Slut med gule plader..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-06-06 06:56

Hej folkens

....det her kunne godt blive en realitet på et tidspunkt..:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201163.ece

Ak, ja.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 08:23

> Ak, ja.

Siden hvornår lytter regeringer til vismændene?

Mvh Morgan

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-06-06 08:28

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Siden hvornår lytter regeringer til vismændene?

Når det giver penge i kassen......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 09:46

Den Fri, 2 Jun 2006 09:28:11 +0200 sendte "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>Når det giver penge i kassen......

De snakker også om færre frynsegoder, så firmabilerne er sikkert det
næste der ryger.
Og nu ville de have at man skulle betale for slitagen på vejene. Nå
ja, det var jo heller ikke derfor at vi havde vægtafgiften.

Og så havde de fundet ud af at der blev spildt tid svarende til godt 5
milliarder kr om året p.g.a. kødannelser og forsinkelser.
Svaret skulle være betalingsveje (og sikkert også "Ud at stå i kø med
DSBøh).
Nu er det jo ikke alle mennesker der får penge for at holde fri, så om
man sidder i bilkøen eller ligger på sofaen betyder næppe det store.

Gad vide hvor meget man kunne spare på at fyre de økonomiske vismænd?

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 09:56

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De snakker også om færre frynsegoder, så firmabilerne er sikkert det
> næste der ryger.

Uhada ... så er der mange andre frynsegoder, der skal samme vej så.

> Gad vide hvor meget man kunne spare på at fyre de økonomiske vismænd?

Ikke meget, hvis du anvender lidt proportionssans.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 11:28

"BJ" <mailto:mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Slut med gule plader..?"

> [...]

Det gav ikke penge i kassen at ændre beskatnings-
regler for firmabiler !

> Uhada ... så er der mange andre frynsegoder, der skal samme vej så.

Hvad?

> Ikke meget, hvis du anvender lidt proportionssans.

Det er da helt ude af proportioner, at man skal det

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 13:22

<Mogens> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad?

Medarbejderbredbånd, massage osv. osv...

Det er jo millimeterdemokrati dansken vil have.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-06-06 16:41

> Siden hvornår lytter regeringer til vismændene?

Det gør de skam altid..

De gennemfører stort set også altid det, som vismændene siger.............på
lang sigt...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-06 08:35

Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> ...det her kunne godt blive en realitet på et tidspunkt..:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201163.ece

Fint nok med mig, det vil være rimeligt hvis varevogne kun var for
momsregistrerede.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 09:58

KLIP

>Fint nok med mig, det vil være rimeligt hvis varevogne kun var for
>momsregistrerede.

Helt enig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 10:35

> Helt enig.

Ja. Med en hvis omsætning. Det er for latterligt med gule skilte IMHO.

Mvh Morgan

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 10:39

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja. Med en hvis omsætning.

Enig.

> Det er for latterligt med gule skilte IMHO.

Enig.

Helt ude af proportioner at _så_ mange kan køre på "frihjul".

Brug i stedet "pengene" til nedsættelse af registreringsafgiften generelt.

Danmark er dog ikke kendt for at lempe nogen lovgivning/love, men kun for at
øge "grebet" om borgeren.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 10:57

> Brug i stedet "pengene" til nedsættelse af registreringsafgiften generelt.

Jeps, vi skal jo også være opmærksomme på vores ret bilistfjendtlige
infrastruktur -specielt i byerne. For min skyld måtta man gerne fjerne
afgiften helt for alt med under 1.6 ltr/motor eller lignende. Det er da i
det mindste noget der miljømæssigt og samfundsøkonomisk hænger sammen....

> Danmark er dog ikke kendt for at lempe nogen lovgivning/love, men kun for
> at øge "grebet" om borgeren.

Jeps, noget jeg ikke behøver bekymre mig om - om 8 dage!

:)

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 10:59

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeps, noget jeg ikke behøver bekymre mig om - om 8 dage!

Flytter du da til USA?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 11:07

> Flytter du da til USA?

Ja. Men kun indtil Jul. Så må vi se hvad der sker. Jeg skal nok maile
billeder. ;)

Mvh Morgan

Ps. Gad vide hvor nemt det er at ødelægge en Enzo ?

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 13:23

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja. Men kun indtil Jul. Så må vi se hvad der sker. Jeg skal nok maile
> billeder. ;)

Oki doki ... så ønskes du godt ophold.

> Ps. Gad vide hvor nemt det er at ødelægge en Enzo ?

Du sender jo billeder..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 10:46

Den Fri, 2 Jun 2006 11:35:22 +0200 sendte "Morgan Jones"
<morgan@jones.dk> følgende røgsignaler:

>Ja. Med en hvis omsætning. Det er for latterligt med gule skilte IMHO.

Så det er kun de virkeligt rige, der skal have tingene billigere? Ja,
det giver jo mening.

Til de som har, skal mere gives. Og de som intet har, skal endog dette
fratages.....

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 10:52

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så det er kun de virkeligt rige, der skal have tingene billigere? Ja,
> det giver jo mening.

Her må du da mene børnefamilierne ... i deres gulpladepotter?

> Til de som har, skal mere gives. Og de som intet har, skal endog dette
> fratages.....

Her må du da mene de helt små virksomheder?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 10:59

> Her må du da mene de helt små virksomheder?

Ja, jeg er lige så forvirret som dig, Bjørn....

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 11:01

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, jeg er lige så forvirret som dig, Bjørn....

Det må være vor mangel på proportionssans....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 11:07

> Det må være vor mangel på proportionssans....

Åh ja....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 11:13

Den Fri, 2 Jun 2006 11:52:18 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Her må du da mene børnefamilierne ... i deres gulpladepotter?

>Her må du da mene de helt små virksomheder?

Ja, eller de mennesker der ikke har behov for et bagsæde men dog et
sikkert køretøj.

Vejret er jo ikke til MC-kørsel herhjemme.
Og en Scootcar er jo ikke videre sikker, og desuden er det jo også en
pinsel at have i trafikken.

Men pøbelen kan jo bare tage tog og bus, hvis de ikke har råd til bil.
For i Danmark kører de til tiden og køreplanerne er nøje afstemt
hinanden.

Dybest set er jeg ligeglad med om pladerne er hvide, gule eller
grønne, men anskaffelsesprisen har noget at skulle have sagt.
Det er jo ikke alle der tjener kassen eller vinder i lotto.

Men når alt det så er sagt, så har vi tilsyneladende penge nok til at
inseminere personer, der har valgt et samliv, der af indlysende
årsager ikke er frugtbart.

What a weird world.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 11:46

"Hr. Jensen" skriver:

> Men når alt det så er sagt, så har vi tilsyneladende penge nok til at
> inseminere personer, der har valgt et samliv, der af indlysende
> årsager ikke er frugtbart.
>
> What a weird world.

ENIG !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Basil

Dato : 02-06-06 12:03

Klaus D. Mikkelsen skrev den 02-06-2006:
> "Hr. Jensen" skriver:

> ENIG !
>

> Klaus

ME2
Kai

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 13:25

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> ME2
> Kai

Det er vel ikke inseminationerne, der koster kassen.?

Det er vel følgerne deraf, hvis vi skal bevare blot en smule
proportionssans.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-06-06 13:41

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> Det er vel ikke inseminationerne, der koster kassen.?
>
> Det er vel følgerne deraf, hvis vi skal bevare blot en smule
> proportionssans.

Faktisk vil jeg tro at det er en overskudsforretning. Det der er
rigtig dyrt (p.t.) er at der fødes for få børn til at holde hjulene i
gang på sigt.

(Hvem finder først på en vits om børn på gule plader så vi kan komme
tilbage på sporet? Øh, jeg mener: på rette vej.)

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 14:14

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Faktisk vil jeg tro at det er en overskudsforretning. Det der er
> rigtig dyrt (p.t.) er at der fødes for få børn til at holde hjulene i
> gang på sigt.

Tjaa .. hvis man ser enlige mødre og hvad der deraf følger som en kortsigtet
indtjeningskilde for landet, har du da helt ret.

Jeg er heldigvis godt oppe i firserne, når disse børn skal til at betale for
samtlige ekstra omkostninger, der er tilført samfundet.

> (Hvem finder først på en vits om børn på gule plader så vi kan komme
> tilbage på sporet? Øh, jeg mener: på rette vej.)

Ikke mig, da min årgang mest kender til børn på papegøjeplader.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 14:07

BJ skriver:

> Det er vel ikke inseminationerne, der koster kassen.?

Jo.

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 14:15

KLIP

> Jo.

Nej, offentlige ansatte og tilskudsordninger koster kassen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 14:18

> Jo.

Kan det klares med insemination kan det ikke koste alverden, men det bliver
hurtigt dyrt hvis der skal mere til. Det er vel ikke dyrere i det offfenlige
end i det private - men et enkelt lod i lotteriet med kunstig befrugtning
koster en 17-18000kr per forsøg. Skulle der være gevindst er spørgsmålet som
om det bliver en god samfundsborger der tager en god uddanelse (endnu en
offenlig udgift efter børnehave og skole) inden han/hun begynder at tjene
penge og bidrage over skatten ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 19:52

Anders Majland skriver:

> Kan det klares med insemination kan det ikke koste alverden, men det bliver
> hurtigt dyrt hvis der skal mere til.

Nu var der i TV2 nyhederne lige et lesbisk par der havde være
inseminationene igennen (og selv betalt). De var en tur på "borgen" og
blev glade, for nu kunne de få betalt deres reagensglas - og det er
splithamrende dyrt !

Been there done that got the result
http://home6.inet.tele.dk/moppe/g.html

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 20:33

KLIP

> [...]
> inseminationene igennen (og selv betalt). De var en tur på "borgen" og
> blev glade, for nu kunne de få betalt deres reagensglas - og det er

Burde golde kvinder så ikke få betalt omkostningerne ved adoption, når
barnet, der adopteres, er "importvarer"..?

Vi skal vel have lige muligheder for alle, så forvaltninger, dagpleje,
skoler, psykologer osv. osv. kan holdes bedst mulig i gang.

Man skal vel regne med mellem 20 til 30 år, inden de enlige mødres børn kan
betale for "ulejligheden", hvis de ellers starter "børneproduktionen" per
dags dato.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 22:19

BJ skriver:

> Burde golde kvinder så ikke få betalt omkostningerne ved adoption, når
> barnet, der adopteres, er "importvarer"..?

Måske, det ville også hjælpe for bøsserne, så kunne de også få børn. Det
der er sket nu, er jo diskrimination af bøsser.

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 22:26

KLIP

> Måske, det ville også hjælpe for bøsserne, så kunne de også få børn. Det
> der er sket nu, er jo diskrimination af bøsser.

Yes, samtidig burde det også være mulig at blive enlig far (ved adoption).

Hvem siger, en enlig mor er bedre til at opfostre et barn end en enlig far?

Lad os da alle være ugift og have børn .... mange børn ... så kan vi da leve
af dem...:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-06-06 22:31

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Måske, det ville også hjælpe for bøsserne, så kunne de også få børn. Det
>der er sket nu, er jo diskrimination af bøsser.

er det ? Har de ikke altid kunnet inse..... et eller andet ...
hinanden ?

(men fertititets-problematikken er unægtelig en svær en)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 22:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> er det ? Har de ikke altid kunnet inse..... et eller andet ...
> hinanden ?
>
> (men fertititets-problematikken er unægtelig en svær en)

Det bliver meget vanskeligere:

http://www.borsen.dk/?treeid=889&id=RROR-6QDHF6431

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-06-06 08:24

Den Fri, 02 Jun 2006 23:18:48 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>BJ skriver:

>Måske, det ville også hjælpe for bøsserne, så kunne de også få børn. Det
>der er sket nu, er jo diskrimination af bøsser.

Det bliver sikkert det næste der skal pumpes milliarder i: Forskning
så også mænd kan føde børn....det må næsten være ved kejsersnit,
ellers er der vist dømt "goatse" til alle der forsøger stuntet.

Pudsigt, man siger jo også at "kvinderne" (dem med sugemærkerne i
nakken) i bøsseforholdene er på gule plader......De får "varerne" ind
bagfra.

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 12:55

KLIP
> [...]
> af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
> i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
> er der permanent for at byde de nye velkommen.

Kan du se komikken??????
Du har noget imod at der er nogen som bruger et gratis spamfilter for at
holde omkostningerne nede, men samtidig synes du det er helt i orden at
spare masser af penge på at købe gulpladebiler for at spare penge som
privatperson??? Det må betyde at du mener at hvis moral er godt, så er
dobbeltmoral dobbelt så godt???

Per O.
Med betalt spamfighter og hvidplade MPV

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 13:07

Den Fri, 2 Jun 2006 13:54:56 +0200 sendte "Per O."
<digital@NEJTAKosterbo-net.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>spare masser af penge på at købe gulpladebiler for at spare penge som
>privatperson??? Det må betyde at du mener at hvis moral er godt, så er

Jeg sender ikke det samme indlæg 2 gange som brugerne at den gratis
spamfighter gør.
Og så henviser du lige til hvor man kan få gratis biler for at holde
omkostningerne nede, ikke sandt?

Moral er skønt at være i besiddelse af, vil du låne lidt?

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 13:14

> Den Fri, 2 Jun 2006 13:54:56 +0200 sendte "Per O."
> <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> følgende røgsignaler:

> Jeg sender ikke det samme indlæg 2 gange som brugerne at den gratis
> spamfighter gør.

Du behøver jo ikke klikke på begge de ens indlæg .. det kræver bare at du
sætter dig ind i hvordan din software virker.

> Og så henviser du lige til hvor man kan få gratis biler for at holde
> omkostningerne nede, ikke sandt?

Jeg skrev at de ville holde omkostningerne nede .. hvor du læser noget om
gratis biler ved jeg ikke ..

> Moral er skønt at være i besiddelse af, vil du låne lidt?

Jeg kan da ikke se du har noget at låne ud af .. men måske du har en fætter
eller ven?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 13:26

Den Fri, 2 Jun 2006 14:14:00 +0200 sendte "Per O."
<digital@NEJTAKosterbo-net.dk> følgende røgsignaler:

>Du behøver jo ikke klikke på begge de ens indlæg .. det kræver bare at du
>sætter dig ind i hvordan din software virker.

Det gør jeg netop ved at filtrere de brugere fra i 30 dage. Efter de
30 dage er gået, dukker de jo op op skærmen igen, hvis de da ikke
ændret navn i mellemtiden.
Er "problemet" der stadig efter de 30 dage, så er det permanent.

De pågældende lever sikkert fint med det, og det gør jeg også, men du
har åbenbart ondt i røven over det. Og så selv om det jo slet ikke
vedrører dig.

>Jeg skrev at de ville holde omkostningerne nede .. hvor du læser noget om
>gratis biler ved jeg ikke ..

Fordi du sammenligner brugen af et gratisprogram med brugen af
gulpladebiler.

I det første tilfælde sparer folk 200 kr., i det andet kan det snildt
løbe op i flere hundredetusinder af kroner.

Men hvis din økonomi er så god at 2-300.000 kr er for dig, hvad 200
kr. er for os andre, så må du sandelig meget undskylde at jeg har
fornærmet dig.

>Jeg kan da ikke se du har noget at låne ud af .. men måske du har en fætter
>eller ven?

Nå, før var jeg ellers i besiddelse af dobbeltmoral hvilket skulle
være mere end rigeligt til én person.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-06-06 14:25

Den Fri, 02 Jun 2006 14:25:44 +0200 sendte Hr. Jensen
<dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Men hvis din økonomi er så god at 2-300.000 kr er for dig, hvad 200
>kr. er for os andre, så må du sandelig meget undskylde at jeg har

Hmmm, det lød rigtigt da jeg skrev det, men mon ikke at der burde stå:

"Men hvis din økonomi er så dårlig at 200 kr. er for dig, hvad
2-300.000 kr. er for os andre, så må du sandelig meget undskylde at
jeg har fornærmet dig."

Nu maker den vist sense.

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 22:55

> [...]
>
> "Men hvis din økonomi er så dårlig at 200 kr. er for dig, hvad
> 2-300.000 kr. er for os andre, så må du sandelig meget undskylde at

Hmmm .. nu står det muligvis rigtigt, men det bliver udtalelsen jo ikke mere
intelligent af

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 23:04

> [...]
>
> De pågældende lever sikkert fint med det, og det gør jeg også, men du
> har åbenbart ondt i røven over det. Og så selv om det jo slet ikke

Jeg har nu ikke ondt nogen steder, jeg morer mig bare lidt over din måde at
se verden på.

> [...]
>
> Men hvis din økonomi er så god at 2-300.000 kr er for dig, hvad 200
> kr. er for os andre, så må du sandelig meget undskylde at jeg har

Det må da være lækkert at have det sådan at 200-300.000 tusinde kroner var
det samme som 200 kroner for de fleste andre, men det vedkommer vel ikke
princippet. Men det er måske kun værdien som bestemmer hvad du mener .. den
slags mennesker kender jeg godt. Man vil ikke være bekendt at snyde nogen
for 200kr men hvis man kan tage røven på nogen for 200.000 så er det
pludselig helt i orden.
Jeg synes ikke et princip bør ændre karakter fordi der er flere penge på
spil, selv om der er mange i det danske samfund som mener at den praksis er
helt i orden. Det svarer i min verden til at sige at det skal være lovligt
at stjæle 200kr fra andre, men ulovligt og strafbart at stjæle 200.000 kr
fra andre.
Den slags er også kendt som elastisk moral, som kan tilpasses den enkelte
situation.

> Nå, før var jeg ellers i besiddelse af dobbeltmoral hvilket skulle
> være mere end rigeligt til én person.

Jeg kunne da ikke nænne at tage noget fra dig, du har da helt og aldeles
brug for den selv lader det til

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-06-06 14:10

"Per O." skriver:

> Du har noget imod at der er nogen som bruger et gratis spamfilter for at
> holde omkostningerne nede

Hvorfor bruger de så et spamfilter der spammer ???

Der findes masser af gratis alternativer der ikke spammer !!!

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 14:07

> Vejret er jo ikke til MC-kørsel herhjemme.

Beskatningen er endnu højere på en mellemklasse mc end på bil med
tilsvarende "rå" pris. De billigste kinacykler ville dog blive dyrere med
bil-satserne. Forskellen skyldes forskellige knæk på afgiftskurven. Men en
mc til 100kkr på gaden ville være en 20-30kkr billigere hvis man betalte
afgift som for en bil.

> Men når alt det så er sagt, så har vi tilsyneladende penge nok til at
> inseminere personer, der har valgt et samliv, der af indlysende
> årsager ikke er frugtbart.

Ja det er noget OT her - men man føler det lidt unfair når man betaler
17500kr for _et_ lod i det lotteri der hedder kunstig befrugtning på
privatklinik når ellers raske kvinder skal til at have det tilbudt på det
offenliges regning. De hidtil temmeligt "skrappe" krav for offenlig hjælp
(bla et par bestående af mand og kvinde uden fælles børn) bliver jo noget
udvandet her ... Jeg er spændt på at læse hele teksten... (Btw så har jeg
intet mod at homoseksuelle skal have lov til at _købe_ den ydelse ... men
svært ved at se at de skal det betalt af det offentlige når mange heteroer
ikke kan (eller har brugt de tildelte lodder uden gevindst))

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 10:57

> Til de som har, skal mere gives. Og de som intet har, skal endog dette
> fratages.....

Uh?

Fra : AS

Dato : 03-06-06 00:03

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Til de som har, skal mere gives. Og de som intet har, skal endog dette
> fratages.....

Bestemt. Sådan er principet af socialismen, som kan ses overalt. Man skal
også huske, hvad man har fået fra en lignende eksperiment af socialismen i
nogle andre lande, man behøver ikke at nævne dem :)

Fra : Basil

Dato : 02-06-06 12:04

Morgan Jones forklarede:

> Ja. Med en hvis omsætning. Det er for latterligt med gule skilte IMHO.
>
> Mvh Morgan

Totalt enig.
Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 14:01

> Ja. Med en hvis omsætning. Det er for latterligt med gule skilte IMHO.

Men synes det vil være rimelig at skulle betale 180% afgift af rigtig
varevogn som hiace som privat. F.eks en man har brug for i sit hobby
landbrug ?

Jeg synes også at jeg har set en udregning der viser at staten ikke taber
penge på gulkladeordning da misundelsesafgiften (op til 5000kr/år) i løbet
af bilens levetid får kradset de ekstra penge ind ...

Men jeg kan nu også godt forstå at personbiler der får fjernet bagsæderne er
er en torn i øjet på mange ...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 02-06-06 14:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:448036a8$0$84016> Jeg synes også at jeg har set en udregning
der viser at staten ikke taber
> penge på gulkladeordning da misundelsesafgiften (op til 5000kr/år) i løbet
> af bilens levetid får kradset de ekstra penge ind ...

For dælen man skal have den bil i mange år før de penge er tjent ind :)

Audi Q7 4.2 FSI på hvide plader, 1.3mill
Audi Q7 4.2 FSI VAN på gule plader, 570000kr , nok uden moms ?, 712500 inkl
moms

Kan det virkelig passe man kan spare så mange penge

http://www.audi.dk/nyebiler/model/default.asp?model=Q7

Mvh
Jacob

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 14:55

> [...]
> inkl
> moms
>
> Kan det virkelig passe man kan spare så mange penge

Ja - hvis man regner med at "man" alligevel ville have købt Q7'eren

Men jeg tror nu der er væsenligt større volumen i de billigere klasser -
Altså de private der købe en "varevogn" til 2-300kkr istedet for en
hvidpladevogn i samme prisklasse og dermed får meget mere bil for pengen.
Altså at

På en gulpaldebil 300kkr er ca 155kkr reg.afgift
På en personbil til 300kr er ca 185kkr reg afgift

De 30kkr er jo indhentet på bare 6år.

Jeg husker også kun alt for godt citroen's dobbelte reklamer for
picasso'en - 200kkr for den på hvide plader og 100kkr (excl moms) for den på
gule. Den forskel på 75000kr tager det jo immervæk 15år med
mesundelesafgiften om at indhente hvis ellers bilen holder så længe ...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-06-06 16:44

> Helt enig.

Hvorfor..?

(Er selv principielt enig)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-06 12:25

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> det giver jo mening.
>
> Til de som har, skal mere gives. Og de som intet har, skal endog dette

Sjovt nok, men dem jeg ser køre rundt i gulpladebiler er netop dem med
mange penge.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 12:29

>Sjovt nok, men dem jeg ser køre rundt i gulpladebiler er netop dem med
>mange penge.

Arrh, men ihvertfald penge nok til en Mondeo.

Mvh Morgan :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-06-06 12:39

Morgan Jones wrote:

> Arrh, men ihvertfald penge nok til en Mondeo.

Det er biler som på hvide plader ville koste noget mere end en nye
Mondeo. Det er nok snarere store firhjulstrækkere etc.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 13:37

> Arrh, men ihvertfald penge nok til en Mondeo.
>
>Det er biler som på hvide plader ville koste noget mere end en nye
>Mondeo. Det er nok snarere store firhjulstrækkere etc.

Naturligvis, men prisen på gulpladebilerne er jo oftest ikke meget mere end
en mondeo. Man har jo ikke "mange penge" fordi man har råd til at købe en
Cayenne V6 eller en Touraeg 2.5 TDI på gule slæder.

Morgan

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 12:50

> Hej folkens
>
> ...det her kunne godt blive en realitet på et tidspunkt..:

> [...]
Det synes jeg er et udmærket tiltag, hvis de så sænker afgiften på hvidplade
biler i stedet. Det er da dybt idiotisk at se alle de store
firehjulstrækkere på gule plader med een person ved 'roret'. Det er jo en
skævvridning af forholdene at de som kun skal bruge to pladser kan sejle
rundt i de store firehjulstrækkere med et abnorme benzin/diesel forbrug, og
de som har flere end to i familien skal betale fuld pris for ders bil.
Gulpladebiler har aldrig været ment som den foretrukne biltype for
privatbilister, men hullet har jo været så stort at de flere ikke kunne få
sig til at lade være med at udnytte det. Politikerne har sovet i timen i
årevis på det punkt.
Jeg håber det bliver gennemført snarest muligt, og tager så det dunk der
kommer fra alle de som ikke har råd til at købe en bil på hvide plader (en
Cayenne på gule plader er stadig rimelig dyr).

Per O.

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 13:26

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> (en Cayenne på gule plader er stadig rimelig dyr).

Så må du købe en brugt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-06-06 13:40

> Så må du købe en brugt.

Nemmerlig. ;)

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=244401616&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=795883&page=1

*LOL*

Morgan

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 23:08

> Nemmerlig. ;)
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=244401616&page=1
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=795883&page=1
>
> *LOL*

det er netop pointen .. hvorfor skal en enkelt person sidde i sådan et dyrt
benzinsvin til de priser, bare fordi han/hun kun har brug for to sæder,
hvorimod en børnefamilie skal betale fuld pris fordi det ikke er lovligt at
have børnene til at rulle rundt i varerummet? Håndværkerbiler er til
håndværkere og ikke til folk som vil have en bil de ikke har råd til, og
derfor er nødt til at købe som håndværkerbil i stedet for den 'rigtige'
udgave. Jeg ved godt at der går lidt entusiast i det, når man kan købe en
dyr bil i amputeret udgave, men det svarer i min verden til at købe en kopi
af et Rolex fordi man ikke har råd til at købe originalen .. altså en smule
patetisk.

Per O.
Som nu får alle bilentusiaterne og weekendhåndværkerne på nakken

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 23:11

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> men det svarer i min verden til at købe en kopi af et Rolex fordi man ikke
> har råd til at købe originalen .. altså en smule patetisk.

Ingen af os kan være uenig med dig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 02-06-06 23:14

BJ udtrykte præcist:
> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ingen af os kan være uenig med dig.

Nej, det er præcis mit synspunkt, Per har beskrevet.
Kai

Fra : Per O.

Dato : 02-06-06 23:21

> BJ udtrykte præcist:

> Nej, det er præcis mit synspunkt, Per har beskrevet.
> Kai

Et andet eksempel er den serie Camaro Z28 som kom til landet tilbage i
90'erne, og som fik hevet bagsædet ud, og fik installeret et lille lad bag
forsæderne, så de kunne indregistreres som gulpladebiler. Når jeg ser sådan
en har jeg nærmest ondt af den som skal vise sig frem i sådan et misfoster.
Jeg ville personligt føle mig uhjælpeligt til grin, fordi det jeg i
virkeligheden ville vise omverdenen var, at jeg var for fattig til at købe
den rigtige model, og derfor kørte i en udgave som kun kunne lovliggøres
fordi man strakte reglerne til det yderste. Det var blandt andet den sag som
førte til at der blev krav om at varerummet skulle udgøre en vis del af
bilens totallængde!

Per O.

Fra : BJ

Dato : 02-06-06 23:28

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Et andet eksempel er den serie Camaro Z28 som kom til landet tilbage i
> 90'erne, og som fik hevet bagsædet ud, og fik installeret et lille lad bag
> forsæderne, så de kunne indregistreres som gulpladebiler.

Også den gang tvang lovgiverne bilejerne til at være kreative.

Det er det samme, der sker i dag også med "campingbusser".

Det er fordi biler nu én gang ved dygtig manipulation, er banket ind i
knoppen på folk som noget aldeles odiøst.

Vi er jo systematisk opdraget i den tankegang....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 02-06-06 23:27

Per O. formulerede spørgsmålet:
> [...]
> førte til at der blev krav om at varerummet skulle udgøre en vis del af

Ja, den er totalt latterlig at se på.
En kæmpeøgle-Porsche med gule skilte på signalerer også bare noget
forkert, ud over at man har valgt en meget grim bil med Porsche mærke
på køleren.
Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-06 13:20

> [...]
> forsæderne, så de kunne indregistreres som gulpladebiler. Når jeg ser
> sådan en har jeg nærmest ondt af den som skal vise sig frem i sådan et

Jeg er fuldstænding enig i at det er et misfoster, men hvis jeg havde et
brændende ønske om at køre camero og kun lige kunne skrabe sammen til sådan
en ville jeg da købe den og være ligeglad med hvad andre tænker...

Der er også en i familien der kører i en punto på gule plader. Da den ikke
er så tung er den ikke så billig i afgift som de store gulpladebiler, men
dog stadig billigere end en hvidplade. Den dækker hendes kørselsbehov så
hvorfor ikke bruger reglerne som de er. Det samme gælder den store horde af
(gamle) golf og polo'er der er importeret og indregistret som gulkpladebiler

Privatøkonomisk er det da dumt at købe en dyrere vare end man har brug for -
Så hvis man f.eks som bil nr 2 kan undvære bagsæderne så kanb jeg bestemt
godt forstå at folk udnytter muligheden.

> Det var blandt andet den sag som førte til at der blev krav om at
> varerummet skulle udgøre en vis del af bilens totallængde!

Og som er fjernet igen - nu skal den bare utvivlsomt være indrettet til
varetransport.

Men på de små gulpladebiler er forskellen i afgift nu heller ikke særlig
stor og strafafgiften heller ikke noget særligt...

Men for folk med et f.eks et hobbylandbrug eller lign vil det give
umanerligt meget bøvl at de ikke privat ikek længere kan køre en ældre vw
transport på gule plader. Hvis de er momsregisterede i hobby virksomheden
kan de selvfølgelig købe en men så skal beskattes af min 160000kr hvis de
anvender den privat. Alternativt betale afgift som personbil ....

Jeg ser ikke nogen nem løsning. Men et forslag kunne være at omlægge
afgiften på gule plader til en rabet istedet for rent procentregneri. Altså
f.eks at give rabat skatten på 75% af værdien dog maks f.eks 100kkr
(forskellen mellem 105% og 180% afgift)

På den måde vil "rigtige" varebiler på gule plader koster det samme som
idag, mens de dyre luksus biler (der især er en torn i øjet) kun få en
mindre rabat for at fjerne bagsæderne.

Fra : MK

Dato : 03-06-06 13:26

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44817e7a$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg er fuldstænding enig i at det er et misfoster, men hvis jeg havde et
> brændende ønske om at køre camero og kun lige kunne skrabe sammen til
> sådan en ville jeg da købe den og være ligeglad med hvad andre tænker...

Jeg har ejet en Camaro Z28 og "sjovt nok" skal alle de, som ikke har en
rød reje til et ordentligt bilkøb fortælle alle "os andre", hvad der er værd
at køre i og på hvilke farve nr. plader.

Reglerne er til for at blive anvendt - så kan det være hamrende lige-
gyldigt, hvorledes en given nr. plade ser ud. Get real !

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 13:29

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Reglerne er til for at blive anvendt - så kan det være hamrende lige-
> gyldigt, hvorledes en given nr. plade ser ud. Get real !

Enig, vi ligefrem tvinges til det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 03-06-06 15:11

> Enig, vi ligefrem tvinges til det.

Og det gør man jo i DK, når en bil skal pålægges med 180% afgift i DK.

Iøvrigt kan jeg overhovedet ikke tage en mand alvorlig, der sammen-
ligner et lovligt ærne som at køre i en bil på gule plader med at indkøbe
og gå med et fake Rolex ur. Et område du er specialist i. I guder mand
for en "fantasi" og sammenligning af problemstillingen

Fra : AS

Dato : 03-06-06 15:20

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> I guder mand
> for en "fantasi" og sammenligning af problemstillingen

Man skal også huske, at dk også gudommelige priser, specielt bilpriser, for
alle mere lige mennesker med gudommelig løn :))

Fra : MK

Dato : 03-06-06 15:24

Fra : AS

Dato : 03-06-06 16:38

> "AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> Hvad?

Jeg mener, at alle i dk skal tjene ca. x3 mere, end resten af verden, hvis
man sammenligner bilpriserne i dk og i verden udenfor.

Fra : MK

Dato : 03-06-06 17:10

> Jeg mener, at alle i dk skal tjene ca. x3 mere, end resten af verden, hvis
> man sammenligner bilpriserne i dk og i verden udenfor.

Dét budskab fik jeg godt nok ikke ud af din første posting :)
Ja, danskerne tjener godt...

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 17:12

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, danskerne tjener godt...

Det koster jo at gældsætte sig en 2,3 eller 4 gange over skorstenen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 03-06-06 17:17

> Det koster jo at gældsætte sig en 2,3 eller 4 gange over skorstenen.

OK! - Jég har varmepumpe

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 17:18

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK! - Jég har varmepumpe

.... og jeg gasser..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-06 20:56

AS skriver:

> Jeg mener, at alle i dk skal tjene ca. x3 mere, end resten af verden, hvis
> man sammenligner bilpriserne i dk og i verden udenfor.

Smut nu lige en tur til Singapore....

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 21:02

KLIP

> Smut nu lige en tur til Singapore....

O.k., har FDM nogle gode kør_selv_tilbud for den destination?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-06-06 21:23

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>O.k., har FDM nogle gode kør_selv_tilbud for den destination?

Der er vel en lille detalje med noget vådt undervejs

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-06 21:27

jan@stevns.net skriver:

> Der er vel en lille detalje med noget vådt undervejs

Det er der vel dybest set også til de fleste steder i verden for
dig.......

Hint: Singapore er brofast med Malaysia som er landfast med hovedlandet
i Danmark.

Fra : Brian

Dato : 03-06-06 21:37

jan@stevns.net wrote:

> Der er vel en lille detalje med noget vådt undervejs

Der er vel broer nok fra fastlandet ud til øen...

/Brian

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-06-06 21:34

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> O.k., har FDM nogle gode kør_selv_tilbud for den destination?

Via Tyrkiet, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Indien, Burma, etc.?
Det ku' vist sætte et par ting i perspektiv.

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:28

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Via Tyrkiet, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan, Indien, Burma, etc.?
> Det ku' vist sætte et par ting i perspektiv.

FDM *har* altså en kør_selv_pakke til Singapore?

PS: Jeg har kun været der ved hjælp af fly, men kunne da godt tænke mig en
længere bilferie. Jeg har jo firmabil.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 06:21

> Smut nu lige en tur til Singapore....

Interessant nok er Singapore det eneste sted der er dyrere i biler, end
Danmark. Men - hvis du faktisk har været i SG ville du også vide at
geografien gør at det er ren elendighed at være bilejer i SG. Den offentlige
transport er så veludviklet - og afstandene er så små, at det er fuldkommen
underordnet om du har en bil. Jeg har flere venner som bor der, og
mentaliteten omkring biler er helt anderledes. Man ejer jo typisk heller
ikke jord i Singapore, man leaser det af staten i 99 år for at undgå
spekulation. Det er et meget specielt økonomisk klima.

Mvh Morgan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 07:03

Morgan Jones skriver:

> Interessant nok er Singapore det eneste sted der er dyrere i biler, end
> Danmark.

Tadaaa.wav.

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:30

KLIP

> Tadaaa.wav.

Sådan noget lignende, når øen er på størrelse med Fyn og der bor ca. 2.5
mill. mennesker.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 07:29

> Interessant nok er Singapore det eneste sted der er dyrere i biler, end
> Danmark.

Norge er nu også ganske godt med

> [...]
> omkring biler er helt anderledes. Man ejer jo typisk heller ikke jord i
> Singapore, man leaser det af staten i 99 år for at undgå spekulation. Det

Det giver dog unægtelig nogle nye problemstillinger hvis man skal fragte
haveaffald med det offentlige eller for den sags skyld byggematerialer....så
Gør Det Selv må være et ukendt begreb for disse mennesker......godt jeg ikke
bor der.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 07:32

Tom skriver:

> [...]
> Gør Det Selv må være et ukendt begreb for disse mennesker......godt jeg ikke

Singapore er tilnærmelsesvis kun by og grønne område.

Sentosa Island kan abefales, samt Tiger beer....

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 08:53

> Norge er nu også ganske godt med

Eksempel... Avensis 1.8, Stationcar, Sol, Automatic.

Norge: 328.400
Danmark: 392.900

mvh Morgan

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:39

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Eksempel... Avensis 1.8, Stationcar, Sol, Automatic.
>
> Norge: 328.400
> Danmark: 392.900

og så er den vel i Norge smækfyldt med ekstraudstyr og i Danmark blot med
"cigartænder og askebæger".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 12:40

> og så er den vel i Norge smækfyldt med ekstraudstyr og i Danmark blot med
> "cigartænder og askebæger".

Mnjaeh... Det er ihvertfald incl. levering. på den norske pris. De er ikke
så detaljerede mht. udstyr, men jeg tror vi kan være ret sikre på at de
danske modeller ikke er med *mere* udstyr. ;)

Heh...

Morgan

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-06-06 11:33

> Det giver dog unægtelig nogle nye problemstillinger hvis man skal fragte
> haveaffald med det offentlige eller for den sags skyld byggematerialer....

Haveafald er da ikke det store problem, havebrug består alene af urteoptter,
hvis man da lige ser bort fra de smukke parker.

> så Gør Det Selv må være et ukendt begreb for disse mennesker......godt jeg
> ikke bor der.

Der bor ikke mange i det centrale Singapore som overhovedet beskæftiger sige
med "gør det selv" begrebet, da finansfolks hænder ikke vender så de kan
bruges til sådan noget.

Singapore - byen uden tyggegummi.

MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 11:55

"Hans L. Jørgensen" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

De der har behov for gør_det_selv, bliver lukket ind i byen om morgenen og
"smidt" ud efter arbejdstids ophør igen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 12:40

BJ skriver:

> De der har behov for gør_det_selv, bliver lukket ind i byen om morgenen og
> "smidt" ud efter arbejdstids ophør igen.

Tilbage til Malaysia.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-06-06 07:50

> [...]
sige
> med "gør det selv" begrebet, da finansfolks hænder ikke vender så de kan

Og andre former for gummi kunne det tyde på, ellers var sådan en stor flok
vel næppe mokket sammen på sådan en bette tot

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-06 08:04

Kim Kristensen skriver:

> Og andre former for gummi kunne det tyde på, ellers var sådan en stor flok
> vel næppe mokket sammen på sådan en bette tot

Jeg vil mene at det ikke er der problemet ligget (altså manglen på
gummi).

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 16:56

> [...]

> og gå med et fake Rolex ur. Et område du er specialist i. I guder mand
> for en "fantasi" og sammenligning af problemstillingen

Du har ret, det var lidt langt ude.

Måske jeg hellere skulle sige et Rolex-ur med quartzværk i stedet (trods det
faktum Rolex i en hedengangen vildfarelse _har_ lavet et sådan armbåndsur).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 06:17

> Måske jeg hellere skulle sige et Rolex-ur med quartzværk i stedet (trods
> det faktum Rolex i en hedengangen vildfarelse _har_ lavet et sådan
> armbåndsur).

OysterQuartz serien er sidenhen steget i værdi efter de er holdt op med at
lave den.

Mvh Morgan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-06 07:04

Morgan Jones skriver:

> OysterQuartz serien er sidenhen steget i værdi efter de er holdt op med at
> lave den.

Sådan er det også med Märklins første uhælpelige forsøg på at lave den
danske N-maskine (damplokomotiv) i størrelse H0.

Ikke at det gør den til et godt lokomotiv - nærmest tvært imod, emn
samlermanien....

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 08:54

> [...]
> danske N-maskine (damplokomotiv) i størrelse H0.
>
> Ikke at det gør den til et godt lokomotiv - nærmest tvært imod, emn

Forskellen er så at OQ rent faktisk er et godt Quartz værk.... Lang
historie.

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:31

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OysterQuartz serien er sidenhen steget i værdi efter de er holdt op med at
> lave den.

Den er jo blevet et samlerobjekt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per O.

Dato : 04-06-06 10:50

> [...]
> og gå med et fake Rolex ur. Et område du er specialist i. I guder mand
> for en "fantasi" og sammenligning af problemstillingen

Det er helt åbenbart undgået din opmærksomhed at begge ting er udtryk for at
ejeren ikke har råd til originalen, men må nøjes med et kopi ur eller en
amputeret udgave af bilen, hvor bagsæderne er fjernet. Jeg tror ikke der er
nogen som foretrækker et kopi Rolex frem for originalen, og ligesådan med
Porschen, og så er det vel ligegyldigt om det er lovligt eller ej, det
ændrer jo ikke på princippet i at ejeren ikke har råd til originalen.

Per O.

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:57

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> er lovligt eller ej, det ændrer jo ikke på princippet i at ejeren ikke har

Ret beset, er en potte på gule plader ikke en kopi, men helt klart en
original dog i lettere "amputeret" udgave.

Et originalt Rolex quartz er lige så originalt som et mekanisk Rolex om end
jeg synes, et Rolex quartz er et noget "amputeret" Rolex-ur.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per O.

Dato : 04-06-06 21:42

> [...]
>
> Et originalt Rolex quartz er lige så originalt som et mekanisk Rolex om
> end jeg synes, et Rolex quartz er et noget "amputeret" Rolex-ur.

Enig

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 13:57

On Sat, 03 Jun 2006 12:25:39 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

> [...]
>rød reje til et ordentligt bilkøb fortælle alle "os andre", hvad der er værd
>at køre i og på hvilke farve nr. plader.

Du må da medgive, at Camaroen ikke har meget med "varetransport" at
gøre - derimod en fed bil at køre i. Men reglerne var sådan på det
tidspunkt og selvfølgelig blev de udnyttet (Porsche 928 var et andet
eksempel og der kører da også nogle Mercere med underligt kort lad)
I dag er det så bare Touareg, XC90, Cayenne mfl, der skaber misundelse
eller debat om systemet. Jeg vil da også gerne udnytte reglerne, hvis
jeg har mulighed for det - hvorfor er der ikke speciel
registreringsafgift på biler der transporterer hunde
Man kunne definere varebiler som biler med mindst 2 m³ varerum, men
så er der sikkert en flok interesseorganisationer som protesterer
vildt. Det eneste rigtige var at få nogle mere fornuftige priser på
biler herhjemme sammenlignet med Europa generelt - men så dukker der
jo nok nogle andre afgifter op.

Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Fra : MK

Dato : 03-06-06 14:38

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Du må da medgive, at Camaroen ikke har meget med "varetransport" at
> gøre

Hvis man kan overbevise myndighederne, kan jeg væreligeglad.
Iøvrigt brugte vi den til det.

> derimod en fed bil at køre i.

Ja.

> Men reglerne var sådan på det tidspunkt og selvfølgelig blev de
> udnyttet

Selvfølgelig gjorde de det. Hvis man som politiker ikke kan se anden
mulighed end at udfærdige og vedtage sådan et tåbeligt system, som
der er i DK vedr. reg. afgift, må det jo nødcvendigvis bli' sån. Jeg
kunne da ikke drømme om at "holde mig tilbage", hvis jeg på lov-
lige vis kunne spare nogle registreringskroner !

> der skaber misundelse

Ja - dét kan danskerne sgu finde ud af. Du skal bare se, hvilken mis-
undelsesmæssig debat, der kan komme ud af at lade sig transportere
rundt i en bil på andre plader end danske !

> Man kunne definere varebiler som biler med mindst 2 m³ varerum,

Nej - man kunne omlægge hele afgiftssystemet. Dét ah vore naboer
fundet ud af, så hvorfor fan skulle politikerne i Dk ikke kunne finde
ud af det !

> Helt enig.

Ja - se'fø'li'

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 16:08

On Sat, 03 Jun 2006 13:37:57 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Hvis man kan overbevise myndighederne, kan jeg væreligeglad.
>Iøvrigt brugte vi den til det.

Der er jo også varer, der fylder mindre end andre - og selvfølgelig
kom der biler ud at køre, som trak reglerne "i halen", sådan må det
være med de afgifter vi har.

<...>

>Ja - dét kan danskerne sgu finde ud af. Du skal bare se, hvilken mis-
>undelsesmæssig debat, der kan komme ud af at lade sig transportere
>rundt i en bil på andre plader end danske !

Jamen, tænk! Du kører rundt i en flot Bimmer på "forkerte" plader, du
må jo være en skattesnyder

>Nej - man kunne omlægge hele afgiftssystemet. Dét ah vore naboer
>fundet ud af, så hvorfor fan skulle politikerne i Dk ikke kunne finde
>ud af det !

Det stod der sådan cirka i det, du klippede
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : MK

Dato : 03-06-06 16:23

> Det stod der sådan cirka i det, du klippede

Næ næ, der stod ikke noget specifikt om, hvorledes
den kage generelt skulle skæres. Vi gider jo ikke af-
gift på nogen måde...

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 16:34

On Sat, 03 Jun 2006 15:23:25 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Næ næ, der stod ikke noget specifikt om, hvorledes
>den kage generelt skulle skæres. Vi gider jo ikke af-
>gift på nogen måde...

Okay, okay - du får ret! Men helt slippe anser jeg for utopi, så længe
registreringsafgiften er en del af skattegrundlaget.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Weis

Dato : 03-06-06 15:59

MK wrote:

> Nej - man kunne omlægge hele afgiftssystemet. Dét ah vore naboer
> fundet ud af, så hvorfor fan skulle politikerne i Dk ikke kunne finde
> ud af det !

Man siger at man har de politikere man fortjener. Kunne det være årsagen?

På den anden side skal de jo have pengene ind på den ene eller den anden
måde, ogder er kun os selv til at betale. Bliver det ikke over
registreringsafgifter, så bliver det på anden måde.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 16:30

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> På den anden side skal de jo have pengene ind på den ene eller den anden
> måde, ogder er kun os selv til at betale. Bliver det ikke over
> registreringsafgifter, så bliver det på anden måde.

Vi har dog kun forsvinde lidt indflydelse på, hvad alle disse indtægter
bruges til og ikke mindst administreres.

Politikerne sidde ikke på borgen for vores skyld, men helt for deres egen.

Næsten lige som din bankrådgiver gør det for banken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~-

Fra : Peter Weis

Dato : 03-06-06 21:13

BJ wrote:

> Politikerne sidde ikke på borgen for vores skyld, men helt for deres egen.

Det er stadigvæk os selv som har stemt dem ind.

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-06-06 21:27

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Det er stadigvæk os selv som har stemt dem ind.

kun nogle af dem - jeg har eddergodtnok ikke stemt på Pia !

Fra : Peter Weis

Dato : 03-06-06 21:57

jan@stevns.net wrote:

> kun nogle af dem - jeg har eddergodtnok ikke stemt på Pia !

Nej, jeg har heller ikke selv stemt på nogen af dem - hverken Pia Larsen
(V), Pia Chrismas-Møller (C), Pia Gjellerup (S), Pia Kjærsgård (DF) og
Pia Kristensen (DF).

Men tilsammen, er folketingets medlemmer altså vores ansvar.
Hvis bilafgifterne virkeligt overskyggede alle andre spørgsmål, ville
der nok opstå et protestparti som kunne få flertal.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:33

> jan@stevns.net wrote:

KLIP

> [...]
> Pia Kristensen (DF).
>
> Men tilsammen, er folketingets medlemmer altså vores ansvar.

Et ansvar vi ingen samlet indflydelse har på.

> Hvis bilafgifterne virkeligt overskyggede alle andre spørgsmål, ville
> der nok opstå et protestparti som kunne få flertal.

I Danmark med vor opdragelse omkring alle skal være lige fattige ....
aldrig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 13:22

BJ wrote:

> I Danmark med vor opdragelse omkring alle skal være lige fattige ....
> aldrig.

Skatteprotest-partier har da tidligere haft success. Hvorfor så
defaitistisk nu?

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 13:38

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Skatteprotest-partier har da tidligere haft success.

De har aldrig opnået magten (i min tid).

> Hvorfor så
> defaitistisk nu?

Jeg er realist.

Så lang tid borgeren er "mæt", har han/hun ingen trang til revolution.

Det har man lært for mange år siden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:30

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er stadigvæk os selv som har stemt dem ind.

Både og.

Vi har ikke direkte valg til folketinget.

Vi har jo alle partistemmerne som gør, de herrer og damer selv styrer rundt
med soldaterne....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 03-06-06 22:31

> Vi har ikke direkte valg til folketinget. Vi har jo alle partistemmerne
> som gør, de herrer og damer selv styrer rundt med soldaterne....

Ja, vi styrer ikke en skid dér...

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:33

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, vi styrer ikke en skid dér...

Lige præcis.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MK

Dato : 03-06-06 22:35

> Lige præcis.

Men det er sgu da meget godt klaret, at de
har overbevist Peter W om det modsatte

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 22:36

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det er sgu da meget godt klaret, at de
> har overbevist Peter W om det modsatte

Det skulle man ikke tro, var mulig..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 09:08

MK wrote:

> Ja, vi styrer ikke en skid dér...

Har "vi" forsøgt, eller nærmer vi os langsomt bodega-brok niveauet?

mvh
Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 04-06-06 09:07

BJ wrote:

> Vi har jo alle partistemmerne som gør, de herrer og damer selv styrer rundt
> med soldaterne....

Hvis sagen var vigtig ok, ville vi møde op i vælgerforeningerne og styre
opstillingerne. Der møder efter sigende (jeg har aldrig selv prøvet det)
så få op at det er ganske simpelt at kuppe opstillingslisten.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 04-06-06 10:34

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis sagen var vigtig ok, ville vi møde op i vælgerforeningerne og styre
> opstillingerne. Der møder efter sigende (jeg har aldrig selv prøvet det)
> så få op at det er ganske simpelt at kuppe opstillingslisten.

Det er et snedigt system. Så snedigt at man skal bruge al sin tid på at
ændre det.

Danmark ville gå i stå så.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 14:16

> Ja - dét kan danskerne sgu finde ud af.

Ja, føj for satan.

> Du skal bare se, hvilken mis-
> undelsesmæssig debat, der kan komme ud af at lade sig transportere
> rundt i en bil på andre plader end danske !

Eller firmabil.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per O.

Dato : 03-06-06 14:52

> [...]
> værd
> at køre i og på hvilke farve nr. plader.

jeg købte selv en C-Max på hvide plader for over 300.000 og kunne for de
penge have købt en helt anden bil på håndværkerplader, hvilket en stor del
af min omgangskreds gjorde mig opmærksom på, men det var nu mit valg. Om jeg
er for fattig til et ordentligt bilkøb kan jeg ikke definere .. det ved du
nok mere om end mig, men jeg ville føle mig uhjælpeligt til grin i en Camaro
med gule plader. Jeg har også prøvet at køre i sådan en Z28 og det er da en
lækker bil, men i håndværkerudgaven ville jeg alligevel føle mig til grin ..
for mg er gule plader på den slags biler et tegn på at ejeren er for
'fattig' til at købe den rigtige model. Jeg kan ikke tage en fyr i en
Cayenne på gule plader alvorligt .. eller en Z28 for den sags skyld. Jeg
tager heller ike folk med fake Rolex eller Rado ure alvorligt .. det er bare
for plat.

Per O.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-06-06 16:07

Den Sat, 3 Jun 2006 15:51:50 +0200 sendte "Per O."
> [...]

>'fattig' til at købe den rigtige model. Jeg kan ikke tage en fyr i en
>Cayenne på gule plader alvorligt .. eller en Z28 for den sags skyld.

Det er jo et spørgsmål hvordan man opfatter signalværdien.

For mig er folk med mere end 2 børn ude på at malke statskassen for
børnepenge. (Penge som de så køber MPV'er for....?) ;-P

Da jeg for et par måneder siden seriøst overvejede at skifte Getz'en
(hvide plader, ikke at den findes på gule) ud med en gulpladevogn, var
det i første omgang ønsket om en større, mere robust og mere
komfortabel vogn.

Og da jeg ofte fragter større ting (privat) og aldrig har brugt
bagsædet endnu, så var det indlysende valg en gulpladevogn.

Var det for at spare penge?

Næh, for de biler jeg havde i kikkerten kostede ca. 120.000 kr mere
end Getz'en gjorde som fabriksny.

Så hvis jeg dermed udviste tegn på at være "fattig", så må jeg med
Getz'en signalere at være gået konkurs...

Men hvad synes du i øvrigt om danskere, der flytter til Sverige for at
få en "billig" BMW eller Audi og et billigere sted at bo?

Fra : Per O.

Dato : 03-06-06 18:37

> Den Sat, 3 Jun 2006 15:51:50 +0200 sendte "Per O."
> <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> følgende røgsignaler:

> Det er jo et spørgsmål hvordan man opfatter signalværdien.

Enig .. signalet for mig er at de er for fattige til at købe det køretøj de
vil vise sig frem i!

> [...]
> end Getz'en gjorde som fabriksny.
>
> Så hvis jeg dermed udviste tegn på at være "fattig", så må jeg med
> Getz'en signalere at være gået konkurs...

Jeg taler ikke om folk som i forvejen har en bil som kun er et alternativ
til at gå og det er regnvejr. I det tilfælde er alt et fremskridt.
Jeg taler om de som køber store tunge firehjulstrækkere på gule plader for
at kunne komme frem gennem perlegruset på villavejen. Det gælder når man
køber en Porsche Cayenne på gule plader, når man for de samme penge kunne
købe en hvidpladebil med mere plads indeni, men uden det åbenbart attraktive
Porsche skilt på.

> Men hvad synes du i øvrigt om danskere, der flytter til Sverige for at
> få en "billig" BMW eller Audi og et billigere sted at bo?

Eftersom de rent faktisk flytter fra landet er jeg bedøvende ligeglad.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-06-06 20:06

Den Sat, 3 Jun 2006 19:36:58 +0200 sendte "Per O."

Okay, på den måde...

Fra : Basil

Dato : 03-06-06 19:22

Den 03-06-2006, skrev Hr. Jensen:
> Men hvad synes du i øvrigt om danskere, der flytter til Sverige for at
> få en "billig" BMW eller Audi og et billigere sted at bo?

De er så til grin, at ikke engang Kasper C i Amin's rolle kan overgå
det
Kai

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 06:27

> Så hvis jeg dermed udviste tegn på at være "fattig", så må jeg med
> Getz'en signalere at være gået konkurs...

Ja. Eller som jeg plejer at kalde de små compact's - "Far uden rettigheder"
Bil.

:)

> Men hvad synes du i øvrigt om danskere, der flytter til Sverige for at
> få en "billig" BMW eller Audi og et billigere sted at bo?

Er vel i grunden fint nok. De bor jo så i omtalte land. Jeg gør jo det samme
i USA.

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-06-06 06:25

ENIG!!!!!!!!

Fra : AS

Dato : 03-06-06 13:29

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44817e7a$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg ser ikke nogen nem løsning.

Den nemmest løsning er, at alle plade afgifter skal ikke eksistere længere,
lige som i verden udenfor reservatet.

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 13:30

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den nemmest løsning er, at alle plade afgifter skal ikke eksistere
> længere,
> lige som i verden udenfor reservatet.

... og vi fik én skatteprocent.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : AS

Dato : 03-06-06 13:44

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> .. og vi fik én skatteprocent.

Hm-m. Er der så højt procent i verden udenfor?

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 16:26

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hm-m. Er der så højt procent i verden udenfor?

Aner det ikke, men et system som vort SKAT, er rablende sindssygt.

Når en skatteassistent ikke en gang kan finde ud af at trække moms ud af et
beløb, der indeholder moms, men skal korrigeres af min revisor, så er vi
langt ude ... måske endda helt i Ringkøbing.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : AS

Dato : 03-06-06 16:39

> [...]
> beløb, der indeholder moms, men skal korrigeres af min revisor, så er vi
> langt ude ... måske endda helt i Ringkøbing.

ca. omkring denne retning tænker jeg også.

Fra : Basil

Dato : 03-06-06 19:23

AS sendte dette med sin computer:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> ca. omkring denne retning tænker jeg også.

Synes i da at det går rigtig skidt i vores land ?
Flyt endelig til der hvor det er så meget bedre at have sin hverdag.
Kai

Fra : BJ

Dato : 03-06-06 20:47

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> Synes i da at det går rigtig skidt i vores land ?

Overhovedet ikke.

> Flyt endelig til der hvor det er så meget bedre at have sin hverdag.

Er vi der sikre på, skatteassistenter kan regne og kender den lovgivning de
arbejder under, ville det måske være værd at overveje?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : AS

Dato : 03-06-06 21:55

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message

> Flyt endelig til der hvor det er så meget bedre at have sin hverdag.

Det overvejer jeg tit.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 14:11

> i virkeligheden ville vise omverdenen var, at jeg var for fattig til at
> købe den rigtige model, og derfor kørte i en udgave som kun kunne
> lovliggøres fordi man strakte reglerne til det yderste.

Man må tilhøre en anden menneske-race, når man mener, man kan se alt om en
persons privatøkonomi ved at se på hans bil.

(Og selvom man så kunne, hvad fanden betyder det så..??)

Du lyder sgu som en anden person her i gruppen, der af diplomatiske årsager
leger "vendekåbe" i disse dage, for at tækkes en kammerat, men som ellers
tidligere i gruppen såvel som bilateralt har nedgjort folk i gulpladebiler.

Han mener desuden også, at man er en "lidt mindre smart", hvis det er et
fremmed firma, der betaler ens bil som en del af ens løn og mange andre
mærkelige ting.

Misundelse - eller ting der ligner - er fandme nogle grimme ting.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-06-06 15:23

Den Mon, 5 Jun 2006 15:10:39 +0200 sendte "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> følgende røgsignaler:

Ja, du sgu fan'me ha' no'en.........

.....Klippekort til Arriva!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 16:04

> Ja, du sgu fan'me ha' no'en.........
> ....Klippekort til Arriva!

Ja, så kunne man da være fri for den slags kommentarer.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per O.

Dato : 05-06-06 20:11

> Ja, så kunne man da være fri for den slags kommentarer.

ramte min kommentar dig så hårdt? Jeg mente nu ikke du var blandt dem som
kører i 'håndværkerbil', men hvis det har såret dig på nogen måde er det da
beklageligt .
Det kan så undre mig at nogen er så nærtagende fordi man ytrer sig om visse
menneskers brug af den nedsatte afgift for håndværkerbiler. Det kunne da
tyde på at de alligevel har et lille bitte mindreværdskompleks, som man
puffer til med den slags komentarer og det er jo det som gør det sjovt
at drille dem.... man har i øvrigt godt af at blodet lige ruller en smule
hurtigere en gang imellem. Så har man også sparet sig selv for at bevæge sit
korpus rundt på diverse skovstier iført stramtsiddende tøj i farverige
kombinationer.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 15:40

> Misundelse - eller ting der ligner - er fandme nogle grimme ting.

Jeg er ellers misundelig på tyskernes lave afgifter om det er grimt eller
ej, jeg er TOTAL utilfreds med afgifterne i dk.....(men ikke nok til at jeg
vil flytte)

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 05-06-06 20:04

> Man må tilhøre en anden menneske-race, når man mener, man kan se alt om en
> persons privatøkonomi ved at se på hans bil.

Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med personens privatøkonomi, det er
signalværdien jeg hentyder til. Hvis man havde råd til en bil som den var
fra fabrikken, hvorfor får man så hevet bagsæderne ud og sat et uskønt
gitter op bag førersædet???

> (Og selvom man så kunne, hvad fanden betyder det så..??)

Ingenting.

> [...]
> årsager leger "vendekåbe" i disse dage, for at tækkes en kammerat, men som
> ellers tidligere i gruppen såvel som bilateralt har nedgjort folk i

Den forstod jeg ikke .. jeg har på intet tidspunkt ment noget andet, og hvad
andre gør kan jeg vel ikke lastes for. Du må gerne foragte mig for min
holdning, det kan jeg fint leve med, da det ikke på nogen måde har
indflydelse på mit liv og velfærd

> Han mener desuden også, at man er en "lidt mindre smart", hvis det er et
> fremmed firma, der betaler ens bil som en del af ens løn og mange andre
> mærkelige ting.

Det mener jeg så heller ikke .. firmabil har intet at gøre med signalværdien
af at køre i en amputeret Cayenne på gule plader.

> Misundelse - eller ting der ligner - er fandme nogle grimme ting.

Der findes jo folk som mener at man bare er misundelig når man tillader sig
den slags holdninger, og det må du også gerne mene, men du ved ikke noget om
det. Jeg kunne faktisk godt købe en lettere brugt Tuareg på gule plader, og
overvejede det en kort overgang, men vidste at jeg ville føle mig til grin i
det store lokum af en bil på gule plader. Det har intet med misundelse at
gøre, men med min selvrespekt. Den har jeg også selv om andre henfører mine
holdninger til misundelse i mangel af ordentlige argumenter.
--
Per O. Madsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-06-06 14:14

> Ingen af os kan være uenig med dig.

Det siger jo alt - også i forhold til tidligere tråde.

Vor Herre Bevare os - at se på den slags "prestige" fremfor bilen.

Hvor småborgerligt.

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-06-06 08:35

Den Sat, 3 Jun 2006 00:08:29 +0200 sendte "Per O."
> [...]

>hvorimod en børnefamilie skal betale fuld pris fordi det ikke er lovligt at
>have børnene til at rulle rundt i varerummet?

De kunne jo erhverve et kørekort kat. D hver og købe en 10 pers.
minibus, og derved kan de nøjes med at betale 20% reg-afgift.

> [...]
>af et Rolex fordi man ikke har råd til at købe originalen .. altså en smule

Altså ligesom når nogen køber en Skoda i stedet for en VW, eller en VW
i stedet for en Audi, eller en Fiat i stedet for en Alfa Romeo, eller
en Alfa Romeo i stedet for en Lancia, eller en Lancia i stedet for en
Ferrari, eller en SsanYong Rexton i stedet for en Mercedes-Benz ML?

Fra : AS

Dato : 02-06-06 23:56

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> wrote in message
> Jeg håber det bliver gennemført snarest muligt, og tager så det dunk der
> kommer fra alle de som ikke har råd til at købe en bil på hvide plader

Hvis den sindsyg afgift forsvinder, alle kan have råd til en normal bil
efter get valg, ikke efter nødvalg som nu.

Fra : Brian

Dato : 02-06-06 16:42

Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> ...det her kunne godt blive en realitet på et tidspunkt..:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201163.ece

Jeg må indrømme, at jeg synes det er en fremragende idé at
få lukket den mulighed for private.

Hvorfor skal man spytte mindre end os andre i statskassen,
bare fordi man kan undvære bagsæderne ?

Måske en smålig holdning, men det må jeg så leve med

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 22:49

Jan W Nielsen skrev:
> Hej folkens
> ...det her kunne godt blive en realitet på et tidspunkt..:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article201163.ece
> Ak, ja.

Nu er der vist ikke så mange der hører efter de der viise mænd at det
gør noget.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 05-06-06 20:42

Det ville gøre det mere lige for alle, ik´ sandt?

Hvorfor skal f.eks. børnefamilier have det dyrere end par uden børn?
Ja ja, det deres egen skyld de kunne bare have undgået at få børn

Men hvormange biler ville ha´2 sæder såfremt man betalte ens afgift?
Hvor mange stationcars/MPV/SUV ser man i udlandet med kun 2sæder?

mvh

JV

Fra : Martin

Dato : 06-06-06 19:57

Hej

Jeg synes at gulpladebiler til ikke erhvervsdrivende har visse ligheder med
følgende:

- sortseere
- piratkopiering
- unddragelse af skat ved casinogevinster i udlandet

Ovenstående er ting de fleste af os, inklusive undertegnede, kan kende fra
os selv (på et eller flere punkter, på et eller flere tidspunkter i vores
liv), men alene ved gulpladebiler skilter man med at man udnytter et hul i
loven.

Just my 5 cent....

Mvh Martin - der i øvrigt vildt gerne ville have en Cayenne (og jeg skal kun
bruge førersædet...)

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-06 20:55

> [...]
>
> - sortseere
> - piratkopiering
> - unddragelse af skat ved casinogevinster i udlandet

Der er den store forskel at gulpladebilerne er lovlige at benytte for
private ...

> men alene ved gulpladebiler skilter man med at man udnytter et hul i
> loven.

Hul og hul - Og rigtig mange af de store luksus gulpladebiler bliver nu nok
ført af erhversdrivende (i.e sælgere og håndværksmestrer) Så istedet for
bare at omtale gulpladebiler som et hul i lovgivningen kunne man jo se på en
mere fornuftig beskatning af samme.

Hvis man privat har brug for en pickup, eller alm varevogn (f.eks pga
fritidsinteresser) ser jeg ikke nogen problem i det - Det er luksusbilerne
der er en torn i øjet.... Jeg skrev tidligere uden nogen replies (måske den
ikke nåede frem)

[...]

De 30kkr er jo indhentet på bare 6år i misundelsesafgiften

[...]

Jeg tror sagtens man kan skrue afgiften sammen så den ikke rammer dem der
har brug for pladsen mens luksusbilerne bliver mindre attraktive. F.eks ved
at tage udgangspunkt i beskatningen som personbil og så give en rabat på
afgiften med en øvre grænse. F.eks omkring de 75000kr så citroen eksemplet
blive proveny neutralt mens dyrere gulpladebiler bliver dyrere

Sammen med misundelesafgiften vil det nok skræmme man tilbage til fuld
afgift når besparelsen bliver nede i det niveau ... Der er jo ikke meget ved
at spare 75000kr på en bil til en million og så kun får den på gule plader
uden bagsæde

Fra : Dr. Jekyle and mr. H~

Dato : 10-06-06 09:15

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4485dd9b$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er den store forskel at gulpladebilerne er lovlige at benytte for
> private ...

Ja, det er da noget af det værste pladder, man har hørt længe.
Man følger reglerne, og så skal man gud hjælpe sættes i bås
med folk,der bevist ikke gør !

> Hul og hul - Hvis man privat har brug for en pickup, eller alm varevogn
> (f.eks pga fritidsinteresser) ser jeg ikke nogen problem i det

Næh, overhovedet ikke. Når man udvikler en lov, må man sgu gøre
det eftertænksomt ikke som vanligt noget lapperi. De afgifter skal
omlægges generelt - og det skal de nu, IMO

> Jeg tror sagtens man kan skrue afgiften sammen så den ikke rammer dem der
> har brug for pladsen mens luksusbilerne bliver mindre attraktive.

Selvfølgelig kan man det - hvor der er vilje (forstand), er det normalt vej.

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-06 19:46

"Dr. Jekyle and mr. Hyde..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, overhovedet ikke. Når man udvikler en lov, må man sgu gøre
> det eftertænksomt ikke som vanligt noget lapperi. De afgifter skal
> omlægges generelt - og det skal de nu, IMO

Den spasser til skatteminister tør/vil aldrig tage så "radikalt" et skrift.
HVIS der bliver tale om noget justering engang om 10 år, så bliver det højst
på noget punto med 1.0 motor hvor afgiften kan sænkes 10% som så bliver lagt
ekstra på de sjove biler.

--
Tom

Fra : AS

Dato : 10-06-06 08:19

"Martin" <@mail.dk> wrote in message
> [...]
> liv), men alene ved gulpladebiler skilter man med at man udnytter et hul i

IMHO afgiftsystem for vare, som verden udenfor kan få til helt anden pris,
er en legaliseret røveri på stats niveau.

Just my 2 cents.