Jeg giver op. Halvlang.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 19:57

Jeg har stort set været væk fra dette forum i en halv snes dage.

Først en tur til Bristol og senest en tur til Luleå.

I den periode havde der sneget sig godt 1600 indlæg ind på lystavlen.

De knap 300 af disse indlæg er en kappestrid om at svine
lastbilchauffører til.

Langt de fleste indlæg er skrevet af folk der ikke aner en hujende fis
om lastbiler eller de mennesker der betjener dem.

Jeg har været inde på det før, og gentager det gerne.

Nutidens svøbe - egoismen, har bredt sig med lynets hast indenfor
bl.a. trafikken.

Det gælder alle kategorier. Ingen har noget at lade andre høre for.

Lastbilchauffører der absolut skal overhale hinanden, selv om det
tager en helvedes tid. Personbilister der ikke kommer hurtigt nok frem
p.gr.a. dette, og cyklister der kører efter deres helt egne regler.

Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
proportioner.

Der skelnes ikke mellem danske og udenlandske chauffører.

Der er kun et fåtal der véd at selv om en lastbil er dansk
registreret, er det ikke sikkert der er dansk mandskab ombord. Osv
osv.

Jeg beklager hvis jeg skulle være kommet til at genere nogen i
konkurrencen om mellemaccelerationerne fra 80 - 160 km/t. Det er jo
helt anderledes kurant.

Jeg kommer ligeledes til at savne de utallige indlæg om, hvordan man
strækker tiden til næste syn så langt som muligt, og hvordan man
iøvrigt lettest får synet bilen med så mange fejl og mangler som
muligt. Det højner helt sikkert trafiksikkerheden.

Sådan skelnes der som oftest mellem tingene. Men altid med samme
fællesnævner. Det handler om mig, mig, mig, mig og så mig.

Jeg har valgt at omprioritere, således at jeg i det omfang jeg er
hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Det er nok det bedste for alle parter.

--

Venlig hilsen
Folmer

If you've got it,
a trucker brought it.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-06 19:59

Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg har stort set været væk fra dette forum i en halv snes dage.
>
> Først en tur til Bristol og senest en tur til Luleå.

Hey Bristol turen har vi da hørt om, hvar vi ikke ?

> De knap 300 af disse indlæg er en kappestrid om at svine
> lastbilchauffører til.

Du er ikke gået glip af noget. Jeg har skimmet en del af dem, men er nu
holdt helt op....

> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
> proportioner.

Enig. Men dem der skriver har det vel sjovt ?

> Jeg beklager hvis jeg skulle være kommet til at genere nogen i
> konkurrencen om mellemaccelerationerne fra 80 - 160 km/t. Det er jo
> helt anderledes kurant.

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory:http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:10

> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
> proportioner.

Årrrrh, det er da det samme når vi i efteråret skal til at køre med tåbelys
og fjernlys på motorvejen.......sådan har det været i flere år nu
)))))

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:33

On Wed, 24 May 2006 21:10:26 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Årrrrh, det er da det samme når vi i efteråret skal til at køre med tåbelys
>og fjernlys på motorvejen.......sådan har det været i flere år nu
>)))))

>--

Det bliver det da ikke bedre af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:46

> Det bliver det da ikke bedre af.

Hva' så når vi skal snakke vinterdæks fortræffeligheder?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:53

> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' så når vi skal snakke vinterdæks fortræffeligheder?

Den længste tråd ville formegentlig blive genereret hvis der fandtes en
person som turde starte end tråd "Performance Vectra vs. Rød Sierra"

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:15

> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
> proportioner.

Sikke da noget pis at lukke ud ;)).

> Der skelnes ikke mellem danske og udenlandske chauffører.

Det er svært ;).

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:35

On Wed, 24 May 2006 21:14:58 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Sikke da noget pis at lukke ud ;)).

>--

*ROFL*

>--

>Det er svært ;).

>--

Så kunne man da holde kæft, indtil man havde noget grundlag at udtale
sig på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-05-06 20:44

Den Wed, 24 May 2006 21:34:30 +0200 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>*ROFL*

>Så kunne man da holde kæft, indtil man havde noget grundlag at udtale
>sig på.

Så er det jo netop en lukket klub kun for mekanikere, entusiaster,
racerkørere og andre professionelle trafikanter, vi er ovre i.

For du ønsker vel ikke en modereret gruppe.

Der må være plads til amatørerne også, og som én skrev, så oplever vi
tingene forskelligt, så det du synes er fint, kan pisse (sorry!) en
anden af og vice versa samt reciprokt.

Næh du, sov lidt på det og i morgen er der en ny dag.

--
T.J.

Jeg er spontan, hvis jeg får tid til at tænke.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:53

> Så kunne man da holde kæft, indtil man havde noget grundlag at udtale
> sig på.

Jamen den ene flaske ligner den anden ;). Vil du ha' der skal smages på
"varen"?.

Fra : K.T.

Dato : 24-05-06 20:24

> [...]
>
> I den periode havde der sneget sig godt 1600 indlæg ind på lystavlen.
>
> De knap 300 af disse indlæg er en kappestrid om at svine

Det er vel så berettiget!

> Langt de fleste indlæg er skrevet af folk der ikke aner en hujende fis
> om lastbiler eller de mennesker der betjener dem.

Man kan da godt have en mening om emnet uden at kende alle ligegyldige
tekniske detaljer.

> [...]
> bl.a. trafikken.
>
> Det gælder alle kategorier. Ingen har noget at lade andre høre for.

Det er jo sin din opfattelse!

> Lastbilchauffører der absolut skal overhale hinanden, selv om det
> tager en helvedes tid. Personbilister der ikke kommer hurtigt nok frem
> p.gr.a. dette, og cyklister der kører efter deres helt egne regler.

Det er netop måden, hvor lastbilchauffører gør sig uheldig bemærket - pas da
selv lidt på jeres image ellers får du jo alle de 'ukvalificerede' indlæg.

> [...]
> proportioner.
>
> Der skelnes ikke mellem danske og udenlandske chauffører.

Man kan jo ikke så godt stoppe dem og spørge hvor de kommer fra - men alle
skal vel opføre sig fornuftigt - også de danske.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:39

On Wed, 24 May 2006 21:24:00 +0200, "K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk>
wrote:

>Det er vel så berettiget!

>--

Din vurdering.

>--

>Man kan da godt have en mening om emnet uden at kende alle ligegyldige
>tekniske detaljer.

>--

Ja, det er gået op for mig.

>--

>Det er jo sin din opfattelse!

>--

Er du uenig i, at egoismen breder sig?

> [...]

>selv lidt på jeres image ellers får du jo alle de 'ukvalificerede' indlæg.

Det er min påstand at lastbilchauffører ikke gør sig mere uheldigt
bemærket end andre kategorier af trafikanter.

>--

>Man kan jo ikke så godt stoppe dem og spørge hvor de kommer fra - men alle
>skal vel opføre sig fornuftigt - også de danske.

>--

Naturligvis. Det er altid nemmest at skære alle over én kam.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-06 16:10

De fylder så bare lidt mere når de gør det ...Efter en tur i polen er er det
vist kun engle der kører herhjemme ... Men følers sig godt nok lille og
udsat når en lastbil modkørende lastbil overhaler en anden på en landevej -.
men ja der var da plads til os alle 3 ... Og det er tilsyneladende normalt
på polske landeveje. Den største bestemmer om der er plads nok ....

/A

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-05-06 20:52

"K.T." <k.t.slet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse

[Cut en masse]

Prøv lige at nærlæse dit indlæg til Folmer.

Hvis du/i havde blot et minimum af selvkritik, vil du/i komme til en
konklusion som min kone gjorde (jeg giver hende ret).

Folmer går ikke efter nogen specielt i hans indlæg, i modsætning til dig.

Det fremgår klart af dit indlæg, på retæten skal han/chauførene lige have en
sidste sviner.

Men hvad - det er jo også sådan vi kan se det dagligt i trafikken, i sandhed
noget der hjælper på landevejen.

MVH Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 03:15

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> dig.
> Det fremgår klart af dit indlæg, på retæten skal han/chauførene lige

K.T. har aldrig været værd at bruge tid på i en diskussion. Han plejer at
lukke noget a la ovenstående ud og svarer man ham så, så får man ikke noget
svar tilbage.

Jeg tænker han har for travlt i skolen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : K.T.

Dato : 25-05-06 07:33

> K.T. har aldrig været værd at bruge tid på i en diskussion. Han plejer at
> lukke noget a la ovenstående ud og svarer man ham så, så får man ikke
> noget svar tilbage.

Hvad er det for noget pis at brænde af?
Jeg har ved indtil flere lejligheder haft lange diskussioner med blandt
andet dig.

Knud

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-05-06 12:23

> Hvad er det for noget pis at brænde af?
> Jeg har ved indtil flere lejligheder haft lange diskussioner med blandt
> andet dig.
¨
Men når man slår op i den store Internetordbog under "Troll" er der nu
stadig blot et billede af dig....

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-05-06 12:34

> Men når man slår op i den store Internetordbog under "Troll" er der nu
> stadig blot et billede af dig....

Landberg - må vi SÅ bede om nogle tider på chippede dieselbiler..

(Se tråd 24-05-2005, klokken 15:06)

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : K.T.

Dato : 25-05-06 19:55

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4475937e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> ¨
> Men når man slår op i den store Internetordbog under "Troll" er der nu
> stadig blot et billede af dig....

Hvorfor taler du om trolde - dette er en bilgruppe.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-05-06 20:38

K.T. wrote:
> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
> meddelelse news:4475937e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvorfor taler du om trolde - dette er en bilgruppe.

Du har lige netop bevist hvad Landberg sagde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 02:20

K.T. skrev:
> Man kan jo ikke så godt stoppe dem og spørge hvor de kommer fra - men alle
> skal vel opføre sig fornuftigt - også de danske.

Men du kan se det på om der smides flasker ud af vinduerne.

--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,

Fra : K.T.

Dato : 25-05-06 07:34

> Men du kan se det på om der smides flasker ud af vinduerne.

Pisset afslører vel ikke nødvendigvis nationaliteten?

Knud

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 08:34

K.T. skrev:
> Pisset afslører vel ikke nødvendigvis nationaliteten?

Men noget der ligner.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-05-06 20:30

Den Wed, 24 May 2006 20:57:25 +0200 sendte Folmer Rasmussen
> [...]

>hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
>kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Har du taget fejl af flaskerne, så det var din æblemost du kom til at
smide ud...

Og du er helt sikker på at det ikke er fordi at vejret (på trods af at
det pisser (<--- no pond intended!) ned og blæser) indbyder til bedre
gøremål end at sidde og glo på den firkantede.

Ja ja, du vender vel tilbage når du begynder at savne gruppen...

Hav det sjovt så længe.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:43

On Wed, 24 May 2006 21:29:44 +0200, Hr. Jensen
<dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
><folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

>Har du taget fejl af flaskerne, så det var din æblemost du kom til at

Hæ, næh det har jeg ikke. Er der iøvrigt nogen der véd, hvordan de har
fundet ud af hvad der var i flasker, dunke og poser?

> [...]

>det pisser (<--- no pond intended!) ned og blæser) indbyder til bedre
>gøremål end at sidde og glo på den firkantede.

Pisser du længe nok, så kommer "pond'en" helt sikkert.

>--

>Ja ja, du vender vel tilbage når du begynder at savne gruppen...

>--

Det véd man aldrig.

>--

>Hav det sjovt så længe.

>--

I lige måde.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MK

Dato : 24-05-06 20:33

> Jeg beklager hvis jeg skulle være kommet til at genere nogen i
> konkurrencen om mellemaccelerationerne fra 80 - 160 km/t. Det er jo
> helt anderledes kurant.

ROFL

> [...]
> hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
> kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Jep, man skal ind imellem sunde sig - ingen tvivl om det.
Det har Bee Jay og jag også prøvet fra tid til anden - det er okay

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:46

On Wed, 24 May 2006 19:32:32 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>ROFL

>Jep, man skal ind imellem sunde sig - ingen tvivl om det.
>Det har Bee Jay og jag også prøvet fra tid til anden - det er okay

>--

Ja, der bliver s'gu lukket meget gylle ud. På den ene og den
anden måde.

A'propos gylle. Så burde landmænd fanneme tvinges til - i god tid - at
skilte med den gyllespredning, så man får en chance for at stille om
til recirkulation i tide.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MK

Dato : 24-05-06 20:53

> A'propos gylle. Så burde landmænd fanneme tvinges til - i god tid - at
> skilte med den gyllespredning, så man får en chance for at stille om
> til recirkulation i tide.

Okay! - det klarer din altså ikke automatisk?

Fra : BJ

Dato : 24-05-06 21:33

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay! - det klarer din altså ikke automatisk?

Min den gamle, gør heller ikke, men det lille ny...jep..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-05-06 23:04

> Min den gamle, gør heller ikke, men det lille ny...jep..;)

Nu bliver jeg sgu nysgerrig.
Hvad får den til at stille om?
En sniffer eller hvad?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-05-06 06:51

> Nu bliver jeg sgu nysgerrig.
> Hvad får den til at stille om?
> En sniffer eller hvad?

Og hvad så hvis der bliver slået en prut i kabinen samtidig ?

Andreas M. Hansen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-05-06 12:45

> Og hvad så hvis der bliver slået en prut i kabinen samtidig ?

Hvis den er højere en "føj-tal" 25 åbnes alle vinduer. Når den op på
"føj-tal 50 åbnes dørene også, samtidig med et katapultsæde aktiveres under
synderen.

MVH Niels

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 20:33

> Jeg beklager hvis jeg skulle være kommet til at genere nogen i
> konkurrencen om mellemaccelerationerne fra 80 - 160 km/t. Det er jo
> helt anderledes kurant.

Hvem pokker skulle du have generet..?

> [...]
> hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
> kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Arh, for fa'en, Folmer - nu må du sgu komme igen. At folk får ondt i røven
over lastvognschauffører, er for det første ikke det samme, som at du er en
af dem, som de har ondt i røven over. For det andet....ja, op i røven.. Tag
det med et skuldetræk..

Du dribler ingen vegne - det skal da lige være ind til skærmen, når du
kommer hjem fra næste tur.

Er vi enige..?! Godt - så snakker vi ikke mere om det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 20:56

On Wed, 24 May 2006 21:32:53 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvem pokker skulle du have generet..?

>--

I omegnen af deltagere i et par tråde med ca. 300 indlæg.

> [...]

>af dem, som de har ondt i røven over. For det andet....ja, op i røven.. Tag

Véd du hvad, Jan?

Når jeg læser indlæg som i retfærdig harme forlanger at vi
fandenhakkeme bare har at holde vores bane i små rundkørsler, så er
der s'gu da tale om ....... ja, jeg véd s'gu ikke hvad jeg skal kalde
det.

Og det er bare ét eksempel ud af mange.

>--

>Du dribler ingen vegne - det skal da lige være ind til skærmen, når du
>kommer hjem fra næste tur.

>--

Jeg følger med. Jeg skulle jo nødigt misse et træf.

>--

>Er vi enige..?! Godt - så snakker vi ikke mere om det.

>--

Enige er vi ikke, og jo, vi kan snakke meget mere om det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 21:01

> Når jeg læser indlæg som i retfærdig harme forlanger at vi [...]

Man læser så meget crap herinde - som skrevet tidligere - op i r*ven..

> Jeg følger med. Jeg skulle jo nødigt misse et træf.

Sådan skal det lyde - jeg forventer at se indlæg, som de plejer at komme fra
dig.

> vi kan snakke meget mere om det.

Lige netop.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 08:42

[snip]
> [...]
> fandenhakkeme bare har at holde vores bane i små rundkørsler, så er
> der s'gu da tale om ....... ja, jeg véd s'gu ikke hvad jeg skal kalde

Du har nok fået en på ligtornen uden helt at ha' fanget alle pointer i nogle
af de indlæg. Det er naturligvis beklageligt at du føler dig tilsvinet - det
har på ingen måde været _min_ hensigt at udtrykke mig på nogen selvretfærdig
vis, eller iøvrigt at jokke nogen over sutterne.

Folmer - hvis undertegnede har postet for mange "muhammedtegninger" her i
gruppen fornylig, og du føler dig stødt over det, så skal du vide at mange
af mine diskussioner føres mest for sjov - se glimtet i øjet der antyder at
det måske ikke er helt så selvretfærdigt ment som du opfatter det.

Håber du finder "din vej" fremover. Ellers må du jo bare investere i en af
de nye Galileo-navigatorer. Den kan fortælle dig om du holder dig på den
rigtige side af striberne

Mvh
Michael

Fra : MK

Dato : 25-05-06 09:03

"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> Håber du finder "din vej" fremover. Ellers må du jo bare investere i en af
> de nye Galileo-navigatorer. Den kan fortælle dig om du holder dig på den
> rigtige side af striberne

LOL - navigatorer har også bragt hans pis i kog, hvis du læser tilabge

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-06 21:47

On Thu, 25 May 2006 08:02:56 GMT, "MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

>"Michael Jørgensen" <spamkiller_snabela_webhiker.dk> skrev i en meddelelse

>LOL - navigatorer har også bragt hans pis i kog, hvis du læser tilabge

>--

Næh, det har de ikke.

Jeg har påpeget at de er afhængighedsskabende, og at det ender med
samme resultat som med lommeregneren.

Ingen i dag kan hovedregning.

Jeg har draget megen nytte af min navigator, men jeg har også lagt
mærke til, at man ikke er så tilbøjelig til at se efter pejlemærker
mere, hvis man nu skulle samme vej igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-06 00:03

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg har påpeget at de er afhængighedsskabende, og at det ender med
>samme resultat som med lommeregneren.

Jeg ville nok kalde dem vanedannende.

>Ingen i dag kan hovedregning.

aner det ikke - men havde du skrevet : "ingen gider huske, eller kigge
i et kort mere" havde jeg sagt "Subscribe!"

Efter "she, who must be obeyed" fik sin TomTom er der gået John Cleese
i tingene, med hensyn til navigeringsevnen ;)

Inden man kører ud fra gårdspladsen, er himstregimsen da tændt, og jeg
ved ikke hvad .......

Og alle de gammelkendte snig/smutveje - er sågu da røget så absolut i
glemmebogen.

>Jeg har draget megen nytte af min navigator, men jeg har også lagt
>mærke til, at man ikke er så tilbøjelig til at se efter pejlemærker
>mere, hvis man nu skulle samme vej igen.

Jeg bruger kun min, til de sidste par hundrede meter, ellers kan jeg
stadig huske vort lille lands besynderlige afkroge ;)

Og nu er algade, i en vilkårlig flække heller ikke noget der kræved
sætteskippereksamen at finde : kør efter grillbaren ;)

--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-05-06 00:19

jan@stevns.net skrev:
> [...]
> Og nu er algade, i en vilkårlig flække heller ikke noget der kræved
> sætteskippereksamen at finde : kør efter grillbaren ;)

Og de høje skorstene når det er industrien man skal finde.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 08:04

Finn Guldmann wrote:
> jan@stevns.net skrev:

> Og de høje skorstene når det er industrien man skal finde.

Hvordan ved du så´en noget, Finn? Er det når du kører land og rige rundt for
at finde noget godt gammeldags ulovlig street race?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-06 01:07

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Hvordan ved du så´en noget, Finn? Er det når du kører land og rige rundt for
> at finde noget godt gammeldags ulovlig street race?
> :)

Nu er det der ikke noget der kan interessere mig vildt meget.

Men nu er det jo mit job at finde rundt og få afleveret nogle pakker, og
få nogle andre læsset på.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 08:08

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> wrote:

> Næh, det har de ikke.

> Jeg har påpeget at de er afhængighedsskabende, og at det ender med

Jo, dem der har brug for det kan. Undtagen dem der står i døgnkiosker,
grillbarer, bagerier, slikbutikker ... m.m. :)

> Jeg har draget megen nytte af min navigator, men jeg har også lagt
> mærke til, at man ikke er så tilbøjelig til at se efter pejlemærker
> mere, hvis man nu skulle samme vej igen.

Du må have et problem med at finde vej ;) Efter flere års brug af navigator
er det stadig mig, der melder først ud, når vi kommer forbi et sted hvor vi
har været før - derefter ungerne (drenge) og så co-piloten.

Intet er ændret. Det er stadig kvindehjernen der er mændene underlegne når
det gælder at orientere sig uden omkring sig selv.

Går vi en tur i en fremmed by lader jeg ungerne gå forrest tilbage til byen
i den udstrækning de går rigtigt. De fejler stadig. Jeg er stadig
ufejlbarlig hvad stedsans angår :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-06 21:56

On Thu, 25 May 2006 09:41:32 +0200, "Michael Jørgensen"
<spamkiller_snabela_webhiker.dk> wrote:

> [...]

>har på ingen måde været _min_ hensigt at udtrykke mig på nogen selvretfærdig
>vis, eller iøvrigt at jokke nogen over sutterne.

Det er umådeligt enerverende at ignoranter der ikke er i stand til at
se ud over egen næsetip, skal kloge sig på et helt erhverv. Et erhverv
jeg adskillige gange har påpeget er et spejl af samfundet, så der
findes brådne kar i min branche også, sikkert i et procentvist omfang
der svarer til de brådne kar i andre trafikgrupper. Hverken mere eller
mindre.

> [...]

>af mine diskussioner føres mest for sjov - se glimtet i øjet der antyder at
>det måske ikke er helt så selvretfærdigt ment som du opfatter det.

Kig nærmere på flere af indlæggene. Det er umådeligt svært at se
glimtet i øjet på adskillige af dem.

> [...]

>de nye Galileo-navigatorer. Den kan fortælle dig om du holder dig på den

Du skal ikke være bange. Jeg klarer mig helt sikkert udmærket.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : MK

Dato : 28-05-06 06:34

> Kig nærmere på flere af indlæggene. Det er umådeligt svært at se
> glimtet i øjet på adskillige af dem.

Det er nok fordi, det er skrevet uden glimt, Folmer.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 20:56

[snip]

> [...]
> findes brådne kar i min branche også, sikkert i et procentvist omfang
> der svarer til de brådne kar i andre trafikgrupper. Hverken mere eller

Beklager endnu engang hvis du har følt dig truffet af retorikken.

Men ignoranter? Arrrh - det er under lavmålet. Nu føler _jeg_ mig stødt
(uha!), og ved ikke om jeg overhovedet ønsker at diskutere med en person der
ikke har bedre argumenter...

[snip]
> Kig nærmere på flere af indlæggene. Det er umådeligt svært at se
> glimtet i øjet på adskillige af dem.

Jeg forsøger altid at læse mine indlæg med den anden endes øjne. Jeg kan
ikke finde eksempler herfra på det du tilsyneladende føler dig ramt af.

Kom med et eksempel, så skal jeg forsøge at redde trådene ud.

Mvh
Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-06 20:50

Folmer Rasmussen wrote:

> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
> proportioner.

Ahh hold op Folmer ... jeg har ellers hørt lastbiler ikke er så nemme at slå
ud af kurs ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 21:11

On Wed, 24 May 2006 21:49:32 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Ahh hold op Folmer ... jeg har ellers hørt lastbiler ikke er så nemme at slå
>ud af kurs ;)

>--

Jeg er på ingen måde slået ud af kurs.

Jeg synes bare at folk er blevet argumentresistente.

Der gælder kun én lov.

Jeg, jeg, og jeg skal frem, og det skal ingen anden trafikgruppe
forhindre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 24-05-06 21:57

Folmer Rasmussen wrote:

> Der gælder kun én lov.
>
> Jeg, jeg, og jeg skal frem, og det skal ingen anden trafikgruppe
> forhindre.

OK da, men efter mig

mvh
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-06 21:58

<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Ahh hold op Folmer ... jeg har ellers hørt lastbiler ikke er så nemme at slå
>ud af kurs ;)

>--

Det er de heller ikke. Det er straks værre med din pap-påhængsvogn.

Jeg synes bare der må være en grænse for hvad man skal stå model til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-05-06 08:09

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er de heller ikke. Det er straks værre med din pap-påhængsvogn.

> Jeg synes bare der må være en grænse for hvad man skal stå model til.

Så må I jo til at køre ordentligt ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Broegger

Dato : 24-05-06 20:54

> [...]

> hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
> kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Snup en af disse http://www.kinagrill.dk/ og tag så lige 10 dybe
indåndinger og slap lidt af!

> Det er nok det bedste for alle parter.

Det ville være synd for gruppen, for du plejer da at komme med mange
relevante indspark!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-05-06 21:02

> Snup en af disse http://www.kinagrill.dk/ og tag så lige 10 dybe
> indåndinger og slap lidt af!

En rigtig trucker vil have varme hunde..

> Det ville være synd for gruppen, for du plejer da at komme med mange
> relevante indspark!

Små slag nu - SÅ godt skal han heller ikke have det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 21:15

On Wed, 24 May 2006 22:01:57 +0200, "Jan W Nielsen"

>En rigtig trucker vil have varme hunde..

>--

Gu' vil han ej.

Han vil have en laaang pause, og dertil franske oste, fransk rødvin og
sprøde crackers.

Det har han heller ikke.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-06 06:45

Folmer Rasmussen skriver:

> Han vil have en laaang pause, og dertil franske oste, fransk rødvin og
> sprøde crackers.

Æv, nu er jeg sulten...

Fra : Q

Dato : 24-05-06 21:13

> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af
> proportioner.

Vi kan da lige forsøge at rykke lidt i statistikken;
Har brugt en god del af dagen på at køre rundt og ordne småting i
Aalborg-området iført en varevogn ( dog kun på 3025 kg

Jeg nåede at opleve følgende:

1: Holdt for rødt lys i højresvingsbane.. 2-3 cyklister skal også til højre,
men vælger at fortsætte op over fortovet for at slippe for at holde stille..
Den ene af dem snitter mit sidespejl, så jeg må ud og rette på det
efterfølgende.

2: 3 stk uhensigtsmæssig ( og ulovlig) standsning eller parkering af
personvogne: I alle tilfældene var det een som liiiige skulle i en
forretning eller noget i den stil..2 af gangene var det på en mindre men tæt
trafikeret gade hvor resultatet blev at trafikken næsten stoppede da der kun
lige var plads til passage i et enkelt spor med 10 cm på hver side af
bilen.. I det 3. tilfælde holdt vedkommende ( kvinde i 40erne ) så
gennemkørsel var totalt umuligt og jeg måtte vende potten for at komme
forbi..

3: "48" tilfælde af manglende afstand til forankørende

/peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 02:28

Q skrev:
> [...]
> Har brugt en god del af dagen på at køre rundt og ordne småting i
> Aalborg-området iført en varevogn ( dog kun på 3025 kg

<cut>

> 3: "48" tilfælde af manglende afstand til forankørende

Var der virkelig ikke flere biler omkring Ålborg i dag?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-06 22:00

On Wed, 24 May 2006 22:13:13 +0200, "Q" <Q@Q.Q> wrote:

> [...]
>bilen.. I det 3. tilfælde holdt vedkommende ( kvinde i 40erne ) så
>gennemkørsel var totalt umuligt og jeg måtte vende potten for at komme

Bare sådan af ren nysgerrighed?

Bliver din bil smallere hvis du vender den?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-05-06 00:04

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Bliver din bil smallere hvis du vender den?

ROFL !!

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 21:19

On Wed, 24 May 2006 20:57:25 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg har stort set været væk fra dette forum i en halv snes dage.

Ja, du har været savnet. Du kunne have hjulpet Finn lidt
Din harme forstår jeg sådan set godt, jeg kan jo bare tage
temperaturen på mit eget pis, når truckerne fører sig frem med, hvad
personbiler må og ikke må
Der er bare den forskel, at når det går galt med en lastbil, så går
det typisk ud over et pænt antal af de små potter (jeg glemmer helt
cyklerne her) - simpelthen fordi 48 ton ikke lader sig stoppe så nemt.
Det er der nok nogle af dine kolleger, der burde tænke over - jeg vil
slet ikke gå ind i hele den øvrige diskussion igen.

Ellers har du ret i meget af det, du skriver - det var måske dig, der
ødelagde min 80-160 tid ? ) Men tippene med at "luske" bilen gennem
syn får du vel aldrig brug for - der er vel byttet inden første syn

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 21:52

On Wed, 24 May 2006 22:18:51 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>Ja, du har været savnet. Du kunne have hjulpet Finn lidt

>--

Han må lære at klare sig selv.

> [...]

>Din harme forstår jeg sådan set godt, jeg kan jo bare tage
>temperaturen på mit eget pis, når truckerne fører sig frem med, hvad

Sådan er det hele vejen igennem.

> [...]

>Det er der nok nogle af dine kolleger, der burde tænke over - jeg vil
>slet ikke gå ind i hele den øvrige diskussion igen.

Færdselsreglerne er opfundet for at minimere risikoen for uheld -
uanset vægtklasse.

>--

>Ellers har du ret i meget af det, du skriver - det var måske dig, der
>ødelagde min 80-160 tid ? )

>--

Det tror jeg ikke.

> Men tippene med at "luske" bilen gennem
>syn får du vel aldrig brug for - der er vel byttet inden første syn
>

>--

Narh, jeg har da fået synet et par biler gennem tiderne, men nye biler
dufter bedre end gamle.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 22:06

On Wed, 24 May 2006 22:52:19 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Han må lære at klare sig selv.

Det tror jeg også godt han kan Bare hans tastatur holder

<...>

>Færdselsreglerne er opfundet for at minimere risikoen for uheld -
>uanset vægtklasse.

Bare vi alle gad lytte til reglerne, så var meget vundet - eller i
hvert fald ikke vurdere alt ud fra "jeg skal bare frem" .

<...>

>Narh, jeg har da fået synet et par biler gennem tiderne, men nye biler
>dufter bedre end gamle.

Det har sin egen charme selv at fjerne nullerne på tælleren Det
går bare så pokkers stærkt fra start af.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-05-06 22:56

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> On Wed, 24 May 2006 22:52:19 +0200, Folmer Rasmussen
>
> Det tror jeg også godt han kan Bare hans tastatur holder

Han skal bare undlade at sidde på tastaturet *G*

<<aaaauuuuu.waw>> - ikke slå Finn ))

MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 02:32

Ivan Madsen skrev:
> Det tror jeg også godt han kan Bare hans tastatur holder

Det gør det ikke. du skulle se hvilke skriverier der kom ud af det hvis
jeg ikke sad og hældte ekstra mellemrum på efterfølgende.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-05-06 02:31

Folmer Rasmussen skrev:
> Han må lære at klare sig selv.

Hvor kollegialt.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-05-06 22:02

On Thu, 25 May 2006 03:30:45 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvor kollegialt.

>--

Jaja, man hjælper vel hvor man kan. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 24-05-06 21:18

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Jeg har stort set været væk fra dette forum i en halv snes dage.
>
> Først en tur til Bristol og senest en tur til Luleå.
>
> I den periode havde der sneget sig godt 1600 indlæg ind på lystavlen.

hm... har du ikke en lille bærbar med i førehuset, så du kan tjekke news
undervejs på landevejen ?

Mvh

Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-05-06 21:48

On Wed, 24 May 2006 22:17:56 +0200, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

>hm... har du ikke en lille bærbar med i førehuset, så du kan tjekke news
>undervejs på landevejen ?

>--

Nej, det har jeg s'gu ikke.

Når jeg er færdig med dagens arbejde, er det under normale
omstændigheder ikke noget problem at falde i søvn på naturlig vis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 22:56

[snip]
> De knap 300 af disse indlæg er en kappestrid om at svine
> lastbilchauffører til.

Arrrh ved du nu hvad?!? Du er da vist en smule overtræt og oversensitiv
efter den tur. Der skal da elefanter med elefanthud til at dyrke
elefantvæddeløb, så et par prik med en kæp burde da ikke få
krokodilletårerne frem ???

> Langt de fleste indlæg er skrevet af folk der ikke aner en hujende fis
> om lastbiler eller de mennesker der betjener dem.

Og?

> Jeg har været inde på det før, og gentager det gerne.
>
> Nutidens svøbe - egoismen, har bredt sig med lynets hast indenfor
> bl.a. trafikken.

Enig.

> Det gælder alle kategorier. Ingen har noget at lade andre høre for.

Nej da.

> [...]
>
> Men at lastbilchauffører negativt skal fylde mellem en femtedel og en
> sjettedel af indlæggene på 10 dage, det synes jeg er ude af

Det var dælme ellers en go' tråd!

> Der skelnes ikke mellem danske og udenlandske chauffører.

En elefant er en elefant er en ele....

> Der er kun et fåtal der véd at selv om en lastbil er dansk
> registreret, er det ikke sikkert der er dansk mandskab ombord. Osv
> osv.

Og omvendt...!

[snip]
> Jeg har valgt at omprioritere, således at jeg i det omfang jeg er
> hjemme naturligvis vil svare for denne tråd, men ellers nøjes med at
> kigge lidt med fra sidelinien, når lejlighed byder sig.

Ja det kan man jo til tider vælge med fordel.

> Det er nok det bedste for alle parter.

Det lyder nu ikke til at alle er enige i dén vurdering... Ta' nu lige og få
sovet den turbo-lag ud af kraniet, og stå så op til lyden af - ingen
trafikstøj fra motorvejen i morgen tidlig Så ser du (måske) lidt
anderledes på det

Mvh
Michael