|
| Aditiver i tanken Fra : Morten Bo Jensen |
Dato : 25-05-06 22:35 |
|
Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
den har kørt "konekørsel"...
Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
sagen ???
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-06 22:57 |
| | |
Morten Bo Jensen (25-05-2006)
| Kommentar Fra : Morten Bo Jensen |
Dato : 25-05-06 23:08 |
|
Skal snart til Norge, så måske alting løser sig af sig selv...
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-05-06 02:22 |
|
Morten Bo Jensen wrote:
> Skal snart til Norge, så måske alting løser sig af sig selv...
Næppe - hastighedsoverskridelse koster kassen!
--
Per, Esbjerg
| |
MK (26-05-2006)
| Kommentar Fra : MK |
Dato : 26-05-06 06:15 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44765824$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Næppe - hastighedsoverskridelse koster kassen!
Han kune jo blot vælge et lavere gear - det er jo ikke
hastigheden, der har den helbredende virkning
| |
Ukendt (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-06 07:52 |
|
Jeg mener jo også bare at dér skal jeg ud på en rigtig rigtig lang tur
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 08:02 |
| | |
Ukendt (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-06 08:12 |
|
Jo jo - Har forstået det... Jeg må ned i tredje gear en del af vejen, så der
kommer mange omdrejninger
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 08:18 |
|
Morten Bo Jensen skriver:
>
> Jo jo - Har forstået det... Jeg må ned i tredje gear en del af vejen, så der
> kommer mange omdrejninger
Jo, men den skal også have lov til at trække. 3. gear og fuld skrue, så
løber den vel i omdrejningsbegrænseren.
Turen til Berlin er faktisk god (hvis du bor herover i "Gylland"). Ned
af motorvejen til nord for Hamborg, så er bilen varm. Nordøst om
Hamborg, tjek olie og ud på en knapt så befolket motorvej, hvor 160km/t
er fin strækningskørsel og højere hastigheder ikke er at kimse af. Når
du er halvvejs i Berlin, napper du lige en rasteplads og kigger topper
op med olie, langsomt igang igen og så fuld skrue resten af vejen indtil
du når "berlinerring".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html
| |
Morten Bo Jensen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Morten Bo Jensen |
Dato : 26-05-06 08:39 |
|
> Jo, men den skal også have lov til at trække. 3. gear og fuld skrue, så
> løber den vel i omdrejningsbegrænseren.
Sikkert... Men det afhænger af om der skal køres 80 eller 110 tænker jeg
> Turen til Berlin er faktisk god
Lyder som en sjov tur, men det har jeg desværre slet ikke tid til - Desuden
er jeg fra Allerød på Sjæland, så
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 08:43 |
|
Morten Bo Jensen skriver:
>
> Sikkert... Men det afhænger af om der skal køres 80 eller 110 tænker jeg
Jeps
> Lyder som en sjov tur, men det har jeg desværre slet ikke tid til - Desuden
> er jeg fra Allerød på Sjæland, så
Damn, så må det jo være lidt bell add du skal bruge.
Det er ikek så dyrt, men om det hjælper er noget helt andet. En "tomota"
skal have omdrejninger, hvis det skal blive til noget. I bunden er den
IMHO rimeligt død...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html
| |
Morten Bo Jensen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Morten Bo Jensen |
Dato : 26-05-06 09:26 |
|
> En "tomota" skal have omdrejninger, hvis det skal blive til noget. I
> bunden er den IMHO rimeligt død...
Enig, men jeg lærer vel at udnytte denmed tiden, så der også kommer lidt
køreglæde ud af den... Kører i hvert fald mere roligt i den, og det sparer
vel lidt benzin tænker jeg
PS. er Bell add noget man selv roder med når man er på mit niveau (griner),
eller bør jeg lade et værksted foretage det i forbindelse med service ?
Lyder nemt... At det bare skal prøjtes ind i indsygningen (skal liiiige ha´
fundet ud af hvor det er), og så kører 10km bagefter...
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 09:39 |
| | |
Ukendt (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-06 09:50 |
|
Ups... Jeg synes ellers lige jeg havde læst at det skulle sprayes ind gennem
indsugningen i motorrummet... Men det må ha´ været et andet produkt !!
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 10:13 |
| | |
Bagmanden (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Bagmanden |
Dato : 26-05-06 09:53 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvor svært kan det være at tanke bilen og fylde en ekstra
> flaske i ? http://www.belladd.dk/main_produkter_1.html
Tja; det fås både som type 1B/D der hældes i tanken og som type
2B/D der forstøves ind i indsugningen, måske deraf Mortens
spørgsmål og at han havde misset link til 1B/D.
--
F.B.
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 10:14 |
| | |
Ukendt (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-06 10:30 |
|
Jeps... Henter noget 1B i dag, og kører derefter ud på en 100km lang tur
| |
TDN (26-05-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 26-05-06 07:24 |
|
"Morten Bo Jensen" <giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:44762321$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
> Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
> den har kørt "konekørsel"...
>
> Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
> sagen ???
>
Læs evt mere her:
http://www.belladd.dk/index2.html
Mange bilværksteder bruger det i forbindelse med service også Toyota.
Mvh
Thomas
| |
Hr. Jensen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 26-05-06 07:36 |
|
Den Thu, 25 May 2006 23:35:25 +0200 sendte "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]@post.cybercity[DOT]dk> følgende røgsignaler:
>Har fået et hint om at SUBJ kunne hjælpe på min bils lidt træge opførsel -
>Opførsel som er kommet på grund af for få kilometer på mange år, og fordi
>den har kørt "konekørsel"...
>
>Hvad menes med aditiver, hvad kan de gøre, og hvilke produkter kunne være
>sagen ???
Er det egentlig ikke i disse tilfælde at V-Power-, Nitro 3000- eller
Dynamic-benzinen skulle gøre en forskel?
Jeg synes gerne at man siger at sunde motorer ikke har noget ud af den
rensende effekt, men den beskrevne bil kunne måske have gavn af en
tankfuld af ét af ovenstående mærker.
--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage.
| |
Ukendt (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-06 07:47 |
|
Det lyder interessant... Nogen der kan bekræfte dette ???
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-05-06 08:02 |
| | |
Jørgen M. Rasmussen (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 26-05-06 14:33 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4476A7DB.ED886A2A@du.kan.finde.den...
> Morten Bo Jensen skriver:
>> Det lyder interessant... Nogen der kan bekræfte dette ???
>
> Ja.
>
Ja, det er alm. benz tilsat ekstra renseadditiver ab fabrikant. Du kan også
selv hælde injektorens i tanken, Valvoline, Redex, Belladd eller hvad de nu
hedder.
| |
|
|