Aircondition
Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-06 22:38

Hej gruppe
Jeg håber at det bliver en varm sommer i år, men det medfører jo også nogle
meget varme timer i min bil. Derfor overvejede jeg at få noget aircondition
i den. Mit budget rækker desværre ikke til at få eftermonteret et
aircondition anlæg (har googlet mig frem til et prisleje på 15-25.000 kr).
Så jeg tænkte på om der mon findes et fattigmands-aircondition anlæg? Og her
tænker jeg ikke på at det er så fattigt at jeg skal rulle vinduerne ned (som
nogle sikkert ville foreslå .

Der må da findes nogle mindre anlæg, som kan placeres inde i kabinen, eller
hvad?

Som I nok kan læse så har jeg ikke megen forstand på det. Så jeg modtager
gerne informationer

Mvh.
Anders Winther-Dahl
Hyundai Elantra St.car '98

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-05-06 23:14

"Anders Winther" <winther@FJERNMIGvvs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
her
> tænker jeg ikke på at det er så fattigt at jeg skal rulle vinduerne ned

Nej da, sælg bilen og køb en cykel
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-06 06:45

Anders Winther skriver:

> Mit budget rækker desværre ikke til at få eftermonteret et
> aircondition anlæg (har googlet mig frem til et prisleje på 15-25.000 kr).

Det var dyrt, mener at de fleste kan gøre det for omkring 15kkr.

> Så jeg tænkte på om der mon findes et fattigmands-aircondition anlæg? Og her
> tænker jeg ikke på at det er så fattigt at jeg skal rulle vinduerne ned (som
> nogle sikkert ville foreslå .

Jo 2x½-50 virker hver gang.
(2 vinduer halvt ned med 50 km/t)

> Der må da findes nogle mindre anlæg, som kan placeres inde i kabinen, eller
> hvad?

Nu skal de producere mere varme end det de køler ned, så at smide et
samlet anlæg inde i kabinene vil blot brug een masse strøm og lave mere
varme.

> Hyundai Elantra St.car '98

Sælg den og køb en med aircon.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-05-06 14:01

Anders Winther skrev:

> [...]
> tænker jeg ikke på at det er så fattigt at jeg skal rulle vinduerne ned (som

Nu skal du bare høre: Du finder ud af hvor indsugningen til
ventilatoren er, og begynder at bygge om så du får en kasse som
luften suges igennem. Kassen skal være med huller i bunden og et låg
som kan åbnes, og gerne i et isolerende materiale. Når nu har brug
for køling læsser du is i kassen, og indtil den smelter har du
køling.

For større kapacitet kan du måske ombygge en tagboks.

Isen kan du uden tvivl få billigt i nærmeste fiskerihavn.

mvh

Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-05-06 20:55

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev
>For større kapacitet kan du måske ombygge en tagboks.

>Isen kan du uden tvivl få billigt i nærmeste fiskerihavn.

Jeg foreslår han henter en trailerfuld, og ombygger den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 18:20

> [...]
> eller hvad?
>
> Som I nok kan læse så har jeg ikke megen forstand på det. Så jeg modtager

Der findes ikke noget brugbart alternativ, så mit råd er også "sælg bilen"

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-05-06 20:58

On Tue, 30 May 2006 23:37:31 +0200, "Anders Winther"
<winther@FJERNMIGvvs.dk> wrote:

>Der må da findes nogle mindre anlæg, som kan placeres inde i kabinen, eller
>hvad?

Det her er vejen frem!

http://www.hejbilist.nu/ac.htm

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 08:55

> [...]
> Så jeg tænkte på om der mon findes et fattigmands-aircondition anlæg? Og
> her tænker jeg ikke på at det er så fattigt at jeg skal rulle vinduerne

Ja, her tager du fejl. Når man ruller vinduierne ned, hedder det ikke
AIRcondition, men HAIRcondition
Mvh Tommy

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-06-06 02:29

Anders Winther wrote:
> Der må da findes nogle mindre anlæg, som kan placeres inde i kabinen, eller
> hvad?

Hvis du er meget kreativ kan du sikkert godt ombygge et køleskab e.l.
Men jeg er bange for at hvis det skal gøre en forskel, så bruger det
mere strøm end bilens generator har godt af at levere. Derfor er
aircon-anlæg drevet af sin egen rem fra motoren.

Mvh Rune
Honda Civic m. Aircon