Anbefal værksted til service...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-05-06 21:25

Hvilket værksted kan anbefales til servicering af min Peugeot 306 HDI ?

Enten i Vejle eller Esbjerg. Og selvfølgelig,så billigt som muligt uden
at kvaliteten er for lav :)

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-06-06 08:40

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket værksted kan anbefales til servicering af min Peugeot 306 HDI ?
>
> Enten i Vejle eller Esbjerg. Og selvfølgelig,så billigt som muligt uden at
> kvaliteten er for lav :)

Jeg kender kun til værkstedet i Esbjerg, og det kan _ikke_ anbefales.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Armand

Dato : 01-06-06 21:46

> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

Hvis der ikke huserer dårlige historier om den lokale
Peugeot-forhandler, så brug dog ham. HDi'eren koster ikke det store at
få serviceret: Jeg selv gav 1.800,- for 30.000km's servicet på 206'eren!

--
Armand.

Fra : MK

Dato : 01-06-06 21:53

> Hvis der ikke huserer dårlige historier om den lokale Peugeot-forhandler,
> så brug dog ham.

Min kammerat bruger ikke Buurgård mere - de tog røven på ham
ifm. service, hvor de bon'ede ham for en reparation, som importø-
ren havde taget på sin kappe...
(servicebulletin)

Fra : Armand

Dato : 01-06-06 23:31

MK skrev:

> Min kammerat bruger ikke Buurgård mere - de tog røven på ham
> ifm. service, hvor de bon'ede ham for en reparation, som importø-
> ren havde taget på sin kappe...
> (servicebulletin)

- - - Men han ligger jo heller ikke i Vejle-området?

--
Armand.

Fra : MK

Dato : 02-06-06 05:24

> - - - Men han ligger jo heller ikke i Vejle-området?

Puds brillerne og læs hvad der står: Enten i Vejle eller Esbjerg.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-06 22:18

Armand wrote :
> Hvis der ikke huserer dårlige historier om den lokale Peugeot-forhandler, så
> brug dog ham. HDi'eren koster ikke det store at få serviceret: Jeg selv gav
> 1.800,- for 30.000km's servicet på 206'eren!

Den lokale Peugeot forhandler er netop Burgaard Sørensen som Lars
Frandsen fortæller om - og hvor jeg er lidt "uvenner" med sælgeren over
nogen reklamationer.

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : Armand

Dato : 01-06-06 23:54

Henrik Stidsen skrev:

> Den lokale Peugeot forhandler er netop Burgaard Sørensen som Lars
> Frandsen fortæller om - og hvor jeg er lidt "uvenner" med sælgeren over
> nogen reklamationer.

Jamen du nævner også Vejle - Hvad med den lokale forhandler dér??

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-06-06 19:47

Armand formulated the question :

> Jamen du nævner også Vejle - Hvad med den lokale forhandler dér??

Kender den ikke, hvis nogen kender dem må de meget gerne komme frem med
hvad de mener om dem.

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-06 11:00

Lars Frandsen wrote:

> Jeg kender kun til værkstedet i Esbjerg, og det kan _ikke_ anbefales.

Går ud fra du mener Peugeots (Burgaard Sørensen) værksted - jeg syns
nu deres værksted har været gode nok de to gange de har haft fat i
min bil (det har så også været relativt simple operationer -
tilføjelse af ny nøglefjernbetjening til centrallåsen og skift af
trækkrog samt skift af pære i baglygte).

Til gengæld er deres administration og deres sælgere langt under
lavmålet. Selvom de selv har solgt bilen (4 gange...) og har haft den
på værkstedet en gang siden jeg købte den i januar kunne de ikke
finde den i deres system da jeg i sidste uge bestilte tid til en
garantirep. Nu er garantien udløbet og sælgeren mener ca. at
reklamationsret ikke eksisterer - så det var nok sidste gang det
værksted fik besøg af min bil...

Men det behøver ikke være et decideret Peugeot værksted - bare de
kan finde ud af en Peugeot HDI motor og "emballage" så er jeg
tilfreds. Hvis de samtidig er billige uden at kvaliteten er elendig så
bliver jeg glad :)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-06-06 16:40

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>garantirep. Nu er garantien udløbet og sælgeren mener ca. at
>reklamationsret ikke eksisterer - så det var nok sidste gang det

Nu har Post Danmark rigtigt (læs: alt for) mange Peugeot'er, som vi får
serviceret der. Det er ikke imponerende service, de leverer. Så sent som i
går ved 15-tiden var jeg deroppe med en bil, der ikke var i orden.
Eftersom jeg havde en del i den, der lige skulle læsses af først, blev vi
enige om, at jeg lige kørte den ned til posthuset (Ådalsparken) for at læsse
af. Så ville de komme ned og hente den inden 16 og vi aftalte derfor, at jeg
ikke kørte den på plads, sådan at de bare kunne køre ned og hente den uden
at skulle have fat i mig.
Da de sidste gik ved 17.30-tiden kørte de bilen på plads og låste gården af,
så den blev ikke hentet.

Det er ikke første gang, de ikke overholder aftalerne. Jeg forstår ikke, man
tør sk... så meget på en kunde, der bruger én så meget.

Da vi for et par år siden skulle have ny bil, fravalgte vi bevidst Peugeot.
Ikke at jeg har noget imod bilen i sig selv, men værkstedet vil jeg ikke
bruge.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-06-06 17:47

Lars Frandsen submitted this idea :
> Da vi for et par år siden skulle have ny bil, fravalgte vi bevidst Peugeot.
> Ikke at jeg har noget imod bilen i sig selv, men værkstedet vil jeg ikke
> bruge.

Det forstår jeg egentlig godt. Har også hørt fra andre at de ikke har
så godt et ry derude - selvfølgelig først efter jeg købte bil af dem...

"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard

Fra : Lars Frandsen

Dato : 01-06-06 19:15

> Lars Frandsen submitted this idea :
>
> Det forstår jeg egentlig godt. Har også hørt fra andre at de ikke har så
> godt et ry derude - selvfølgelig først efter jeg købte bil af dem...

Ja, hvorfor fortæller folk ikke det *inden* man køber?

Nu hører vores Skoda så til ved SMC-biler, men de har også fået skæld-ud
herinde, så lad os nu se. Indtil videre har jeg dog ikke noget at klage
over.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming