køkkenhave "huller" i fliseterrasse
Fra : Henrik Gemal

Dato : 02-06-06 08:21

Jeg skal til at lægge en fliseterrasse på ca 3m x 7m og i denne terrasse
vil min kone meget gerne nogle "huller" i, dvs steder hvor der ikke
ligger en flise, således hun kan plante køkkenhave ting, såsom purløg,
etc der så kan stå i rigtigt jord istedet for blot i en plantekrukke.

Er det en god ide eller dårlig ide?

Jeg kan godt se at det vil se flot ud, men jeg tænker også at det måske
er en dårlig ide, da man så vil få flere "kanter" på fliseterrasse som
man skal passe på med at træde på. Og hvad med ukrudt etc

Hvad siger I?

Hvad jeg lægger 50cm sten kunne det tænkes at se således ud med "hullerne"

xxxxxxxxxxxxxx
xx xxxxxxx xxx
xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxx
xx xxxxxxxx xx
xxxxxxxxxxxxxx

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-06 08:36

On Fri, 02 Jun 2006 09:21:18 +0200
Henrik Gemal <no@spam.com> wrote:

> [...]
> ukrudt etc
>
> Hvad siger I?
>
> Hvad jeg lægger 50cm sten kunne det tænkes at se således ud med

Smid en filt under stene, så slipper du for ukrudten. Ud over det synes
jeg det er en fin ide med de små huller og er der et ordenligt underlag
under fliserne så får du ikke problemer med at man ikke kan gå på dine
"kanter".

Personligt ville jeg lige hæve de huller en 20cm eller noget ved at
have en halv flise på stående på højkant på hver side. Så skal man
heller ikke bøje sig nær så langt ned for at plukke urter mm.