|
| Bankelyd fra motor - Mondeo 1,8, 1995 Fra : Brian Sørup |
Dato : 27-05-06 15:00 |
|
Hejsa
Min far's 'deo er begyndt at banke mistænkeligt fra een af de midterste
cylindre (tror jeg nok) - det lyder meget højt og kraftigt, kan det evt.
være en ventil der er faldet ned? - eller er vi ovre i noget
plejlstangsleje der er gået en tur.
Den har kørt ca. 310000Km - tandrem skiftet i Juni 2005 v. 302000km.
Da Camaro'en smed et plejstangsleje bankede den ikke så kraftigt som
Mondeo'en gør nu !
Det er ikke ventilløftere der er dårlige, jeg har haft en Mazda 626 2,0
12v , så den lyd kender jeg alt for godt....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
ena (27-05-2006)
| Kommentar Fra : ena |
Dato : 27-05-06 16:48 |
|
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44785b35$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Min far's 'deo er begyndt at banke mistænkeligt fra een af de midterste
> cylindre (tror jeg nok) - det lyder meget højt og kraftigt, kan det evt.
> være en ventil der er faldet ned? - eller er vi ovre i noget
> plejlstangsleje der er gået en tur.
> Den har kørt ca. 310000Km - tandrem skiftet i Juni 2005 v. 302000km.
>
> Da Camaro'en smed et plejstangsleje bankede den ikke så kraftigt som
> Mondeo'en gør nu !
>
> Det er ikke ventilløftere der er dårlige, jeg har haft en Mazda 626 2,0
> 12v , så den lyd kender jeg alt for godt....
>
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.
>
>
>Start motoren fjern tændkablet til den cylinder du mistænker - er lyden
>væk?
Hvis ja er det et stempelpinds eller plejlstangsleje - forsvinder lyden ikke
så lav en kompresions måling - det vil afsløre om det er ventilen eller
knast
>
| |
Brian Sørup (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 28-05-06 19:20 |
|
"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:447874af$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44785b35$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hejsa
> >
> > Min far's 'deo er begyndt at banke mistænkeligt fra een af de
midterste
> > cylindre (tror jeg nok) - det lyder meget højt og kraftigt, kan det
evt.
> > være en ventil der er faldet ned? - eller er vi ovre i noget
> > plejlstangsleje der er gået en tur.
> > Den har kørt ca. 310000Km - tandrem skiftet i Juni 2005 v. 302000km.
> >
> > Da Camaro'en smed et plejstangsleje bankede den ikke så kraftigt som
> > Mondeo'en gør nu !
> >
> > Det er ikke ventilløftere der er dårlige, jeg har haft en Mazda 626
2,0
> > 12v , så den lyd kender jeg alt for godt....
> >
> > --
> > Brian Sørup
> > Volvo V70 2,5T Aut.
> >
> >
> >Start motoren fjern tændkablet til den cylinder du mistænker - er
lyden
> >væk?
>
> Hvis ja er det et stempelpinds eller plejlstangsleje - forsvinder
lyden ikke
> så lav en kompresions måling - det vil afsløre om det er ventilen
eller
> knast
Når jeg fjerner tændkablet til Cyl.#2 forsvinder 99% af lyden - så der
er vist dømt død maskine.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Kim Voss Schrader (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-05-06 19:28 |
|
Hej!
Brian Sørup wrote:
....
> Når jeg fjerner tændkablet til Cyl.#2 forsvinder 99% af lyden - så der
> er vist dømt død maskine.....
Nej da, for hvis du piller dette kabel af, er problemet (= lyden), jo fikset
Anyway, så må du jo en tur over grænsen efter en maskine, evt. en hel bil. Slige
sager koster ikke alverden kunne jeg forestille mig.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-05-06 19:35 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4479ebb6$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Brian Sørup wrote:
> ...
>> Når jeg fjerner tændkablet til Cyl.#2 forsvinder 99% af lyden - så der
>> er vist dømt død maskine.....
>
> Nej da, for hvis du piller dette kabel af, er problemet (= lyden), jo
> fikset
>
>
>
> Anyway, så må du jo en tur over grænsen efter en maskine, evt. en hel bil.
> Slige sager koster ikke alverden kunne jeg forestille mig.
Jeg har kigget priser på mondeo motorer i flere år nu. Desværre er der ikke
ret meget sparet ved at hente motoren i tyskland. Man får dem til ca. samme
pris i danmark. Jeg har især været ude efter en 2.0 motor selv om min 1.8
ikke fejler noget
Hverken på ebay eller direkte hos huggerne er der meget sparet og jeg synes
de er uforskammet dyre når man betænker det IKKE er ombytningsmotorer som er
gået igennem. Ja mange gange er det faktisk billigere at købe HELE bilen end
at købe en motor hos en hugger.
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 28-05-06 22:22 |
|
Hej!
Tom wrote:
....
> Jeg har kigget priser på mondeo motorer i flere år nu. Desværre er der ikke
> ret meget sparet ved at hente motoren i tyskland. Man får dem til ca. samme
> pris i danmark. Jeg har især været ude efter en 2.0 motor selv om min 1.8
> ikke fejler noget
Ok, jeg ved bare, at Escorterne nærmest gives væk nede over grænsen :)
> Hverken på ebay eller direkte hos huggerne er der meget sparet og jeg synes
> de er uforskammet dyre når man betænker det IKKE er ombytningsmotorer som er
> gået igennem. Ja mange gange er det faktisk billigere at købe HELE bilen end
> at købe en motor hos en hugger.
Nu er huggere jo ikke kendte for ligefrem at give tingene væk, men det lyder da
grotesk...
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-05-06 22:42 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:447a1474$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hverken på ebay eller direkte hos huggerne er der meget sparet og jeg
>> synes de er uforskammet dyre når man betænker det IKKE er
>> ombytningsmotorer som er gået igennem. Ja mange gange er det faktisk
>> billigere at købe HELE bilen end at købe en motor hos en hugger.
>
> Nu er huggere jo ikke kendte for ligefrem at give tingene væk, men det
> lyder da grotesk...
Ja og de fleste sælger motoren uden "tilbehør" så hvis man som jeg vil
skifte til en 2.0 hvor der skal større dyser, motorstyring samt andet til,
så bliver det urimelig kostbar at konvertere for de par heste mere.
--
Tom
| |
Brian Sørup (29-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 29-05-06 14:02 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:447a1474$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
>
> > Hverken på ebay eller direkte hos huggerne er der meget sparet og
jeg synes
> > de er uforskammet dyre når man betænker det IKKE er
ombytningsmotorer som er
> > gået igennem. Ja mange gange er det faktisk billigere at købe HELE
bilen end
> > at købe en motor hos en hugger.
>
> Nu er huggere jo ikke kendte for ligefrem at give tingene væk, men det
lyder da
> grotesk...
Har fået priser der ligger mellem 3 og 4K +moms for en motor - i D får
du en hel bil med under 200K på klokken for samme pris.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
| |
Ukendt (27-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-06 20:06 |
|
"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44785b35$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Min far's 'deo er begyndt at banke mistænkeligt fra een af de midterste
> cylindre (tror jeg nok) - det lyder meget højt og kraftigt, kan det evt.
> være en ventil der er faldet ned? - eller er vi ovre i noget
> plejlstangsleje der er gået en tur.
> Den har kørt ca. 310000Km - tandrem skiftet i Juni 2005 v. 302000km.
>
> Da Camaro'en smed et plejstangsleje bankede den ikke så kraftigt som
> Mondeo'en gør nu !
>
> Det er ikke ventilløftere der er dårlige, jeg har haft en Mazda 626 2,0
> 12v , så den lyd kender jeg alt for godt....
>
Er det en lyd som stiger i intensitet alt efter belastning/ speeder?. Hvis
ja, så er det nok krumtaplejet eller krydspindslejet. Hvis nej, så tipper
jeg det nu alligevel til at være en defekt hydraulisk ventil.
Under alle omstændigheder bør det laves meget hurtigt da skaden kan
accelerere meget hurtigt......hmm og det er nok ikke billigt at få lavet, så
få nu et SKRIFTLIGT tilbud på arbejdet FØRST.
--
Tom
| |
|
|