Tilgivelse
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-06 06:05

"Jesus-loves-you" skrev
5371 news:442cfcb3$0$27620$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2006-04-01, CET 06:36)
- "Den skal med (andagtsteksten fra www.ucb.dk )."

=== citat start ===

Lørdag 1. April

Tilgivelse

"Det er mig, kun mig, der sletter dine overtrædelser, for min egen
skyld husker jeg ikke på dine synder." Esajas 43:25

Sandheden er, at ikke ét af Guds løfter om at tilgive os er det papir værd,
det er skrevet på - medmindre vi er indforstået med det.

Når man i gammeltestamentlig tid "trådte ved siden af", bragte man et lam
til altret til gengæld for sin synd. Men bemærk, at præsten ikke forhørte
synderen - han forlangte blot lammet. Hvis lammet opfyldte Guds krav, var
synderen øjeblikkelig tilgivet. Sådan foregår det stadigvæk! Når vi
synder, kan vi bare komme til Gud og sige: "Fader, jeg kommer til dig i Jesu
navn for at bede om tilgivelse." I det øjeblik Faderens opmærksomhed flytter
sig fra dig til Kristus, bliver du tilgivet. Sikke en foranstaltning!

Men man må også tilgive sig selv; ellers gør man sig selv større end Gud,
og det er afguderi. Hvis en perfekt og fuldkommen Gud siger, at han vil
tilgive dig, på hvilket grundlag kan så du, et lille menneske, afslå at
tilgive dig selv eller nogen som helst anden?

"Man får intet for intet," siger nogen. Intet? Tænk dog bare! Guds
tilgivelse er det mest dyrebare i denne verden. Den har måske ikke kostet
os noget, men den har kostet Gud alt. Det er stolthed at tro, at vi i det
mindste skal betale en del for det, vi har gjort.

Javel, der er konsekvenser og korrektioner, som fører til opbygning af
vor karakter, men tro ikke fejlagtigt, at de er soning for vor synd. Da
Jesus sagde: "Det er fuldbragt," skrev Gud: "Er betalt" hen over alt, hvad
vi nogen sinde kan blive skyldige i. Og det må vi tage imod i tro.

Hvorfor det?

Fordi intet mere vil blive krævet, og intet mindre vil blive accepteret!

=== citat slut ====

Har du tænkt på, at det i grunden er lidt fjollet at forsøge at opveje de
dårlige gerninger med gode. Man bruger jo hele livet på at gøre sig
*fortjent* til Guds nåde. Og - som forfatteren til teksten i dag skriver -
er der muligvis tale om SHIRK, altså afgudsdyrkelse.

Jeg har lavet mange fejl i mit liv, og jo: Mange af de dårlige gerninger har
jeg kunnet godtgøre, men IKKE dem alle. En tyv kan således muligvis betale
erstatning for det, han (eller hun) har stjålet, men et mord kan ikke
godtgøres, for vi mennesker kan jo ikke bringe den døde tilbage til livet
igen vel ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-06 09:24

"Jesus-loves-you" skrev
5375 news:9SnXf.2$LX6.1@news.get2net.dk

[ ... ]
> [...]
> forhørte synderen - han forlangte blot lammet. Hvis lammet opfyldte Guds
> krav, var synderen øjeblikkelig tilgivet. Sådan foregår det

Jesus-Break:
(2006-04-01, CET 10:09:00, delay -00h01m26s)
- "Jeg har betalt regningen."

10:09:21, delay -00h01m26s
- "for dig."

10:09:26, delay -00h01m26s
- "Min ven."

Hmm ... måske kan man billedlig talt sammenligne det med en paraply i
regnvejr. Hvis du stiller dig ind under paraplyen, da bliver paraplyen godt
nok våd (underforstået Jesus), men du slipper ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5376

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-04-06 10:19

Jesus-loves-you <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev:

> [...]
>sammenligne det med en paraply i
>regnvejr. Hvis du stiller dig ind
>under paraplyen, da bliver paraplyen godt

Jeg kan oplyse dig om at Djævelen ikke tilgiver os vore Synder.

Adam

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-06 12:03

"Claudio Adam (slet XHS9T)" skrev

[ ... file 5376 ... ]

> [...]
[ ... ]
> Jeg kan oplyse dig om at Djævelen ikke tilgiver os vore Synder.

Hej Claudio ...

Ifølge Bibelen - apropos det er en kristen nyhedsgruppe, vi skriver på - er
djævelen (eller Iblîs om man vil) blot en *skabning*.

Dette kommer så til at betyde, at den-dersens skabning på Dommedag° vil
blive destrueret, jævnfør fx. Guds-Åbenbaring-til-Johannes kap.20 vers 10.

Med andre ord: Vi (mennesker) har *INTET* at frygte desangående...

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2006-04-01, CET 12:42)
- "Halleluja."

12:42
- "Pris Herren."

12:45
- "For Han er god."

12:45
- " ... (Han udsletter dine misgerninger) ... "

12:45
- "Og giver dig fred (i dit sind)."

(Nå. JE ringede, så message-OUTPUT blev lidt forsinker.)

Hav en god weekend.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5379

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-04-06 13:57

> [...]
>den-dersens skabning på Dommedag° vil
>blive destrueret, jævnfør fx.
>Guds-Åbenbaring-til-Johannes kap.20 vers 10.

Halløj!

For mit eget vedkommende:
Det kan være svært at udtrykke sig om Gud eller Jesus for den
sags skyld!

I bagklogskabens lys kan man som ren fiktion udtale følgende:
Gud lever i os alle såvel som Djævlen, men man kan forestille
sig at der i nogle ( se, mennesket ), kun eksisterer den ene af
disse to, se henholdsvis Gud eller " Satan ".

Man kan ligelédes tilføje at når døren smækker i, eller om du
vil lyset går ud!
Er vi alle troende, vi har alle brug for Gud til den tid, om vi
så vil indrømme det overfor os selv og andre, er der jo nok ikke
nogen på denne side der får fortalt.

Jo men selvfølgelig findes der der ting og sager som vi ikke
aftter en dyt af, det er sgu heller ikke meningen,
- jo jeg tænker jo nok, at der er tryk på violen hist og pist.
Hvor kryptisk den end måtte lyde herfra udtalt, vil det til
tider være " lettere at forstå som en form for Katolik.

Puha det var en ordentlig omgang,
og sikkert vrøvl det meste, men alligevel.

Ha det,

hilsen Adam.

Fra : B. Enny

Dato : 01-04-06 15:16

Claudio Adam (slet XHS9T) wrote:

> Jeg kan oplyse dig om at Djævelen ikke tilgiver os vore Synder.
>
> Adam

til gengæld sørger han for at vi har det rart ind imellem!

--

B. Enny

Fra : Claudio Adam

Dato : 01-04-06 18:45

B. Enny <b.enny@b.enny> skrev:

Synder.

>til gengæld sørger han for at vi har det rart ind imellem!
>
>--
>

>B. Enny

Jamen, det er jo ikke synder,
- ægte synd er at komme isterninger i en god whisky
Adam.

Fra : B. Enny

Dato : 01-04-06 20:31

Claudio Adam (slet 99EZP) wrote:

> Synder.

> Jamen, det er jo ikke synder,
> - ægte synd er at komme isterninger i en god whisky
> Adam.

helligbrøde og blasfemi - jeg får kuldegysninger og går nu ind og
stiver mig af på en sjat Laphroaig!!

--

B. Enny

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-04-06 07:24

B. Enny <b.enny@b.enny> skrev:

>helligbrøde og blasfemi - jeg får kuldegysninger og går nu ind
og
>stiver mig af på en sjat Laphroaig!!
>

>--
>

>B. Enny

Som burde være " Standard Issue "
ved alle Kirke Spisninger

Adam.

Fra : B. Enny

Dato : 02-04-06 17:01

Claudio Adam (slet X8Y23) wrote:

> og

> Som burde være " Standard Issue "
> ved alle Kirke Spisninger
>

> Adam.

ja det er da bedre end det der rævepis man får ved nadveren

--

B. Enny

Fra : Britt Malka

Dato : 03-04-06 13:46

In article <442ff513$0$46976$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"B. Enny" <b.enny@b.enny> wrote:

> ja det er da bedre end det der rævepis man får ved nadveren

Ha!

Afsløret som skabskristen!

--
Britt Malka

701 Tips&Tricks til computeren og internettet
Køb årets gaveidé her: http://www.lulu.com/malka

Fra : AF

Dato : 04-04-06 14:48

Britt Malka skrev i news:news-38BD7D.14453903042006@nnrp9-2.proxad.net