/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Japanske test til grin
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 17:46

Hej folkens

Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.

Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst - helt
til grin.

Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der hvor
en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.

http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/wm/6B69A366-962E-4F63-B3E3-2393F63DECA3.htm

Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der opdager
det.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



 
 
Troels - around 9000 (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Troels - around 9000


Dato : 23-05-06 17:49

> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der
> hvor en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.

Hvor mærkeligt er det hvis Hondaen vejer 1000 kg og BMW'en 1350 kg?

// Troels



Jan W Nielsen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 17:55

> Hvor mærkeligt er det hvis Hondaen vejer 1000 kg og BMW'en 1350 kg?

Det er mærkeligt, fordi BMW´en er hurtigere i alle discipliner - og endnu
mere mærkeligt når hastigheden er høj, hvor vægten betyder mindre og
vindmodstand/effekt betyder mere.

Derfor.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:23

> Det er mærkeligt, fordi BMW´en er hurtigere i alle discipliner - og endnu
> mere mærkeligt når hastigheden er høj, hvor vægten betyder mindre og
> vindmodstand/effekt betyder mere.
>
> Derfor.

Nej (!!), se på deres kørestil. Ham i BMW'en leger jo - han drifter i alle
svingene, og mister derved ekstrem meget acceleration!! Hans undervogn er
alt for blød til den bane eller også gør han det bevidst fordi det ser fedt
ud/er sjovt! :)

Mvh/Thomas



Jan W Nielsen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 18:31

>> Derfor.

> Nej (!!).

Jo.

> han drifter i alle svingene, og mister derved ekstrem meget acceleration!!

Jag taler om et sted sidst i filmen, hvor de ligger side om side - og hvor
Hondaén så trækker fra. Det er helt til grin.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:51

> Jag taler om et sted sidst i filmen, hvor de ligger side om side - og hvor
> Hondaén så trækker fra. Det er helt til grin.

Hvor?

Mvh/Thomas



Brian Fisker [8900] (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 23-05-06 19:34

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eYidneNqz_jg1u7ZRVnyvQ@giganews.com...
>> Jag taler om et sted sidst i filmen, hvor de ligger side om side - og
>> hvor Hondaén så trækker fra. Det er helt til grin.
>
> Hvor?

Jeg har også kigget forgæves... Der er intet tidspunkt, hvor Hondaen trækker
overraskende hurtigt fra. Ser vi samme film?

Men er det bare mig, eller har Alfaen automatgear!?

\Mandal


Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 19:43

> Jeg har også kigget forgæves... Der er intet tidspunkt, hvor Hondaen
> trækker overraskende hurtigt fra. Ser vi samme film?

Tror det ikke, Jan må se en anden ;)


> Men er det bare mig, eller har Alfaen automatgear!?

Den har sellespeed (ved ikke lige hvordan det staves), som er ratbetjent.

Mvh/Thomas



Brian Fisker [8900] (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 23-05-06 20:34

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:FNidndeYTKM_yu7ZRVnyjw@giganews.com...
> Den har sellespeed (ved ikke lige hvordan det staves), som er ratbetjent.

Jeg troede ikke GTAen kunne leveres med selespeed. Men spændende
kombination!

\Mandal



Jan W Nielsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-06 07:45

>> Jag taler om et sted sidst i filmen, hvor de ligger side om side - og
>> hvor Hondaén så trækker fra. Det er helt til grin.

> Hvor?

6 minutter og 23 sekunder inde i filmen.

Ved andet gennemsyn ser jeg, at Honda´en godt nok ikke trækker aktivt fra,
men til gengæld ligger de stadig i en periode på måske 4-5 sekunder
fuldkommen lige skjult bag a-søjlen på BMW´en.

Dén køber jeg ikke.

BMW´ens kraftfordel vil gøre, at hastighederne på de to biler konstant vil
forandres til fordel for BMW´en. Hvis Honda´en kom hurtigst ud af svinget og
på den måde havde en fordel, ville denne fordel vise sig, for dernæst at
blive udhulet af BMW´en hen ad langsiden. De vil på intet tidspunkt være
lige hurtige, som de er dér i filmen.. . . .medmindre løbet nu skulle
slutte...som det gjorde...

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 24-05-06 18:09

> 6 minutter og 23 sekunder inde i filmen.
>
> Ved andet gennemsyn ser jeg, at Honda´en godt nok ikke trækker aktivt fra,
> men til gengæld ligger de stadig i en periode på måske 4-5 sekunder
> fuldkommen lige skjult bag a-søjlen på BMW´en.
>
> Dén køber jeg ikke.

Du er altså _helt_ forkert på den! Man ser jo netop lige inden klippet inde
fra BMW'en! Og her er det tydeligt at han laver hjulspind og skrider med
bagenden. Der sker det at Honda'en netop ikke gør det og derved får en
LANGT bedre udgangshastighed. Så er det klart at han kommer meget lidt
foran BMW'en, som dog lige efter indhenter det meget lille forspring som
Honda'en får (vi taler om at de kører side om side og Honda'ens front er 1
m. længere fremme!).


> BMW´ens kraftfordel vil gøre, at hastighederne på de to biler konstant vil
> forandres til fordel for BMW´en. Hvis Honda´en kom hurtigst ud af svinget
> og på den måde havde en fordel, ville denne fordel vise sig, for dernæst
> at blive udhulet af BMW´en hen ad langsiden. De vil på intet tidspunkt
> være lige hurtige, som de er dér i filmen.. . . .medmindre løbet nu skulle
> slutte...som det gjorde...

Det gør BMW'en jo netop!! Prøv lige at se efter en gang til Jan!

Mvh/Thomas




Jan W Nielsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-06 18:21

> Det gør BMW'en jo netop!! Prøv lige at se efter en gang til Jan!

Jeg retter lige tiden til 06:15 eller deromkring.. Jeg mener ikke, det er
realistisk, at BMW´en ikke rykker de efterfølgende 8 sekunder til 06:23....
Begge biler kører nogenlunde lige hurtigt ved 06:15..

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 13:21

Jan W Nielsen skrev:
>> Det gør BMW'en jo netop!! Prøv lige at se efter en gang til Jan!
>
> Jeg retter lige tiden til 06:15 eller deromkring.. Jeg mener ikke, det er
> realistisk, at BMW´en ikke rykker de efterfølgende 8 sekunder til 06:23....
> Begge biler kører nogenlunde lige hurtigt ved 06:15..
>

Hvor starter en langside??
Som jeg forklarer byens motorcykel-ungdom (á fritidsklubbernes
Road-Racing projekt) så starter langsiden dér hvor man giver gas i
opløbssvinget Og at give gas tidligt dér er den eneste "tyvstart"
der er tilladt!

BMW'en mister tydeligt hele drive'n i svingen ved 6:08 og må slippe
gassen for at få rettet op, dét ses også tydeligt på hvor hurtigt
Honda'en er oppe på siden af den - BMW-piloten sidder tillige og holder
øje med ham i spejlene og hans kropssprog viser tydeligt "shit en
dummert, så nu kommer han nok"

Ergo har Honda'en langt den "længste langside" at accelerere på og dét
skal der sq kræfter til at kompensere for :-|
Men BMW'en kommer jo også igen mod enden af langsiden - men hæmmes af
det ringere spor så Honda'en "får lov" at lægge sig i front!

Det er klassisk for alt motorsport at når der et sted i feltet køres som
perler på en snor, så skyldes det at de bagfra kommende har bedre fart
og kan avancere ind på en forankørende - men akkurat ikke har kræfter
nok til at gå forbi. Så fordi BMW'en ligger forrest betyder ikke
nødvendigvis at dén er hurtigst, faktisk kommer den i front allerede fra
starten og trækker så førnævnte perlerække efter sig det meste af løbet
igennem, så det undrer ikke mig at at han falder tilbage efter en
kørefejl som den i 6:08-svinget :-|

Iøvrigt skal man ikke lægge for meget i sådan en test (endsige i
nogensomhelst anden sammenligningstest!): Piloternes opførsel er nok
oplivende og inspirerende, men tyder på at banerutinen ikke er særlig
stor - Og er det så pilotens evner eller bilen der afgør sådan et race :-/

--
Armand.

Jan W Nielsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-06 15:14

> Det er klassisk for alt motorsport at når der et sted i feltet køres som
> perler på en snor, så skyldes det at de bagfra kommende har bedre fart og
> kan avancere ind på en forankørende - men akkurat ikke har kræfter nok til
> at gå forbi.

Jeg kender lidt til banekørsel - og jeg giver dig ret - en af grundene til
at de forreste ikke kører så hurtigt, KAN være, at der køres defensivt.

Med andre ord - man kører ikke ideallinier med videre, da man så åbner
flanken til manden bagved.

> dét ses også tydeligt på hvor hurtigt Honda'en er oppe på siden af den

Min pointe er, at de kører ved siden af hinanden I SAMME FART i et stykke
tid. Det vil normalt ikke forekomme, når BMW´en er så meget hurtigere, som
den er.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Armand (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-06 15:50

Jan W Nielsen skrev:
>>
>> dét ses også tydeligt på hvor hurtigt Honda'en er oppe på siden af den
>
> Min pointe er, at de kører ved siden af hinanden I SAMME FART i et stykke
> tid. Det vil normalt ikke forekomme, når BMW´en er så meget hurtigere, som
> den er.
>
Totalgearingen ved given hastighed har sit at sige, eller sagt med andre
ord: Gearskift's placering undervejs deropad :-|

--
Armand.

Jan W Nielsen (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 25-05-06 16:09

> Totalgearingen ved given hastighed har sit at sige, eller sagt med andre
> ord: Gearskift's placering undervejs deropad :-|

Jeg mener ikke, den spiller nogen væsentlig rolle i den situation.

Jeg tror klart, der bliver holdt igen i bimmeren, for at øge spændningen og
påvirke udfaldet.


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-05-06 08:24

>> Totalgearingen ved given hastighed har sit at sige, eller sagt med andre
>> ord: Gearskift's placering undervejs deropad :-|
>
> Jeg mener ikke, den spiller nogen væsentlig rolle i den situation.
>
> Jeg tror klart, der bliver holdt igen i bimmeren, for at øge spændningen
> og påvirke udfaldet.

Jeg tror ikke den kan afgøres uden at prøve det i praksis for at overbevise
Jan, men hvis alle andre i NG'en mener 1 og Jan mener 2, er det vel også
fint nok ;)

Mvh/Thomas Krath



Jan W Nielsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-06 08:48

> Jeg tror ikke den kan afgøres uden at prøve det i praksis for at
> overbevise Jan, men hvis alle andre i NG'en mener 1 og Jan mener 2, er det
> vel også fint nok ;)

Jep - for flertallet ved bedst - ligesom dengang man blev straffet fpr at
sige, Jorden var rund..


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 26-05-06 15:35

> Jep - for flertallet ved bedst - ligesom dengang man blev straffet fpr at
> sige, Jorden var rund..

Det kan ikke helt sammenlignes ;)

Mvh/Thomas



Jan W Nielsen (26-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-05-06 17:38

>> Jep - for flertallet ved bedst - ligesom dengang man blev straffet fpr at
>> sige, Jorden var rund..

> Det kan ikke helt sammenlignes ;)

Sagtens - ufatteligt så meget vrøvl der bliver sudt af herinde.

Jeg mener dog ikke, at folk der er uenige i denne sag vrøvler - dertil er
det for svært at vurdere - for mig.

--
/Jan W Nielsen



Troels - around 9000 (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Troels - around 9000


Dato : 23-05-06 17:51

> http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/wm/6B69A366-962E-4F63-B3E3-2393F63DECA3.htm

Hvor sjovt. Man kører 130i'eren og Alfa'en ramme begrænseren HELT åndsvvagt
meget et par gange...

// Troels



Thomas (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-05-06 18:16


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:44733bc1$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej folkens
>
> Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
> løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.
>
> Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst - helt
> til grin.
>
> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der
> hvor en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.
>
> http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/wm/6B69A366-962E-4F63-B3E3-2393F63DECA3.htm
>
> Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der
> opdager det.

Hej

Spørgsmålet eller faktum er vel om det ikke er den rigtige måde at teste på
fremfor tørre tal!!! (jeg gør mig ikke til dommer over ægtheden)


Men et løb er vel meget interessant, da der bliver accelereret skiftet gear
og bremset 100 gange, fremfor de tørre data tal man normalt ser i en test,
hvor skribenten/journalisten bare har taget de bedste målinger med.
Bremser , dæk og fælg montering, spiller mere ind her i løbet end ved alm.
0- 60, 0-100 eller 0 -160 km/t disciplinen fx, som en eller anden herinde
lagde for dagen for nylig ;)


Mvh

Thomas



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:19

> Hej folkens

Hej Jan,


> Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
> løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.
>
> Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst - helt
> til grin.
>
> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der
> hvor en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.
>
> Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der
> opdager det.

Deres måde at "teste" biler på er jo genial - det er alt for fedt at sidde
og se på synes jeg! :)

Honda'en må godt nok være sjov at køre. Den tager bare mange rpm - sådan
(!!!), det lyder vildt godt :) Den kunne jeg godt tænke mig at prøve at
køre en dag på en bane! Den er jo bygget til _netop_ at køre på banen og
vægter og undervogn taler bestemt for den!

Alfa'en er "skod" på bane - konstruktionen m. den store/tunge motor foran
(jeg ved godt mange af de andre også har det) og forhjulstræk gør at bilen
er rigtig "dum" at køre på bane. Jeg ved det fra en af medlemmerne på
cuoresportivo.dk som deltager på mange trackdays. Han købte en 147 GTA og
solgte den kort tid efter, da den ikke kunne bruges til det han ville bruge
den til. Skuffende, for den er godt nok fed og lyder også godt.

Omkring det med at de køre bilerne i begrænseren, så skal i tænke på at
nogle af bilerne har aut.gear/skifte på rattet og der er forsinkelse på -
det er ikke lige så hurtig som en manuelgearkasse på de biler der er i
testen. Derfor skal gearet reelt skiftes før tid, idet man skal tage højde
for forsinkelse. Hvis man ikke gør dette, så rammer den begrænseren!

BMW'en virker noget løs med bagenden - han kan ikke rigtig styre den ud af
svingene og mister derfor rigtig meget ifht. Honda'en. Som du ved så er
indbremsning og udgangshastighed jo måske nok det mest afgørende når man
kører på bane, og så er det altså ikke så smart at drifte ud af svingene.
Man ser tydeligt at den laver hjulspind m. dækrøg ud af flere af svingene og
derfor opleves Honda'en lige så hurtig som BMW'en!

Ham der kører R32'eren laver en stor kørefejl der til sidst og falder langt
ned i feltet. I TopGear roser de R32'eren til skyerne og den slår 130i'eren
med flere længder! Den bør IMO ikke ende så langt nede som den gør.

Når nu du mener at det er aftalt spil og at det er sjovt at de japanske
biler altid vinder, så er det da sjovt at se at Impreza'en ender på 6. og
derved sidstepladsen ;) Den er også japansk!!! ;) Den lyder iøvrigt helt
fantastisk godt synes jeg!! :)

Audi'en er meget anonym - den er ikke bygget til den type kørsel.

Testen kan man jo som sådan reelt ikke bruge til noget - det er _ren_
underholdning, men det er også fint nok :)

Mvh/Thomas



Jan W Nielsen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 18:35

> Ham der kører R32'eren laver en stor kørefejl der til sidst og falder
> langt ned i feltet. I TopGear roser de R32'eren til skyerne og den slår
> 130i'eren med flere længder! Den bør IMO ikke ende så langt nede som den
> gør.

Enig.

> Testen kan man jo som sådan reelt ikke bruge til noget - det er _ren_
> underholdning, men det er også fint nok :)

Enig - men jeg mener stadig, der er noget, der ikke passer, når en markant
hurtigere BMW ligger side om side med en Honda midt på en langside - og
Honda´en så trækker fra. BMW´en har 65(!!) hestekræfter mere, og er
hurtigere hele vejen op end Honda´en.

Jeg har aldrig set sådan et "kineser-show", hvor det ikke er en japaner, der
vinder.

Men jeg er enig i, at det er kanon underholdnig - det var også det, jeg
skrev indledningsvist.


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:54

> Enig - men jeg mener stadig, der er noget, der ikke passer, når en markant
> hurtigere BMW ligger side om side med en Honda midt på en langside - og
> Honda´en så trækker fra. BMW´en har 65(!!) hestekræfter mere, og er
> hurtigere hele vejen op end Honda´en.

Hvis udgangshastigheden er så forskellig, så skal der meget til før BMW'en
indhenter og trækker fra Honda'en - banen er trods alt ikke så stor!

Mvh/Thomas



MK (23-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-05-06 18:47


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:maudnWKCAISI2e7ZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...

> Alfa'en er "skod" på bane

Rolig nu - det gik sgu meget godt i WTCC 2005 !

> Jeg ved det fra en af medlemmerne på cuoresportivo.dk som deltager på
> mange trackdays.

De gange jég har været med til de løb, har han listet rundt på banen.
Så hans evner til at bedømme ting og sager skal vist tages med en
gran salt...



Jan W Nielsen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 18:51

> De gange jég har været med til de løb, har han listet rundt på banen.
> Så hans evner til at bedømme ting og sager skal vist tages med en
> gran salt...

Jeg har også mange gange set og hørt, at EN STANDARD 147 3,2 slet ikke man
magte den store kraftige motor foran.


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Martin Vollert (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-05-06 18:54

Jan W Nielsen skrev:
>> De gange jég har været med til de løb, har han listet rundt på banen.
>> Så hans evner til at bedømme ting og sager skal vist tages med en
>> gran salt...
>>
>
> Jeg har også mange gange set og hørt, at EN STANDARD 147 3,2 slet ikke man
> magte den store kraftige motor foran.
>
>
>
Da de testede den (147 3,2) i Topgear lavede den hjulspin hele vejen
rundt på testbanen.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

MK (23-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-05-06 18:56


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:44734c2e$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg har også mange gange set og hørt, at EN STANDARD 147 3,2 slet ikke
>> man magte den store kraftige motor foran.

> Da de testede den (147 3,2) i Topgear lavede den hjulspin hele vejen rundt
> på testbanen.

Manden har en sort 156'er - det er den jeg kommenterer...



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:57

> Da de testede den (147 3,2) i Topgear lavede den hjulspin hele vejen rundt
> på testbanen.

Var det ikke den der var tunet med kompressor?? ;)

Mvh/Thomas



Jan W Nielsen (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-05-06 19:01

> Var det ikke den der var tunet med kompressor?? ;)

Jeg har også set en alm 147 GTA i Top Gear blive teste for det samme...

Ved dog ikke, om de også har testet en med kompressor.


--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Brian Fisker [8900] (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 23-05-06 19:36

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44734d5e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har også set en alm 147 GTA i Top Gear blive teste for det samme...

Næmmerlig :) - den blev dømt ustyrlig, men alligevel noget af det sjoveste
de havde prøvet! Den slog R32eren (såvidt jeg husker, var det en R32, den
blev testet imod).

> Ved dog ikke, om de også har testet en med kompressor.

Det har de også - samme konklusion. Utrolig hurtig, skide sjov, men umuligt
at få hestekræfterne ned i jorden på vej ud af sving.

\Mandal


Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 19:46

> Næmmerlig :) - den blev dømt ustyrlig, men alligevel noget af det sjoveste
> de havde prøvet! Den slog R32eren (såvidt jeg husker, var det en R32, den
> blev testet imod).
>
>> Ved dog ikke, om de også har testet en med kompressor.
>
> Det har de også - samme konklusion. Utrolig hurtig, skide sjov, men
> umuligt at få hestekræfterne ned i jorden på vej ud af sving.

Jeg mener altid at den bliver "svinet" til, men når det kommer til stykket,
så vinder den altid over de biler den testes imod - den har alligevel noget
som de andre ikke har (de andre er typisk R32'eren og Focus RS).

Mvh/Thomas



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 18:53

> De gange jég har været med til de løb, har han listet rundt på banen.
> Så hans evner til at bedømme ting og sager skal vist tages med en
> gran salt...

Så tror jeg ikke det er samme person vi taler om! Han var også med på
Ringen sidste år i sin Alfa 156 bygget til trackday m. undervogn, bremser
mv.

Mvh/Thomas



MK (23-05-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 23-05-06 18:57


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:AKGdne1V_Z931u7ZRVnyig@giganews.com...

> Så tror jeg ikke det er samme person vi taler om! Han var også med på
> Ringen sidste år i sin Alfa 156 bygget til trackday m. undervogn, bremser
> mv.

Sort 156'er, der er til salg (netop blevet stjålet). Han var iøvrigt
med på Nürburgring, men kørte tidligt hjem...



Thomas Krath (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 23-05-06 19:44

>> Så tror jeg ikke det er samme person vi taler om! Han var også med på
>> Ringen sidste år i sin Alfa 156 bygget til trackday m. undervogn, bremser
>> mv.
>
> Sort 156'er, der er til salg (netop blevet stjålet). Han var iøvrigt
> med på Nürburgring, men kørte tidligt hjem...

Netop, han gi'r den da godt med gas - du så det også selv på vej derned på
motorvejen! Han deltager i alle alfa klubbens trackdays samt en lang række
andre og han giver den da altid ordentlig med gas :) Sidst på Sturup m. BMW
klubben var da endnu et bevis!

Mvh/Thomas



Brian Fisker [8900] (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 23-05-06 20:29

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:m_-dnTs-Y55gyu7ZRVnytg@giganews.com...
> Netop, han gi'r den da godt med gas - du så det også selv på vej derned på
> motorvejen! Han deltager i alle alfa klubbens trackdays samt en lang
> række andre og han giver den da altid ordentlig med gas :) Sidst på
> Sturup m. BMW klubben var da endnu et bevis!

Uden at have set hans kørsel IRL, men med alt det udstyr han har smidt i den
med trackdays for øje vil det sgu virke underligt, hvis han triller rundt...

\Mandal



Thomas H. (23-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-05-06 22:55


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:maudnWKCAISI2e7ZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
>
> Ham der kører R32'eren laver en stor kørefejl der til sidst og falder
> langt ned i feltet. I TopGear roser de R32'eren til skyerne og den slår
> 130i'eren med flere længder! Den bør IMO ikke ende så langt nede som den
> gør.
>

Er der andre end mig, der synes R32'eren lyder skide godt, når man følger
den i starten.. :)

Must have.. Must have.. :p

MVH
Thomas H,



Jacob Rungwald (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 24-05-06 07:14

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:maudnWKCAISI2e7ZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
<snip>
> Ham der kører R32'eren laver en stor kørefejl der til sidst og falder
> langt ned i feltet. I TopGear roser de R32'eren til skyerne og den slår
> 130i'eren med flere længder! Den bør IMO ikke ende så langt nede som den
> gør.
</snip>

I TopGear er det "eneste" R32'eren vinder på, gennemførthed, plads, pris og
andre uvæsentlige ting :) BMW'en vinder på banekørsel samt kraft.

--
Mvh
Jacob (BMW E46)



Jan W Nielsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-06 07:45

> I TopGear er det "eneste" R32'eren vinder på, gennemførthed, plads, pris
> og andre uvæsentlige ting :) BMW'en vinder på banekørsel samt kraft.

Er du nu helt sikker på, at R32 ikke kører hurtigere rundt om den sædvanlige
bane..?

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



Anders (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 24-05-06 08:51


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:maudnWKCAISI2e7ZnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
>> Hej folkens
>
> Hej Jan,
>
>
>> Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
>> løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.
>>
>> Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst -
>> helt til grin.
>>
>> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der
>> hvor en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.
>>
>> Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der
>> opdager det.
>
> Deres måde at "teste" biler på er jo genial - det er alt for fedt at sidde
> og se på synes jeg! :)
>
> Honda'en må godt nok være sjov at køre. Den tager bare mange rpm - sådan
> (!!!), det lyder vildt godt :) Den kunne jeg godt tænke mig at prøve at
> køre en dag på en bane! Den er jo bygget til _netop_ at køre på banen og
> vægter og undervogn taler bestemt for den!
>
> Alfa'en er "skod" på bane - konstruktionen m. den store/tunge motor foran
> (jeg ved godt mange af de andre også har det) og forhjulstræk gør at bilen
> er rigtig "dum" at køre på bane. Jeg ved det fra en af medlemmerne på
> cuoresportivo.dk som deltager på mange trackdays. Han købte en 147 GTA og
> solgte den kort tid efter, da den ikke kunne bruges til det han ville
> bruge den til. Skuffende, for den er godt nok fed og lyder også godt.
>
> Omkring det med at de køre bilerne i begrænseren, så skal i tænke på at
> nogle af bilerne har aut.gear/skifte på rattet og der er forsinkelse på -
> det er ikke lige så hurtig som en manuelgearkasse på de biler der er i
> testen. Derfor skal gearet reelt skiftes før tid, idet man skal tage
> højde for forsinkelse. Hvis man ikke gør dette, så rammer den
> begrænseren!
>
> BMW'en virker noget løs med bagenden - han kan ikke rigtig styre den ud af
> svingene og mister derfor rigtig meget ifht. Honda'en. Som du ved så er
> indbremsning og udgangshastighed jo måske nok det mest afgørende når man
> kører på bane, og så er det altså ikke så smart at drifte ud af svingene.
> Man ser tydeligt at den laver hjulspind m. dækrøg ud af flere af svingene
> og derfor opleves Honda'en lige så hurtig som BMW'en!
>
> Ham der kører R32'eren laver en stor kørefejl der til sidst og falder
> langt ned i feltet. I TopGear roser de R32'eren til skyerne og den slår
> 130i'eren med flere længder! Den bør IMO ikke ende så langt nede som den
> gør.
>
> Når nu du mener at det er aftalt spil og at det er sjovt at de japanske
> biler altid vinder, så er det da sjovt at se at Impreza'en ender på 6. og
> derved sidstepladsen ;) Den er også japansk!!! ;) Den lyder iøvrigt helt
> fantastisk godt synes jeg!! :)
>
> Audi'en er meget anonym - den er ikke bygget til den type kørsel.
>
> Testen kan man jo som sådan reelt ikke bruge til noget - det er _ren_
> underholdning, men det er også fint nok :)
>
> Mvh/Thomas
>
>

Syntes det ser sjovt ud at 6 biler er så ens, der er jo ikke mere end 4-5
sek mellem 1 og 6 efter 4 min.

Aftalt spil...

Anders



Jan W Nielsen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-05-06 16:48

> Aftalt spil...

Enig.

--
/Jan W Nielsen
Vectra GTS 2,0 Turbo Sport '06



.J.S... (23-05-2006)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 23-05-06 23:35


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:44733bc1$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej folkens
>
> Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
> løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.
>
> Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst - helt
> til grin.
>
> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der
> hvor en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.
>
> http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/wm/6B69A366-962E-4F63-B3E3-2393F63DECA3.htm
>
> Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der
> opdager det.
>

Det er vel ikke værre end at læse AutoBild, hvis der er en tysk bil med,
især en VW, så kan den bare ikke undgå at få flest point



Martin Vollert (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 24-05-06 04:41

Jan W Nielsen skrev:
> Hej folkens
>
> Ideen er sjov - men udfaldene er forudsigelige, når japanerne laver nogle
> løb med "almindelige" sportsvogne og GTI-biler.
>
> Deres egne "mærker" ligger som regel bagerst - men vinder til sidst - helt
> til grin.
>
> Flere steder røbes det, at der er "aftalt spil", IMO. Blandt andet der hvor
> en Honda med 190 hk i høj fart kører forbi en BMW med 265 hk.
>
> http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/wm/6B69A366-962E-4F63-B3E3-2393F63DECA3.htm
>
> Det er jo sørgeligt - men jeg tror desværre ikke, der er mange, der opdager
> det.
>
>
Det sving hvor Hondaen overhaler BMWen laver BMWen vildt meget
hjulspind(det gør den faktisk ud af alle de sving man høre den i), ergo
får Hondaen bedre fart ud af svinget og derfor kan den komme fordi på
indersiden i næste sving foran BMWen.
Men ellers fedt at se hvordan de sidder og hopper og rykker i rattet for
at komme forbi hinanden, det er nok de samme som lavede en tilsvarende
test bare med BMW M6, Skyline og nogle andre super biler.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Thomas Krath (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 24-05-06 18:11

> Det sving hvor Hondaen overhaler BMWen laver BMWen vildt meget
> hjulspind(det gør den faktisk ud af alle de sving man høre den i), ergo
> får Hondaen bedre fart ud af svinget og derfor kan den komme fordi på
> indersiden i næste sving foran BMWen.

_præcis_!!


> Men ellers fedt at se hvordan de sidder og hopper og rykker i rattet for
> at komme forbi hinanden, det er nok de samme som lavede en tilsvarende
> test bare med BMW M6, Skyline og nogle andre super biler.

Total sjovt! :) Gur underholdning ;)

Mvh/Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste