Hvem har fejlen i dette uheld
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 25-05-06 10:36

http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107

Det er sgu da ikke så svært at se!

/Allan Schuster Bach

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-05-06 10:47

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
news:44757a98$0$60786

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107
>
> Det er sgu da ikke så svært at se!

Hvordan er den US.lov på området?.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-05-06 11:14

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107
>
> Det er sgu da ikke så svært at se!
>
> /Allan Schuster Bach

Der kan man se hvor godt de store 4x4 ligger på vejen.

Niels

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-05-06 11:16

Niels Bengaard wrote:

> Der kan man se hvor godt de store 4x4 ligger på vejen.

Det var også det første der slog mig. Der skulle ikke meget til for
at få den til at trille.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 12:01

On 25 May 2006 03:16:13 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Det var også det første der slog mig. Der skulle ikke meget til for
>at få den til at trille.

Jeg tror faktisk mange biler vil trille i den situation - føreren
rykker jo voldsomt i rattet for at komme op igen og skrider
formodentlig i jorden/sandet indtil kontakt med asfalten.
At det høje tyngdepunkt så ikke hjælper er en anden sag.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Molnit

Dato : 25-05-06 17:36

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> formodentlig i jorden/sandet indtil kontakt med asfalten.
> At det høje tyngdepunkt så ikke hjælper er en anden sag.

   Flere test har jo vist at de høje 4x4 biler er rene dødsfælder ved 70+
da de ruller rundt ved det mindste forsøg på undvige manøvre, og det er
denne film jo endnu et godt bevis på.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 22:52

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> formodentlig i jorden/sandet indtil kontakt med asfalten.
> At det høje tyngdepunkt så ikke hjælper er en anden sag.

Hvis du lægger mærke til det er det netop der hvor venstre forhjul
rammer asfalten at rulningen starter.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-05-06 06:04

> Ivan Madsen skrev:
- føreren

> Hvis du lægger mærke til det er det netop der hvor venstre forhjul rammer
> asfalten at rulningen starter.

Der sker RIGTIG mange uheld på den måde. Folk panikker fordi de har fået et
hjul i rabatten, og så forsøger de hurtigst muligt at komme tilbage på vejen
:((.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-05-06 15:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]

> Der sker RIGTIG mange uheld på den måde. Folk panikker fordi de har
> fået et hjul i rabatten, og så forsøger de hurtigst muligt at komme

Det er nu ikke derfor der sker mange uheld. Det er fordi den unge uerfarne
bilist får et hjulpar i grøften og får alt for travlt med at få den op på
vejen igen med alt for høj hastighed. Og pludselig skyder den som en pil
over i modsatte vejbane eller modsatte grøft ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Leif Neland

Dato : 27-05-06 08:29

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> få den op på vejen igen med alt for høj hastighed. Og pludselig
> skyder den som en pil over i modsatte vejbane eller modsatte grøft ..

Det lyder da for mig som om i er enige.

Leif

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-05-06 09:51

Ikke?, mig bekendt skete det for en af de faste skribenters far, så han må
nødvendigvis være lidt oppe i årene. Desværre kom han derved kom af dage i
hans Saab, lad os tage ved lære af det :(.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 08:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ikke?, mig bekendt skete det for en af de faste skribenters far, så
> han må nødvendigvis være lidt oppe i årene. Desværre kom han derved
> kom af dage i hans Saab, lad os tage ved lære af det :(.

Prøv igen når øverste etage fungerer igen ;)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 12:02

Lars Hoffmann wrote:

> Det var også det første der slog mig. Der skulle ikke meget til for
> at få den til at trille.

Det er jo almindelig kendt at den slags biler er nemme at tippe jf.
elg-testen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:05

> Det er jo almindelig kendt at den slags biler er nemme at tippe jf.
> elg-testen.

Enig.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 11:29

Allan Schuster Bach skrev:
> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107
> Det er sgu da ikke så svært at se!

Man kan kun håbe at hun (betjenten) har været så tæt på at man kan se
nummeret på den der slår et slag og starter det hele. (Eller at de
finder frem til den på anden måde.)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 11:48

Allan Schuster Bach wrote:
> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107
>
> Det er sgu da ikke så svært at se!

Sgu da utroligt at bilisten der "skubbede" bare kørte videre...
Det kan jo være, at bilisten ikke har haft ansvarsforsikring.

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 15:45

Morten Fruergaard skrev:
> Sgu da utroligt at bilisten der "skubbede" bare kørte videre...
> Det kan jo være, at bilisten ikke har haft ansvarsforsikring.

Nu sker det hele jo bagved. Og spejle er jo til sminkning, barbering og
andet af den slags. *Ikke* til at holde øje med hvad der sker bagved.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:00

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107

Det samme pis, som man ser herhjemme.

Folk tror kr*ftedme, at de altid bare skal smide bilen ud i næste vognbane,
når de når til et punkt med sammenfletning.

Man fletter sammen ved at bruge sin hastighed i forhold til dem, man skal
flette sammen med.

At smide bilen ud i næste vognbane er kun nødvendigt for fjolser uden
overblik - og kun acceptabelt i de situationer, hvor der ikke ér
andre biler i anden vognbane...endsige kommer nogen bagfra i anden vognbane.

Dolph - må vi få dødsstraffen genindført..!.

--
/Jan W Nielsen
Sylvester Stallone som statsminister..!!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 15:56

Jan W Nielsen skrev:
> [...]
> andre biler i anden vognbane...endsige kommer nogen bagfra i anden vognbane.
> Dolph - må vi få dødsstraffen genindført..!.

En sjov lille tanke der bliver ved med at rode rundt i hovedet på mig er
at; Nu har der være så meget skriveri om at lastbilerne laver den der
slags julelege, men første gang det dokumenteres på video at det faktisk
sker er det en personbil der gør det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 17:19

Finn Guldmann wrote:
> [...]

> der slags julelege, men første gang det dokumenteres på video at det
> faktisk sker er det en personbil der gør det.

Den tanke kan du godt rode ud igen. For ikke så lang tid siden så jeg en
video med en lastbil der svingede ud foran en hurtigkørende bil. Bilen endte
inde under lastbilen og heldigvis blev ingen slået ihjel.

Men det var ikke takket være lastbilchaufføren ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 22:51

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> inde under lastbilen og heldigvis blev ingen slået ihjel.
> Men det var ikke takket være lastbilchaufføren ;)

Hvorfor bragte du så ikke link til den?

(Var det video af det mens det skete, eller video af resultatet? I
tilfælde af det sidste er det uinteressant.)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-05-06 15:02

Finn Guldmann wrote:

> Hvorfor bragte du så ikke link til den?

Fordi jeg _aner_ ikke hvor på nettet den er ...

> (Var det video af det mens det skete, eller video af resultatet? I
> tilfælde af det sidste er det uinteressant.)

Det var video fra den bil der kørte bag den bil der kørte under den lastbil
der kørte over i førstnævnte og andennævnte bils vejbane ...

Altså ikke noget at komme uden om ... det var en OM´er for
lastbilchaufførens vedkommende ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 11:57

> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107

Det samme pis, som man ser herhjemme.

Forlk tror kr*ftedme, at de altid bare skal smide bilen ud i næste vognbane,
[...]

overblik - og kun en acceptabel mulighed i de situationer, hvor der ikke ér
andre biler i anden vognbane...endsige kommer nogen bagfra i anden vognbane.

Dolph - må vi be om genindøførsel af dødsstraffen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:07

> Det er sgu da ikke så svært at se!

I øvrigt - fæhovedet der bare skifter vognbane rammer ikke engang
firehjulstrækkeren, som jeg ser det i slowmotion.

Det er kvinden selv, der ikke smider den ud i græsset og som bagefter smider
den tilbage på asfalten, så den vælter.

Jeg kender en kvinder, der har gjort nogenlunde det samme - man må rystes
over folks køreevner.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 25-05-06 13:55

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107
>
> Det er sgu da ikke så svært at se!
>
> /Allan Schuster Bach
Så vidt jeg husker fra da jeg tog mit Amerkanske kørerkort (illinois) så er
der i modsætning til herhjemme ubetinget vigepligt mår man kommer på
motorvej.

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-05-06 18:07

"Martin Rise Christensen" <martin.sletslet.dette@rise.dk> skrev i en
meddelelse news:4475a921$0$15785

> Så vidt jeg husker fra da jeg tog mit Amerkanske kørerkort (illinois) så
> er der i modsætning til herhjemme ubetinget vigepligt mår man kommer på
> motorvej.

My point, "flettereglen" findes kun i DK., ikke engang i D... .

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 20:37

Martin Rise Christensen wrote:

> Så vidt jeg husker fra da jeg tog mit Amerkanske kørerkort (illinois)
> så er der i modsætning til herhjemme ubetinget vigepligt mår man
> kommer på motorvej.

Bilen in question skifter vognbane for at give plads til den indkommende
bil. "Høn" glemmer bare at se sig for.

Han er altså flink uden at se sig for.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-06 23:06

Allan Schuster Bach wrote :
> http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=2107

> Det er sgu da ikke så svært at se!

Det ser jo næsten ud som om det er med vilje...

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-05-06 15:03

Henrik Stidsen wrote:

> Det ser jo næsten ud som om det er med vilje...

Den erfarne bilist ser med det samme at han begynder at skifte vognbane
fordi der er en på vej ind på motorvejen ..... ;)

--
Per, Esbjerg