/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvor lang tid på værkstedet?
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 28-05-06 00:45

Hej.

Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.

Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.

Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det er
ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler (noget med
air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger. Alle delene skulle
blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden efter sigende ligger
begravet. Det er hos selve værkstedet, der ikke "har tid". + de forsøgte med
en historie om at taksator ikke havde tid til at komme før ugen efter. Jeg
kender taksator, og han kunne fortælle, at han blot godkendte rep. af bilen
via nogle billeder! Jeg har, gennem forsikringen, en gratis lånebil til
rådighed uder hele forløbet, men kan det virkelig passe, at man som
"betalende" kunde skal finde sig i, at værkstedet bruger 3 uger på en lille
rep.? Jeg takker himlen for, at det ikke var en skade til 100.000,- så
ville det sikkert tage et halvt år.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes



 
 
John Sahl (28-05-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 28-05-06 02:14

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Hej.

Hejsa, fik du nogensinde det jeg sendte til dig?

> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det
> virkelig passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min
> mistanke om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.

Det er ganske standard på alt for mange værksteder når det er
forsikringssager. Det kender jeg til fra både intern og ekster side.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede





Jasper Norman Ahrens~ (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 28-05-06 08:31

> Hejsa, fik du nogensinde det jeg sendte til dig?

Nej desværre. Jeg troede at du havde opgivet at sendet det

Måske skulle jeg kigge ind til dig en dag... Det er da bedre end at fodre
PostDK. Og mere sikkert

Mvh

Jasper



John Sahl (28-05-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 28-05-06 08:57

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Nej desværre. Jeg troede at du havde opgivet at sendet det

Nej da, lad os prøve igen!

> Måske skulle jeg kigge ind til dig en dag... Det er da bedre end at
> fodre PostDK. Og mere sikkert

Det er du da selvfølgelig velkommen til, men det er jo trods alt i
Fredericia, men er du på de kanter, så bare kig ind!

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



haga (28-05-2006)
Kommentar
Fra : haga


Dato : 28-05-06 07:36


"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote in message
news:4478e47c$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
> passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
> om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.
>
> Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det er
> ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler (noget med
> air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger. Alle delene
skulle
> blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden efter sigende ligger
> begravet. Det er hos selve værkstedet, der ikke "har tid". + de forsøgte
med
> en historie om at taksator ikke havde tid til at komme før ugen efter. Jeg
> kender taksator, og han kunne fortælle, at han blot godkendte rep. af
bilen
> via nogle billeder! Jeg har, gennem forsikringen, en gratis lånebil til
> rådighed uder hele forløbet, men kan det virkelig passe, at man som
> "betalende" kunde skal finde sig i, at værkstedet bruger 3 uger på en
lille
> rep.? Jeg takker himlen for, at det ikke var en skade til 100.000,- så
> ville det sikkert tage et halvt år.
>
> --
> Mvh Jasper
>
> e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
> "FJERNES" skal, sjovt nok, slettes
>
>

Hej!

Skillingbro er et privat MB-værksted syd for Aalborg ved Ellidshøj - 9838
4999

Jeg kører 90 km for at få service der.

Mvh/Haga



alexbo (28-05-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-05-06 07:32


"Jasper Norman Ahrensbach" skrev

> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
> om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.

Og hvem skulle så komme foran, praktisk taget alle skader er
forsikringsskader.
Der er meget langt mellem kunder der selv betaler for en skade.

3-4 ugers ventetid på et værksted er ganske normalt.

mvh
Alex Christensen



Q (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Q


Dato : 28-05-06 08:05


"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4478e47c$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
> passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.

Tjaa... Der er da nogle stumper der skal til maleren ( hvis ikke hele bilen
skal omkring for at få matchet farven til de eksisterende pladedele..)

Maleren står ikke nødvendigvis og venter på at du nakker et dyr med bilen,
s¨å han kan komme til at male DIN bil... En faktor der kan forlænge
ventetiden er hvis værkstedet bruger en maler ude i byen..

Samtidig tjener værkstedet formentlig OK på at bonne forsikringen for en
lejebil i mellemtiden, og du er jo kørende, så der er næppe nogen panik
fordi du ikke kan komme på arbejde..

Min mekaniker skelner da også mellem fejl der giver driftsstop på bilen ( og
jeg f.eks ikke kan komme på arbejde ) eller om det er alment vedligehold som
godt kan vente en uge.. På den måde kommer jeg ikke til at vente f.eks 3
uger på at få løst et akut problem ( klares ofte på dagen ).. Det handler
simpelthen om hvor gode værkstedet er til at sortere i opgaverne..

Jeg har oplevet et mærkevareværksted sige "kom igen på Mandag om 8 dage" da
jeg stod med et akut problem ( bilen kunne ikke bremse pga utæt
hjulcylinder ).. Tog kontakt til "min" mekaniker og bilen var køreklar næste
formiddag..

/peter



ena (28-05-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 28-05-06 09:21


"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4478e47c$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
> passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
> om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.
>
> Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det er
> ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler (noget med
> air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger. Alle delene
> skulle blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden efter sigende
> ligger begravet. Det er hos selve værkstedet, der ikke "har tid". + de
> forsøgte med en historie om at taksator ikke havde tid til at komme før
> ugen efter. Jeg kender taksator, og han kunne fortælle, at han blot
> godkendte rep. af bilen via nogle billeder! Jeg har, gennem forsikringen,
> en gratis lånebil til rådighed uder hele forløbet, men kan det virkelig
> passe, at man som "betalende" kunde skal finde sig i, at værkstedet bruger
> 3 uger på en lille rep.? Jeg takker himlen for, at det ikke var en skade
> til 100.000,- så ville det sikkert tage et halvt år.
>
> --
> Mvh Jasper
>
> e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
> "FJERNES" skal, sjovt nok, slettes
Hvilket MB værksted er det?



ena (28-05-2006)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 28-05-06 09:29


"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:44795d77$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4478e47c$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
>> passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>>
>> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min
>> mistanke om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.
>>
>> Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det er
>> ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler (noget med
>> air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger. Alle delene
>> skulle blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden efter sigende
>> ligger begravet. Det er hos selve værkstedet, der ikke "har tid". + de
>> forsøgte med en historie om at taksator ikke havde tid til at komme før
>> ugen efter. Jeg kender taksator, og han kunne fortælle, at han blot
>> godkendte rep. af bilen via nogle billeder! Jeg har, gennem forsikringen,
>> en gratis lånebil til rådighed uder hele forløbet, men kan det virkelig
>> passe, at man som "betalende" kunde skal finde sig i, at værkstedet
>> bruger 3 uger på en lille rep.? Jeg takker himlen for, at det ikke var
>> en skade til 100.000,- så ville det sikkert tage et halvt år.
>>
>> --
>> Mvh Jasper
>>
>> e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
>> "FJERNES" skal, sjovt nok, slettes
> Hvilket MB værksted er det?
>
Tja kender det godt - havde en skade på konens Volvo (og med Volvo skal man
altså lede længe for at finde et brugbart aut. værksted) det er en 2000 V40
diesel, fik først af vide at den skulle takseres - det tog 2 uger (og var
løgn da den blev takseret over nettet taksator så den aldrig) så skulle de
skaffe "specoialdele" undskyldningen var at det var en diesel og dem var der
ikke importeret til danmark osv.

Det drejede sig om en forkofanger som er totalt ens på Alle V40 uanset
motortype - da der var gået 3 uger afhentede jeg bilen og lavede den selv på
mit arbejde (vi er lastvognsværksted) bilen var klar 4 dage efter´

kofangerren, et par stivere mv. kunne afhentes hos den lokale Volvo puscher
og lakering klarede glostrup autolakering - der var ca 2 timers arbejde i
det hele og bilen var kørende.

Det er mit indtryk at mange værksteder har rygende travlt for tiden - men
det er jo ikke en undskyldning for at sylte kunderne, så er det bedre at
sige det som det er nemlig at man ikke har tid.




Ib Jakobsen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-05-06 11:44

ena skrev:

>
> Det er mit indtryk at mange værksteder har rygende travlt for tiden - men
> det er jo ikke en undskyldning for at sylte kunderne, så er det bedre at
> sige det som det er nemlig at man ikke har tid.

Det skal lige indskydes at forsikringen bærer en stor del af skylden.
Faktisk gider vi slet ikke røre ved deres "lort". Forstil dig at skulle
hente en kofanger 25km væk. Køre den til maler og hente igen 2x20km.
Lave alt papirarbejde og billeder til taksator. De sætter timeprisen
selv, som er under normal timepris. Samtidig kræver de 10% på
reservedele, som vi ofte kun får 8% på. Når jeg nu siger vi fik 12min
til ialt og der var et træktøj der også lige skulle afmonteres. At
værkstedet sylter er dumt. De skulle hellere sige nej og lade
taksatorene lave deres kunders biler selv.





--
MVH

Ib Jakobsen

Uffe Ravn (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-05-06 17:33

ena wrote:

> Tja kender det godt - havde en skade på konens Volvo

Aha!

Jeg havde i lang tid undret mig, over denne kvinde ved navn Ena, der havde
et for en kvinde usædvanligt indgående kendskab til MB og teknikken bag.



Mvh. Uffe Ravn



Martin Højriis Krist~ (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-05-06 11:06

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4478e47c$0$38633$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> kan det virkelig passe, at man som "betalende" kunde skal finde sig i, at
> værkstedet bruger 3 uger på en lille rep.?

Min Yaris blev parkeringsskrammet og skulle have rettet forskærm og fordør,
lakeres, samt gennemgå almindeligt eftersyn.
Det tog 3 dage, hvilket kunne være reduceret til 2 hvis jeg havde presset
på.
Jeg har ikke en fornemmelse af at det var uvanlig "leveringstid".

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Martin Johansen [600~ (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 28-05-06 11:17

Jasper Norman Ahrensbach skrev:

> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
> om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.

Hmm da jeg for nogle år siden fik en forsikringsskade afleverede jeg
bilen om morgenen, blev kørt i skole af en mekaniker og kunne hente
bilen den efterfølgende middag....


Det drejede sig om en ny kofanger samt forlygte.

MVH

Lars Knudsen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 28-05-06 11:18

On Sun, 28 May 2006 01:45:01 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
>passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
>Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min mistanke
>om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.
>
>Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det er
>ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler (noget med
>air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger. Alle delene skulle
>blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden efter sigende ligger
>begravet.

Jeg havde en pakeringsskade på min BMW, der var en der bakkede ud i
venstre fordør. Værkstedet skulle have den i en uge og jeg selvsagt
lånebil imens. Bilen var klar på 3 dage.

Syntes måske nok tre uger lyder lige i overkanten, på den anden side
har du jo noget andet at køre i mens du venter, så personligt ville
jeg nok have forståelse for at de ikke ordner den som prioitet et. De
har givetvis en del booket ind allerede og giver dig nok hellere end
længere ventetid end at skulle ringe for at sige at den ikke er klar.

Jeg havde for 1½ år siden et problem med at højre forbremse satte sig
og der tog BMW den omgående på dagen og jeg kunne hente den fikset
samme aften. Der havde jeg ikke nogen lånebil og det er fedt at
værkstedet afsætter tid til at kunne tage en ind akut.

** Lars


Armand (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-06 13:36

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> Hej.
>
> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det virkelig
> passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
Hvordan er det med muligheden for at "sælge skaden" á benytte
lejligheden til at handle bil og give den gamle incl. den takserede
skade (så man kender forsikrings "indtægten") i bytte.
Hvis man har udsigt til over en måned uden bil var dét måske en bedre
mulighed :-/

--
Armand.

Jasper Norman Ahrens~ (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 28-05-06 23:23

> Hvordan er det med muligheden for at "sælge skaden" á benytte lejligheden
> til at handle bil og give den gamle incl. den takserede skade (så man
> kender forsikrings "indtægten") i bytte.
> Hvis man har udsigt til over en måned uden bil var dét måske en bedre
> mulighed :-/

Hmm... det er ikke mere end nogle få måneder siden jeg købte den, så den
skal ikke skiftes det første år eller sådan. Men ellers kunne idéen da være
god nok.

Men som I andre skriver, har jeg ikke nogen speciel grund til at pive. Jeg
får en lånebil i perioden, og er dermed kørende. Men jeg synes stadig at
værkstedet burde fortælle sandheden, og at de desværre ikke har tid! Det er
sgu da til at forholde sig til.

At værkstederne ikke "ønsker" forsikringsskader er da vist noget værre
sludder! Det er muligt at selskaberne presser priserne, men erfaringen (også
fra andre brancher) har da vidst også vist, at det kunne tage dælens lang
tid at rep. en bil, hvis det var forsikringen der betalte. (eller lave en
rørskade eller lign.) Så hvis værkstedet går med til, at de bliver betalt
fx. 30 min. for at skifte en forskærm, kan jeg da ikke se, at man bagefter
skulle have ondt af dem? De kunne jo bare sige nej tak til samarbejdet med
selskabet. Og på den anden side skal vi jo alle sammen betale til
forsikringen, og lod man alle der udførte arbejde for selskaberne lægge 50%
til regningen, er der jo kun een til at betale.

PS... det er ikke et MB værksted. Selskabet har ikke en aftale med MB, og
jeg ville dermed være nødt til at vinke farvel til mange andre fordele ved
at vælge MB. (Jeg kunne dog godt have gjort det)

Mvh

Jasper



Armand (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-05-06 23:58

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
>>
>
> At værkstederne ikke "ønsker" forsikringsskader er da vist noget værre
> sludder! ........hvis værkstedet går med til, at de bliver betalt
> fx. 30 min. for at skifte en forskærm, kan jeg da ikke se, at man bagefter
> skulle have ondt af dem? De kunne jo bare sige nej tak til samarbejdet med
> selskabet.
> PS... det er ikke et MB værksted. Selskabet har ikke en aftale med MB, og
> jeg ville dermed være nødt til at vinke farvel til mange andre fordele ved
> at vælge MB.

Så der ér tydeligvis værksteder der har opgivet forsikringsselskaberne

--
Armand.

Per Beer Hansen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-05-06 18:25

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Hej.
>
> Jeg (og dyret) var så uheldig, at jeg påkørte et råkid. Kan det
> virkelig passe at værkstedet skal have 3 uger til at lave bilen.
>
> Det er naturligvis noget forsikringen ordner, hvilket styrker min
> mistanke om, at jeg konstant ryger bagerst i køen.
>
> Det drejer sig om skader for i alt 25.000,- Men jeg mener da, at det
> er ganske alm. skader: En xenon lygte, + en alm. lygte. Ny køler
> (noget med air-con) ny kølerhjelm + malearbejde af køler + kofanger.
> Alle delene skulle blot bestilles hos MB, og det er ikke her hunden
> efter sigende ligger begravet. Det er hos selve værkstedet, der ikke
> "har tid". + de forsøgte med en historie om at taksator ikke havde
> tid til at komme før ugen efter. Jeg kender taksator, og han kunne
> fortælle, at han blot godkendte rep. af bilen via nogle billeder! Jeg
> har, gennem forsikringen, en gratis lånebil til rådighed uder hele
> forløbet, men kan det virkelig passe, at man som "betalende" kunde
> skal finde sig i, at værkstedet bruger 3 uger på en lille rep.? Jeg
> takker himlen for, at det ikke var en skade til 100.000,- så ville
> det sikkert tage et halvt år.

Det lyder godt nok til, at dit værksted har lidt let til sandheden, det
opbygger jo ikke ligefrem tilliden
Men hvis det er et værksted, hvor de normalt laver mange MB'ere, så kan du
godt være uheldig, at komme bag i køen nogle gange, afhængigt af hvor mange
ehvervsbiler de får ind efterfølgende, de kommer som regel i første række.
Taxa'er og lignende betaler typisk ekstra for at få lavet deres køretøjer
med det samme, dvs at komme foran de private kunder i køen.
Men det undskylder jo ikke at de direkte har løjet overfor dig mht
taksatoren, sådan et værksted ville jeg aldrig benytte igen.
Taksatorer kan dog godt være nogle "r*vhuller" engang i mellem, jeg kender
til flere sager, hvor der er gået 7-14 dage, bare inden der er dukket en
taksator op og ifølge dem selv er det oftest som regel på grund af ferier
og/eller sygdom.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste