Cool light H7 pærer - erfaringer herinde?
Fra : Onix

Dato : 27-05-06 10:37

Hej

Bilens pære er røget. På markedet på nettet ser jeg fantastiske rosende
beskrivelser af alm. autopærer der giver 50% mere lys, koldt lys, blue light
og hvad de ellers kalder det.

De omtaler lys med 4000 kelvin, De skulle nærmest være som xenonpærer ?

Jeg har bla. set på Philips, Osram m.fl. producenter, de lover guld og blåt
lys i skoven*g* men er der erfaringer herinde i Nyhedsgruppen - er det penge
ud af vinduet?

Onix

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-05-06 11:29

Onix wrote:
> [...]
> Jeg har bla. set på Philips, Osram m.fl. producenter, de lover guld
> og blåt lys i skoven*g* men er der erfaringer herinde i Nyhedsgruppen

Jeg har nogen på min 4x4 og jeg synes at jeg godt kan se forskel...

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-05-06 15:27

meddelelse news:447829f9$0$15788

> Jeg har nogen på min 4x4 og jeg synes at jeg godt kan se forskel...

Der er forskel, om det er godt, er op til smag&behag, hvad man forventer.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 20:16

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:447829f9$0$15788

> Der er forskel, om det er godt, er op til smag&behag, hvad man forventer.

Her er billedet af en standard Philips D2S (det folk ynder at kalde ægte
xenon) og så en Philips +30%.
Jeg synes forskellen er temmelig markant, både i styrke og farvetemperatur,
selv om lyset går skævt ind på porten til "fordel" for D2S pæren

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132263.jpg

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-05-06 20:27

Tom wrote:
> [...]
> Jeg synes forskellen er temmelig markant, både i styrke og
> farvetemperatur, selv om lyset går skævt ind på porten til "fordel"

Xenon er jo også + 200 %, så den burde jo også være noget kraftigere...

Fra : bilbo

Dato : 28-05-06 20:25

Hvis det er rigtigt med + 200 % hvorfor må man så ikke sætte en 100/80W i
lygten?

Mon ikke mange kører rundt med sådan en piratpære?

meddelelse news:4478a80f$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-05-06 20:30

bilbo wrote:
> Hvis det er rigtigt med + 200 % hvorfor må man så ikke sætte en
> 100/80W i lygten?

Fordi de bliver for varme...

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 20:48

meddelelse news:4479fa39$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> Fordi de bliver for varme...

og har strølys i flg BJ (tror jeg nok)

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-05-06 21:06

> og har strølys i flg BJ (tror jeg nok)

Også kaldet diffust lys. Men det kommer der jo også når du knaldet en
ulovlig Xenon i, som din Philips :(.
BTW. Var det slet ikke det sprgs gik på, men alm. +30,50% cool. blå pærer?.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:09

> Også kaldet diffust lys. Men det kommer der jo også når du knaldet en
> ulovlig Xenon i, som din Philips :(.

Det må du diskutere med BJ

> BTW. Var det slet ikke det sprgs gik på, men alm. +30,50% cool. blå
> pærer?.

Jeg læser også første indlæg som noget med xenon og 4000 Kelvin, så jeg
synes det var ok at komme med et billede der netop sammenligner en +30% og
en HID (Xenon)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 06:28

> Jeg læser også første indlæg som noget med xenon og 4000 Kelvin, så jeg
> synes det var ok at komme med et billede der netop sammenligner en +30% og
> en HID (Xenon)

Ved du om den viste var en +30% coolblå etc., eller bare en alm.?.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 16:36

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du om den viste var en +30% coolblå etc., eller bare en alm.?.

En "alm" +30%...jeg havde engang noget cool blå et eller andet de holdt kun
i 4 og 5 mdr så var de begge sprunget

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 06:04

jeg havde engang noget cool blå et eller andet de holdt kun
> i 4 og 5 mdr så var de begge sprunget

Hvis de er købt ved "T.Svansen" el. lign. kan det ikke undre?. Philips
Bluevision har et godt ry, uanset hvor de er købt ;).

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-06 16:17

> jeg havde engang noget cool blå et eller andet de holdt kun
>>
> Hvis de er købt ved "T.Svansen" el. lign. kan det ikke undre?. Philips
> Bluevision har et godt ry, uanset hvor de er købt ;).

Det var vidst før der var noget der hed tsvansen....jeg kan ikke huske hvor
jeg købte dem.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 28-05-06 21:06

KLIP

> og har strølys i flg BJ (tror jeg nok)

Du kan sku selv være et strølys..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 21:10

> KLIP

> Du kan sku selv være et strølys..)

nå, ))

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 06:26

> Du kan sku selv være et strølys..)

Som du strøer om dig med komplimenter :).