ny lille bil
Fra : Henrik

Dato : 31-05-06 15:52

Jeg søger en (ny) bil til en ældre dame men mangler lidt input til hvad jeg
skal kigge efter - kravene er som følger

lille bybil
godt udsyn
automatgear (vigtigt)
servostyring (vigtigt)

det gør bestemt ikke noget om afskrivningen er minimal - med mindre bilen er
meget billig

alternativt må bilen også kunne købes på guleplader.

Fra : Ian Matheson

Dato : 31-05-06 16:04

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
- kravene er som følger

> lille bybil
> godt udsyn
> automatgear (vigtigt)
> servostyring (vigtigt)

Prisniveau ?

Fra : Thomas

Dato : 31-05-06 16:46

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> wrote in message
> [...]
> er meget billig
>
> alternativt må bilen også kunne købes på guleplader.

Fx den nye Suzuki Swift... den fås til ca. 150.000 med automatgear
"robotgear"..

Mvh

Thomas

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-05-06 17:01

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> writes:

> Jeg søger en (ny) bil til en ældre dame men mangler lidt input til hvad jeg
> skal kigge efter - kravene er som følger

Aygo+ og Peugeot 107 er muligheder. Skulle være samme teknik (men er
det egtl. samme gearkasse??). Den ny Yaris er også en mulighed, men
måske lidt overkill til ren bykørsel.

> lille bybil

Jamonikke...

> godt udsyn

Hmm, bør nok prøves. Har ikke hørt noget specielt skidt. Hvis der er
et problem er det nok når man bakker. De kortsnudede modeller er ret
nemme at have med at gøre ved udkørsler og den slags.

> automatgear (vigtigt)

Findes til begge (men sjovt nok ikke til "den tredje", Citroen C1)

> servostyring (vigtigt)

Jeps. Det kan man vist dårligt undgå nutildags. Det er elektronisk
servo - stivere ved højere hastighed.

> det gør bestemt ikke noget om afskrivningen er minimal - med mindre bilen er
> meget billig

Hmm, 147kkr hhv 137kkr i 5dørs.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-05-06 17:48

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Aygo+ og Peugeot 107 er muligheder. Skulle være samme teknik (men er
> det egtl. samme gearkasse??)

Nu fik jeg set billeder af begge (altså gearstænger, ikke -kasser). De
ser ret ens ud selv om den ene hedder Multi-mode og den anden
2-tronic....

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 23:06

Henrik wrote:
> [...]
> automatgear (vigtigt)
> servostyring (vigtigt)
> det gør bestemt ikke noget om afskrivningen er minimal - med mindre

Kia Picanto med aut.gear. De har vist en hos Kia i Vojens. Koster vist
120.000 kr.