/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
1200 fartbøder...
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-05-06 21:27

Politiet er ikke særlig tilfredse med billisterne i DK efter at de ved
2 fartkontroller i forbindelse med vejarbejder har delt over 1200
fartbøder ud!

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=456600

De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno



 
 
Klaus D. Mikkelsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-06 22:21

Henrik Stidsen skriver:
>
> De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
> forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...

Vent et øjeblik, så kommer koret: "Pengemaskine"

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Preben Riis Sørensen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 31-05-06 22:36


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:447E08A9.60F74A40@du.kan.finde.den...
> Henrik Stidsen skriver:
> >
> > De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
> > forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...
>
> Vent et øjeblik, så kommer koret: "Pengemaskine"

Nej, der kommer blot en bemærkning om tilvænnet adfærd. Når man i
overvejende grad må erfare, at skiltene står der efter fyraften og i
weekenderne til om ikke ingen nytte, så da med overdrevet fartnedsættelse
når der ikke arbejdes på stedet, så lærer man at ignorere dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 17:33

Preben Riis Sørensen skrev:
>>> De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
>>> forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...
>> Vent et øjeblik, så kommer koret: "Pengemaskine"
> Nej, der kommer blot en bemærkning om tilvænnet adfærd. Når man i
> overvejende grad må erfare, at skiltene står der efter fyraften og i
> weekenderne til om ikke ingen nytte, så da med overdrevet fartnedsættelse
> når der ikke arbejdes på stedet, så lærer man at ignorere dem.
>
Det skulle man jo også helst, for ellers er der jo ingen økonomi i de biler.

Det ene sted var de så godtnok ikke gået hjem og havde "glemt skiltene".
Det var et igangværende arbejde med reparation at midterautoværn på E20
lige der hvor man skal vælge om man vil til Kolding eller til Vejle.

(Og der blev ikke blinket til nogen i den flok jeg var med i da jeg kom
forbi.)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Ukendt (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-06 22:39

news:447E08A9.60F74A40@du.kan.finde.den...
> Henrik Stidsen skriver:
>>
>> De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
>> forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...
>
> Vent et øjeblik, så kommer koret: "Pengemaskine"
>

Nix, ikke herfra... eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive
endnu en skjult skat under dække af at højne trafiksikkerheden, men skal der
endelig måles hastighed, så gør det hvor bilerne udgør en reel fare - som
f.eks ved vejarbejde. Bare målingen så foregår i arbejdstiden, hvad jeg
levende kunne forestille mig den ikke har gjort.

mvh.
Kim Frederiksen



Klaus D. Mikkelsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-06 22:38

Kim Frederiksen skriver:
>
> Nix, ikke herfra... eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive
> endnu en skjult skat under dække af at højne trafiksikkerheden, men skal der
> endelig måles hastighed, så gør det hvor bilerne udgør en reel fare - som
> f.eks ved vejarbejde. Bare målingen så foregår i arbejdstiden, hvad jeg
> levende kunne forestille mig den ikke har gjort.

Faren er der også ved arbejdstids ophør !.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

MK (31-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 31-05-06 22:44


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:447E0CB3.FE26C178@du.kan.finde.den...


> Faren er der også ved arbejdstids ophør !.

Nu ved du ikke frygteligt meget om stedet, men lad mig blot
komme dig til undsætning. Fartbegrænsningen er yderst rele-
vant på stedet, fordi der er trangt, der arbejdes med store
maskiner og de gør det udenfor det vi kalder normal arbejdstid



Klaus D. Mikkelsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-06 22:42

MK skriver:
>
> Nu ved du ikke frygteligt meget om stedet

Det var såmænd også generalt ment.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

MK (31-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 31-05-06 22:52


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:447E0DB4.CFC904D1@du.kan.finde.den...

> Det var såmænd også generalt ment.

Ja, og det er en ganske forkert betragtning. Heldigvis oplever
vi fornuftige formænd for vejarbejder, der forstår at højne re-
spekten omkring hastighedsrænser ved at vende skiltene, når
de forlader arbejdsstedet...



Per Henneberg Kriste~ (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 01-06-06 08:29

MK wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:447E0DB4.CFC904D1@du.kan.finde.den...

>> Det var såmænd også generalt ment.

> Ja, og det er en ganske forkert betragtning. Heldigvis oplever
> vi fornuftige formænd for vejarbejder, der forstår at højne re-
> spekten omkring hastighedsrænser ved at vende skiltene, når
> de forlader arbejdsstedet...

Der bør faktisk sættes skilte op der advarer trafikanterne om at
vejarbejderne har husket at vende skiltet - ellers får de sgu da et
hjertetilfælde!

Læs: Det sker så sjældent at det lige så godt kunne være løgn.
--
Per, Esbjerg



Eliasen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 01-06-06 12:23


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
news:Gdofg.3139$E02.746@newsb.telia.net...
>
>
> Ja, og det er en ganske forkert betragtning. Heldigvis oplever
> vi fornuftige formænd for vejarbejder, der forstår at højne re-
> spekten omkring hastighedsrænser ved at vende skiltene, når
> de forlader arbejdsstedet...

Det giver jo bare problemer for dem der kommer fra den anden side.

--
Eliasen


Ukendt (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-06 13:11



"Eliasen" <mailto:kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
"Re: 1200 fartbøder..."

> Det giver jo bare problemer for dem der kommer fra den anden side

Du tænker sikkert på situationen under jyske forhold
(ingen motorveje)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Eliasen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 01-06-06 13:36


<Mogens > wrote in message
news:000f01c68574$6e168cf0$76ba0751@autoatlas.local...
>
>
> "Eliasen" <mailto:kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: 1200 fartbøder..."
>
>> Det giver jo bare problemer for dem der kommer fra den anden side
>
> Du tænker sikkert på situationen under jyske forhold
> (ingen motorveje)
>

Argh! Jeg skulle have læst mig frem til, at det var på motorvejene,
kontrollen foregik.

--
Eliasen


Ukendt (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-06 14:54



"Eliasen" <mailto:kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
"Re: 1200 fartbøder..."

> Argh! Jeg skulle have læst mig frem til, at det var på motorvejene,
> kontrollen foregik.

Er der andet?

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Eliasen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 01-06-06 15:33


<Mogens> wrote in message
news:001001c68582$c6cd8c00$76ba0751@autoatlas.local...
>
>
> "Eliasen" <mailto:kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: 1200 fartbøder..."
>
>> Argh! Jeg skulle have læst mig frem til, at det var på motorvejene,
>> kontrollen foregik.
>
> Er der andet?
>

Øhhh, end motorveje?

--
Eliasen


MK (01-06-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 01-06-06 16:50


"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:447efa8f$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Øhhh, end motorveje?

Ja, jeg kører stort set aldrig på andet end motorvej eller motor-
vejslignende forhold med flere kørebaner i hver retning



Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 17:56

MK skrev:
>> Faren er der også ved arbejdstids ophør !.
> Nu ved du ikke frygteligt meget om stedet, men lad mig blot
> komme dig til undsætning. Fartbegrænsningen er yderst rele-
> vant på stedet, fordi der er trangt, der arbejdes med store
> maskiner og de gør det udenfor det vi kalder normal arbejdstid
>
Det ene sted, E20 lige ved nørd/øst udfletningen mod Vejle/Kolding var
der nu hverken trangt eller store maskiner.

Og jeg vil tillade mig at sætte spørgsmål ved om 70 km/t var den rette
hastighed der.

Så problematisk burde det ikke være at gå fra 3-til-2x2 spor til
2-til-2x2 spor. 90 km/t syntes mere relevant. Men så havde der jo nok
ikke været grundlag for at efterlade en vis orange VW bus der ude.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-06-06 20:55

Finn Guldmann skriver:
>
> Og jeg vil tillade mig at sætte spørgsmål ved om 70 km/t var den rette
> hastighed der.

Gør du bare det.

Du kan også tillade dig at sætte spørgsmålstegn ved om 50 km/t er
denrette fart i byerne.

> Så problematisk burde det ikke være at gå fra 3-til-2x2 spor til
> 2-til-2x2 spor. 90 km/t syntes mere relevant. Men så havde der jo nok
> ikke været grundlag for at efterlade en vis orange VW bus der ude.

Bare fordi man er paranoid kan der jo godt være nogle efter en.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 22:36

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Og jeg vil tillade mig at sætte spørgsmål ved om 70 km/t var den rette
>> hastighed der.
> Gør du bare det.
> Du kan også tillade dig at sætte spørgsmålstegn ved om 50 km/t er
> denrette fart i byerne.
>
Det gør jeg da så sandelig også.

IMO er den hastighed forkert 50% af de steder den gælder. De 25% er den
for lav og de andre 25% er den for høj. Og det er kun hvis vi er
heldige.

>> Så problematisk burde det ikke være at gå fra 3-til-2x2 spor til
>> 2-til-2x2 spor. 90 km/t syntes mere relevant. Men så havde der jo nok
>> ikke været grundlag for at efterlade en vis orange VW bus der ude.
> Bare fordi man er paranoid kan der jo godt være nogle efter en.
>
Hvad har det at gøre med at være paranoid at have et realistisk syn på
hastighed?

Jeg undrer mig blot over at man under samme pladsforhold, som jeg
observerede der, kan få lov at køre 130 km/t andre steder.

Så hut jeg visker er den tilladte hastighed på stedet 110 km/t
undernormale omstændigheder.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 07:02

Finn Guldmann skriver:
>
> IMO er den hastighed forkert 50% af de steder den gælder. De 25% er den
> for lav og de andre 25% er den for høj. Og det er kun hvis vi er
> heldige.

Fint, det er din vurdering.

> Hvad har det at gøre med at være paranoid at have et realistisk syn på
> hastighed?

At du mener at skiltet med 70 km/t kun er der for at man kan stilel en
fotobus derude.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 12:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> IMO er den hastighed forkert 50% af de steder den gælder. De 25% er den
>> for lav og de andre 25% er den for høj. Og det er kun hvis vi er
>> heldige.
> Fint, det er din vurdering.
>> Hvad har det at gøre med at være paranoid at have et realistisk syn på
>> hastighed?
> At du mener at skiltet med 70 km/t kun er der for at man kan stilel en
> fotobus derude.
>
Ved det vejarbejde jeg så på E20 mener jeghelt klart at de 70 km/t var
af hensyn til fotovognen og ikke af hensyn til vejarbejdet.

Selve vejarbejdet foregik inde på midterrabatten, 1-2 meter fra kørebanen.

I venstre side holdt der to biler i forbindelse med vejarbejdet.

Derudover var der to spor (+ nødspor) fri til højre for vejarbejdet.

Så hastigheden var helt klart sat "til fordel" for fotovognen.

Der ville ikke havde været nævneværdig forskel for vejarbejdernes
sikkerhed ved at havde skiltetmed 90 km/t.

Jeg er så blevet usikker på om det var det vejarbejde der var med i de
1200. for det her var sidst på eftermiddagen, og jeg mener at havde set
at de to der gav så mange "hit" var om formiddagen.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 12:39

Finn Guldmann skriver:
>
> Ved det vejarbejde jeg så på E20 mener jeghelt klart at de 70 km/t var
> af hensyn til fotovognen og ikke af hensyn til vejarbejdet.

Tyv tror hver mand stjæler.

> Der ville ikke havde været nævneværdig forskel for vejarbejdernes
> sikkerhed ved at havde skiltetmed 90 km/t.

Eller 100, sågar 110 for dens sags skyld - måske bare 130 ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Brian (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-06-06 13:24

Finn Guldmann wrote:

> Der ville ikke havde været nævneværdig forskel for vejarbejdernes
> sikkerhed ved at havde skiltetmed 90 km/t.

Men eftersom det ikke er dig der skal stå med ryggen til en masse
biler, der for flertallets skyld skider på begrænsningen, er det
gudskelov ikke din vurdering de sætter hastighedsgrænsen.

/Brian



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 14:01

Brian skrev:
>> Der ville ikke havde været nævneværdig forskel for vejarbejdernes
>> sikkerhed ved at havde skiltetmed 90 km/t.
> Men eftersom det ikke er dig der skal stå med ryggen til en masse
> biler, der for flertallets skyld skider på begrænsningen, er det
> gudskelov ikke din vurdering de sætter hastighedsgrænsen.
>
Nej, men i stedet for at tænke enøjet på deres egen lille andedam burde
de måske (her tænker jeg måske mest på ham i fotovognen der IMO er ophav
til den lavere hastighed) tænke på at en for lav hastighedsgrænse efter
forholdene er medvirkende til at nedsætte respekten overfor senere
hastighedsskilte. som måske godtnok passer til forholdene.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Brian (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-06-06 14:31

Finn Guldmann wrote:

> Nej, men i stedet for at tænke enøjet på deres egen lille andedam
> burde de måske (her tænker jeg måske mest på ham i fotovognen der IMO
> er ophav til den lavere hastighed) tænke på at en for lav
> hastighedsgrænse efter forholdene er medvirkende til at nedsætte
> respekten overfor senere hastighedsskilte. som måske godtnok passer
> til forholdene.

Ja, det er jo blevet det nye mantra - for lave hastighedsgrænser, gør
at man ikke kan se fornuften, og dermed mister respekten.
Det er måske tilfældet for nogen, men for lige så mange er det
bare en dårlig undskyldning, IMO. I sidste ende handler det om,
at andre ikke skal bestemme hvordan vi skal opføre os.

Der var et indslag i TV2 den anden dag, omkring en forsker (?)
der lavede en undersøgelse omkring trafikken her i landet.
Frit fra hukommelsen mente hun at vi alle kørte efter hvert vores
sæt regler. Jeg håber ikke hun har fået kastet for mange penge i
nakken til at lave den undersøgelse, for det har da været åbenbart
for enhver, længe. De viste et rigtig godt eksempel i samme
indslag, menlig at folk forsætter med at køre, selvom det både
er gult og rødt. Den slags respektløshed, er hele rygraden i
trafikkulturen her i landet. Lige så snart vi sidder i vores bil, er
det hver mand for sig selv.

Et andet eksempel på den holdning, er at drøne igennem et
vejarbejde, selv om der er mennesker der arbejder der.
Eller, knap så alvorligt, liste ud i et lyskryds selv om det
er åbenlyst at man ikke når med over inden det bliver rødt.

/Brian



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 15:58

Brian skrev:
>> Nej, men i stedet for at tænke enøjet på deres egen lille andedam
>> burde de måske (her tænker jeg måske mest på ham i fotovognen der IMO
>> er ophav til den lavere hastighed) tænke på at en for lav
>> hastighedsgrænse efter forholdene er medvirkende til at nedsætte
>> respekten overfor senere hastighedsskilte. som måske godtnok passer
>> til forholdene.
> Ja, det er jo blevet det nye mantra - for lave hastighedsgrænser, gør
> at man ikke kan se fornuften, og dermed mister respekten.
> Det er måske tilfældet for nogen, men for lige så mange er det
> bare en dårlig undskyldning, IMO. I sidste ende handler det om,
> at andre ikke skal bestemme hvordan vi skal opføre os.
>
Når det nu er det folk gør, som folk er flest, burde man som myndighed
tage højde for det på anden vis end at råbe op om højere bødetakster.

F.eks. kunne man lægge den bedrevidende facon væk og begynde at tænke
praktisk på problemerne.

Desværre er det nok oftest sådan at den der afgør hvilke skilte der skal
sættet op ikke selv skal opholde sig på stedet. Og så bliver skiltningen
mere efter bogen end efter virkeligheden.

Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der
skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.

Jeg er overbevist om at de folk der går ude på stedet og arbejder godt
ved hvad forkert skiltning betyder. Men det er vel med dem som så mange
andre steder. Der er en der skal dø før man begynder at tro på dem.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 16:01

Finn Guldmann skriver:
>
> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
> fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der
> skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.

Er du lettere paranoid, eller kender du til fortilfælde, hvor der ved et
vejarbejde er kommet en fotovogn forbi og har bedt dem om at ændre
skiltningen, mens vognen holde der ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 17:31

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
>> fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der
>> skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.
> Er du lettere paranoid, eller kender du til fortilfælde, hvor der ved et
> vejarbejde er kommet en fotovogn forbi og har bedt dem om at ændre
> skiltningen, mens vognen holde der ?
>
Har, herinde, læst om et sted hvor der blev blitzet i forhold til et
enkelt 50 km/t skilt der stod i en længere række af 70 km/t skilte.

"Tilfældigvis" stod det i tilpas afstand til fotovognen.

Har vi ikke også læst om at de har været nødt til at kassere en hel
fotoserie fordi det viste sig at situationen havde været lidt for kreativ?

Dem der sidder ide vogne, og dem der styrer dem overordnet er jo ikke
andet endmennesker. Og når deres effektivitet, sikkert, bliver målt på
hvor mange klejner de skaffer til den fælles kagekasser er det sådan set
menneskeligt naturligt at de somme tider gør et eller andet for at få et
bedre resultat.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Peter Dalgaard (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-06-06 19:29

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Klaus D. Mikkelsen skrev:
> >> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
> >> fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der
> >> skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.
> > Er du lettere paranoid, eller kender du til fortilfælde, hvor der ved et
> > vejarbejde er kommet en fotovogn forbi og har bedt dem om at ændre
> > skiltningen, mens vognen holde der ?
> >
> Har, herinde, læst om et sted hvor der blev blitzet i forhold til et
> enkelt 50 km/t skilt der stod i en længere række af 70 km/t skilte.
>
> "Tilfældigvis" stod det i tilpas afstand til fotovognen.

Hmm, de sætter jo gerne hastigheden ned med 20 km ad gangen så folk
ikke skal op og stå på bremsen midt på motorvejen, og som Klaus har
sagt et par gange, så kan 70 også være velbegrundet pga. betonklodser,
reduceret banebredde mv. Det kan da sagtens være korrekt at der er en
kort strækning med 50 midt i.

Præcis sådan var det faktisk sidst jeg passerede vejarbejdet ved Køge,
og indkasserede et ordentligt båt fra en meget stor lastbil bag mig
fordi jeg rørte ved bremsen da bilen ikke af sig selv ville smide de
sidste par km ned til de 50...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 19:50

Peter Dalgaard skrev:
>> Har, herinde, læst om et sted hvor der blev blitzet i forhold til et
>> enkelt 50 km/t skilt der stod i en længere række af 70 km/t skilte.
>> "Tilfældigvis" stod det i tilpas afstand til fotovognen.
> Hmm, de sætter jo gerne hastigheden ned med 20 km ad gangen så folk
> ikke skal op og stå på bremsen midt på motorvejen, og som Klaus har
> sagt et par gange, så kan 70 også være velbegrundet pga. betonklodser,
> reduceret banebredde mv. Det kan da sagtens være korrekt at der er en
> kort strækning med 50 midt i.
>
Som jeg husker det der blev fortalt herinde var der 70 km/t før og efter
det famøse skilt.

> Præcis sådan var det faktisk sidst jeg passerede vejarbejdet ved Køge,
> og indkasserede et ordentligt båt fra en meget stor lastbil bag mig
> fordi jeg rørte ved bremsen da bilen ikke af sig selv ville smide de
> sidste par km ned til de 50...
>
Men hastighedsgrænsen blev så nede på 50 km/t, og der holdt ingen fotovogn?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Peter Dalgaard (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-06-06 20:02

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> > Præcis sådan var det faktisk sidst jeg passerede vejarbejdet ved Køge,
> > og indkasserede et ordentligt båt fra en meget stor lastbil bag mig
> > fordi jeg rørte ved bremsen da bilen ikke af sig selv ville smide de
> > sidste par km ned til de 50...
> >
> Men hastighedsgrænsen blev så nede på 50 km/t, og der holdt ingen fotovogn?

Ikke nogen jeg kunne se, men jeg mener ikke at vi blev på 50 særlig
længe. Imidlertid proppede det til lige efter så det ku' være ret lige
meget...

Forhindrede dog ikke førnævnte lastbil i at mase sig ud i sporet
ved siden af og komme hele 20-30 meter længere frem.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 21:54

Peter Dalgaard skrev:
>>> Præcis sådan var det faktisk sidst jeg passerede vejarbejdet ved Køge,
>>> og indkasserede et ordentligt båt fra en meget stor lastbil bag mig
>>> fordi jeg rørte ved bremsen da bilen ikke af sig selv ville smide de
>>> sidste par km ned til de 50...
>> Men hastighedsgrænsen blev så nede på 50 km/t, og der holdt ingen fotovogn?
> Ikke nogen jeg kunne se, men jeg mener ikke at vi blev på 50 særlig
> længe. Imidlertid proppede det til lige efter så det ku' være ret lige
> meget...
>
Jeg tænker ikke så meget på hvad den reelle hastighed var, som hvad der
stod på skiltene.

> Forhindrede dog ikke førnævnte lastbil i at mase sig ud i sporet
> ved siden af og komme hele 20-30 meter længere frem.
>
Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Peter Dalgaard (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 04-06-06 22:33

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> > Ikke nogen jeg kunne se, men jeg mener ikke at vi blev på 50 særlig
> > længe. Imidlertid proppede det til lige efter så det ku' være ret lige
> > meget...
> >
> Jeg tænker ikke så meget på hvad den reelle hastighed var, som hvad
> der stod på skiltene.

Det ved jeg godt, det jeg mente var at man ikke bider så meget mærke i
skiltningen når man kører 25. Man når bare lige at ærgre sig når
man ser grænsen blive sat op.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Henrik Stidsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-06-06 00:12

Finn Guldmann explained on 04-06-2006 :
> Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.

Sjovt du så bliver ved med det ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, 2.0 HDI - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel



Finn Guldmann (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-06-06 01:55

Henrik Stidsen skrev:
>> Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.
> Sjovt du så bliver ved med det ;)
>
Hvor?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Henrik Stidsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-06-06 12:04

Finn Guldmann submitted this idea :
>>> Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.
>> Sjovt du så bliver ved med det ;)

> Hvor?

I den der anden tråd vi fylder i ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard



Finn Guldmann (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-06-06 15:06

Henrik Stidsen skrev:
>>>> Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.
>>> Sjovt du så bliver ved med det ;)
>> Hvor?
> I den der anden tråd vi fylder i ;)
>
Hov hov. Det mener jeg da ikke jeg gør. Men vi kan naturligvis have
forskellige opfattelser af hvem der hører til hvor.

Men hvis du bruger som udgangspunkt at alle der sidder i lastbiler er
båtnakker er der jo ikke meget jeg kan skrive.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Brian (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 05-06-06 15:57

Finn Guldmann wrote:

> Men hvis du bruger som udgangspunkt at alle der sidder i lastbiler er
> båtnakker er der jo ikke meget jeg kan skrive.

Udfra det der skrives her i gruppen, vil jeg sige 50%

Folmer virker rimelig fornuftig, du virker derimod som en stædig båtnakke


/Brian



Finn Guldmann (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-06-06 22:24

Brian skrev:
>> Men hvis du bruger som udgangspunkt at alle der sidder i lastbiler er
>> båtnakker er der jo ikke meget jeg kan skrive.
> Udfra det der skrives her i gruppen, vil jeg sige 50%
> Folmer virker rimelig fornuftig, du virker derimod som en stædig båtnakke
>
> /Brian
>
Pas på jeg ikke begynder at sætte "" om dit navn.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Henrik Stidsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 05-06-06 12:04

Finn Guldmann explained on 05-06-2006 :
>>> Båtnakkerne i mit erhverv får du mig ikke til at forsvare.
>> Sjovt du så bliver ved med det ;)

> Hvor?

Og bemærk lige ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".



Brian (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-06-06 16:13

Finn Guldmann wrote:

> Når det nu er det folk gør, som folk er flest, burde man som myndighed
> tage højde for det på anden vis end at råbe op om højere bødetakster.

Hvordan vil du tage højde for, at folk kører efter egne regler ?

> Desværre er det nok oftest sådan at den der afgør hvilke skilte der
> skal sættet op ikke selv skal opholde sig på stedet. Og så bliver
> skiltningen mere efter bogen end efter virkeligheden.

I tilfælde med vejarbejde, vil jeg foretrække at de hellere sætter
hastigheden for lavt, end chancer med at der nok liiige kan køres
lidt stærkere.

Det er trods alt levende mennesker med familier, der går ude i vejkanten.

> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
> fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at
> der skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.

For fotovognens skyld (eller dem der bliver nappet), tror jeg ikke det gør
den store forskel om der står 70 eller 90 på skiltet. Står der 70 regulerer
vi vores fartoverskridelse efter det, ligeledes hvis der står 90km/t

> Jeg er overbevist om at de folk der går ude på stedet og arbejder godt
> ved hvad forkert skiltning betyder. Men det er vel med dem som så
> mange andre steder. Der er en der skal dø før man begynder at tro på
> dem.

Jeg er overbevist om at de folk der går der, er glade for fotovognenes
tilstedeværelse.

/Brian



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 18:07

Brian skrev:
>> Når det nu er det folk gør, som folk er flest, burde man som myndighed
>> tage højde for det på anden vis end at råbe op om højere bødetakster.
> Hvordan vil du tage højde for, at folk kører efter egne regler ?
>
I første omgang ville jeg indrette reglerne efter de faktiske forhold i
stedet for den fantasiverden der tydeligvis er blevet brugt.

Dernæst ville jeg sikre mig at dem der skal administrere reglerne
hverken lider af fartforskrækkelse eller er fartfanatikere.

>> Desværre er det nok oftest sådan at den der afgør hvilke skilte der
>> skal sættet op ikke selv skal opholde sig på stedet. Og så bliver
>> skiltningen mere efter bogen end efter virkeligheden.
> I tilfælde med vejarbejde, vil jeg foretrække at de hellere sætter
> hastigheden for lavt, end chancer med at der nok liiige kan køres
> lidt stærkere.
> Det er trods alt levende mennesker med familier, der går ude i vejkanten.
>
Men dem der går derude ved også godt at grunden til at deres skilte ikke
respekteres er fejl ved tidligere afskiltninger.

>> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har
>> fået besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at
>> der skulle stå 70 og ikke 90 på skiltene.
> For fotovognens skyld (eller dem der bliver nappet), tror jeg ikke det gør
> den store forskel om der står 70 eller 90 på skiltet. Står der 70 regulerer
> vi vores fartoverskridelse efter det, ligeledes hvis der står 90km/t
>
Jeg tillader mig stadig at tro på at hvis hastighedsgrænsen er afpasset
efter de faktisk forhold bilisterne kan se og forholde sig til vil flere
overholde dem.

Der vil selvfølgelig altid dem der er udenfor rækkevidde af rimelig
påvirkning. Men dem arbejder vi i en anden tråd på at få taget ud af
trafikken.

>> Jeg er overbevist om at de folk der går ude på stedet og arbejder godt
>> ved hvad forkert skiltning betyder. Men det er vel med dem som så
>> mange andre steder. Der er en der skal dø før man begynder at tro på
>> dem.
> Jeg er overbevist om at de folk der går der, er glade for fotovognenes
> tilstedeværelse.
>
Det skal du ikke automatisk gå ud fra.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Brian (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-06-06 18:31

Finn Guldmann wrote:
> Brian skrev:

>> Hvordan vil du tage højde for, at folk kører efter egne regler ?
>>
> I første omgang ville jeg indrette reglerne efter de faktiske forhold
> i stedet for den fantasiverden der tydeligvis er blevet brugt.
>
> Dernæst ville jeg sikre mig at dem der skal administrere reglerne
> hverken lider af fartforskrækkelse eller er fartfanatikere.

Holder folk så med at lave deres egne regler ? Get real...

> Men dem der går derude ved også godt at grunden til at deres skilte
> ikke respekteres er fejl ved tidligere afskiltninger.

Okay... altså en fejl ifølge _din_ vurdering af forholdene.

>> Jeg er overbevist om at de folk der går der, er glade for
>> fotovognenes tilstedeværelse.
>>
> Det skal du ikke automatisk gå ud fra.

Du har ret - de er sikkert træt af at bilerne passerer relativt langsomt
forbi dem...

/Brian



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 19:48

Brian skrev:
>>> Hvordan vil du tage højde for, at folk kører efter egne regler ?
>> I første omgang ville jeg indrette reglerne efter de faktiske forhold
>> i stedet for den fantasiverden der tydeligvis er blevet brugt.
>> Dernæst ville jeg sikre mig at dem der skal administrere reglerne
>> hverken lider af fartforskrækkelse eller er fartfanatikere.
> Holder folk så med at lave deres egne regler ? Get real...
>
Man har da lov at håbe at hvis hastighedsgrænser blev valgt efter de
faktiske forhold på stedet hvor de skal gælde, og ikke efter de teorier
der er noteret i en bog, så ville folk nok have det lidt lettere med at
overholde dem.

>> Men dem der går derude ved også godt at grunden til at deres skilte
>> ikke respekteres er fejl ved tidligere afskiltninger.
> Okay... altså en fejl ifølge _din_ vurdering af forholdene.
>
Nej. Fejl iflg. den, blandt bilister, mest fremherskende vurdering.

Fejl nr. 1 i planlægningen må være at man ikke tager det forhold
højtidelig. Men bruger "Jeg-alene-vide" modellen.

>>> Jeg er overbevist om at de folk der går der, er glade for
>>> fotovognenes tilstedeværelse.
>> Det skal du ikke automatisk gå ud fra.
> Du har ret - de er sikkert træt af at bilerne passerer relativt langsomt
> forbi dem...
>
Fotovogne er vist ikke videre populære blandt vejarbejdere (det har vist
ikke så meget med trafiksikkerhed at gøre). Hvorfor tror du du ser flere
fotovogne i vejarbejder når arbejderne er gået hjem, end om dagen hvor
arbejdet er i gang?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 19:54

Finn Guldmann skriver:
>
> Fotovogne er vist ikke videre populære blandt vejarbejdere (det har vist
> ikke så meget med trafiksikkerhed at gøre). Hvorfor tror du du ser flere
> fotovogne i vejarbejder når arbejderne er gået hjem, end om dagen hvor
> arbejdet er i gang?

Gør man det ?

Måske fordi når der er folk på stedet kan forbikørende lettere finde ud
af at sænke farten. Men
når der er "arbejdsløst" kan folk ikke indse faren.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Brian (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-06-06 20:09

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:
>>
>> Fotovogne er vist ikke videre populære blandt vejarbejdere (det har
>> vist ikke så meget med trafiksikkerhed at gøre). Hvorfor tror du du
>> ser flere fotovogne i vejarbejder når arbejderne er gået hjem, end
>> om dagen hvor arbejdet er i gang?
>
> Gør man det ?
>
> Måske fordi når der er folk på stedet kan forbikørende lettere finde
> ud af at sænke farten. Men
> når der er "arbejdsløst" kan folk ikke indse faren.

Hvor er du pjattet Klaus - det er da ford ati det er uden for arbejdstid,
at det kører flest biler = penge i kassen!



/Brian



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 21:52

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Fotovogne er vist ikke videre populære blandt vejarbejdere (det har vist
>> ikke så meget med trafiksikkerhed at gøre). Hvorfor tror du du ser flere
>> fotovogne i vejarbejder når arbejderne er gået hjem, end om dagen hvor
>> arbejdet er i gang?
> Gør man det ?
> Måske fordi når der er folk på stedet kan forbikørende lettere finde ud
> af at sænke farten. Men
> når der er "arbejdsløst" kan folk ikke indse faren.
>
Det hænger måske sammen med at en "menneskebeskyttende hastighedsgrænse"
ikke er så relevant når der ikke er mennesker på stedet.

Men det jeg er vidende om er en af grundene til at det ikke er så tit
der holder fotovogne i aktive vejarbejder er nu mere at vejarbejdere
også er bilister. Og de er ikke fritaget for at få fartbøder.

Og er du i en position hvor du har fået en fartbøde og kan gøre livet
surt for han i fotovognen er det vist ganske almindelig menneskeligt at
du også gør det.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 22:06

Finn Guldmann skriver:
>
> Det hænger måske sammen med at en "menneskebeskyttende hastighedsgrænse"
> ikke er så relevant når der ikke er mennesker på stedet.

Jo, for "menneskebeskyttende" er ikke kun for dem der går på vejen det
er også for dem der sidder i køreøjerne.

Jeg har flere gange været med ude at rydde op om natten ved vejarbejder,
hvor folk tydeligvis ikke respekterede skiltningen

> Og er du i en position hvor du har fået en fartbøde og kan gøre livet
> surt for han i fotovognen er det vist ganske almindelig menneskeligt at
> du også gør det.

Det er da kun almindeligt for folk der ikke har forstået at fotoognene
er til for deres skyld.

Jeg skal dermed ikke udtale mig om intelligensniveauet på de jord og
betonarbejdere du kender.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Finn Guldmann (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-06-06 01:54

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Det hænger måske sammen med at en "menneskebeskyttende hastighedsgrænse"
>> ikke er så relevant når der ikke er mennesker på stedet.
> Jo, for "menneskebeskyttende" er ikke kun for dem der går på vejen det
> er også for dem der sidder i køreøjerne.
> Jeg har flere gange været med ude at rydde op om natten ved vejarbejder,
> hvor folk tydeligvis ikke respekterede skiltningen
>
Der har vel så heller ikke været tale om overskridelser i 20 km/t klassen?

>> Og er du i en position hvor du har fået en fartbøde og kan gøre livet
>> surt for han i fotovognen er det vist ganske almindelig menneskeligt at
>> du også gør det.
> Det er da kun almindeligt for folk der ikke har forstået at fotoognene
> er til for deres skyld.
>
Dem er der vist heller ikke så mange af som nogen går og regner med.

> Jeg skal dermed ikke udtale mig om intelligensniveauet på de jord og
> betonarbejdere du kender.
>
Der er jo nogen der skal læse videre til det.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-06-06 06:29

Finn Guldmann skriver:
>
> Der har vel så heller ikke været tale om overskridelser i 20 km/t klassen?


Altså er 20 km/t for meget okay, hvad med 30, eller 40 ???

Men korrekt, det vides ikke altid. Når den gamle blev kaldt ud var det
for at rydde op og få gjort vejen klar igen. Der varder ingen der
spekuleree i hastigheder på idioten der ike kunne føre bil.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Leif Neland (06-06-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 06-06-06 11:01

Finn Guldmann wrote:

> MVH Finn
> ..der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
> om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
> og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Kan den ikke engang følge striberne? Eller rumle i endeballerne, når man
overskrider dem uden at blinke?

Leif






begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end


Finn Guldmann (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 09-06-06 22:25

Leif Neland skrev:
>> ..der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
>> om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
>> og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.
> Kan den ikke engang følge striberne? Eller rumle i endeballerne, når man
> overskrider dem uden at blinke?
>
Så sofistikeret er den ikke endnu. Men det skal nok komme en dag.


--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Jesper Thomsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Thomsen


Dato : 04-06-06 20:39


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:e5usdp$han$1@newsbin.cybercity.dk...
> Brian skrev:
>>> Nej, men i stedet for at tænke enøjet på deres egen lille andedam
>>> burde de måske (her tænker jeg måske mest på ham i fotovognen der IMO
>>> er ophav til den lavere hastighed) tænke på at en for lav
>>> hastighedsgrænse efter forholdene er medvirkende til at nedsætte
>>> respekten overfor senere hastighedsskilte. som måske godtnok passer
>>> til forholdene.
>> Ja, det er jo blevet det nye mantra - for lave hastighedsgrænser, gør
>> at man ikke kan se fornuften, og dermed mister respekten.
>> Det er måske tilfældet for nogen, men for lige så mange er det
>> bare en dårlig undskyldning, IMO. I sidste ende handler det om,
>> at andre ikke skal bestemme hvordan vi skal opføre os.
>>

Enig, Brian. Faktum er at der en fastsat hastighedsgrænse, og når du kører
på vejen har du pligten at overholde den fartgrænse der er fastsat på
stedet - uden diskussion. Gør du ikke det, overtræder du færdselsloven. Så
nemt er det. Problemet er at færdselsloven efterhånden har fået status af at
være en rettesnor som frit kan fortolkes - bla. i stor grad pga. den
manglende håndhævelse på især motorvejen fra Politiets side.

> Når det nu er det folk gør, som folk er flest, burde man som myndighed
> tage højde for det på anden vis end at råbe op om højere bødetakster.
>
Hvordan, Finn? Forslag udbedes.

> F.eks. kunne man lægge den bedrevidende facon væk og begynde at tænke
> praktisk på problemerne.
>
Hvordan? Hvad ville du gøre anderledes?

> Desværre er det nok oftest sådan at den der afgør hvilke skilte der skal
> sættet op ikke selv skal opholde sig på stedet. Og så bliver skiltningen
> mere efter bogen end efter virkeligheden.
>
Helt forkert opfattet. Det er netop de folk der skal være på stedet og som
har ansvaret for arbejdernes sikkerhed som sætter grænsen. Det er ikke
politiet eller en embedsmand. Der bliver lavet ret indgående analyser for
hvad der er forsvarligt og hvad der ikke er. Tro det eller ej - men
vejdirektoratet har ikke til hensigt at skabe mest mulig ulempe for
bilisterne. De ønsker tværtimod at få afviklet trafikken hurtigst og bedst
muligt, med lavest mulig risiko.

> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har fået
> besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der skulle
> stå 70 og ikke 90 på skiltene.
>
Niks. Vejdirektoratet sætter selv grænsen. Faktisk har Vejdirektoratet
svinesvært ved at få Politiet til at komme med fotovogne i det hele taget.
En af de undskyldninger som blev brugt var "Vi bliver meget upopulære"!!!!!

> Jeg er overbevist om at de folk der går ude på stedet og arbejder godt ved
> hvad forkert skiltning betyder. Men det er vel med dem som så mange andre
> steder. Der er en der skal dø før man begynder at tro på dem.
>
Det kan du tro de er klar over. De skal nemlig selv leve med
konsekvenserne - det kan være sig uanstændigt lang kø, en dræbt vejarbejder
eller lign. Men mener du at der ikke er slået nogen vejarbejdere ihjel endnu
eller hvordan skal dit udsagn forstås?

/Jesper



Finn Guldmann (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-06-06 22:27

Jesper Thomsen skrev:
>> Når det nu er det folk gør, som folk er flest, burde man som myndighed
>> tage højde for det på anden vis end at råbe op om højere bødetakster.
> Hvordan, Finn? Forslag udbedes.
>
Først fjerner man §§ 42 og 43 i færdselsloven. (Hvis du ikke lige gider
kigge efter er det dem med de generelle hastighedsgrænser.)

Dernæst, i medfør af at den danske bilist ikke lige er klar til at
overtage et vejnet unde hastighedsgrænser, plastere man landet til med
hastighedsskilte der er afpasset efter forholdene, ikke i byråd,
amtsråd, styrelser, ministerier eller folketing, men forholdene der hvor
skiltet står.

For at der ikke skal blive for meget forskellighed i hvad der ligges til
grund for den enkelte hastighedsgrænsefastsættelse oprettes et
landsdækkende råd som uenighed i hastighedsgrænserne kan prøves ved.

Så op når man at de forhold der udløser en grænse på 50 km/t i den ene
ende af landet er nogenlunde de samme som dem der udløser en grænse på
50 km/t i den anden ende af landet.

Når det så har stået på længe nok (det har taget 30+ år ar gå den anden
vej) "risikerer" vi at komme derhen hvor bilister, vejmyndigheder og
politikere har en rimelig realistisk indstilling til hastigheder. Og vi
kan så småt begynde at fjerne en del af skilteskoven.

Det vigtige er at det bliver forhold her og nu på vejen, og ikke teorier
der er skrevet i en bog for 20 år siden, der bliver afgørende for
fastsættelsen af grænserne.

>> F.eks. kunne man lægge den bedrevidende facon væk og begynde at tænke
>> praktisk på problemerne.
> Hvordan? Hvad ville du gøre anderledes?
>
Se et forslag ovenfor.

>> Desværre er det nok oftest sådan at den der afgør hvilke skilte der skal
>> sættet op ikke selv skal opholde sig på stedet. Og så bliver skiltningen
>> mere efter bogen end efter virkeligheden.
> Helt forkert opfattet. Det er netop de folk der skal være på stedet og som
> har ansvaret for arbejdernes sikkerhed som sætter grænsen. Det er ikke
> politiet eller en embedsmand. Der bliver lavet ret indgående analyser for
> hvad der er forsvarligt og hvad der ikke er. Tro det eller ej - men
> vejdirektoratet har ikke til hensigt at skabe mest mulig ulempe for
> bilisterne. De ønsker tværtimod at få afviklet trafikken hurtigst og bedst
> muligt, med lavest mulig risiko.
>
Med det jeg har hørt rundt omkring er det da en eller anden ingeniør der
bestemmer hvad der skalsættes op af skilte. Og at det ikke er velset at
vejfolkene, dem der skal sætte skiltene op og gå blandt dem, blander sig
med deres mening.

Men det kan da godt være jeg tager fejl. Det ville da glæde mig.

>> Men i det tilfælde jeg så går jeg stadig ud fra at vejmyndigheden har fået
>> besked fra fotovognen, eller den der bestemmer over den, om at der skulle
>> stå 70 og ikke 90 på skiltene.
> Niks. Vejdirektoratet sætter selv grænsen.
>
Den der kan jeg ikke lige få til at harmonere med det du skriver ovenfor.

(Citeret for at fremme forståelsen; "Det er netop de folk der skal være
på stedet og som har ansvaret for arbejdernes sikkerhed som sætter
grænsen.")

> Faktisk har Vejdirektoratet
> svinesvært ved at få Politiet til at komme med fotovogne i det hele taget.
> En af de undskyldninger som blev brugt var "Vi bliver meget upopulære"!!!!!
>
Fra fotovognen eller fra vejfolkene?

>> Jeg er overbevist om at de folk der går ude på stedet og arbejder godt ved
>> hvad forkert skiltning betyder. Men det er vel med dem som så mange andre
>> steder. Der er en der skal dø før man begynder at tro på dem.
> Det kan du tro de er klar over. De skal nemlig selv leve med
> konsekvenserne - det kan være sig uanstændigt lang kø, en dræbt vejarbejder
> eller lign. Men mener du at der ikke er slået nogen vejarbejdere ihjel endnu
> eller hvordan skal dit udsagn forstås?
>
Nej, jeg mener at dem der arbejder derude, som du vist giver mig ret i,
godt er klar over at en for lav hastighedsgrænse nedsætter eller fjerner
respekten for skiltene næste gang de er ude at arbejde på vejene.

Hvorfor det absolut er i deres interesse at hastigheden passer så godt
til forholdene som muligt.

Det er så bare min helt klare opfattelse, udfra det jeg har hørt rundt
omkring, at de folk der udfører det praktiske arbejde ude på vejen kun
har mindre indflydelse på hvad der kommer til at stå af tal på skiltene.

Alt det er planlagt af en inde på et kontor, som har læst sig til sit
kendskab til det.

(Lad mig lige nævne at jeg blev overrasket over at høre at man, vistnok
også, kan blive en af dem der skal sørge for planlægningen uden
overhovedet at have et kørekort. Jeg tillod mig at gå ud fra at for at
man kunne få sådan et job var det et mindstekrav at man havde de mest
basale forudsætninger. Men sådan er det åbenbart ikke.)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Klaus D. Mikkelsen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-06-06 14:57

Finn Guldmann skriver:
>
> Nej, men i stedet for at tænke enøjet på deres egen lille andedam burde
> de måske (her tænker jeg måske mest på ham i fotovognen der IMO er ophav
> til den lavere hastighed)

ROFL....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ebbe Kristensen (12-06-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 12-06-06 09:48

Brian wrote:
> Finn Guldmann wrote:
>
> > Men hvis du bruger som udgangspunkt at alle der sidder i lastbiler er
> > båtnakker er der jo ikke meget jeg kan skrive.
>
> Udfra det der skrives her i gruppen, vil jeg sige 50%
>
> Folmer virker rimelig fornuftig, du virker derimod som en stædig båtnakke

Stædig: Ja
Båtnakke: Nej

Ebbe - der har ført flere heftige men altid sobre diskussioner med
Finn.


Ukendt (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-06 23:07

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:447E0CB3.FE26C178@du.kan.finde.den...
>
> Faren er der også ved arbejdstids ophør !.
>
>
vrøvl...

mvh.
Kim Frederiksen



Jørgen M. Rasmussen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 01-06-06 02:24


"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:447E0CB3.FE26C178@du.kan.finde.den...
>>
>> Faren er der også ved arbejdstids ophør !.
>>
>>
> vrøvl...
>
Det kommer da an på så meget, Måske er vejen,arb.pladsen ikke sikker for
trafikkanterne, efter arb.tids ophør.



Klaus D. Mikkelsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-06 06:16

Kim Frederiksen skriver:
>
> vrøvl...

Nix.

Afskærmning med betonklodser, manglende nødspor snæver plads osv er alt
sammen med til at øge faren for uheld.

Så hastighedsbegrænsningen er også der for at redde billisten og ike kun
vejarbejderen.

Min far har været i entrepenørbranchen i +30 år og jeg har tit været med
ham - så jeg har en del erfaringer med sådanne sager. Det er ikke så
morsomt at skal op midt om natten for at rydde op efter en der ikke
kunne styre sin bil og er banket ind i en hoffmannklods.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

jan@stevns.net (01-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-06-06 06:27

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> skrev :

>> Faren er der også ved arbejdstids ophør !.

>vrøvl...

Gu' behøver det da ikke være vrøvl ..

På "bugten" er der indsnævrede vognbaner, så det gør noget - så den
fartgrænser, der er efter arbejdstid (80) er såmænd iorden - i
arbejdstiden er grænsen 50

Det er nu rart at se, at man endeligt ser et vejarbejde, hvor
hastighederne er *så* differentierede, som tilfældet er, det giver jo
næsten en lyst til at holde farten lidt i ave




--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Kim Frederiksen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 01-06-06 07:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:4fus72t0hqfph4sa6r7imi1thk78j5q3ie@dtext.news.tele.dk...
>
> Gu' behøver det da ikke være vrøvl ..
>
> På "bugten" er der indsnævrede vognbaner, så det gør noget - så den
> fartgrænser, der er efter arbejdstid (80) er såmænd iorden - i
> arbejdstiden er grænsen 50
>

Ok, lad mig omformulere mit svar lidt. Klaus skrev at det var generelt at
faremomentet også er til stede efter arbejds ophør. Det mener jeg er noget
vrøvl. Hastighedsnedsættelsen er primært af hensyn til arbejdernes
sikkerhed. Når arbejderne er gået hjem, bør hastigheden kunne sættes op
igen. Ved større vejarbejder hvor kørebanen ikke er egnet til at køre stærkt
på, bør farten sættes ned, det siger sig selv. Det kaldes at køre efter
forholdene, som jeg altid prædiker at man bør gøre.

mvh.
Kim Frederiksen



jan@stevns.net (01-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-06-06 07:56

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev :

>Ok, lad mig omformulere mit svar lidt. Klaus skrev at det var generelt at
>faremomentet også er til stede efter arbejds ophør. Det mener jeg er noget
>vrøvl.

Der er vi så ikke enige - ok - der er lidt afhængigt af hvor og hvad
- men er der ved vejarbejdet ændringer i kørebaneforløb, og evt
genstande, a'la Hoffmann koldser tæt ved vejbanen - viser fakta jo at
man nok skal give folk et vink med en vognstang.

Det er jo ikke helt for sjovs skyld, at man forlanger bestemte forhold
opfyldt, før man laver en 130 vej.

>Hastighedsnedsættelsen er primært af hensyn til arbejdernes sikkerhed.

Jep

>Når arbejderne er gået hjem, bør hastigheden kunne sættes op
>igen.

Det gør man så på "Bugten" - fra 50 til 80 - og det virker egentligt
fint nok - på nær visse uheldige elementer

>Ved større vejarbejder hvor kørebanen ikke er egnet til at køre stærkt
>på, bør farten sættes ned, det siger sig selv. Det kaldes at køre efter
>forholdene, som jeg altid prædiker at man bør gøre.

samme her - desværre kneb det vist for cirka 1200 trafikanter i de
forløbne dage - helt ok, de får et knald i kysen
--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Henrik Stidsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-06-06 17:49

Kim Frederiksen submitted this idea :
> eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive endnu en skjult skat
> under dække af at højne trafiksikkerheden

Ja nogen skal jo betale for de udgifter et trafikuheld påfører
statskassen ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report



Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 18:04

Henrik Stidsen skrev:
>> eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive endnu en
>> skjult skat under dække af at højne trafiksikkerheden
> Ja nogen skal jo betale for de udgifter et trafikuheld påfører
> statskassen ;)
>
Hvor mange gange?

Det trafikken bidrager med er jo nok til at dække samtlige landets
sygehusudgifter.

(Du kan se regnestykket på <http://62.66.134.70/dfbil/>)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Henrik Stidsen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-06-06 18:20

Finn Guldmann explained :
>>> eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive endnu en skjult
>>> skat under dække af at højne trafiksikkerheden
>> Ja nogen skal jo betale for de udgifter et trafikuheld påfører statskassen
>> ;)

> Hvor mange gange?

Hver gang ;)

> Det trafikken bidrager med er jo nok til at dække samtlige landets
> sygehusudgifter.
> (Du kan se regnestykket på <http://62.66.134.70/dfbil/>)

Vældig fint, men har du husket udgifter til nye vejanlæg ?

Og iøvrigt er rigtig mange af udgifterne ved trafikuheld ikke i
sygehusenes regnskab, det er beredskabets regning.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams



Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 22:31

Henrik Stidsen skrev:
>>>> eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at inddrive endnu en
>>>> skjult skat under dække af at højne trafiksikkerheden
>>> Ja nogen skal jo betale for de udgifter et trafikuheld påfører
>>> statskassen ;)
>> Hvor mange gange?
> Hver gang ;)
>
Jeg mente nu; Hvor mange gange skal trafikken betale for det enkelte
trafikuheld?

>> Det trafikken bidrager med er jo nok til at dække samtlige landets
>> sygehusudgifter.
>> (Du kan se regnestykket på <http://62.66.134.70/dfbil/>)
> Vældig fint, men har du husket udgifter til nye vejanlæg ?
>
Aner det ikke, jeg har bare fundet de officielle tal for de år.

> Og iøvrigt er rigtig mange af udgifterne ved trafikuheld ikke i
> sygehusenes regnskab, det er beredskabets regning.
>
Koster beredskabet, i den anledning, mere end 8 mia. om året?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Henrik Stidsen (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-06-06 23:13

Finn Guldmann used his keyboard to write :
>> Hver gang ;)

> Jeg mente nu; Hvor mange gange skal trafikken betale for det enkelte
> trafikuheld?

Det ku jeg nu godt regne ud - men det var sjovere det andet ;)

>> Og iøvrigt er rigtig mange af udgifterne ved trafikuheld ikke i sygehusenes
>> regnskab, det er beredskabets regning.

> Koster beredskabet, i den anledning, mere end 8 mia. om året?

Måske ikke beredskabet alene, men trafikofre koster 11 mia om året.

OMKRING 1,2 MIO. KRONER PR. DRÆBT ELLER SKADET I TRAFIKKEN
De samfundsøkonomiske omkostninger i forbindelse med
at mennesker bliver dræbt eller kvæstet i trafikken er beregnet til
omkring 1.220.000 kroner i gennemsnit pr. skadet eller dræbte. Dette er
de rene person- og materialerelaterede økonomiske omkostninger – uden
velfærdstab.
I 2003 blev 432 mennesker dræbt, og 8.412 kvæstet i trafikken. Det
svarer til en økonomisk omkostning for samfundet på næsten 11
milliarder kroner.

www.sikkertrafik.dk
http://www.sikkertrafik.dk/db/files/faenyt_nr_2.pdf

2005 havde 331 trafikdræbte, i år har vi indtil nu haft 92.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report



Per Beer Hansen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 01-06-06 19:55

Kim Frederiksen wrote:
>
> Nix, ikke herfra... eller dvs. fotovognenes egentlige formål ER at
> inddrive endnu en skjult skat under dække af at højne
> trafiksikkerheden, men skal der endelig måles hastighed, så gør det
> hvor bilerne udgør en reel fare - som f.eks ved vejarbejde. Bare
> målingen så foregår i arbejdstiden, hvad jeg levende kunne forestille
> mig den ikke har gjort.

Der står faktisk i artiklen, at målingerne blev foretaget tirsdag morgen, så
der må det vel formodes at arbejdet var i gang.
Ydermere står der, at det var vejdirektoratet, som havde bedt Politiet om at
hjælpe, da de syntes at bilerne havde for meget fart på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Peter Weis (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 01-06-06 21:25

Per Beer Hansen wrote:

> Der står faktisk i artiklen, at målingerne blev foretaget tirsdag morgen, så
> der må det vel formodes at arbejdet var i gang.
> Ydermere står der, at det var vejdirektoratet, som havde bedt Politiet om at
> hjælpe, da de syntes at bilerne havde for meget fart på.

Nu må du s'gu holde op ... hvad ligner det at ødelægge en god diskussion
med fakta?

mvh
Peter

MK (01-06-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 01-06-06 21:35


"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
news:447f4e6b$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu må du s'gu holde op ... hvad ligner det at ødelægge en god diskussion
> med fakta?

Per må være ingeniør som du og jeg - vi elsker jo fakta



Henrik Stidsen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-06-06 22:20

MK explained on 01-06-2006 :
> vi elsker jo fakta

De plejer også at have tilforladelige priser på en relativt rimelig
kvalitets varer ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball



Regnar Bang Lyngsø (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 31-05-06 22:43

Henrik Stidsen wrote:

> De to steder var der skiltet med 70km/t - hurtigste mand i feltet kørte
> forbi med 167km/t. Godt det ikke er mig der skal betale den bøde...

Sådan kan det gå når man sidder og måler sin acceleration fra 80-160

Knus
Regnar

Klaus D. Mikkelsen (31-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-06 22:40

Regnar Bang Lyngsø skriver:
>
> Sådan kan det gå når man sidder og måler sin acceleration fra 80-160

ROFL...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

MK (31-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 31-05-06 22:47


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:447E0D47.84290713@du.kan.finde.den...

> ROFL...

Jep - total grineren



Ebbe Kristensen (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 01-06-06 12:03

Kim Frederiksen wrote:
> Ved større vejarbejder hvor kørebanen ikke er egnet til at køre stærkt
> på, bør farten sættes ned, det siger sig selv. Det kaldes at køre efter
> forholdene, som jeg altid prædiker at man bør gøre.

Jeg vil s'mænd tage et mindre væddemål på at ham, der kørte 167
km/t, mente at han kørte efter forholdene. Hans vurdering af dem var
bare noget anderledes end de fleste andres

Ebbe


Ukendt (01-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-06 12:24


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil s'mænd tage et mindre væddemål på at ham, der kørte 167
km/t, mente at han kørte efter forholdene. Hans vurdering af dem var
bare noget anderledes end de fleste andres

ROFL...:).



Jens (02-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-06-06 08:08


Ebbe Kristensen skrev:

> Kim Frederiksen wrote:
> > Ved større vejarbejder hvor kørebanen ikke er egnet til at køre stærkt
> > på, bør farten sættes ned, det siger sig selv. Det kaldes at køre efter
> > forholdene, som jeg altid prædiker at man bør gøre.

Fuldstændig irrelevant, hvis man kører mere end man må bryder man
loven, pengemaskine eller ej. Og så må man tage sin straf og hold op
med det tuderi, hvis man kører for stærkt er det fordi man har råd
til at betale bøden og så skal man bare betale og holde sin kæft.

>
> Jeg vil s'mænd tage et mindre væddemål på at ham, der kørte 167
> km/t, mente at han kørte efter forholdene. Hans vurdering af dem var
> bare noget anderledes end de fleste andres

Igen lige meget. Han kører for stærkt og så koster det og den
konsekvens er han klar over når han overskrider grænsen. Ved
øresundstunnellen, hvor de måler tit blev der taget en med 188km/t i
en 90km/t zone. Det er sgu da åndsvagt og dybt farligt og så kan folk
råbe op om pengemaskiner og hvad ved jeg, hvis man kører det der
står på skiltet så falder man ikke i fælden og skal betale dyre
summer. Så kan i kalde det moralprædiken osv, men det er jo et
faktum.

>
> Ebbe

--
Jens


Finn Guldmann (03-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-06-06 18:10

Jens skrev:
> Igen lige meget. Han kører for stærkt og så koster det og den
> konsekvens er han klar over når han overskrider grænsen. Ved
> øresundstunnellen, hvor de måler tit blev der taget en med 188km/t i
> en 90km/t zone. Det er sgu da åndsvagt og dybt farligt og så kan folk
> råbe op om pengemaskiner og hvad ved jeg, hvis man kører det der
> står på skiltet så falder man ikke i fælden og skal betale dyre
> summer. Så kan i kalde det moralprædiken osv, men det er jo et
> faktum.
>
Hvad er det der gør det specielt farlig på det sted?

Hvis det er så farlig burde der måske i stedet kigges på at gøre stedet
mindre farlig.

For hvis du mener at det er fordi 90 km/t er skiltet at det er farlig at
køre 188 km/t har du placeret dig selv i en bestemt kategori. (Så kan du
selv fundere over et navn til den, men det er ikke noget positivt.)

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Jens (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 05-06-06 08:38


Finn Guldmann wrote:
> Jens skrev:
> > Igen lige meget. Han kører for stærkt og så koster det og den
> > konsekvens er han klar over når han overskrider grænsen. Ved
> > øresundstunnellen, hvor de måler tit blev der taget en med 188km/t i
> > en 90km/t zone. Det er sgu da åndsvagt og dybt farligt og så kan folk
> > råbe op om pengemaskiner og hvad ved jeg, hvis man kører det der
> > står på skiltet så falder man ikke i fælden og skal betale dyre
> > summer. Så kan i kalde det moralprædiken osv, men det er jo et
> > faktum.
> >
> Hvad er det der gør det specielt farlig på det sted?

Det der gør stedet risikabelt er at det er en tunnel, der er ingen
nødspor og hvis en bil ryger ud a kurs er der stor risiko for at denne
bil tager andre biler med fra den anden bane.
>
> Hvis det er så farlig burde der måske i stedet kigges på at gøre stedet
> mindre farlig.

Det er en tunnel og i og med der ikke er nogen nødspor, så har man
nok set sig nødsaget til at holde en grænse på 90km/t og måske
ville 110km/t heller ikke være farligt, men der er langt op til
188km/t..
>
> For hvis du mener at det er fordi 90 km/t er skiltet at det er farlig at
> køre 188 km/t har du placeret dig selv i en bestemt kategori. (Så kan du
> selv fundere over et navn til den, men det er ikke noget positivt.)

Det gør jeg heller ikke.
>
> --
> MVH Finn
> ..der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
> om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
> og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.
--
Jens


Finn Guldmann (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-06-06 15:03

Jens skrev:
>> Hvad er det der gør det specielt farlig på det sted?
> Det der gør stedet risikabelt er at det er en tunnel, der er ingen
> nødspor og hvis en bil ryger ud a kurs er der stor risiko for at denne
> bil tager andre biler med fra den anden bane.
>> Hvis det er så farlig burde der måske i stedet kigges på at gøre stedet
>> mindre farlig.
> Det er en tunnel og i og med der ikke er nogen nødspor, så har man
> nok set sig nødsaget til at holde en grænse på 90km/t og måske
> ville 110km/t heller ikke være farligt, men der er langt op til
> 188km/t..
>
Det burde man jo så havde tænkt på da man planlagde den tunnel.

>> For hvis du mener at det er fordi 90 km/t er skiltet at det er farlig at
>> køre 188 km/t har du placeret dig selv i en bestemt kategori. (Så kan du
>> selv fundere over et navn til den, men det er ikke noget positivt.)
> Det gør jeg heller ikke.
>
Det var da altid noget.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste