/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Skoda svagheder?
Fra : Lars Holst


Dato : 25-05-06 19:18

Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?

--
Lars Holst

 
 
Molnit (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 25-05-06 19:21

Lars Holst skrev:
> Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
> Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?
   
   Logo'et aka "Den flyvende pik"

   Skoda Felicia ruster sygt hurtigt, men ok discount bil at køre i.



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

MK (25-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 25-05-06 19:26


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4475f5a3$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> Skoda Felicia ruster sygt hurtigt, men ok discount bil at køre i.

Jég ville nu hellere rådgive min søn til at købe en '93 Ford Sierra 2,0...



Molnit (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 25-05-06 19:48

MK skrev:
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:4475f5a3$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Skoda Felicia ruster sygt hurtigt, men ok discount bil at køre i.
>
> Jég ville nu hellere rådgive min søn til at købe en '93 Ford Sierra 2,0...

   Så længe knægten ikke har børn osv. han skal slæve rundt på, så er en
kværn da mere handy ;)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

MK (25-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 25-05-06 19:53


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4475fbf5$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Så længe knægten ikke har børn osv. han skal slæve rundt på, så er en
> kværn da mere handy ;)

Den nævnte bil er da overhovedet ikke noget for en ung mand.
Bilfreak eller ej...



tb (25-05-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 25-05-06 20:49

>> Så længe knægten ikke har børn osv. han skal slæve rundt på, så er en
>> kværn da mere handy ;)
>
> Den nævnte bil er da overhovedet ikke noget for en ung mand.
> Bilfreak eller ej...


Stor undren til alle jer. Går ud fra at I aldrig har haft en felicia?!

Vi har haft 2 og kørt 150.000km i dem tilsammen.

SINDSYGE billige i drift. Meget driftsikre. Fin størrelse - kan have en
barnevogn bagi.

Bagklap ruster - ja! Men ellers er det ikke slemt. Min første kørte lidt
over 250kkm på 9 år og der rust i bagklap og skærmkanter men intet i
undervogn

Vores nuværende har fået pava og har nul rust efter 8 år.

Begge vores er 1.3 skoda motor'ere, da jeg ikke har hørt ret meget positivt
om VW (dog er den mere lydløs og har lidt flere hypper)



Kent Glerup (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 26-05-06 06:42

On Thu, 25 May 2006 21:48:49 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:


>Stor undren til alle jer. Går ud fra at I aldrig har haft en felicia?!
>
>Vi har haft 2 og kørt 150.000km i dem tilsammen.
>
>SINDSYGE billige i drift. Meget driftsikre. Fin størrelse - kan have en
>barnevogn bagi.

I mit indlæg prøvede jeg netop at antyde at Felicia'en er vanvittigt
billig at holde kørende :)

Jeg skrev det dog ikke direkte..

/Kent Glerup

Kent Glerup (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 25-05-06 20:25

On 25 May 2006 18:17:30 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Min søn skal have have en Skoda Felicia eller Favorit.
>Hvad er deres svagheder....hvad skal man kigge efter?

Kender ikke så meget til Favorit..

Felicia:

Rust! Specielt bagklappen. Selve bunden holder dog rimeligt. Find et
eksemplar som er passet godt op med undervognsbehandling.

Hjulophæng, bremser og styretøj er sunde konstruktioner, som man ikke
bør forvente problemer med, udover normalt slid selvf..

1,3 motorerne er gengangere helt tilbage fra røvskuberne. Det er
stødstangsmaskiner som skal ha' stillet ventilerne med (mener jeg) 15
KKM's mellemrum. Dette er dog nemt at ordne selv
Maskinen byder sjældent på problemer, og kan tåle rigtig mange
kilometer. Dog er den mildt sagt ikke inspirerende at høre på!
Gearkassen er også solid.

1,6 maskinen er fra VW, og er generelt noget dyrere i stumper, og kan
ikke forventes at være mere problemfri end 1,3'eren. Gearkassen til
denne er også fra VW, og har historisk givet en del problemer i
Polo'erne.

På to år, havde vi følgende rep. på vores 1,3 68HK:
Nye klodser til forbremsen.
Defekt airbag førerside, ny købt ved hugger.
Generator nedslidt, renoveret for 500,-
Selvstarter nedslidt, 1000,- alt inklusive (halv skade fra
forhandler).
Ventiler justeret to gange (af mig selv, 0,-)
Og det var det...

/Kent Glerup

Ebbe Kristensen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 29-05-06 14:27

Kent Glerup wrote:

> 1,6 maskinen er fra VW, og er generelt noget dyrere i stumper, og kan
> ikke forventes at være mere problemfri end 1,3'eren. Gearkassen til
> denne er også fra VW, og har historisk givet en del problemer i
> Polo'erne.

Hmm, vores Felicia 1.6 fra '96 har gået 148 kkm uden problemer med
gearkassen. Derimod har vi fået skiftet koblingen nogle gange. Og det
er åbenbart en kendt svaghed. For nogle år siden var jeg til Biler i
Bella. Af nysgerrighed tog jeg lige et kig på Fabia'en og da en af
gutterne på standen spurgte om han kunne hjælpe med noget, svarede
jeg at jeg var ganske tilfreds med min Felicia lige bortset fra at
koblingen var et svagt punkt. Hans svar: "Ah, du har en 1.6'er".

Iøvrigt har netop den motor en momentkarakteristik som en mursten.
Faktisk skal den køres ligesom en diesel undtagen når man tanker

Ebbe


Martin Johansen [600~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-05-06 15:00

Ebbe Kristensen skrev:

> Iøvrigt har netop den motor en momentkarakteristik som en mursten.

Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

MVH

Klaus D. Mikkelsen (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 29-05-06 15:42

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

Den er god nok. 50Nm i hele område....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Martin Johansen [600~ (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 29-05-06 17:37

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Den er god nok. 50Nm i hele område....

Min fejl :))

MVH

Lars (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 29-05-06 21:31


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:447afe45$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Ebbe Kristensen skrev:
>
> > Iøvrigt har netop den motor en momentkarakteristik som en mursten.
>
> Ahhhh skal vi nu ikke liiiige tage en kop the til... :)

Den har noget bedre bundtræk end jeg forventede...

- Lars



Ebbe Kristensen (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 30-05-06 13:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den er god nok. 50Nm i hele område....

He, he...

Men det er nu kun halvt rigtigt - eftersom Feliciaens moment ligger
mellem 99 Nm og 135 Nm. Kig på:

http://www.rototest.com/index.php?DN=33&List=S-T

lidt nede af siden eller åbn pop-up vinduet direkte:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=302

Okay, det er en lettere bulet mursten. Men sammenlignet med f.eks.
Skoda Fabia:

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=146

er den pænt jævn.

Ebbe


numzie@gmail.com (01-06-2006)
Kommentar
Fra : numzie@gmail.com


Dato : 01-06-06 20:45

Kent Glerup wrote:

[klip}

> På to år, havde vi følgende rep. på vores 1,3 68HK:
> Nye klodser til forbremsen.
> Defekt airbag førerside, ny købt ved hugger.
> Generator nedslidt, renoveret for 500,-
> Selvstarter nedslidt, 1000,- alt inklusive (halv skade fra
> forhandler).
> Ventiler justeret to gange (af mig selv, 0,-)
> Og det var det...
>
> /Kent Glerup

Det er da også en del ting, synes jeg? Hvordan mærker man, at
ventilerne skal justeres?
Hvad løb de ting op i - i reparationer?

/Kenneth


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste