Klimaanlæg - lugt
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 28-05-06 18:35

Min bil er efterhånden 11 år gammel - en A6'er, 2.6 fra 1995.

Der er begyndt at komme en lidt sur lugt fra klimaet, når det tilkobles.
Også når det frakobles kommer en lidt træls lugt.

Jeg har set en spray, som man kan spraye ind i luftdysserne med henblik på
at rense disse.

Vil det hjælpe på problemet, eller skal der en dyr rensning til?

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-05-06 14:36

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Min bil er efterhånden 11 år gammel - en A6'er, 2.6 fra 1995.
>
> Der er begyndt at komme en lidt sur lugt fra klimaet, når det tilkobles.
> Også når det frakobles kommer en lidt træls lugt.

Det er diverse baciller, svampe og mikrober, der giver den kedelige lugt.
Mon ikke de sidder og gemmer sig f.eks. et sted, hvor anlægget ikke kan
slippe af med fugten (pga. tilstoppet afløb)??

> Jeg har set en spray, som man kan spraye ind i luftdysserne med henblik på
> at rense disse.
>
> Vil det hjælpe på problemet, eller skal der en dyr rensning til?

Jeg vil tvivle på sprayen, da problemet formentlig ligger væsentligt længere
inde/nede i systemet.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-05-06 20:07

> [...]

> at rense disse.
>
> Vil det hjælpe på problemet, eller skal der en dyr rensning til?

Ja det hjalp på mit anlæg. Det skal bare ikke sprøjtes i luftdysserne, men
direkte i luftindtaget. Af med pollenfilteret og blæseren på fuld knald og
så tømmes sprayen i luftindtaget.

Jeg gør det hvert år når jeg skifter mit pollenfilter. Nu når jeg skal til
det igen går jeg og overvejer at prøve med Rodalon istedet for med en spray.

MVH Niels