/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min søndag er reddet !!!
Fra : MK


Dato : 25-05-06 09:25

Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI
www.sportscarevent.dk

De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2



 
 
Morgan Jones (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 25-05-06 10:28


> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2

Tsk Tsk. Prøvepladefest.

;)

Morgan



MK (25-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 25-05-06 10:54


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:iMedg.17048$u63.9332@news.get2net.dk...

> Prøvepladefest.

Ja da - der er jo i stor stil tale om testdriving !



Jan W Nielsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-06 11:46

>> Prøvepladefest.

> Ja da - der er jo i stor stil tale om testdriving !

Kan du ikke lige bede dem alle om at lave 80-160..?

))


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



MK (25-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 25-05-06 12:03


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44758a69$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Kan du ikke lige bede dem alle om at lave 80-160..?

Du kan faktisk selv gøre det.
Udgangsfarten på det sidste sving, der åbner langsiden, er sikkert 60 km/t
hvorefter det blot er at stoppe uret, når de 160 nåes i løbet af langsiden.
Og dét punkt finder man jo ved at spørge piloten, som efter et par runder
kender hastighederne på banen...



Kasper L (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Kasper L


Dato : 25-05-06 13:48

Jeg tager derop og tager nogle billeder, hvis det interesserer nogen kan jeg
da godt uploade nogle af dem :)



Basil (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 25-05-06 13:39

Den 25-05-2006, skrev MK:
> Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI
> www.sportscarevent.dk
>
> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2

En Cobra med en BMW-kværn, nu ramler verden da :(
Kai



Niels Bengaard (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 25-05-06 15:48

>> Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI
>> www.sportscarevent.dk
>>
>> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2
>
> En Cobra med en BMW-kværn, nu ramler verden da :(
> Kai

Je det er synd.

Niels



Martin Vollert (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 26-05-06 23:28

MK skrev:
> Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI
> www.sportscarevent.dk
>
> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2
>
>
>
Sjovt at se at Ford faktisk er de eneste der både laver person biler til
familien Jensen samt en super sportsvogn som kan begå sig blandt Ferrari
og Lamborghini, der er ikke mange Volvo'er eller Bmw'er.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Jan W Nielsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-06 23:46


> Sjovt at se at Ford faktisk er de eneste der både laver person biler til
> familien Jensen samt en super sportsvogn som kan begå sig blandt Ferrari
> og Lamborghini, der er ikke mange Volvo'er eller Bmw'er.

Skal man i givet fald ikke sammenligne Ford med GM, VAG, der som bekendt har
Lamborghíni, eller Fiat der har Ferrari..?

De sælger vel bare deres biler under flere navne.

--
/Jan W Nielsen



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 00:46

Jan W Nielsen skrev:
>> Sjovt at se at Ford faktisk er de eneste der både laver person biler til
>> familien Jensen samt en super sportsvogn som kan begå sig blandt Ferrari
>> og Lamborghini, der er ikke mange Volvo'er eller Bmw'er.
>>
>
> Skal man i givet fald ikke sammenligne Ford med GM, VAG, der som bekendt har
> Lamborghíni, eller Fiat der har Ferrari..?
>
Nej Ford'en hedder Ford og er ikke bare fra et firma som er opkøbt.

> De sælger vel bare deres biler under flere navne.
>
>
Ja man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??
Nej vel.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

MK (27-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 27-05-06 06:00


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:44779328$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??
> Nej vel.

Jeg har læst ovenstående flere gange, og jeg forstår den stadig ikke.
VAG har købt firmaet, men der stopper festen vel også?
Mig bekendt er der ellers ikke nogen, der knytter de 2 mærker til
hinanden - endsige sælger bilerne under samme tag?

At motoren også anvendes i en Audi er noget der hen af, men jeg
mener ikke, der køres meget på Lamborghininavnet i dén sammenhæng



Hr. Jensen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 27-05-06 08:20

Den Sat, 27 May 2006 01:46:05 +0200 sendte Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> følgende røgsignaler:

>Jan W Nielsen skrev:
>>> Sjovt at se at Ford faktisk er de eneste der både laver person biler til
>>> familien Jensen samt en super sportsvogn som kan begå sig blandt Ferrari
>>> og Lamborghini, der er ikke mange Volvo'er eller Bmw'er.
>>>
>>
>> Skal man i givet fald ikke sammenligne Ford med GM, VAG, der som bekendt har
>> Lamborghíni, eller Fiat der har Ferrari..?
>>
>Nej Ford'en hedder Ford og er ikke bare fra et firma som er opkøbt.

Til gengæld er den ofte benyttede 1,6 TDCi-motor bygget af PSA.
Men du har ret: Bilen bærer navnet Ford, ergo er det en Ford.

Lidt på samme måde som Chevrolet (fra Kalos til Corvette).

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage.

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 10:21

> Nej Ford'en hedder Ford og er ikke bare fra et firma som er opkøbt.

Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
mange af deres motorsportskompetencer...? Det er jo ofte sådan, en
virksomhed gør, når de satser bredere, end de før har gjort.

> Ja, man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??

Lige netop - i bund og grund det samme.

.....når det er sagt, så er jeg enig i, at den der særlige "værdi" øges, når
sportsvognen har koncernens eget "hovednavn", og når årerne er gået.

--
/Jan W Nielsen



MK (27-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 27-05-06 10:39


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44781950$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
> mange af deres motorsportskompetencer...?

I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...



BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 10:55


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:v6Vdg.2180$E02.557@newsb.telia.net...

KLIP

>> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
>> mange af deres motorsportskompetencer...?
>
> I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
> Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...

Tjaa... i vore dage rager bl.a. Ford og GM alt ned fra koncernens hylder,
blander det i én pærevælling og "brander" derefter "farveladen"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 20:22

>> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
>> mange af deres motorsportskompetencer...?

> I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
> Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...

Undskyld jeg spørger, men er britiske Cosworth ikke netop et godt eksempel
på det, jeg taler om..?

Jeg ønsker ikke at tage hæder og ære fra Ford - påpeger blot, at jég ikke
synes, verden er hélt så simpel - ej heller med Ford.

At bygge familiebiler og sportsvogne er to ret forskellige ting, så derfor
er det kun naturligt, at man løbende investerer i særlige
kompetencer.....når man er en stor virksomhed.

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-06 20:31


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4478a651$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
>>> mange af deres motorsportskompetencer...?
>
>> I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
>> Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...
>
> Undskyld jeg spørger, men er britiske Cosworth ikke netop et godt eksempel
> på det, jeg taler om..?
>
> Jeg ønsker ikke at tage hæder og ære fra Ford - påpeger blot, at jég ikke
> synes, verden er hélt så simpel - ej heller med Ford.
>
> At bygge familiebiler og sportsvogne er to ret forskellige ting, så derfor
> er det kun naturligt, at man løbende investerer i særlige
> kompetencer.....når man er en stor virksomhed.

I dag hænger verden SÅ meget sammen at der er komponenter fra hele verden i
alle biler, ja selv vores firma leverer ting til store dele af
bilindustrien.
F.eks:
tændingssystemer fra BOSCH, lys-elektronik fra HELLA, tændspoler fra LUCAS,
skruer fra ???, stempler fra ???, kuglelejer fra SKF, Turbo fra KKK eller
Air Research, Bremserør fra Hydro Aluminium, tændrør fra Champion, ....osv
osv osv.......efterhånden er det bare at vælge komponenterne ud fra et
world-wide standard mix (sådan da)

--
Tom



BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 20:49


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4478a906$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> .......efterhånden er det bare at vælge komponenterne ud fra et world-wide
> standard mix (sådan da)

.... og så ellers tilføre sammenblandingen en god gedigen gang added value.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 20:58

> efterhånden er det bare at vælge komponenterne ud fra et world-wide
> standard mix (sådan da)

Jep - specielt på småvare-komponenter - men der ér dog stadig forskel på at
købe en hel centermotor-platform ind til en GT40 og på at købe dyser hos
Bosch.



--
/Jan W Nielsen



MK (28-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 28-05-06 06:24


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4478a651$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

>>> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
>>> mange af deres motorsportskompetencer...?
>
>> I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
>> Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...
>
> Undskyld jeg spørger, men er britiske Cosworth ikke netop et godt eksempel
> på det, jeg taler om..?

Jow det var blot en cementering af udtalelsen...



Morten Lorenzen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 28-05-06 23:00

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:v6Vdg.2180$E02.557@newsb.telia.net...

> I mange år var Ford Cosworth motoren "uovervindelig" i F1.
> Den har vundet alt, hvad der er værd at vinde...

Uhmm.... Cosworth..

--
-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 12:34

Jan W Nielsen skrev:
>> Nej Ford'en hedder Ford og er ikke bare fra et firma som er opkøbt.
>>
>
> Er du nu helt sikker på, at Ford ikke gennem tiden også har købt sig til
> mange af deres motorsportskompetencer...? Det er jo ofte sådan, en
> virksomhed gør, når de satser bredere, end de før har gjort.
>

Altså den originale GT40 blev jo skabt fra bunden da Enzo ikke ville
sælge Ferrari til Ford, og uanset om man kan lide Ford eller ej så er
mærket jo et af de mest vindene mærker i motorsport, som også laver
familiebiler.
Men når du skiver de har købt sig til deres motorsportkompetencer mener
du så Volvo ?


>
>> Ja, man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??
>>
>
> Lige netop - i bund og grund det samme.
>

Ja men det er ikke det Ford gjorde med Ford GT.



--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Verner Johnsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 27-05-06 13:53

On Sat, 27 May 2006 13:34:14 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> wrote:


>
>Altså den originale GT40 blev jo skabt fra bunden

Du mener på bunden af Lola Mk VI, som Ford Købte sammen med
konstruktøren Eric Broadley ?

Men det er selvfølgeligt heller ikke helt det samme som hvis de havde
haft held til at købe Ferrari.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 14:29

Verner Johnsen skrev:
> On Sat, 27 May 2006 13:34:14 +0200, Martin Vollert <"Mit
> fornavn"@ertele.dk> wrote:
>
>
>
>> Altså den originale GT40 blev jo skabt fra bunden
>>
>
> Du mener på bunden af Lola Mk VI, som Ford Købte sammen med
> konstruktøren Eric Broadley ?
>
Ja et sted skal det jo starte, men det er stadig ikke det samme som at
købe et firma som har færdig bygget produkter, og det er jo heller ikke
det de har gjordt med den ny Ford GT'er.

> Men det er selvfølgeligt heller ikke helt det samme som hvis de havde
> haft held til at købe Ferrari.
>
Nej Ford laver jo selv deres GT. Hvilket bilmærke som er nævnt på listen
der er linket laver ellers personbiler til Hr. Jensen og superbiler til
oliesheikerne ?



--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Hr. Jensen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 27-05-06 14:35

Den Sat, 27 May 2006 15:28:44 +0200 sendte Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> følgende røgsignaler:

>Nej Ford laver jo selv deres GT. Hvilket bilmærke som er nævnt på listen
>der er linket laver ellers personbiler til Hr. Jensen og superbiler til
>oliesheikerne ?

Jeg skal gerne indrømme at min første bil var en Ford (jeg var ung og
vidste ikke bedre). Nej, den var nu meget god sådan en Taunus 1,6
Savoy. Reservedelene var relativt billige og forsikringen ligeså.

Men Ford kan ikke pirre mine lyster i dag. Så derfor kører jeg Hyundai
(den kan heller ikke).

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage.

Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 15:02

Hr. Jensen skrev:
> Den Sat, 27 May 2006 15:28:44 +0200 sendte Martin Vollert <"Mit
> fornavn"@ertele.dk> følgende røgsignaler:
>
>
>> Nej Ford laver jo selv deres GT. Hvilket bilmærke som er nævnt på listen
>> der er linket laver ellers personbiler til Hr. Jensen og superbiler til
>> oliesheikerne ?
>>
>
> Jeg skal gerne indrømme at min første bil var en Ford (jeg var ung og
> vidste ikke bedre). Nej, den var nu meget god sådan en Taunus 1,6
> Savoy. Reservedelene var relativt billige og forsikringen ligeså.
>

Sjovt nok var min første bil også en Taunus bare en 2,3 V6er.
> Men Ford kan ikke pirre mine lyster i dag. Så derfor kører jeg Hyundai
> (den kan heller ikke).
>

Hvis en Ford GT ikke kan pirre dig, så er du fortabt.




--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 20:17

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Hvis en Ford GT ikke kan pirre dig, så er du fortabt.
>

Jeg må indrømme, at den heller ikke giver mig det store sus i det sjove
område.

En Ford Mustang Shelby GT derimod (gerne en af de gamle) er ren
porno på fire hjul, IMO

/Brian



Ukendt (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-06 20:22


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4478a569$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
>
>> Hvis en Ford GT ikke kan pirre dig, så er du fortabt.
>>
>
> Jeg må indrømme, at den heller ikke giver mig det store sus i det sjove
> område.
>
> En Ford Mustang Shelby GT derimod (gerne en af de gamle) er ren
> porno på fire hjul, IMO

Jeg synes en shelby er ufattelig GRIM, det ser fuldstændig forkert ud at den
er hævet meget foran og lavere bagved.....det ser bare så ufedt ud

--
Tom



Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 20:27

Tom wrote:

> Jeg synes en shelby er ufattelig GRIM, det ser fuldstændig forkert ud
> at den er hævet meget foran og lavere bagved.....det ser bare så
> ufedt ud

Nå...men... hvad ved du også om den slags

/Brian



Ukendt (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-06 20:34


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4478a7e4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>
>> Jeg synes en shelby er ufattelig GRIM, det ser fuldstændig forkert ud
>> at den er hævet meget foran og lavere bagved.....det ser bare så
>> ufedt ud
>
> Nå...men... hvad ved du også om den slags

Jeg er jo Ford-mand

--
Tom



Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 21:20

Tom wrote:

> Jeg er jo Ford-mand

Det er ikke til diskution, det tror jeg på - du virker endda ligefrem stolt
af det

Der er jo også gemt lidt statussymbol i, at man har råd til at sende bilen
til maler i tide og utide

/Brian



Morten Lorenzen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 28-05-06 23:02

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:q4lg72l75tlga5418i7nkgsq6qd5tgmajr@4ax.com...

> Men Ford kan ikke pirre mine lyster i dag. Så derfor kører jeg Hyundai
> (den kan heller ikke).

Det kan de heller ikke rigtig for mig, derfor har jeg en 20 år gammel Ford
der pirrer alle mine bilentusiastiske lyster. :)
BMW'en er ren transportmiddel, Ford'en er pure racecar.

--
-M
'05 BMW 325i E90
'86 Ford Sierra RS Cosworth



Brian (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-05-06 18:59

Morten Lorenzen wrote:

> BMW'en er ren transportmiddel, Ford'en er pure racecar.

Pure racecar / praktisk havebord

/Brian




Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 20:30

> Altså den originale GT40 blev jo skabt fra bunden da Enzo ikke ville sælge
> Ferrari til Ford.

Hovsa - en smutter, hva', Martin..

>>> Ja, man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??

Eller ligesom Ford køber engelsk kompetence, når de vil have en sportsvogn,
der kan slå Ferrari (Lola) - eller når man vil have en ordentlig motor
(Cosworth-fyrene).

>> Lige netop - i bund og grund det samme.

> Ja men det er ikke det Ford gjorde med Ford GT.

))

--
/Jan W Nielsen



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 20:44

Jan W Nielsen skrev:
>> Altså den originale GT40 blev jo skabt fra bunden da Enzo ikke ville sælge
>> Ferrari til Ford.
>>
>
> Hovsa - en smutter, hva', Martin..
>

Nej nej overhovedet ikke, det skabte jo bunden for at Ford selv laver
deres super sportsvogne, så på en måde er det kun godt at Ford ikke fik
Ferrari.


>
>>>> Ja, man kan jo altid købe Lamborghini og kalde den for en VW ??
>>>>
>
> Eller ligesom Ford køber engelsk kompetence, når de vil have en sportsvogn,
> der kan slå Ferrari (Lola) - eller når man vil have en ordentlig motor
> (Cosworth-fyrene).
>

En ting er at købe kompetence en anden er at købe et færdig produkt som
VW gjorde med Lamborgini, desuden var det jo ikke den originale Lola der
vandt Le mans for Ford den skulle jo først udvikles en hel del før den
vandt noget som helst.
Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan
som Mondeo side om side ?




--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 20:49

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan
> som Mondeo side om side ?

Nu er det jo relativt hvad der er en familiebil, men har Ferrari ikke lavet
noget med plads til 2 bagi ? Ellers er der da Porsche med Cayenne

Suberbil er vel også relativt, biler som M5/M6 halser vel ikke langt
bagefter.

/Brian



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 21:12

Brian skrev:
> Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
>
>
>> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan
>> som Mondeo side om side ?
>>
>
> Nu er det jo relativt hvad der er en familiebil, men har Ferrari ikke lavet
> noget med plads til 2 bagi ? Ellers er der da Porsche med Cayenne
>
Er Ferrari og Porsche i samme klasse som en Mondeo, så er det nok derfor
jeg er glad for min tak.



> Suberbil er vel også relativt, biler som M5/M6 halser vel ikke langt
> bagefter.
>
Nææ men der er en stor forskel, M5/M6 er et eksisterende chassis som
blot er peppet op, det er en rigtig superbil ikke.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 21:14


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:4478b271$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nææ men der er en stor forskel, M5/M6 er et eksisterende chassis som blot
> er peppet op, det er en rigtig superbil ikke.

Skal det være tysk, må man vel henvise til Mercedes Benz.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:21

> Skal det være tysk, må man vel henvise til Mercedes Benz.

Ja, de er ikke så svære at finde endda.

Der er da mere superbil over en SLR, end der er over en Ford - eller hvad..?


--
/Jan W Nielsen



BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 21:22


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4478b408$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Skal det være tysk, må man vel henvise til Mercedes Benz.
>
> Ja, de er ikke så svære at finde endda.
>
> Der er da mere superbil over en SLR, end der er over en Ford - eller
> hvad..?

Betragtelig og desuden regner jeg ikke Ford for tysk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:40

> Betragtelig og desuden regner jeg ikke Ford for tysk.

Heller ikke jeg - manden var bondeknøs Dearborn - ikke langt fra Detroit.

Knægten var håbløs i skolen - men god med hænderne.

--
/Jan W Nielsen



Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 21:18

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Er Ferrari og Porsche i samme klasse som en Mondeo, så er det nok
> derfor jeg er glad for min tak.
>

Njaa... det er selvfølge en tilsnigelse, men det er jo sådan set bare
et spørgsmål om økonomi, hvad der er en familiebil

Jaja, ved godt det er flueerotik, men hvis ikke dette er gruppen til
den slags, hvilken er så!

> Nææ men der er en stor forskel, M5/M6 er et eksisterende chassis som
> blot er peppet op, det er en rigtig superbil ikke.

Okay, jeg troede egentlig også at GT40 var bygget på bunden af en eller
anden sydstats redneck truck - er det ikke noget med at den kører
med bladfjedre bagerst ?

/Brian



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 21:25

Brian skrev:
> Jaja, ved godt det er flueerotik, men hvis ikke dette er gruppen til
> den slags, hvilken er så!
>
Du er i den helt rigtige gruppe


> > Nææ men der er en stor forskel, M5/M6 er et eksisterende chassis som
>
>> blot er peppet op, det er en rigtig superbil ikke.
>>
>
> Okay, jeg troede egentlig også at GT40 var bygget på bunden af en eller
> anden sydstats redneck truck - er det ikke noget med at den kører
> med bladfjedre bagerst ?
>

Du må tænke på Viper'en dens motor (V10'er) er fra en lille lastbil men
om den har bladfjedere ved jeg ikke, men Ford GT'en har ihvertifald ikke.



--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Brian (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-05-06 21:36

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:

> Du må tænke på Viper'en dens motor (V10'er) er fra en lille lastbil
> men om den har bladfjedere ved jeg ikke, men Ford GT'en har
> ihvertifald ikke.

Okay, så har det nok været en Mustang af en slags. Jeg kan huske
de ævlede lidt om det i TopGear...

En skam, hvis den havde bladfjedre ville jeg være mere tændt på en GT40

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-05-06 20:47

Martin Vollert skriver:
>
> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan
> som Mondeo side om side ?

Chevrolet.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 20:54


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4478ACA5.AF5730ED@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan
>> som Mondeo side om side ?
>
> Chevrolet.

Corvetten kan vel (næsten) sammenlignes med en GT40.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:05

> Chevrolet.

Hvad fa´en, Klaus... Ska' då' kom' mig i forkøbet..? )

--
/Jan W Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-05-06 22:28

Jan W Nielsen skriver:
>
> Hvad fa´en, Klaus... Ska' då' kom' mig i forkøbet..? )

Næh, jeg gentager bare en tidligere påstand Martin har valgt at "overse"
og gør det igen...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 22:41

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Jan W Nielsen skriver:
>
>> Hvad fa´en, Klaus... Ska' då' kom' mig i forkøbet..? )
>>
>
> Næh, jeg gentager bare en tidligere påstand Martin har valgt at "overse"
> og gør det igen...
>
>
> Klaus
>
Næ nej den er nævnt i mit svar til jan kl 22:21. Undskyld jeg valgte at
svare Jan.


-- :
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Klaus D. Mikkelsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-05-06 22:40

Martin Vollert skriver:
>
> Næ nej den er nævnt i mit svar til jan kl 22:21. Undskyld jeg valgte at
> svare Jan.

Jan er for langsom, men du er tilgivet...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:04

> En ting er at købe kompetence.

I tilfældet GT40 var det jo ikke bare en klog mand, som de ansatte - men en
helt centermotor-bund, som de hentede i Huntingdon/UK.

> (en anden er at købe et færdig produkt som VW gjorde med Lamborgini.

Mange mener ellers også, at de nye Lamboer er blevet løftet af tyskerne -
men nej, det er naturligvis ikke en Folkevogn - på samme måde som en GT er
en Ford.

> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan som
> Mondeo side om side ?

Chevrolet..?

--
/Jan W Nielsen



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 21:22

Jan W Nielsen skrev:
>> En ting er at købe kompetence.
>>
>
> I tilfældet GT40 var det jo ikke bare en klog mand, som de ansatte - men en
> helt centermotor-bund, som de hentede i Huntingdon/UK.
>
Ja og videre udviklede til deres egen produkt, som er ret langt fra det
originale.

>> Men hvem ellers end Ford laver en superbil som GT og en familie sedan som
>> Mondeo side om side ?
>>
>
> Chevrolet..?
>
>
Ja det var så 1 hvis man kan sammenligne en stangvare som Corvetten med
en GT'er men så må Chrysler med Viper'en jo næsten også nævnes.
Ikke at jeg på noget tidspunkt ville være i tvivl om hvad jeg ville
vælge hvis valget var frit.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:31

> Hvis man kan sammenligne en stangvare som Corvetten med en GT'er

Bortset fra at Ford GT er for dyr, hvorfor skulle man så ikke gøre det..?

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=6806

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=3891

Eller som Bjørn siger - man kunne også kigge på en Mercedes..:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=1495

> Hvorfor skulle den ikke kunne det
> Ikke at jeg på noget tidspunkt ville være i tvivl om hvad jeg ville vælge
> hvis valget var frit.

Jeg er knap så sikker på, at det blev en GT.

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:34

> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=1495

P.S: En SLR har 350 hk ved 3.000 o/min.

Pænt stabilt - men egen har omkring 140.

P.P.S: Fra 0-300 på 28 sekunder - det er da i grunden meget pænt.. Damned,
siger jeg bare..

--
/Jan W Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-05-06 22:30

Jan W Nielsen skriver:
>
> P.P.S: Fra 0-300 på 28 sekunder - det er da i grunden meget pænt.. Damned,
> siger jeg bare..

80-160 tid ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 23:03

>> P.P.S: Fra 0-300 på 28 sekunder - det er da i grunden meget pænt..
>> Damned,
>> siger jeg bare..

> 80-160 tid ?

Skal vi ikke bare sige, at den får førstepladsen foran Thomas' Camaro..?


--
/Jan W Nielsen



BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 23:16


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4478C4DA.81FDC65F@du.kan.finde.den...

KLIP

> 80-160 tid ?

4,6 sekunder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 21:43

Jan W Nielsen skrev:
>> Hvis man kan sammenligne en stangvare som Corvetten med en GT'er
>>
>
> Bortset fra at Ford GT er for dyr, hvorfor skulle man så ikke gøre det..?
>
Fordi Ford'en er en ægte superbil, Corvetten er en sportsvogn også ville
jeg købe en M5 eller M6 i stedet.

> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=6806
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=3891
>
> Eller som Bjørn siger - man kunne også kigge på en Mercedes..:
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=1495
>

Du klager over Ford'en er for dyr og så vil du kigge på en bil til over
det dobblet
>> Hvorfor skulle den ikke kunne det
>> Ikke at jeg på noget tidspunkt ville være i tvivl om hvad jeg ville vælge
>> hvis valget var frit.
>>
>
> Jeg er knap så sikker på, at det blev en GT.
>

Jeg kan ikke se der er et reelt valg hvis man er ægte bilenthusiast


--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:48

> Fordi Ford'en er en ægte superbil, Corvetten er en sportsvogn

Corvetten er da lige så super - det er en hamrende hurtig bil på alle
måder - med superpræstationer.

Formentlig kører den røven af den der Ford.

*stikker af med hænderne over hovedet*



--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 21:50

> Fordi Ford'en er en ægte superbil, Corvetten er en sportsvogn

Corvetten er da lige så super - det er en hamrende hurtig bil på alle
måder - med superpræstationer.

Formentlig kører den røven af den der Fåård.

*stikker af med hænderne over hovedet*



--
/Jan W Nielsen



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 22:12

Jan W Nielsen skrev:
>> Fordi Ford'en er en ægte superbil, Corvetten er en sportsvogn
>>
>
> Corvetten er da lige så super - det er en hamrende hurtig bil på alle
> måder - med superpræstationer.
>
> Formentlig kører den røven af den der Fåård.
>
> *stikker af med hænderne over hovedet*
>
>
>
>
Jeg håber du løber endnu...




--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Jan W Nielsen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-05-06 23:03

>> *stikker af med hænderne over hovedet*

> Jeg håber du løber endnu...

Løber hen i seng..

--
/Jan W Nielsen



Martin Vollert (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 27-05-06 23:12

Jan W Nielsen skrev:
>>> *stikker af med hænderne over hovedet*
>>>
>
>
>> Jeg håber du løber endnu...
>>
>
> Løber hen i seng..
>
>
Godnat så og må du drømme om en sort Ford GT hele natten


--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (27-05-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-05-06 23:11


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4478b662$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Eller som Bjørn siger - man kunne også kigge på en Mercedes..:
>
> http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=1495

Den er ganske overkommelig i grøn ejerafgift.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-06 08:05


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:447780f9$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> MK skrev:
>> Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI
>> www.sportscarevent.dk
>>
>> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2
>>
>>
> Sjovt at se at Ford faktisk er de eneste der både laver person biler til
> familien Jensen samt en super sportsvogn som kan begå sig blandt Ferrari
> og Lamborghini, der er ikke mange Volvo'er eller Bmw'er.

Ja, det må man da lade Ford at selv om deres biler ruster osv. så er deres
GT40 nu ganske kvik. Den lammetævede i hvert fald alle de andre biler ved
sidste Biler for Alle i Herning.....hvoraf der også var Musso, AMG, 911,
Ferrari (omend det ikke var Fxx).

--
Tom



Hr. Jensen (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 27-05-06 08:23

Den Sat, 27 May 2006 09:04:33 +0200 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>Ja, det må man da lade Ford at selv om deres biler ruster osv. så er deres
>GT40 nu ganske kvik.

Der er kun én ting der er hurtigere end en Ford: Rust!

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage.

MK (28-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 28-05-06 22:03


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:XRddg.1870$E02.461@newsb.telia.net...

> Jeg skal nemlig ud at se fede biler på KTI

He he - det blev droppet på grund af vejret. Istedet så jeg motorsport
fra Monaco - såvel Porsche Super Cup som F1. Fed underholdning

Hvis du var på KTI, hører "vi" gerne om arrangementet...



Jan W Nielsen (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-05-06 22:28

> Hvis du var på KTI, hører "vi" gerne om arrangementet...

Vådt - trist - derfor kedeligt i længden.

For mig er sådan et arrangement også hygge på græsset, en pølse og en tur
rundt og kigge på bilerne.

Dagen i dag var præget af, at folk koncentrerede sig mest om at få paraplyen
til at dække for den slagregn, som vinden blæste ind på bukserne.



--
/Jan W Nielsen



MK (04-06-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 04-06-06 16:13


"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:XRddg.1870$E02.461@newsb.telia.net...

> De 58 muligheder ses hér: www.sportscarevent.dk/viewpage.php?page_id=2

Denne søndag blev tilbragt på Sturup, hvor 60 Porschebiler
havde træf. Totalt lækkert at se og høre den slags biler, hvor
90% var 911'er serien. 2 Caymann S var der også, men jeg
foretrækker den ægte vare, der idag fandtes i mange udgaver:
Porsche 911 turbo - bl.a. een ud af 1200 stk 993 turbo 3,6



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste