|
| Nürburgring nordsløjfse. Fra : Nicolai Mølgaard-And~ |
Dato : 30-05-06 13:22 |
|
Hvis man kører ind på det baneanlæg på nürburgring, og betaler for det, hvad
er så formålet med kørslen?
| |
Bjørn (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Bjørn |
Dato : 30-05-06 13:30 |
|
"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:447c38dc$0$38630$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hvis man kører ind på det baneanlæg på nürburgring, og betaler for det,
> hvad er så formålet med kørslen?
At give den gas?
En bekendt har været inde, han betalte taksten - og lå med 80 km/t og
venstreblinkeren slået til det meste af vejen rundt, kylling!
--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
Nicolai Mølgaard-And~ (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Nicolai Mølgaard-And~ |
Dato : 30-05-06 14:39 |
|
kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
"Bjørn" <bjorn norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
news:447c3ae2$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:447c38dc$0$38630$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hvis man kører ind på det baneanlæg på nürburgring, og betaler for det,
>> hvad er så formålet med kørslen?
>
> At give den gas?
>
> En bekendt har været inde, han betalte taksten - og lå med 80 km/t og
> venstreblinkeren slået til det meste af vejen rundt, kylling!
>
> --
> Mvh Bjørn :)
> Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
| |
Rasmus (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 30-05-06 15:12 |
|
"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
news:447c4b1f$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
Ja og du skal ikke regne med at forsikringen dækker........., og det er nok
også en dårlig ide at leje en Porsche og så derefter køre rund på
Nürburgring i den.
/Rasmus
| |
Martin Johansen [600~ (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 30-05-06 16:00 |
|
Rasmus skrev:
> Ja og du skal ikke regne med at forsikringen dækker.........,
Højst sansynligt ikke..
> og det er nok
> også en dårlig ide at leje en Porsche og så derefter køre rund på
> Nürburgring i den.
Tænk jeg synes det lyder som en allehelvedes sjov og god idé ;)
MVH
| |
Morten Fruergaard (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 30-05-06 19:22 |
|
Martin Johansen [6000] wrote:
> Rasmus skrev:
>
>> Ja og du skal ikke regne med at forsikringen dækker.........,
>
> Højst sansynligt ikke..
>
>> og det er nok
>> også en dårlig ide at leje en Porsche og så derefter køre rund på
>> Nürburgring i den.
>
> Tænk jeg synes det lyder som en allehelvedes sjov og god idé ;)
Jep...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Møller (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 30-05-06 22:09 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:447c8d41$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> > Rasmus skrev:
> >
> >> Ja og du skal ikke regne med at forsikringen dækker.........,
> >
> > Højst sansynligt ikke..
> >
> >> og det er nok
> >> også en dårlig ide at leje en Porsche og så derefter køre rund på
> >> Nürburgring i den.
Jeg plejer da at få Porsche til at betale
Møller
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-05-06 07:22 |
|
Rasmus wrote:
> "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote in message
> news:447c4b1f$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
> Ja og du skal ikke regne med at forsikringen dækker........., og det
> er nok også en dårlig ide at leje en Porsche og så derefter køre rund
> på Nürburgring i den.
Ansvarsforsikringen dækker. Det vil sige, når du kører ind i rækværket - og
det kan næsten ikke undgås, hvis man dyrker den sport at køre uden for det
asfalterede - så dækker ansvarsforsikringen for den skade du laver på
hegnet, og der betaler man pr. løbende meter man ødelægger.
Kaskoforsikringen tæller ikke.
--
Per, Esbjerg
| |
Niels Bengaard (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 31-05-06 15:33 |
|
> Ansvarsforsikringen dækker. Det vil sige, når du kører ind i rækværket -
> og det kan næsten ikke undgås, hvis man dyrker den sport at køre uden for
> det asfalterede - så dækker ansvarsforsikringen for den skade du laver på
> hegnet, og der betaler man pr. løbende meter man ødelægger.
> Kaskoforsikringen tæller ikke.
Har du fået det svar fra din forsikring? Lyder sjovt at ansvar dækker og
ikke kasko, det er vel enten eller?
Niels
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-06-06 06:19 |
|
Niels Bengaard wrote:
>> Ansvarsforsikringen dækker. Det vil sige, når du kører ind i
>> rækværket - og det kan næsten ikke undgås, hvis man dyrker den sport
>> at køre uden for det asfalterede - så dækker ansvarsforsikringen for
>> den skade du laver på hegnet, og der betaler man pr. løbende meter
>> man ødelægger. Kaskoforsikringen tæller ikke.
>
> Har du fået det svar fra din forsikring? Lyder sjovt at ansvar dækker
> og ikke kasko, det er vel enten eller?
Jeg glemte at skrive - der var en artikel i Jyske Vestkysten. Ugen efter
blev ovenstående skrevet som et tillæg til artiklen. De havde haft fat i
forsikringsoplysningen.
--
Per, Esbjerg
| |
Niels Bengaard (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 01-06-06 15:13 |
|
>>> Ansvarsforsikringen dækker. Det vil sige, når du kører ind i
>>> rækværket - og det kan næsten ikke undgås, hvis man dyrker den sport
>>> at køre uden for det asfalterede - så dækker ansvarsforsikringen for
>>> den skade du laver på hegnet, og der betaler man pr. løbende meter
>>> man ødelægger. Kaskoforsikringen tæller ikke.
>>
>> Har du fået det svar fra din forsikring? Lyder sjovt at ansvar dækker
>> og ikke kasko, det er vel enten eller?
>
> Jeg glemte at skrive - der var en artikel i Jyske Vestkysten. Ugen efter
> blev ovenstående skrevet som et tillæg til artiklen. De havde haft fat i
> forsikringsoplysningen.
Det var da et svar man kunne bruge til noget, så ved man hvad der venter en
af regning vis man kører galt.
Niels
| |
Lauge (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Lauge |
Dato : 30-05-06 17:11 |
|
> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
Nej, det er en offentligt ensrettet betalingsvej - med fri hastighed
Mener også tidtagning og væddeløb er forbudt de dage hvor ringen er åben for
offentligheden. Kan dog godt være nogle forsikringsselskaber har forbehold
for ringen.
Mvh.
Lauge
| |
Thomas Krath (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Krath |
Dato : 30-05-06 20:29 |
|
>> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
>
> Nej, det er en offentligt ensrettet betalingsvej - med fri hastighed
> Mener også tidtagning og væddeløb er forbudt de dage hvor ringen er åben
> for offentligheden. Kan dog godt være nogle forsikringsselskaber har
> forbehold for ringen.
Nemlig!
Det kan BESTEMT ikke kaldes væddeløbskonkurrence/kapkørsel! Prøv lige at
besøge Nurburgring og oplev stedet med egne øjne, så vil du bekræfte mig i
dette!
Mvh/Thomas
| |
Niels Bengaard (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 30-05-06 21:26 |
|
>>> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
>>
>> Nej, det er en offentligt ensrettet betalingsvej - med fri hastighed
>> Mener også tidtagning og væddeløb er forbudt de dage hvor ringen er åben
>> for offentligheden. Kan dog godt være nogle forsikringsselskaber har
>> forbehold for ringen.
>
> Nemlig!
>
> Det kan BESTEMT ikke kaldes væddeløbskonkurrence/kapkørsel! Prøv lige at
> besøge Nurburgring og oplev stedet med egne øjne, så vil du bekræfte mig i
> dette!
>
> Mvh/Thomas
Diskussionen om den bane har jo været taget op nogle gange, og måske har vi
forskellig opfattelse af hvad væddeløb / kapkørsel er.
Jeg opfatter væddeløb / konkurrence / kapløb som man kører hurtigt og gerne
i sammenhæng med at man ønsker at overhale andre, forhindre at andre
overhaler en eller at prøve sin bils grænser af og lignende.
Man kan da også køre væddeløb / konkurrence / kapløb på en offentlig vej,
hvad skulle forhindre en i det. At det er en offentlig bane med fri
hastighed indbyder / opildner jo bare endnu mere til den slags kørsel end en
almindelig dansk landevej.
Hvis jeg skulle helt derned, skulle det da være for at give gas og ikke køre
med 80 km/t, men den holdning er jeg måske ene om.
Nu skal det siges jeg aldrig har været der og måske fuldstændig misforstår
hvad banen er der for.
Niels
| |
Molnit (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 30-05-06 21:45 |
|
Niels Bengaard skrev:
> Hvis jeg skulle helt derned, skulle det da være for at give gas og ikke køre
> med 80 km/t, men den holdning er jeg måske ene om.
Det kan da vel kun være det ene tilfælde ud over turistbuserne som også
køre på banen som køre 80km/t... for det er jo spild af ens tid, penge
osv. På den anden side, viser det jo bare at der var en som ik var så
fans en stor karl i sin bil, når det kom til stykket.
> Nu skal det siges jeg aldrig har været der og måske fuldstændig misforstår
> hvad banen er der for.
Det gør du skam ikke, ringen er der ene og alene til at folk kan få
afreageret på deres abstinenser om at der måske gemmer sig den nye Jan
Magnussen i dem osv. og så kan vi andre glæde os over at det gøres på et
område hvor at der kun er folk af samme interesse, og derved ikke
uskyldige mennesker som ikke har bedt om at blive kørt ned pga. en eller
anden skulle køre race i indre by.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-05-06 07:20 |
|
Molnit wrote:
> Det gør du skam ikke, ringen er der ene og alene til at folk kan få
> afreageret på deres abstinenser om at der måske gemmer sig den nye Jan
> Magnussen i dem
Det er også en kæmpe indtægtskilde for ringen at få folk ind på den. The
show must go on.
Hvis du har et par dage, er der her omkring 60 beretninger fra Ringen:
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip01/index.php
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-05-06 07:17 |
|
Niels Bengaard wrote:
>>>> kan man kalde det en slags væddeløbskonkurrence- kapkørsel måske?
> Hvis jeg skulle helt derned, skulle det da være for at give gas og
> ikke køre med 80 km/t, men den holdning er jeg måske ene om.
Måske - men du bliver hurtig klogere. Der er 178 sving med op til 17%
stigninger og det er komplet umuligt at forudse hvilken vej vejen drejer på
den anden side af bakketoppen. Selvfølgelig er der steder hvor du kan give
fuld gas, også i længere tid, f.eks. er der en stigning hvor en 145HK bil
ikke kommer over 170 trods flere km med fuld gas, og andre steder hvor man
lynhurtig kommer tæt på 200 (og det er ikke på langsiden, der er "flad" og
relativ kort fordi den bliver brugt som start/mål.
Den bedste måde at lære banen at kende på er at køre den gentagne gange på
playstation2 i spillet Gran Turismo4 og jeg ved at en anden spillekonsol -
den "grønne", kan ikke lige komme på hvad den hedder - også giver mulighed
for en tur i det grønne helvede, som den kaldes.
--
Per, Esbjerg
| |
Rasmus Lauritsen (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 31-05-06 13:12 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Den bedste måde at lære banen at kende på er at køre den gentagne gange på
> playstation2 i spillet Gran Turismo4 og jeg ved at en anden spillekonsol -
> den "grønne", kan ikke lige komme på hvad den hedder - også giver mulighed
> for en tur i det grønne helvede, som den kaldes.
Jeg har kørt ~50 omgange i Forza motorsport på xboxen, og vil påstå jeg
kender banen ret godt. Nu mangler jeg bare en bil jeg kan tæske rundt på
banen. Har dog kørt flest omgange i Tom K's Le Mans Bentley. Hvis jeg
selv tager derned kan jeg nok ikke holde omgangstiderne nede på samme
niveau. :)
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-06-06 06:20 |
|
Rasmus Lauritsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg har kørt ~50 omgange i Forza motorsport på xboxen,
Jeg kunne godt tænke mig at prøve den version - hvor i verden bor du?
Jeg kunne gå til en forhandler, men man skal have spillet spillet før man
får banen .. :(
--
Per, Esbjerg
| |
Lars Knudsen (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 01-06-06 09:44 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in
news:447d34f3$0$27615$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Den bedste måde at lære banen at kende på er at køre den gentagne
> gange på playstation2 i spillet Gran Turismo4 og jeg ved at en anden
> spillekonsol - den "grønne", kan ikke lige komme på hvad den hedder -
> også giver mulighed for en tur i det grønne helvede, som den kaldes.
XBOX, med spillene Forza eller Project Gotham Racing (PGR)
/lars
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-05-06 07:12 |
|
Bjørn wrote:
> "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:447c38dc$0$38630$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hvis man kører ind på det baneanlæg på nürburgring, og betaler for
>> det, hvad er så formålet med kørslen?
> At give den gas?
> En bekendt har været inde, han betalte taksten - og lå med 80 km/t og
> venstreblinkeren slået til det meste af vejen rundt, kylling!
I så fald er en en torsk. Færdselsloven gælder og det bliver påtalt hvis man
overhaler indenom.
--
Per, Esbjerg
| |
Per Henneberg Kriste~ (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 31-05-06 08:30 |
|
Per Henneberg Kristensen wrote:
> Bjørn wrote:
>> "Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en
>> meddelelse news:447c38dc$0$38630$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> I så fald er en en torsk. Færdselsloven gælder og det bliver påtalt
> hvis man overhaler indenom.
en = han
:)
--
Per, Esbjerg
| |
MK (31-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 31-05-06 17:31 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:447d4698$0$27546$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> det bliver påtalt hvis man overhaler indenom.
Pladder - der kan overhales som man vil.
| |
mohr (31-05-2006)
| Kommentar Fra : mohr |
Dato : 31-05-06 20:21 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev
>>> det bliver påtalt hvis man overhaler indenom.
>
> Pladder - der kan overhales som man vil.
Tror du bør læse deres Fahrordning for Touristenfahrten. Se evt. mere på
www.nuerburgring.de.
\Morten
| |
MK (31-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 31-05-06 20:43 |
|
"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:O%lfg.99$IM4.71@news.get2net.dk...
> Tror du bør læse deres Fahrordning for Touristenfahrten. Se evt. mere på
> www.nuerburgring.de.
OK - beklager. De har bare ikke stoppet mig for det endnu
| |
mohr (31-05-2006)
| Kommentar Fra : mohr |
Dato : 31-05-06 22:07 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:almfg.3101$E02.736@newsb.telia.net...
>
> "mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:O%lfg.99$IM4.71@news.get2net.dk...
>
>> Tror du bør læse deres Fahrordning for Touristenfahrten. Se evt. mere på
>> www.nuerburgring.de.
>
> OK - beklager. De har bare ikke stoppet mig for det endnu
Well - nu er de knap 21 km jo heller ikke totalt overvåget - men du har nok
for alvor et problem med en evt. forsikringsdækning hvis du ikke overholder
deres StVO. Dertil kommer fare elementet ved at du ikke overhaler som andre
forventer det på Nordschleife.
\Morten
| |
MK (31-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 31-05-06 22:10 |
|
"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:lynfg.109$c37.18@news.get2net.dk...
> Dertil kommer fare elementet ved at du ikke overhaler som andre forventer
> det på Nordschleife.
Ah, hvis den nævnte gut kører med venstre blink tændt,
holder den tese jo slet ikke vand
| |
mohr (31-05-2006)
| Kommentar Fra : mohr |
Dato : 31-05-06 23:11 |
|
"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev:
>> Dertil kommer fare elementet ved at du ikke overhaler som andre forventer
>> det på Nordschleife.
>
> Ah, hvis den nævnte gut kører med venstre blink tændt,
> holder den tese jo slet ikke vand
Hehe - dog bliver tesen ikke mindre korrekt af manglende kendskab til StVO;
men er selvfølgelig klar over hvad du mener
\Morten
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-06-06 06:20 |
|
MK wrote:
> "mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:O%lfg.99$IM4.71@news.get2net.dk...
>
>> Tror du bør læse deres Fahrordning for Touristenfahrten. Se evt.
>> mere på www.nuerburgring.de.
>
> OK - beklager. De har bare ikke stoppet mig for det endnu
Det er en ny regel, fik vi at vide sidste år.
--
Per, Esbjerg
| |
Lars Knudsen (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 01-06-06 09:45 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:447e7915$0
$27545$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Det er en ny regel, fik vi at vide sidste år.
Reglen er ikke ny. Håndhævelsen (eller forsøg derpå er)
/lars
| |
Molnit (30-05-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 30-05-06 20:06 |
|
Nicolai Mølgaard-Andersen skrev:
> Hvis man kører ind på det baneanlæg på nürburgring, og betaler for det, hvad
> er så formålet med kørslen?
At ha det sjovt, præcis det samme som når man betaler for at køre på
Padborg park, Sturup, Anderstorp, knutstorp osv. Eller at betale penge
for at køre på de danske dragrace baner f.eks. præcis det samme, at
havde det sjovt, hvor man kan prøve sit eget køretøj af.
Det største plus med den slags er at så kan man lege færdig der, og så
køre pænt og fornuftigt når man kommer tilbage til de alm. trafikeret
veje med cyklister, modkørende osv.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Anders Majland (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 31-05-06 09:45 |
|
> Det største plus med den slags er at så kan man lege færdig der, og så
> køre pænt og fornuftigt når man kommer tilbage til de alm. trafikeret veje
> med cyklister, modkørende osv.
Men børe bare huske at det ikke er ufarligt - deres statistikker er ikke for
gode
Citat:"Fabian, a bike marshall, is confident that Nurburgring GmbH gets to
learn about all fatalities, and in the same period in 2005 there have been
only two. That suggests somewhere in the three to twelve range in a full
year."
http://www.nurburgring.org.uk/warning.html
Se også http://www.joerundseim.com/
| |
Anders Majland (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 31-05-06 09:49 |
| | |
Molnit (31-05-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 31-05-06 11:47 |
|
Anders Majland skrev:
> Må være obligatorisk læsning:
> http://www.nurburgring.org.uk/safety-leaflet-danish.pdf
PMC havde en fællestur dernede, men har gjort op med sig selv at PMC
ikke vil ha deres medlemmers ve og vel på samvittigheden pga. sådan en
tur, og derved kommer medlemmerne nu kun dernede hvis de selv tager derned.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
Per Henneberg Kriste~ (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 01-06-06 06:22 |
|
Molnit wrote:
> Anders Majland skrev:
>> Må være obligatorisk læsning:
>> http://www.nurburgring.org.uk/safety-leaflet-danish.pdf
> PMC havde en fællestur dernede, men har gjort op med sig selv at PMC
> ikke vil ha deres medlemmers ve og vel på samvittigheden pga. sådan en
> tur, og derved kommer medlemmerne nu kun dernede hvis de selv tager
> derned.
PMC?
www.clubgolf.dk tager derned om en lille måneds tid ..
--
Per, Esbjerg
| |
Molnit (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Molnit |
Dato : 01-06-06 20:08 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Molnit wrote:
>> Anders Majland skrev:
>>> Må være obligatorisk læsning:
>>> http://www.nurburgring.org.uk/safety-leaflet-danish.pdf
>
>> PMC havde en fællestur dernede, men har gjort op med sig selv at PMC
>> ikke vil ha deres medlemmers ve og vel på samvittigheden pga. sådan en
>> tur, og derved kommer medlemmerne nu kun dernede hvis de selv tager
>> derned.
>
> PMC?
Prøv www.pmc.dk så er der svar på det.
Det er en MC klub, og derfor er vi langt mere udsatte hvis der sker uheld.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
" www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , " www.molnit.com"
| |
MacX (31-05-2006)
| Kommentar Fra : MacX |
Dato : 31-05-06 20:36 |
|
On 2006-05-31 10:49:03 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> said:
> Må være obligatorisk læsning:
> http://www.nurburgring.org.uk/safety-leaflet-danish.pdf
>
> /A
God idé :)
Har været dernede et par gange, og allerede da vi først ankom, var
banen lukket pga. uheld. Ambulancen kom lidt med udrykning, og lidt
efter et fejeblad med en smadret Porsche. 2 timer efter var der atter
bud efter fejebladet.
Dagen efter var banen også lukket 2-3 gange pga. uheld.
Må nok tilstå at jeg også blev lidt overrasket, da jeg tog et par
omgange ;) Så kørte bare stille og roligt bag turistbusserne... Til
sidst vågede jeg dog at give den lidt gas :)
Kunne nemt bruge en uges ferie ved Nürbürgring - ikke mindst under Rock Am Ring
/Hans
| |
|
|