625kkm blev slutningen, ny spand skal find~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-06 18:01

Hej

Så fik jeg endeligt slået mazda'en ihjel med 625.121 km , og til trods for
jeg har en reservemotor stående ved min mekker, gider jeg ikke skifte den
for at køre de 4 måneder der er til syn.

Derfor er jeg på udkig efter en anden diesel spand (læs omkring 10kkr), på
hvide plader. Jeg har kigget en del på Golf 2'ere og der ser ud som om det
skulle kunne lykkedes, hvad skal man kigge efter når man tager ud til sådan
en?

Er der andre mærker man bør kigge på?

Stef

Fra : Thomas

Dato : 29-05-06 18:33

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
> hvide plader. Jeg har kigget en del på Golf 2'ere og der ser ud som om det
> skulle kunne lykkedes, hvad skal man kigge efter når man tager ud til

Kommer vel an på om du selv har kørt de 625000 eller kun de 10000 af dem
over 5 år.............. Ja jeg kan ikke hjælpe dig, men vil bare bede
dig om at være mere specifik, inden andre siger det

og lige angående den golf 2'er...... en kammerat havde sådanne en i diesel
og jeg har da aldrig oplevet noget lignende..... man kunne følge
instrumentbrættet hoppe op og ned i takt med den maskine

mvh

Thomas

Fra : Stefan

Dato : 29-05-06 19:14

<Kommer vel an på om du selv har kørt de 625000 eller kun de 10000 af dem
<over 5 år.............. Ja jeg kan ikke hjælpe dig, men vil bare bede
<dig om at være mere specifik, inden andre siger det

De sidste 20kkm er kørt på ½ år og manglende vand ved flere lejligheder er
det der har slået den ihjel.

<og lige angående den golf 2'er...... en kammerat havde sådanne en i diesel
<og jeg har da aldrig oplevet noget lignende..... man kunne følge
<instrumentbrættet hoppe op og ned i takt med den maskine

Det er jo lige som Mazda'en, så der jo en velkendt opførsel.

Stef

Fra : MK

Dato : 29-05-06 19:44

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre mærker man bør kigge på?

Hvis man har gode erfaringer med eet mærke (?),
kan jeg ikke se nogen grund til at skifte til et andet...

Fra : Stefan

Dato : 29-05-06 19:54

> Hvis man har gode erfaringer med eet mærke (?),
> kan jeg ikke se nogen grund til at skifte til et andet...
Der er desværre (eller heldigvis) langt mellem 2.0D 626'ere fra 1984

Stef

Fra : MK

Dato : 29-05-06 20:09

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der er desværre (eller heldigvis) langt mellem 2.0D 626'ere fra 1984

Du skulle jo ikke køw een mage til - en nyere selvfølgelig.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-06 20:11

> Du skulle jo ikke køw een mage til - en nyere selvfølgelig.
Til 10kkr det er vist kun i drømme jeg får lov til det

Stef