Hvor er fejlen? - Peugeot 309 GT - "hakker~
Fra : Anden

Dato : 23-05-06 15:35

Hej,

har købt en gammel 90ér, Peugoet 309 GT.

Solgt med en mindre fejl.

Fejlen kan bedst beskrives som en periodisk "små-hakken" ved lave
omdrejninger (i alle gear)
Jf. sælger oplevede han det ikke så tit, faktisk kun 1 ud af 50 gange, og
selv lagde jeg ikke rigtig mærke til det før her i de sidste par uger, hvor
det fremkommer ved hver eller hveranden køresel.

Herudover oplevede jeg at den er små-svær at starte med en varm motor, i
enkelte tilfælde, da den går i stå hvis jeg ikke giver gas.

Endvidere, hvis motoren har stået natten over - så kan motoren først selv
holde sig i kørende efter 3. gang den startes.

Følgende er blevet skiftet, uden at have afhjulpet fejlen:
* Tændspolen
* motorstyringen
* Tændrør
* Tændkabler (inkl. de tilhørende dele)

Nogle som har et bud på hvad det kan være?
- Gerne velbegrundende.

(Har selv bud, men vil høre har først) - (Sælger´s mekaniker kom også med et
bud - men det afventer jeg med oplyse om)

Mvh.
Anders

Fra : Per W.

Dato : 23-05-06 16:48

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> * Tændrør
> * Tændkabler (inkl. de tilhørende dele)
>
> Nogle som har et bud på hvad det kan være?

Har hatt en 309 GT selv med nesten tilsvarende problemer, det kan være slakk
rundt staget inn til gasspjeldet, det var i hvertfall konklusjonen, men jeg
gjorde ikke noe med det.

/Per W.

Fra : Anden

Dato : 23-05-06 23:21

Hej Per,

> Har hatt en 309 GT selv med nesten tilsvarende problemer, det kan være
> slakk rundt staget inn til gasspjeldet, det var i hvertfall konklusjonen,
> men jeg gjorde ikke noe med det.

For lige at være sikker på jeg forstår dig korrekt:
Du mener at der er kommet skidt/fedt omkring gasspjeldet?

Mvh.
Anders

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-05-06 20:59

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> har købt en gammel 90ér, Peugoet 309 GT.

Kan det måske være første symptom på fugleinfluenza

MVH Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-05-06 22:02

Anden skriver:

> Nogle som har et bud på hvad det kan være?
> - Gerne velbegrundende.

Stoppet benzinfilter.

Da det nu er "Pøjgøj", så gå hellere ledningsnettet igennem (jeg gasser
dig, tjek stelforbindelser) og kig efter revnede luft(gummi)slanger.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Anden

Dato : 23-05-06 23:20

> Stoppet benzinfilter.

Skal nænves at det også er skiftet, glemte det blot i min iver - ingen
resultat.

> Da det nu er "Pøjgøj", så gå hellere ledningsnettet igennem (jeg gasser
> dig, tjek stelforbindelser) og kig efter revnede luft(gummi)slanger.

Nogle ideér om hvilken det helt specielt kunne være?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-06 05:02

Anden skriver:

> Skal nænves at det også er skiftet, glemte det blot i min iver - ingen
> resultat.

Hov, udelader du informationer her

> Nogle ideér om hvilken det helt specielt kunne være?

Alt omkring luftindsugning.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Kim Johan Andersson

Dato : 24-05-06 09:26

Anden skrev:
> [...]
>
> Endvidere, hvis motoren har stået natten over - så kan motoren først selv
> holde sig i kørende efter 3. gang den startes.

Hvad med lufttilskudsventil eller andre tomgangsanordninger? Det lyder
da oplagt 8) Hvis spjældhus og potentiometer er ok...

   Mvh
      Kimjand

Fra : Anden

Dato : 24-05-06 23:40

> Hvad med lufttilskudsventil eller andre tomgangsanordninger? Det lyder da
> oplagt 8) Hvis spjældhus og potentiometer er ok...
>
> Mvh
> Kimjand

Det bliver da taget med i undersøgelserne, takker for indput