Toyota styrer for vildt
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:16

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:19

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:447ca816$0$99989$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3761246/

Gad vide hvilken lønregulering den ansvarlige ingeniør til dimsen, står over
for

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-05-06 21:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
>
> Gad vide hvilken lønregulering den ansvarlige ingeniør til dimsen, står over
> for

Mon ikke det er en underleverandør der er synderen?

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:31

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er en underleverandør der er synderen?

De plejer kun at lave hvad kunden specificerer

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-05-06 21:35

> De plejer kun at lave hvad kunden specificerer

Ah, det er ikke helt rigtigt. Kunden behøver ikke nødvendigvis
at specificere "jernets" kvalitet i alle detaljer, hvorfor fejl kan hænde.

Et eksempel fra din verden kan være en hane, hvor du har specificeret
en række detaljer, men hvor den producerede pakning over tid bli-
ver utæt...

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:50

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et eksempel fra din verden kan være en hane, hvor du har specificeret
> en række detaljer, men hvor den producerede pakning over tid bli-

hmm, hos "os" sender vi nu ikke en tegning ud hvor det er overladt til
underleverandøren selv kan bestemme materiale....og HVIS vi gjorde det så
måtte vedkommende konstruktør selv stå til regnskab for det. Ja vi kan ikke
engang bare skifte leverandør uden først at lave omfattende test i henhold
til ISO 9001.

Men jeg skrev det længere oppe fordi aviserne skriver noget med at "der skal
monteres en kraftigere type"....så tyder temmelig meget på at det ikke er
underleverandøren.

PS: Den med jernkavliteten har vi oplevet giver vanskeligheder når vi skal
have alt efter den europæiske DIN norm og kineserne producerer/hjemkøber
stål efter en japansk norm som ikke er kompatibel med den europæiske

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:39

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> De plejer kun at lave hvad kunden specificerer

Måske Toyotamodellen ikke er optimal alligevel..

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 21:53

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Måske Toyotamodellen ikke er optimal alligevel..

he, "vi" burde gøre som japanerne. Hvis vi sender et parti varer til japan
og der bare er et eneste produkt med fejl, så ryger hele skidtet retur fra
japan. Altså RETUR med alle toyota'er til Japan/Frankring....SÅ kan de lære
det )

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-05-06 21:53

Tom skriver:

> [...]
> japan. Altså RETUR med alle toyota'er til Japan/Frankring....SÅ kan de lære

Hvad med dem fra England ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 22:02

> Tom skriver:

> Hvad med dem fra England ?

....ja de lærer det alligevel aldrig....)

--
Tom

Fra : Molnit

Dato : 30-05-06 21:49

Tom skrev:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> De plejer kun at lave hvad kunden specificerer

   Og resten blir taget på gefyl, med laveste omkostninger i øjemed.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 22:00

"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Og resten blir taget på gefyl, med laveste omkostninger i øjemed.

Toyota er ellers trendsetteren inden for næsten al industri world-wide.
Deres produktionsmetoder er højt ansete osv....Det må virkelig være en slem
pille at sluge for firmaet :o/

--
Tom

Fra : H.Jørgensen

Dato : 31-05-06 06:07

Ja, men de tør da indrømme at der er en fejl, det er mere en de franske bil
mærker gør !

Henrik

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-06-06 08:34

> Toyota er ellers trendsetteren inden for næsten al industri world-wide.
> Deres produktionsmetoder er højt ansete osv....Det må virkelig være en
> slem pille at sluge for firmaet :o/

For tre-fire år siden fik jeg som Yaris-indehaver en tilsvarende indkaldelse
fra Toyota - via rigspolitichefen, fordi Toyota ikke selv har navne på
ejerne af de aktuelle biler. Dengang handlede det om bremserne.

Er det ikke fantastisk med et firma, der erkender sine fejl og tilbyder at
rette dem!?

Jeg tror ikke det er en slem pille for Toyota at sluge. Det kommer til at
koste dem penge - men de får masser af goodwill på at handle og reagere, som
de gør. Jeg synes det er betryggende at vide, at køber jeg en Toyota, så er
det sikkert og vist, at de ikke forsøger at skjule fejl men tværtimod tager
initiativ til at rette dem.

Virksomheder og mennesker, der ikke laver fejl, findes heldigvis ikke. Det
afgørende er ikke, OM man laver fejl - men om man tackler dem fornuftigt og
lærer af dem man begår.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 18:55

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:447e9873$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> så er det sikkert og vist, at de ikke forsøger at skjule fejl men
> tværtimod tager initiativ til at rette dem.

Men vi VED ikke om Toyota fortæller om alle de fejl som laves og som købren
burde vide.
Hvis man kan have total svigt af styretøjet så er man ttvunget til at
hjemkalde alle berørte biler.

--
Tom

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-06-06 20:31

> Men vi VED ikke om Toyota fortæller om alle de fejl som laves og som
> købren burde vide.

Nej... det ved vi bestemt ikke. Men undlader de, risikerer de en helt anden
form for omtale end den de nu har fået.

Indkalder de ikke i tide risikerer de at blive omtalt for IKKE at reagere på
fejl. Så længe det ikke er den historie der er fremme i medierne, er der
ingen grund til at tro, at de vælger at tie om fejl.

> Hvis man kan have total svigt af styretøjet så er man ttvunget til at
> hjemkalde alle berørte biler.

Hvis en bil kan bryde i brand kan man også mene, at man er tvunget til at
hjemkalde....

A) Peugot indkaldte først biler, da offentligheden fik kendskab til faren
for brand. http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse578/

B) Offentligheden fik kendskab til faren for svigt ved styretøj, fordi
Toyota indkaldte biler.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 20:56

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:447f424c$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> for brand. http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse578/
>
> B) Offentligheden fik kendskab til faren for svigt ved styretøj, fordi

Supplerende læsestof:
Toyota kan også.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/10/18/175531.htm

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4794

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=4730

http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=4773

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=4102261

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 07:35

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Supplerende læsestof:
> Toyota kan også.

Hvad er det helt konkret du mener Toyota også kan?

Hjemkalde biler gør de åbenbart når de opdager fejl.
Men gør de det FØR der er storm i medier og forbrugerorganisationer - eller
gør de det før?

Findes der bilfirmaer, der helt undgår at hjemkalde biler? Frivilligt eller
ufrivilligt?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 16:45

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:447fdbfc$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvad er det helt konkret du mener Toyota også kan?

Lave ting, som er knapt så godt som deres 112% reklamer
ellers skal give udtryk for.

> Hjemkalde biler gør de åbenbart når de opdager fejl.

Du mener, dette er unikt for Toyota ?

> Men gør de det FØR der er storm i medier og forbrugerorganisationer -
> eller gør de det før?

Det er vel ikke et spørgsmål om før eller efter ?
Sålænge jeg har interesseret mig for biler, er der
blevet meddelt, at 'nu kalder xx X antal biler tilbage.." o.lign.
Det er bare et 'varmere', om man vil, emne nu end tidligere,
især da folk og journalister mv. er hurtige til at koge suppe på
dårlig timing osv hvis de ikke lige er uden med det samme.

> Findes der bilfirmaer, der helt undgår at hjemkalde biler? Frivilligt
> eller ufrivilligt?

Næppe.
Men der findes firmaer, som ikke siger, ALT er 112% iorden
da de ved, dette sjældent har hold i virkeligheden.,o)
Men ku være sjovt at vide, om visse modeller aldrig har
været kaldt ind igen.
Nogen som har eksempler på dette ?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 18:43

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Lave ting, som er knapt så godt som deres 112% reklamer
> ellers skal give udtryk for.

Det sker for alle. Afgørende for mig er, hvor tit og hvordan de reagerer når
det sker.
og Toyota hører jo afgjort ikke til dem, der har flest fejl. Tvært imod.

> Du mener, dette er unikt for Toyota ?

Nope... Jeg ved ikke, om det er unikt for Toyota. Der er forhåbentlig andre,
der gør det samme.

> Det er vel ikke et spørgsmål om før eller efter ?

Jo det dælme det er! For mig er det vigtigt at firmaet SELV tager initiativ
til rette fejl - FØR medier og forbrugerorganisationer stiller kravet.

> Sålænge jeg har interesseret mig for biler, er der
> blevet meddelt, at 'nu kalder xx X antal biler tilbage.." o.lign.

Jeps... men der er forskel på, om man gør det af sig selv eller efter pres.

> Det er bare et 'varmere', om man vil, emne nu end tidligere,
> især da folk og journalister mv. er hurtige til at koge suppe på
> dårlig timing osv hvis de ikke lige er uden med det samme.

Heldigvis. Det er sandsynligvis medvirkende til, at der i mange tilfælde
reageres hurtigere end ellers.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 19:03

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4480790f$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jo det dælme det er! For mig er det vigtigt at firmaet SELV tager
> initiativ til rette fejl - FØR medier og forbrugerorganisationer stiller
> kravet.

Så enkelt er det vel ikke.
Du fordømmer jo mærket X for at ville
skjule noget, fordi de ikke er i tv-avisen
samme aften noget er sket.
Sådan sat på spidsen.

> Jeps... men der er forskel på, om man gør det af sig selv eller efter
> pres.

Pres og pres.
Tror mange faktorer spiller ind, andet end
et par omtaler af et par sager.
Desuden sælger Peugeot stadig rigtig mange biler,
trods alt det forudgåede. Så vigtigheden KAN altså
diskuteres.

> Heldigvis. Det er sandsynligvis medvirkende til, at der i mange tilfælde
> reageres hurtigere end ellers.

Denne hurtighed hindrer ikke kommende fejl, og det
er jo det som er det centrale imho.
Jeg forstår godt, de danske importører lige vil høre
hvad 'udlandet' siger til det der er sket, før de udtaler sig.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 19:31

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Så enkelt er det vel ikke.
> Du fordømmer jo mærket X for at ville

Kan du ikke lige citere, hvor jeg fordømmer!
Jeg har nemlig udelukkende beskrevet, hvzd der er sket - uden at kritisere
eller fordømme.

> skjule noget, fordi de ikke er i tv-avisen samme aften noget er sket.
> Sådan sat på spidsen.

Jeg ved ikke, om de ville skjule noget!!
Jeg ved kun, at de (det er Peugot vi taler om) ikke reagerede prompte. Deres
motiv kender jeg ikke.

> Desuden sælger Peugeot stadig rigtig mange biler,
> trods alt det forudgåede. Så vigtigheden KAN altså
> diskuteres.

Lige for god ordens skyld... jeg har heller ikke kritiseret bilerne! Og jeg
har intet belæg for at påstå, at Peugot er en dårligere eller bedre bil end
Toyotas. Jeg har ene og alene beskrevet, hvor forskelligt de to firmaer
indenfor kort tid har tacklet måske alvorlige fejl ved deres biler.

> Denne hurtighed hindrer ikke kommende fejl, og det
> er jo det som er det centrale imho.

Fejl er uundgåelige.

> Jeg forstår godt, de danske importører lige vil høre
> hvad 'udlandet' siger til det der er sket, før de udtaler sig.

Hvorfor risikere at danskere kører sig ihjel eller får deres biler ødelagt
for lige at høre, hvad 'udlandet' siger? Jeg håber de reagerer fluks der er
begrundet mistanke om, at der er noget galt.

Jeg venter heller ikke på hvad 'min mor" siger før jeg tackler problemer i
mit liv. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 20:29

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4480842e$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Kan du ikke lige citere, hvor jeg fordømmer!

Glem det.
Det jeg skriver er så ligetil, du burde forstå !
Hvis ikke, har jeg ret, og du vil bare angribe det...
Er du iøvrigt i tvivl, så læs det hele fra starten af, så burde
du fatte.

> Jeg har nemlig udelukkende beskrevet, hvzd der er sket - uden at kritisere
> eller fordømme.

Så siger vi det.

> Jeg ved ikke, om de ville skjule noget!!

Spar dine udråbstegn.
Jeg tæner bare mit, og noget af det
kom her ind i tråden. Beklager, hvis
du ikke greb det hele i farten.

> Jeg ved kun, at de (det er Peugot vi taler om) ikke reagerede prompte.
> Deres motiv kender jeg ikke.

Prompte er vel noget tids-noget, og tid er vel relativt,
altså hvad du mener er i god tid, og hvad Peugeot mener
er i god tid - for at gøre det nemmere for dig, så i princippet.
Jeg synes de klarede det fint, og de sælger stadig rigtig
rigtig mange biler.
Så uanset hvad du eller jeg og andre mener, så klarede
de den og folk er stadig tilfredse.
Resten kan så diskuteres.

> Lige for god ordens skyld... jeg har heller ikke kritiseret bilerne!

Jo du har.
-eller rettere, who cares.
Jeg nævnte blot afslutningsvis, at de sælger mange
biler, trods ALT, også deres håndtering i omtalte brandsager.

> Og jeg har intet belæg for at påstå, at Peugot er en dårligere eller bedre
> bil end Toyotas.

Jeg synes du favoriserer Toyota for at være hurtigere på aftrækkeren,
gud vide af hvilken grund, så ellers må du ha mig undskyldt.

> Jeg har ene og alene beskrevet, hvor forskelligt de to firmaer indenfor
> kort tid har tacklet måske alvorlige fejl ved deres biler.

'måske alvorlige fejl'.
Jeg synes det er alvorligt, men Peugoet
har ikke nævnt noget er 112% iorden.
Så Toyota lyver måske.
-og jeg skrev måske.

> Fejl er uundgåelige.

Nej.
Jeg vil aldrig få bøvl med sevostyringen i min vogn.
Den kan simpelthen ikke gå i stykker. Ikke engang
i teorien.

> Hvorfor risikere at danskere kører sig ihjel eller får deres biler ødelagt
> for lige at høre, hvad 'udlandet' siger?

Princippet med 'ulven kommer' ?
Nervøsitet, måske ubegrundet før
svar fra bedrevidende foreligger ?
Synes det er OK lige at klappe hesten.
Hvordan hver enkelt situation er håndteret
kender du og jeg kun minimalt til, sålænge
vi ikke har været helt bag i kulissen.
Pressen har en stor del at gøre med vores opfattelse
og vi fremstiller derfor hurtig en ½ sandhed.

> [...]
> galt.
>
> Jeg venter heller ikke på hvad 'min mor" siger før jeg tackler problemer i

Såeh ?
Noget siger mig, du godt ved,
at mor er nu den klogeste..
-har hun sagt sådan til dig flere gange ? *S*

Fra : Møller

Dato : 02-06-06 21:00

"Olsen" <-> wrote in message

> [...]
> Noget siger mig, du godt ved,
> at mor er nu den klogeste..
> -har hun sagt sådan til dig flere gange ? *S*

Er i færdig med at skændes?

Men ellers er der da nok at tage fat på:

Toyota har da, lige som alle andre, kaldt mange biler tilbage.

http://www.fdm.dk/public/biler/Bildatabasen/tilbagekaldelser/
http://www.google.dk/search?hl=da&q=car+recall+toyota&btnG=S%C3%B8g&meta=

Alle de gange de har gjort det uden at få fokus på det, er de da kun glade
for.
Over 1 mio. med styrtøjsfejl er da et par stykker.
Hvis de solgte færre, skulle de ikke kalde så mange tilbage.
Så den sikre vej til at minimere omkostningerne ved recall er at minimere
salget
Logik for burhøns. Haner holdes vist ikke i bur, de får hovedet kappet af

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 21:29

"Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse

> Er i færdig med at skændes?

Nej.
Det håber jeg sandelig ikke ?
Hvorfor ??

> Men ellers er der da nok at tage fat på:

OK, jeg gider ikke. Skal tidlig op lørdag.

> Toyota har da, lige som alle andre, kaldt mange biler tilbage.

Ja det har de da. Det var jo det jeg startede med
og du begynde forfra ? *S*

> Alle de gange de har gjort det uden at få fokus på det, er de da kun glade
> for.

Man kan aldrig vide, hvad de skævøjer tænker, det er sandt.
De har en anden tankegang end vi danskere.

> Logik for burhøns. Haner holdes vist ikke i bur, de får hovedet kappet af

Helt sikkert.
De dummeste af dem blir' ved at gale.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 21:39

"Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse

> Er i færdig med at skændes?

Gør vi det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-06 22:19

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4480a1e7$1$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse

> Gør vi det?
>
> Mvh. Lisbeth

Ja vi gør.
Vi nærmest larmer vil jeg tro..

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-06-06 21:38

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Jo du har.

Nej jeg har ikke *S*
Alene af den årsag, at jeg ikke aner en hujendes papfis om, hvilken af de
to, der er bedst/dårligst!

Og jeg ejer i øvrigt heller ikke hverken det ene eller det andet af de to
mærker.

> Jeg nævnte blot afslutningsvis, at de sælger mange
> biler, trods ALT, også deres håndtering i omtalte brandsager.

Jamen det gør det da! Jeg er enig. *S*
Men jeg har ikke kritiseret deres biler, så du behøver heller ikke
overbevise MIG om bilernes kvalitet eller salgbarhed *S*

> Jeg synes du favoriserer Toyota for at være hurtigere på aftrækkeren,

Ja! Men det er jo ikke lig med, at jeg skriver eller mener, at Toyotas BILER
er bedre.

Jeg synes også Toyotas reklamer er vildt meget sjovere end Peugots! Det
bliver bilerne heller ikke bedre/dårligere af.

Jeg synes Peugot er flotte UDVENDIG men grimme indvendig.
Og jeg synes ikke at Toyota p.t. har en bil, der har et flot design.

> Så Toyota lyver måske.
> -og jeg skrev måske.

Ja måske gør de. Det aner jeg ikke.

Men for lige at gentage: jeg diskuterer ikke bilernes kvalitet, om firmaerne
overdriver deres bilers kvalitet. Jeg har ene og alene talt om, hvordan de
det seneste år har tacklet fejl. Altså de fejl vi har hørt om...

> Noget siger mig, du godt ved, at mor er nu den klogeste..
> -har hun sagt sådan til dig flere gange ? *S*

Hehe.... mIN mor synes, at jeg er den klogeste, så hun spørger som regel
altid MIG til råds før HUN handler *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-06 19:26

H.Jørgensen wrote:
> Ja, men de tør da indrømme at der er en fejl, det er mere en de franske bil
> mærker gør !

Skær ikke alle franske mærker over en kam. Renault har tilbagekaldt
alle deres Gran Scenic modeller for at rette en lille fejl ved deres
sikkerhedsseler.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-06 19:28

Tom (snabela) wrote:

> Men vi VED ikke om Toyota fortæller om alle de fejl som laves og som købren
> burde vide.
> Hvis man kan have total svigt af styretøjet så er man ttvunget til at
> hjemkalde alle berørte biler.

Nu er sådanne hjemkaldeldes kampagner altså ikke noget der er
særligt sjældent. I det firma jeg arbejder i udsender vi netop recall
campaigns for flere forskellige bilmærker og jeg vil tro at alle
mærker på et eller andet tidspunkt har tilbagekaldt en eller flere
modeller.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann