Volvo Amazon fra 66" skift af tænding.
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 01-06-06 00:32

hej gruppe
en af mine veninder har en Volvo Amazon fra 66. den har en total defekt
tænding, efter den blev smadret af en skruetrækker. nu kan vi ikke
starte den, hvordan skifter man tændingen, eller kan man bare
kortslutte et par ledninger?

mvh mikkel

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-06-06 01:58

<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

hvordan skifter man tændingen, eller kan man bare
kortslutte et par ledninger?

Det er GODTNOK en gl. hund . Det er tændingslåsen du mener?. Man kan uden
tvivl "kortslutte" den, men af nostalgiske grunde bør den føres tilbage til
oprindelig tilstand ;).

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-06-06 06:24

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det er GODTNOK en gl. hund . Det er tændingslåsen du mener?. Man kan uden
> tvivl "kortslutte" den,

Det er dælme svært på netop den. Den er kraftigt beskyttet af samme grund.

men af nostalgiske grunde bør den føres tilbage til
> oprindelig tilstand ;).

Enig.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : JBH

Dato : 01-06-06 17:42

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er dælme svært på netop den. Den er kraftigt beskyttet af samme grund.

Ja, er det ikke den hvor der går et makanisk kabel fra tændingslåsen og helt
ud i tændspolen og slutter forbindelsen når der skal tænding på.?

mvh
JBH

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-06-06 22:54

JBH skrev:

> Ja, er det ikke den hvor der går et makanisk kabel fra tændingslåsen og helt
> ud i tændspolen og slutter forbindelsen når der skal tænding på.?

Jow, noget i den retning. Husker det som en stålslange som til en
bruser. Der er helt sammenbygget med tændspolen. Den kan sikkert omgås
men ikke uden sværdslag.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : JimR

Dato : 02-06-06 10:36

En skøn gammel hund, check lige salgsannoncerne og få lyst til en gammel
Volvo: http://www.classicvolvoparts.dk/brugtbil.htm

JimR

Fra : JH

Dato : 01-06-06 12:04
Fra : Armand

Dato : 01-06-06 21:12

> [...]
> tænding, efter den blev smadret af en skruetrækker. nu kan vi ikke
> starte den, hvordan skifter man tændingen, eller kan man bare

Hvis man besvarer en ikke personlig bekendt med hvorledes man først(?)
smadrer tændingslåsen med en skruetrækker og siden "kortslutter et par
ledninger" for at starte den, må man finde sig i at blive anset for
særdeles blåøjet :-|

For ikke at være direkte personlig må jeg påpege at et sådant svar vil
fremstå til læsning blandt talrige News-brugere og deriblandt også en
horde af anonyme læsere hvis hæderlighed man ikke kan gardere sig mod.
Derudover er der den faktor at svaret vil være at læse (bl.a. på Google
grupper) lang tid fremover, hvorved antallet af ubekendtes tildragelse
af opbruds og kortslutnings -færdigheder mangedobles til uhyggelige
højder

Nuvel! Der skal nok være en håndfuld personer som sidder på nåle for at
slippe af med deres viden omkring subj. at de ikke magter at lægge tand
for tunge
Men lad os nu se hvem dét viser sig at være :-|

--
Armand.

Fra : pwh

Dato : 01-06-06 22:05

Armand wrote:

> [...]
> smadrer tændingslåsen med en skruetrækker og siden "kortslutter et par
> ledninger" for at starte den, må man finde sig i at blive anset for

Også min tanke

/Jens

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 01-06-06 23:41

den er blevet smadret da en eller anden nar forsøgte at stjæle den.
der var dog ikke noget benzin på den, da den jo har en enormt lille
tank og var løbet tør :(

tænkte nok i ikke ville skrive hvordan man kortslutter den gamle
slæde :( men hva i har jo ret.

hvor længe ville i tro det tager at skifte den?