Farvel Mondeo - Goddag Mazda6! :-)
Fra : Bo Velschow

Dato : 24-05-06 22:35

Hej gruppe

Vil lige dele min glæde med gruppen: Idag kørte jeg så mine sidste kilometre
i min '99 Mondeo (den nåede at runde 208000) - nemlig hen til
Ford/Mazda-forhandleren. Da turen gik derfra igen, skete det i min spritnye
Mazda6 2.3 Sport st.car (tænk at sætte sig ind i en bil, hvor der blot står
et pænt "9"-tal på km-tælleren!! Herligt!).

Mondeo'en har været et blandet bekendtskab, bl.a. pga. de efterhånden mange
irriterende mekaniske og elektriske fejl, der kom snigende - men nu er tiden
(igen - har før kørt 626) kommet til nogle år med en forhåbentlig rimeligt
fejlfri bil. At Mazda6 så - efter min mening - også er en ganske dejlig,
rummelig og velkørende bil, gør ikke glæden mindre )

Hvor bliver det dejligt, når slæden er kørt til (får lige lov til at rulle
de første 5-700 km hér i Kr. Himmelfarts-ferien) - så skal de 166 HK få lov
til at blive luftet lidt!

PS! Ja, ja, jeg véd godt, at Ford ejer en stor del af Mazda - men heldigvis
laver Mazda stadig biler efter japanske kvalitetsforskrifter...!
PPS! I forlængelse af tråden vedr. rabatter på nye biler, så lykkedes det
mig da i øvrigt uden videre at få >30.000,- i rabat på Mazda'en...
--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 22:47

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message
> [...]
> spritnye Mazda6 2.3 Sport st.car (tænk at sætte sig ind i en bil, hvor der
> blot står et pænt "9"-tal på km-tælleren!! Herligt!).

Lad mig være den 1. til at ønske dig tillykke!!! Er selv for et par måneder
siden blevet ejer af en Mazdarati6 st.car - smilet forsvinder ikke lige med
det samme )

Go tur!

Michael

Fra : Bo Velschow

Dato : 24-05-06 22:55

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lad mig være den 1. til at ønske dig tillykke!!! Er selv for et par
> måneder siden blevet ejer af en Mazdarati6 st.car - smilet forsvinder

Takker - nej, jeg sidder stadig og smiler, selvom jeg kun har kørt 15 km i
dag! Glæder mig som et lille barn til i morgen, hvor vi alle 4 bliver
"nødt" til at køre en række ærinder rundt omkring i Nordsjælland )

> Go tur!

I lige måde!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-05-06 23:32

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> elektriske fejl, der kom snigende - men nu er tiden (igen - har før kørt
> 626) kommet til nogle år med en forhåbentlig rimeligt fejlfri bil.

Velkommen hjem.
Selvfølgelig skal hornene løbes af.

Jeg valgte Mazda fordi jeg ikke er mekaniker.
Regner med at jeg om 3-4 år hopper med i klubben af 6'ere. Har lige nu en
626 DiTD Stc. Satser på at købe 2.0'ern i benz til den tid.

Michael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 06:43

Bo Velschow wrote:
> Hej gruppe

SNIP.

Hejsa...

Tillykke med slæden...

Det er jo trods alt også en motor, som passer til bilen...

Rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Fra : Hr. Jensen

Dato : 25-05-06 06:53

Den Wed, 24 May 2006 23:34:32 +0200 sendte "Bo Velschow"
<dr-bo@mail.invalid> følgende røgsignaler:

> [...]
>Mazda6 2.3 Sport st.car (tænk at sætte sig ind i en bil, hvor der blot står
>et pænt "9"-tal på km-tælleren!! Herligt!).

9 km? Jeg synes at du skrev "spritny".... *just teasing*

T-løgge mæ'n.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:56

Bo Velschow skriver:

> [...]
> Mazda6 2.3 Sport st.car (tænk at sætte sig ind i en bil, hvor der blot står
> et pænt "9"-tal på km-tælleren!! Herligt!).

Må vi gratulere...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-05-06 07:49

Hej

Bo Velschow wrote:
> Hvor bliver det dejligt, når slæden er kørt til (får lige lov til at rulle
> de første 5-700 km hér i Kr. Himmelfarts-ferien) - så skal de 166 HK få lov
> til at blive luftet lidt!

Argh - hvordan kan du komme med sådan et indlæg nu ??? Her sidder jeg
og tæller minutterne frem til onsdag næste uge hvor jeg skal hente en
magen til blot i sedanudgaven. Vi kunne desværre ikke få den til
weekenden for ellers var hele familien blevet belæmret med et besøg.

Tillykke!! Jeg går også fra Ford til Mazda med lidt samme oplevelse som
dig.

> PPS! I forlængelse af tråden vedr. rabatter på nye biler, så lykkedes det
> mig da i øvrigt uden videre at få >30.000,- i rabat på Mazda'en...

Hvad fik du for den gamle og hvad står til den ifølge bilpriser.dk?

Hvis man tog vurderingen fra bilpriser eller bilbasen på min brugte så
fik jeg også over 30.000 i rabat, men hvis jeg købte uden at give en bil
i bytte, så kunne det "kun" blive til 25.000.

Sælgeren fortalte i øvrigt, at med internettet idag, så var der ingen
grund til at gøre for meget ud af prisforhandlingen og trække det i
langdrag. Hvis ikke de gav sig med det samme, så gik kunden bare et
andet sted hen fordi kunder i dag så ganske udemærket godt vidste hvad
deres egen var værd og hvad en ny bil skulle koste.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-05-06 08:14

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> andet sted hen fordi kunder i dag så ganske udemærket godt vidste hvad
> deres egen var værd og hvad en ny bil skulle koste.

Så kan de lære det...

Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til
personbiler´... Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager
naturligvis Dankort

Fra : Bo Velschow

Dato : 25-05-06 15:48

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for ellers var hele familien blevet belæmret med et besøg.
>
> Tillykke!! Jeg går også fra Ford til Mazda med lidt samme oplevelse som

Takker!

> Hvad fik du for den gamle og hvad står til den ifølge bilpriser.dk?

Mondeo'en blev byttet ind for ca. 64k. På bilpriser.dk står den til ca.
66k/70k - så umiddelbart blev lidt af rabatten fra forhandlerens side
"hentet hjem igen" ved, at jeg fik en lidt lavere pris for den gamle end jeg
måske kunne have fået. I øvrigt vil han ikke sælge den selv (den har kørt
for meget), men sender den videre til en opkøber (aner ikke, hvad han får ud
af det osv. - og er også lidt ligeglad). Dog havde det en vis værdi for mig,
at jeg blot kunne aflevere den gamle og tage den nye med umiddelbart efter.
Havde jeg solgt til anden side, havde jeg risikeret enten ingen bil at have
i en længere periode (der var laang leveringstid på Mazda'en!), eller at
skulle have begge biler parallelt (og dermed de faste udgifter på Mondeo'en
i en ukendt periode!). Alt i alt synes jeg, det hængte fornuftigt sammen
rent økonomisk (men jeg kunne sikkert have scoret et par tusindelapper
ekstra, hvis jeg havde gidet benytte autocom eller kørt rundt til flere
forhandlere...).

PS! Har lige været ude og køre en 100 km i det nordsjællandske - det var en
heeelt OK oplevelse!! )

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-05-06 18:01

Hej

Bo Velschow wrote:
> [...]
> rent økonomisk (men jeg kunne sikkert have scoret et par tusindelapper
> ekstra, hvis jeg havde gidet benytte autocom eller kørt rundt til flere

Lyder fuldstændig som mig. Brugtværdien er ca 95 på min gamle og jeg
skulle give 216 i bytte for en bil til 347. Men den historie som min
Fiesta har, så turde jeg ikke sælge den privat. Jeg var dog så heldig at
jeg "kun" skulle vente i 16 dage på at få Mazda'en da den model jeg
ville have var på vej på båd til Bremen.

> PS! Har lige været ude og køre en 100 km i det nordsjællandske - det var en
> heeelt OK oplevelse!! )

:'( jeg har trillet 200km i min Fiesta vel vidende, at min nye Mazda
står hos forhandleren og venter på at blive klargjort til onsdag
eftermiddag.

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-05-06 11:01

Bo Velschow skrev:
> [...]
> Mazda6 2.3 Sport st.car (tænk at sætte sig ind i en bil, hvor der blot står
> et pænt "9"-tal på km-tælleren!! Herligt!).

Uha - tillykke, den skal du nok blive glad for! :)

Jeg har netop rundet 20.000 Km i min 6'er, 2.3 Sport Sedan, og næsten
hver en kilometer har været med smil på læberne. Når jeg skriver næsten
er det lige med undtagelse af de par gange jeg har fået buler - enten på
grund af mig selv, eller andre :)

Det er en dejlig bil!

Lars B

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-05-06 08:09

Bo Velschow skrev:
> [...]
> PPS! I forlængelse af tråden vedr. rabatter på nye biler, så lykkedes det
> mig da i øvrigt uden videre at få >30.000,- i rabat på Mazda'en...

Det bliver din pladesmed da ked af... :)

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-05-06 14:28

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Det bliver din pladesmed da ked af... :)

LOL!

Jeg går ud fra, at du hentyder til Ford's traditioner inden for rust! Dog
skal det til min nu forhenværende bils forsvar siges, at den var uden rust -
men det er vist undtagelsen snarere end reglen... :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge