Saxo/106 1,5D - erfaringer?
Fra : numzie@gmail.com

Dato : 30-05-06 10:57

Nu blev jeg så overbevist om at holde mig fra FIAT.. har nogen så
erfaringer med en Saxo eller Peugeot 106 1,5D fra 2001 eller nyere?

Har hørt om problemer med at motoren står hurtigt af - bl.a. med
knækket plejlstang (aner ikke hvad det er), men er der virkelig store
problemer med disse relativt små dieselmotorer?

/Kenneth

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 30-05-06 12:15

numzie@gmail.com skrev:
> [...]

store
>problemer med disse relativt små dieselmotorer?

Har haft en 2001/9 Saxo 1,5D - og der var ikke større
uventede reparationer - på 120000 kørte km.

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 30-05-06 13:29

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> så
> nyere?

> store

> Har haft en 2001/9 Saxo 1,5D - og der var ikke større
> uventede reparationer - på 120000 kørte km.

Min egen har kørt 160.000km - de eneste problemer jeg har haft er en død
generator og køler. Mine forældres har gået 275.00 og de har ikke haft nogle
problmer udover alm. vedligehold.

Min fornemmelse er, at det er en bundsolid simpel lille dieselmaskine - som
enhver mekaniker kan fixe - ingen turbo og ingen avanceret elektronik.

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Molnit

Dato : 01-06-06 20:36

Martin Rise Christensen skrev:

> Min fornemmelse er, at det er en bundsolid simpel lille dieselmaskine - som
> enhver mekaniker kan fixe - ingen turbo og ingen avanceret elektronik.

   Jeg har nu kørt lidt over 5000km, siden jeg købte min for omkring 5-6
uger siden ;) og den har gået 230.000km nu, sød lille bil, næsten umulig
at få den unde 19-20km/L, fleste gange går den 21-22km/L med min kørsel.

   Jeg gav den stort service selv herefter jeg købte den da det var tid,
og kan kun give ret i at det er da det mest simple og enkle at ha med at
gøre ;) dejlig plads til det hele, nemt at overskue osv.

   Synede den sidste uge, og der var ik noget at sige andet end jeg lige
skal skifte en parkingslys pære, og justere den ene forlygte.

   Ikke et lyn, men den er nu heller ik sløv af en pendler bil at være :)
masser af plads til os med lange ben, samt rigeligt stort bagagerum :)
der var ihvertfald plads til de 30kvm gulv vi hentede i IKEA sidste weekend.

   Et minus er motor/kabinestøjen, men hvad kan man forvente af en Diesel
hakker til 45kilo fra 2000 af :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 23:47

numzie@gmail.com skrev:
> [...]
> knækket plejlstang (aner ikke hvad det er), men er der virkelig store
> problemer med disse relativt små dieselmotorer?

Jeg hørte en ophugger omtale Peugeot's traditionelle diesel-motorer (i
modsætning til Common-rail) med: "Det der med Stuttgarter-diesel, er
noget vås: Dém sælger jeg masser af - Næh det er sq Peugeot'er der
ligger tungt på hylden!"

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 23:48

numzie@gmail.com skrev:
> [...]
> knækket plejlstang (aner ikke hvad det er), men er der virkelig store
> problemer med disse relativt små dieselmotorer?

For temmelig nyligt er der herinde blevet linket til en site med
FDM-brugttst af 106'eren!

--
Armand.