Dæk
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 01:58

Bilens dæk nærmer sig stille og roligt de mærker som fortæller, at de skal
skiftes/er ulovlige at køre med. Jeg har indtryk af, at bilens komfort og
affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere komfort?
Bilen er en Golf IV.

MVH P.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-06-06 06:00

Hej

Pedro wrote:
> Jeg har indtryk af, at bilens komfort og
> affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
> kan nikke genkendende til sådan et fænomen?

Gummiet bliver hårdere med alderen og jeg tror det er det der gør sig
gældende. Jeg oplevede det klart og tydeligt på mit forrige sæt
sommerdæk, så de blev ligefrem skiftet før tid.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 16:51

"Pedro" <_> skrev i en meddelelse
> [...]
> affjedring er blevet dårligere jo mere dækkene er blevet slidt. Nogen der
> kan nikke genkendende til sådan et fænomen? Giver mere gummi = mere

Klart ja.
Jeg har lige fået 4 nye dæk på, da de gamle både var slidt ned og
'firkantede'
så bilen rystede fra 70-80 og op.
Med nye dæk er det som at få servostyring på, da bilen nu kører
oppe på noget gummi istedet for 'nede' på flade slicks. Den drejer
300 x nemmere og komforten på brosten og små ujævnheder
absorberes på en 'gummimåde'..dvs. mere tyst og blødt.
Og det er rigtig rigtig rart.
Så på med nye sutter, det er altid et plus.