Mazda 626 GE 92 Clips til kaliber
Fra : usenet

Dato : 27-05-06 19:11

Hejsa,
Har lidt problemer med en bankende lyd der accellerer i forhold til bilens
hastighed. Når jeg så rører bremsepedalen forsvinder den. Altså har det
noget bremsen at gøre.
Har haft baghjulene af og ren gjort skiver mm. Det eneste jeg kan se at der
skulle være galt er at der måske mangler en fjeder/clips øverst på
kaliberen.?

Spørgsmål.
Er der på de bagereste bremsekalibre clips/fjeder der holder bremseklodserne
både for oven og for neden???
Mazda 626GE 1.8 1992 skivebremser.

Mvh
Dan

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-05-06 20:34

"usenet" <usenet@gyxi.pq> skrev i en meddelelse
> [...]
> hastighed. Når jeg så rører bremsepedalen forsvinder den. Altså har det

Hmmm, er dine hjul spændt ordentligt fast?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : usenet

Dato : 27-05-06 20:40

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> "usenet" <usenet@gyxi.pq> skrev i en meddelelse
>
> Hmmm, er dine hjul spændt ordentligt fast?
>
> --
> Mvh, Peter Ingsø Laursen
Ja det var jo det første jeg tjekkede. Jeg rensede fælgene og
påfæstningsstedet i håb om at det var der fejlen var.
At hjulboltene simpelthen ikke kunne strammes nok til at holde skivebremsen
fast til hjulet.

/Dan

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-05-06 09:33

> Ja det var jo det første jeg tjekkede. Jeg rensede fælgene og
> påfæstningsstedet i håb om at det var der fejlen var.
> At hjulboltene simpelthen ikke kunne strammes nok til at holde
> skivebremsen fast til hjulet.

OK, det var blot fordi, jeg har haft en oplevelse, der kunne minde om din,
og der viste det sig, at samtlige bolte på venstre forhjul sad løse!

Fra : usenet

Dato : 28-05-06 11:14

> [...]
>
> OK, det var blot fordi, jeg har haft en oplevelse, der kunne minde om din,
> og der viste det sig, at samtlige bolte på venstre forhjul sad løse!

Ja det er jo ikke så smart!
Men tror nok jeg har fundet løsningen.
Der mangler en fjeder/clips til at holde klodserne på plads i forhold til
skiven.

/Dan