skift af katalysator
Fra : tb

Dato : 24-05-06 17:02

Min seat cordoba SDI er begyndt at lyde som en ældre bmw med terninger i
ruden

Da jeg kiggede nedunder så det ud til at være stykket før mellempotten, og
dermed sandsynligvis katalysatoren der er utæt.

Er der noget problem i at skifte en sådan? lambda'en sidder i forrør ikk ?
så det er vel bare at skrue løs og på med en ny... eller?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-06 19:54

> Da jeg kiggede nedunder så det ud til at være stykket før mellempotten, og
> dermed sandsynligvis katalysatoren der er utæt.

Er du sikker på at den skal skiftes ? - Peugeot/Citroen er plaget af samme
problem med katalysatoren på en række modeller, og der kan man købe et
rep-stykke og svejse på katalysatoren - det koster vidstnok et par hundrede
kroner.
Det kunne jo være at man kunne få noget tilsvarende til en Seat ?

Andreas M. Hansen

Fra : tb

Dato : 25-05-06 18:08

> [...]
> hundrede kroner.
> Det kunne jo være at man kunne få noget tilsvarende til en Seat ?

Jeg kan se på Thansen at der findes specielle lappestykker til PSA, men ej
Seat

De der lapkit man kan få billigt er vel helt udelukket?

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-05-06 09:38

tb skrev:

> Jeg kan se på Thansen at der findes specielle lappestykker til PSA, men ej
> Seat
>
> De der lapkit man kan få billigt er vel helt udelukket?

er det ikke bare en plade stål som du kan svejse på?