Enny

Fra : Søren M

Dato : 02-04-06 19:14

"B. Enny" <b.enny@b.enny> skrev i en meddelelse

> eller dig - søren - selv for den sags skyld
>
> men prøv at æde LSD hver dag i tre uger......
>
> en mindre sikker metode er at tilegne sig et kraniebrud
>
> --
>

> B. Enny

Kære Benny,

jeg tager ikke nogen form for stoffer drikker heller ikke kaffe eller
ryger, så det vil jeg ikke begynde på nu, men tak for tilbuddet.

Jeg skal spørge min ven om M/K har haft kraniebrud.

Mvh.
Søren M

Fra : B. Enny

Dato : 02-04-06 20:06

Søren M wrote:
> [...]
> ryger, så det vil jeg ikke begynde på nu, men tak for tilbuddet.
>
> Jeg skal spørge min ven om M/K har haft kraniebrud.

prøv med lidt urtethe - det kan man godt blive bare lidt småneurotisk af
- eller er det omvendt?

--

B. Enny

Fra : Søren M

Dato : 02-04-06 19:11

"sylfede" <syl@fedeinvalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:KhQXf.74$ru6.35@news.get2net.dk...

> har du overvejet om "vennen" er sindssyg? Blot en tanke!

Kære Sylfide,

ja det har jeg overvejet.

Jeg tror jo mest på ting der kan bevises så hvis man nu bad to eller
flere som siger at de kan se spøgelser om at kikke uafhængigt af
hinanden efter spøgelset, ville man så ikke kunne enten afsløre dem
eller bekræfte fænomenet?

Mvh.
Søren M

Fra : B. Enny

Dato : 02-04-06 20:04

Søren M wrote:
> "sylfede" <syl@fedeinvalid.com> skrev i en meddelelse

> Kære Sylfide,
>
> ja det har jeg overvejet.

og hvad kom du fram til?

--

B. Enny

Fra : Søren M

Dato : 03-04-06 20:57

> og hvad kom du fram til?
>

> --
>

> B. Enny

Jeg er ikke kommet frem til noget, da jeg ikke vil dømme folk på et alt
for
tyndt grundlag, derfor søger jeg et mere nuanceret beslutningsgrundlag
her
hvis det er muligt.

Mvh. Søren M

Fra : jørgen

Dato : 02-04-06 20:05

> [...]
> som siger at de kan se spøgelser om at kikke uafhængigt af hinanden efter
> spøgelset, ville man så ikke kunne enten afsløre dem eller bekræfte

Nu ved jeg ikke om du er kristen, men da du spørger i et forum for
kristendommen så er svaret at spøgelser ikke er afdøde mennesker men derimod
dæmoner, onde ånder, som udgiver sig for at være denne eller hin person.
De afdøde mennesker har Gud sådan set styr på. De får ikke lov at vandre
rundt her på jorden på må og få uden mål og mening. Dæmoner derimod er
tilstede og farer hid og did.

Som kristen vil jeg ikke anbefale at du tilkalder spiritister til dit hjem
som påkalder disse onde ånder i den fejlagtige tro at de er afdøde
mennesker. Spiritisme er ikke noget bibelen anerkender.

Hvis du ikke selv er generet af mystiske overnaturlige hændelser, så er der
ikke grund til at foretage sig noget, for det kunne bare provokere et
problem frem der ikke var der til at starte med. Hvis man bliver plaget af
dæmoner så skal man opsøge en præst og/eller menighed som kender til disse
ting og kan hjælpe.

mvh jørgen.

Fra : Søren M

Dato : 02-04-06 20:45

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver plaget af dæmoner så skal man opsøge en præst og/eller menighed
> som kender til disse ting og kan hjælpe.

Kære Jørgen,

mange tak for det fyldestgørende svar.

Men hvis jeg skal hjælpe min ven med at slippe af med at kunne se disse
dæmoner så skal jeg sende denne til en præst?

Mvh.
Søren M

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-04-06 09:44

"Søren M" skrev

> "jørgen" ... skrev ...

[ ... ]

[ ... ]
> mange tak for det fyldestgørende svar.
>
> Men hvis jeg skal hjælpe min ven med at slippe af med at kunne se disse
> dæmoner så skal jeg sende denne til en præst?

Som kristen kan jeg fuldt ud tilslutte mig Jørgens velovervejede ytringer,
der bygger på en sund bibelsk lære ...

Mht. de kristne læresætninger, se evt. ...
0740 news:sEGtb.34421$jf4.1792371@news000.worldonline.dk

Det er muligt, at din ven er sindssyg, men selvom dette skulle være
tilfældet, udelukker det ikke nødvendigvis, at onde ånder *samtidig* er
på spil !!!

Bibelen taler faktisk i et billedsprog om, at ...

Som åben By uden Mur er en Mand, der ikke kan styre sit Sind.
(Ordsprogenes Bog 25,28)

Underforstået: Byen (den syges sind) kan når-som-helst blive angrebet.

Jeg har selv en ven, som desværre for en del år siden blev skitzofrem, hvor
han nu sidenhen hører stemmer. Konstant bombarderer disse stemmer hans sind
med ækle vederstyggeligheder.

(Øh ... det er yderst sjældent (for øvrigt), at sindslidende har
syns-hallucinationer, apropos din ven.)

Psykiatrisk set kunne man godt forledes til at tro, at det udelukkende er
personens *egen* underbevidsthed, som produkserer disse ting, men Bibelen
har muligvis ret, at der desværre også findes onde kræfter (i denne verden),
som vil ødelægge os mennesker.

I den forbindelse har vi kristne gennem 2000 år gjort os nogle erfaringer
mht. exorcisme:

Der bliver IKKE mere lys i et lokale ved at fokusere på mørket,
underforstået lyset (dvs. Jesus jævnfør John.8,12) fortrænger mørket
(symbolet på det onde, jævnfør Kol.1,13).

Så "medicinen" må være (for denne din ven), at han (dersom han lider af
noget sygeligt i sinden) får *professionel* hjælp desangående (herunder
muligvis psykofarmaka), samtidig med (dersom han er indforstået) at I
kontakter en *troende* præst, som så kan vurdere, om der skal foretages en
eksorcisme.

PS.
Idet nogle præster er fanatiske (og således ser onde ånder her-og-der og
allevegne), vil det nok være klogt at inddrage fx. Den Katolske Kirke i
vurderingen. De plejer at have en såkaldt mere "jordnær" saglig
indfaldsvinkel. Fra Folkekirken kan jeg varmt *anbefale* Ole Skjærbæk
Madsen. Endvidere tilbyder ...

4547 news:iHc%e.69383$Fe7.233980@news000.worldonline.dk

> Mission Danmark
[ ... ]
> Samtale og forbøn
>
> Jylland / Fyn - 98 34 35 14 - Sjælland - 45 16 11
>
> Du er altid velkommen på telefonen, når du har brug for det. Ønsker du
> oplysninger, samtale eller personlig forbøn, så ring gerne til os.

.... også hjælp desangående ...

(forbøn skader aldrig)

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : B. Enny

Dato : 03-04-06 11:22

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael
> --
> SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...

hør sig mig - er du en lettere skizofren udgave af bo warming?

--

B. Enny

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-04-06 11:47

"B. Enny" skrev

[ ... file 5383 ... ]

> hør sig mig - er du en lettere skizofren udgave af bo warming?

Memory on:
5350 news:kgMWf.26$ez3.7@news.get2net.dk
5355 news:8S%Wf.203$P_3.123@news.get2net.dk
5377 news:n6rXf.44$Ic2.15@news.get2net.dk

Øh ... Bo Warming er da vist ikke skizofren. Jeg har da i hvert fald ALDRIG
grebet han i at sige noget decideret psykotisk. (Men nu læser jeg altså kun
hans indlæg, når han direkte henvender sig til mig).

Et menneske, som hører stemmer ér pr. definition (om ikke skitzofrem, så da
i hvert fald) psykotisk, underforstået at vi har at gøre med noget
*endogent* (dvs. noget fra individets egen hjerne) ...

Men forklar mig nu venligst:

Hvordan kan det være, at noget såkaldt *endogent* 40 dage FORUD har
kendskab til hændelser, der var/er umulige at forudsige ?

Apropos:
5365 news:442cdfd8$0$46983$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
5386 news:qL6Yf.38$fh.36@news.get2net.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5387

Fra : Be Ka

Dato : 03-04-06 12:08

Jesus-loves-you wrote:

> Som kristen kan jeg fuldt ud tilslutte mig Jørgens velovervejede
> ytringer, der bygger på en sund bibelsk lære ...
>
> Mht. de kristne læresætninger, se evt. ...
> 0740 news:sEGtb.34421$jf4.1792371@news000.worldonline.dk

Som jeg også har skrevet til Jørgen, så villed et være en stor hjælp hvis du
ville underbygge, *ud fra biblen* vel at mærke, den fortolkning som Jørgen
gør rede for (siden du flugter med den) om at alle ånder her på jorden er
dæmonisk.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-04-06 12:35

"Be Ka" skrev

> [...]
> du ville underbygge, *ud fra biblen* vel at mærke, den fortolkning som
> Jørgen gør rede for (siden du flugter med den) om at alle ånder her på

Øh ... du må have misforstået Jørgens indlæg, fordi der er jo også noget som
hedder Gud Helligånd (John.4,24a)

Mht. Bibelskriftstederne:

Øh ... desværre bliver indlæg på nyhedsgrupperne forældede, hvilket vil
sige, at de slettes fra internetudbydernes servere.

Men de kan dog alligevel godt downloades fra fx. http://www.google.dk/grphp

Dette gælder også det indlæg, som jeg henviste til (file 0740), men for
nemhedens skyld citerer jeg et uddrag her:

=== citat start (file 0740) ===

Der må ingen findes hos dig (Guds Menighed), som lader sin søn eller datter
gå igennem ilden, ingen, som driver spådomskunst, tager varsler, er
sandsiger eller øver trolddom, ingen som foretager besværgelse eller gør
spørgsmål til genfærd og sandsigerånder og henvender sig til de døde
(5.Mos.18,10-11).

Hævder en såkaldt kristen noget andet (og kommer med klare "beviser"); da
tag dig i agt, for det er muligvis Herren (JHVH), som tester din troskab mod
Ham (5.Mos.13,1).

Bibelsk set skal begrebet 'NOGLE har levet før' forstås på følgende måde:

Der findes ikke genfærd, og mennesker har ikke levet før, men Iblîs
(Djævelen) bilder folk det ind (2.Tess.2,9-10).

=== citat slut (file 0740) ====

Okay ?

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5390

Fra : Be Ka

Dato : 03-04-06 21:15

Jesus-loves-you wrote:
> "Be Ka" skrev

> Øh ... du må have misforstået Jørgens indlæg, fordi der er jo også
> noget som hedder Gud Helligånd (John.4,24a)

Se svar til Jørgen.

Fra : Be Ka

Dato : 07-04-06 11:02

Jesus-loves-you wrote:
> "Be Ka" skrev

> Øh ... du må have misforstået Jørgens indlæg, fordi der er jo også
> noget som hedder Gud Helligånd (John.4,24a)

Nej, jeg tror bestemt ikke jeg misforstod Jørgens's indlæg.

> [...]
>
> Der findes ikke genfærd, og mennesker har ikke levet før, men Iblîs
> (Djævelen) bilder folk det ind (2.Tess.2,9-10).

Nej, det er faktisk *ikke* OK, det du siger.

Dine forklaringer og eller de skriftsteder du henviser til, omhandler *ikke*
det jeg spurgte om, nemlig om alle ånder her på jordener dæmoner? Nu ser vi
bort fra Helligånden.

Som kristen (som jeg formoder du er) burde du ta' fat i dette, da det er en
vigtig detalje i det kristne budskab. Om dine doktriner er baseret på
bibelens ord, så vil det selvfølgelig være ok, men så vil jeg forvente at du
bakker det op med relevante skriftsteder.

Ovenfor siger du det sådan:

"Som kristen kan jeg fuldt ud tilslutte mig Jørgens velovervejede ytringer,
der bygger på en sund bibelsk lære ... "

*Hvor* kan jeg finde denne bibelske lære som du har taget til dig som sådan?

Hvis det alene er baseret på dine og andres traditioner, så er det reelt
ikke andet end afguddsdyrkelse.

Mvh
BK

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-04-06 11:52

"Be Ka" skrev

[ ... file 5390 ... ]

> [...]
> sådan?
>
> Hvis det alene er baseret på dine og andres traditioner, så er det reelt

Øh ... idet Bibelen forkynder, at ... "det er menneskenes lod én gang at dø
og derefter dømmes" (Hebr.9,27), udelukker dette automatisk eksistensen af
genfærd. Dog *troede* fx. Jesu disciple, at der var tale om et spøgelse, da
de så Jesus gå på vandet (Matt.14,26. Mark.6,49).

Mht. NT's *definition* på det abstrakte (og til dels defuse) begreb 'ånder'
siger Jesus bl.a., at ... "en ånd har jo ikke kød og ben" (John..24,39).

Der findes både gode og onde ånder; idet Hebræerbrevets forfatter bl.a.
skriver, at ... "Er de ikke alle ånder i Guds tjeneste, som sendes ud til
hjælp for deres skyld, der skal arve frelse?" (Hebr.1,14).

Ordene 'ond(e) ånd(er)' nævnes i NT i skriftstederne ...
Matt.7,22; 8,31; 9,33.34.34; 10,8; 12,24.24.27.28; 15,22; 17,18
Mark.1,34.34.39; 3,15.22.22; 6,13; 7,26.29.30; 9,38; 16,9.17
Luk.4,33.35.41; 7,21; 8,2.2.27.29.30.33.35.38; 9,1.42.49; 10,17;
11,14.14.15.15.18.19.20; 13,32
John.10,21
Ap.G.19,12.13.15.16
1.Kor.10,20.20.21.21
Jak.2,19
Åb.9,20

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5411

Fra : Be Ka

Dato : 13-04-06 18:28

Jesus-loves-you wrote:

> Øh ... idet Bibelen forkynder, at ... "det er menneskenes lod én gang
> at dø og derefter dømmes" (Hebr.9,27), udelukker dette automatisk
> eksistensen af genfærd.

Ikke med min bedste vilje til at læse det ind i teksten.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 04:12

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in message

> Ikke med min bedste vilje til at læse det ind i teksten.

Man bliver vel netop genfærd ved at blive dømt til evig gentagelse af
tomme spøgelsesrutiner

If all our misfortunes were laid in one common heap whence everyone
must take an equal portion, most people would be
contented to take their own and depart.Socrates - der yderligere
fantaserer om at afveksling er alt og at blive dømt til at gentage sit
liv, er helvede

Fra : Be Ka

Dato : 14-04-06 09:04

Bo Warming wrote:
> "Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> wrote in message

> Man bliver vel netop genfærd ved at blive dømt til evig gentagelse af
> tomme spøgelsesrutiner

Nogle kan (muligvis) dømmes, eller måske dømme sig selv, til at gentagelser
af en situation eller periode de ikke kan få fred med.

Men jeg tror ikke det er en evig dom.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-04-06 14:13

"Be Ka" skrev

[ ... file 5411 ... ]

> Ikke med min bedste vilje til at læse det ind i teksten.

I folkemunde tror man jo, at et genfærd manifesterer sig i den *fysiske*
verden (og derved fortsat er levende), selvom personen er afgået ved døden.

Det er heri úoverensstemmelsen kommer ind i billedet mht. Hebr.9,27 ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5428

Fra : Be Ka

Dato : 02-04-06 21:56

jørgen wrote:
> [...]
> at
> vandre rundt her på jorden på må og få uden mål og mening. Dæmoner
> derimod er tilstede og farer hid og did.

Når du her svarer så kategorisk som du gør, så kunne det måske være på sin
plads at gøre rede for hvor du har dine doktriner fra, hvilken trosretning
du tilhører m.m.

> Som kristen vil jeg ikke anbefale at du tilkalder spiritister til dit
> hjem som påkalder disse onde ånder i den fejlagtige tro at de er
> afdøde mennesker. Spiritisme er ikke noget bibelen anerkender.

Jeg er enig i at det er ingen grund til at opsøge overnaturlige oplevelser,
og da navnligt og specielt ikke for naiivister.

> Hvis du ikke selv er generet af mystiske overnaturlige hændelser, så
> er der ikke grund til at foretage sig noget, for det kunne bare
> provokere et problem frem der ikke var der til at starte med.
Det kunne være nogen du holder af der plages af disse 'ting' og i så
tilfælde ville det være grund til at foretage sig noget.

>Hvis
> man bliver plaget af dæmoner så skal man opsøge en præst og/eller
> menighed som kender til disse ting og kan hjælpe.

Tja.? nøgleord: '...som kender til disse ting og kan hjælpe'.

--
The deeper understanding that ultimate good must include all creation,
and that the present moment is a passing illusion when separated from

Fra : jørgen

Dato : 03-04-06 10:42

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Når du her svarer så kategorisk som du gør, så kunne det måske være på sin
> plads at gøre rede for hvor du har dine doktriner fra, hvilken trosretning
> du tilhører m.m.

Jeg er døbt i Pinsekirken og har kommet der en del.
Har også kommet i baptistsammenhænge og uafhængige karismatiske frikirker
såsom fælleskirken i Ølstykke og Faderhuset.

mvh jørgen.

Fra : Be Ka

Dato : 03-04-06 12:07

jørgen wrote:
> [...]
> Har også kommet i baptistsammenhænge og uafhængige karismatiske
> frikirker såsom fælleskirken i Ølstykke og Faderhuset.

Nu er det jo ingen garanti, selv om man kommer i forskellige kirkelige
forsamlinger, at man har sine doktriner baseret på biblen.

Når du generaliserer (al åndelig aktivitet som dæmonisk) så vil jeg gerne
vide hvor du henter det fra i biblen?

Mvh
BK

Fra : jørgen

Dato : 03-04-06 14:31

"Be Ka" <wishwellyxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Når du generaliserer (al åndelig aktivitet som dæmonisk) så vil jeg gerne
> vide hvor du henter det fra i biblen?

Nu udtalte jeg mig kun om den åndelige aktivitet som kaldes spøgelser og som
påstås at være afdøde mennesker der går igen. At de afdøde skulle vandre
rundt her på jorden i et slags moralsk neutralområde, er fremmed for
bibelen.

Lignelsen om den rige mand og Lazarus viser at der er et bestemmelsessted
for både den troende og den ikke troende, efter døden (Luk 16:22-23)

Når den troende dør så føres han umiddelbart op i Kristi nærhed.
At dø, bryde op fra legemet, er det samme som at have hjemme hos Herren og
være sammen med Ham (2 Kor 5:8) (Fill 1:23).

"I dag vil du være med mig i paradis" siger Jesus til den døende røver på
korset (Luk 23:43)

mvh jørgen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-06 20:38

> "I dag vil du være med mig i paradis" siger Jesus til den døende
> røver på korset (Luk 23:43)

Samme Jesus, der lidt senere i dødsangst skreg "Min gud, min gud, hvorfor
har du forladt mig"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Be Ka

Dato : 03-04-06 21:12

jørgen wrote:

> [...]
> Herren og være sammen med Ham (2 Kor 5:8) (Fill 1:23).
>
> "I dag vil du være med mig i paradis" siger Jesus til den døende

Hvad med Matt 17:1-4 og Matt. 27:52-53
Hvad mener du om dette?

Matthew 17:1 ¶And after six days Jesus taketh Peter, James, and John his
brother, and bringeth them up into an high mountain apart,
2 And was transfigured before them: and his face did shine as the sun, and
his raiment was white as the light.
3 And, behold, there appeared unto them Moses and Elias talking with him.
4 Then answered Peter, and said unto Jesus, Lord, it is good for us to be
here: if thou wilt, let us make here three tabernacles; one for thee, and
one for Moses, and one for Elias.

Matthew 27:52 And the graves were opened; and many bodies of the saints
which slept arose,
53 And came out of the graves after his resurrection, and went into the
holy city, and appeared unto many.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-04-06 03:03

jørgen skrev:
> [...]
> dæmoner så skal man opsøge en præst og/eller menighed som kender til disse

Personligt tror jeg nu snarere at jeg ville opsøge en psykiater i stedet:

Problemet ved den "gammeldaws" Nytestamentlige dæmonologi-opfattelse er
jo at det idag opfattes som symptomer på skizofren-paranoid psykose når
folk mener sig forfulgt af dæmoner. Og i fald at det - med absolut
altovervejende, til vished grænsende sandsynlighed - er
vrangforestillinger, der er tale om, så riskerer man ved at inddrage
præster at man desværre bare gør sin egen situation endnu værre.

Det kan sikkert være ganske udmærket at bruge en præst som sjælesørger,
altså tale med vedkommende og søge trøst og religiøs vejledning og
motivation til at tackle personlige problemer, men jeg er personligt
YDERST skeptisk over denne tendens der er til at folk ligefrem vil have
deres præster til at dyrke dæmonuddrivelse og lignende mere eller mindre
primitive ritualer der mest af alt minder om hedensk "magi" i stil med
dèt totalt massepsykotiske vanvid, haitianere i samlet flok dyrker under
betegnelsen "voodoo": Dèn slags adfærd er bestemt ikke noget der på
nogen måde klæder hvide mennesker at give sig i lag med, heller ikke
selv om det så endda måtte foregå i Pinsekirkelige frimenigheder, der jo
desværre nok har et ganske logisk appeal for skizofrene og andre
sindslidende, idet diverse vrangforestillinger og sygdomssymptomer så at
sige bare er "fuldt accepterede" på en helt anden måde i dèt miljø og
endda ligefrem udleves som en ophøjet central del af selve kultdyrkelsen.

Endnu en bagside ved denne slags frikirker er dog - som vi tidligere har
snakket om - at det er uhyggeligt let for lederen/prædikanten i
pågældende pinsemenighed at blive en rigtigt modbydeligt manipulerende
"medicinmand", der altså mere eller mindre opretholder sin egen sociale
status i menigheden ved at undertrykke ulykkelige folk, som de ikke lige
måtte kunne "kurerere" gennem at stemple dem som "overlagt
behandlingsuvillige".
(Angående mirakler kan jeg personligt udmærket selv tro på at Jesus
faktisk var i stand til at udføre dem, men eet eller andet sted virker
det altså blot så meget desto mere pinligt, når alle mulige prætentiøse,
platfodede taskenspillere, småsvindlere, fidusmagere, kvaksalvere og
lurendrejere idag foregiver at kunne gøre Ham kunsten efter med en ret
åbenlys mangel på helt konkrete, ubetvivlelige helbredelser, der således
ikke med mindst lige så god ret kan forklares ved rendyrket psykosomatik!)

Derfor ville jeg altså i givet fald nok hellere i behandling hos en
pilletrillende psykiater, som dog trods alt er underkastet visse basale
lægeetiske spilleregler, end risikere at ryge i kløerne på een eller
anden latent storhedsvanvittig og psykopatisk kultleder og derved blive
udsat for en (ironisk nok!) langt mere virkelig "dæmoni" i form af
mental mishandling, psykisk terror og hjernevask...

Anders Peter Johnsen

Fra : Søren M

Dato : 03-04-06 20:54

Fra : fribytteren

Dato : 03-04-06 00:05

Hej Søren,

spøgelser er ens egne mentale følelser, som man ved hjælp af
spøgelset bruger til at overføre sine gode/dårlige følelser til et
ikke eksisterende spøgelsesvæsen.

Et spøgelse hører til det enkelte menneskes egne følelser. Derfor
kan du ikke opleve andres spøgelser, dersom du ikke følelsesmæssigt
er på bølgelængde med deres følelser.

Dersom du fornemmer noget i dit hjem, som værende et spøgelse du ikke

kan se og måske kan se, er det dine egne mentale følelser der
forsøger at gøre dig opmærksom på noget i dit eget sind.

Det er dit ubevidste, der forsøger at fortælle dit bevidste jeg om
forhold du holder skjult for dit bevidste jeg.

Spøgelser er en slags dagdrøm, som du på en eller anden måde skal
forsøge at tolke for at komme videre i forståelsen af nogle dele af
dit liv.

Jeg ønsker dig og din ven held og lykke med, at du/din ven får
opklaret spøgeriet på en konstruktiv og opbyggende måde, så du/din
ven kan få en god forståelse af den del af dit/din vens liv, der
netop viser sig som spøgelse, synligt eller ej.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Asker

Dato : 03-04-06 13:11

> [...]
>
> Jeg kan ikke selv se spøgelser, men jeg kunne godt tænke mig at kunne se
> dem, er det noget man kan oplære sig i og hvad gør man?

------

Jeg har et godt råd jeg har af erfaring, ikke at jeg selv personligt har
oplevet "spøgelser", men fordi jeg har snakket med mange personer der har
set dem. Nogle kalder ikke det de ser for spøgelser men blot for ånder eller
dæmoner.

Det syntes klart at være sådan, at hvis du beskæftiger dig med det okkulte,
så bliver du også et potentielt offer. Det er ikke en positiv ting!! Man kan
komme i store vanskeligheder. I stedet skal man vende sig bort fra det og
slet ikke beskæftige sig med det i nogen form. Det svarer til skriftstedet
der siger "Stå dævelen imod, så skal han flygte fra jer!"

Ser man på bibelens fortolkning af det man ser kan det ikke være døde
mennesker man ser, men er i stedet bedragere der fremstiller sig selv som
døde mennesker. "der er hverken tanke eller virke eller kundskab i dødsriget
hvor du går hen" siges der. I stedet er der en opstandelse.

Bibelens dæmoner er engle der har vendt sig bort fra Gud, men de er ikke
uhyggelige i deres udseende, tværtimod, men i deres handlemåde. De forsøger
at bedrage og vildlede. Men man skal ikke have noget med dem at gøre. Tage
afstand fra dem istedet. De er mange, der siges at de er organiserede i
"magter og myndigheder", men deres formål er ikke godt.

Et grundigt bibelstudium hos de rigtige kan få dem til at forsvinde for den
enkelte hvis man er plaget af dem. Siger slet ikke her at det er kuren mod
skizofreni, det er slet ikke det det jeg omtaler. Men man skal naturligvis
ikke studere hos nogen der fraterniserer med dæmoner så som spiritister og
andre der uddriver de døde fra et hus feks. Det er ikke at "vende sig bort".

mvh ken

NB jeg ved godt at nogle syntes at det er bedre med en forklaring der syntes
mere jordnær, nemlig at der slet ikke findes "ånder", men en person der er
kristen kan ikke undgå at læse om Jesus der uddrev sådanne, vel?

Tag afstand! Man kan direkte ende på et psykiatisk hospital.

Fra : Asker

Dato : 03-04-06 14:35

> [...]
> Hej gruppe,

> dem, er det noget man kan oplære sig i og hvad gør man?

Spørg dig selv hvad der vil ske hvis du fortæller din læge at du kan se
spøgelser og høre stemmer (trukket op af samme skuffe) Vil han se gerne høre
mere af personlige grunde eller vil han udskrive en recept og så lige lave
en hospitalsindlæggelse på dig. Næppe fødeafdelingen på rigshospitalet.

Det er ikke rigtigt noget at stræbe efter, vel. Dansk psykiatri beskæftiger
sig ikke med ånder, men bruger måske et par gode gammeldags elektroshok på
den slags oplevelser og masser af sløvende medicin. Ikke lige vejen frem for
en person, eller hvad.

At høre stemmer eller at se spøgelser er et dårligt mål!

mvh ken

Fra : Søren M

Dato : 03-04-06 19:49

"Asker" <wicbdk@Jubi.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> medicin. Ikke lige vejen frem for en person, eller hvad.
>
> At høre stemmer eller at se spøgelser er et dårligt mål!

Hej Ken + andre gode indlæg på mit spørgsmål,

Nu er jeg medlem af folkekirken,

Min ven er ikke medlem af folkekirken og er "kun" navngivet, kan det
evt. være grunden til at vennen kan se disse andre ting og evt. ikke er
så beskyttet mod disse ting end troende?

Jeg forstår mere og mere at min ven ikke har fortalt det til nogen før
også selv om min ven kar kunne se disse ånder/ spøgelser/ deamons siden
sin barndom.

Jeg er glad for at få udvidet min horisont om dette emne, mange tak.

Med venlig hilsen.
Søren M

Fra : Claudio Adam

Dato : 05-04-06 16:36

> [...]
>
>Kan man evt. få en præst eller andre
>til at komme og tale dem over på
>den anden side så de ikke render rundt her?

Det siges at man kan lugte " Demoner ":
Det burde være noget i retning af at du forestiller dig at slå
en mellem-tung Ølskid, dagen derpå.
( altså noget af en sammenblanding af Rådne æg og Svovl )
Jeg skal ikke kunne síge om der er noget om snakken,
- da der ikke skal tales for let om slige sager.

Adam.

Fra : Martin Nissen

Dato : 14-04-06 15:34

Hej Søren M.

Du spørger om man kan få en præst eller en kristen til at fjerne
spøgelser. Ja det kan man. Jeg er en kristen som tror på
Guds kraft og som har oplevet den. Vi har den sidste måneds tid været
i forskellige huse, hvor personer har været plaget
af spøgelser. Og når vi i Jesu navn befaler dem at forsvinde, så gør
de det. Men det er vigtig at vide hvad man har med at
gøre. Man skal selv være i Lysets rige for at kunne befale dæmoner og
spøgelser fra mørkets rige at forsvinde.

Hilsen Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-06 15:55

"Martin Nissen" <nissen_m@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal selv være i Lysets rige for at kunne befale dæmoner og
> spøgelser fra mørkets rige at forsvinde.

*fnis*

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : B. Enny

Dato : 14-04-06 17:27

Jens Bruun wrote:
> "Martin Nissen" <nissen_m@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> *fnis*

Link!!

Vi er ved at arrangere sommerferien her i huset og vil da gerne ha noget
inspiration

--

B. Enny