Vedr. køb af brugtbil (30.000 kr klassen, ~
Fra : Juel / Odense

Dato : 23-05-06 11:41

Hej

Vi har kigget lidt på en ford escort..

Ford Escort 1.6i CLX 1994, 90 HK, nysynet, servo, fjernb. c.lås,
startspærre, cd/radio, alarm, db.airbag, sædevarme, 1 ejer, ikke ryger,
service ok,undervogns behandlet,ligner en ny bil!, Mørkgrønmetal, km
131.000, kr 29.800 ekskl. lev.

Ved godt at mange ville sige køb lidt dyrere og få mere bil for pengene, men
det rækker budgettet ikke til lige foreløbig.

Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ??
Udover rust?

Den ser umiddelbart meget pæn og velholdt ud ( store og tydelige fotos )
Vi skal ud og prøvekøre den her i løbet af ugen..

--
------
Mvh

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 11:57

On Tue, 23 May 2006 12:40:59 +0200, "Juel / Odense" <news1978@mjp.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den ser umiddelbart meget pæn og velholdt ud ( store og tydelige fotos )
>Vi skal ud og prøvekøre den her i løbet af ugen..

Sørg for at prøvekør den med den typiske vægt i skal køre med. Den 1.6
motor er svjh ikke særlig glad for at gøre noget som helst under 2500
o/min, det var den i hvert fald ikke i den 93'er, jeg kørte nogle
hundrede kilometer i. Gearkassen skulle gerne gå nemt og støjfrit.
Derudover på en 12 år gammel bil: rust, rust, rust og jeg gentager
rust!! Få en mekaniker til at se på det - der kan være rust op ved
forruden og det kan være dyrt at lave.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Juel / Odense

Dato : 23-05-06 11:58

> [...]
> Derudover på en 12 år gammel bil: rust, rust, rust og jeg gentager
> rust!! Få en mekaniker til at se på det - der kan være rust op ved

Takker for svaret..

Glemte også helt at sige at besøg hos mekanikeren er en betingelse før køb..

Ellers andet vi skal være obs på mht til mærke og model?

--
------

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 12:11

"Juel / Odense" <news1978@mjp.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ??
> Udover rust?

MERE rust :(. Mekanisk plejer de at være ok. .

> Den ser umiddelbart meget pæn og velholdt ud ( store og tydelige fotos )
> Vi skal ud og prøvekøre den her i løbet af ugen..

Papir er taknemligt, få en med forstand på gl. biler, FDM, mekaniker etc,
til at se på den. Er sælger privat, brugtvogns-haj, eller autoriseret
forhandler?.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 23-05-06 12:41

On 23-05-2006 12:40 Juel / Odense wrote:
> Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ??

Find ud af, om de hydrauliske ventilløftere er blevet skiftet. Indtil
engang i 1994 havde de et stort problem med dem - noget med, at de under
visse omstændigheder ikke fik lukket ventilerne ordentligt.

Du kan teste det ved at starte motoren (der skal være kold), køre et par
meter og så slukke igen. Hvis motoren nu har meget svært ved at starte
(evt. kan den slet ikke!), så er den gal - der er ingen kompression, da
ventilerne står åbne.

Ellers så er det rust, rust og rust, som du selv nævner. Bagklappen,
omkring sprinkleren til bagruden, dørene, nede ved reservehjulet,
vangerne osv. - få i hvert fald en med forstand på det til at gennemgå den.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Christopher Stein

Dato : 23-05-06 13:14

Juel / Odense skrev:
> [...]
>
> Den ser umiddelbart meget pæn og velholdt ud ( store og tydelige fotos )
> Vi skal ud og prøvekøre den her i løbet af ugen..

For 30.000 kr ville jeg gå en klasse op og tage en Mondeo.. Samme motor,
mere plads og generelt mere "lækker" ;)

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 13:23

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> For 30.000 kr ville jeg gå en klasse op og tage en Mondeo.. Samme motor,
> mere plads og generelt mere "lækker" ;)

Og tilsv. rust ;).

Fra : Christopher Stein

Dato : 23-05-06 15:27

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Og tilsv. rust ;).

Hmm.. botset fra en enkelt skæmkant og 2 cm2 kant på den ene dør har jeg
intet på min fra 95.. ;)
Og der har ikke fået noget undervognsbehandling.. ;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 06:38

> [...]

> intet på min fra 95.. ;)
> Og der har ikke fået noget undervognsbehandling.. ;)

Det er sgu' også nok, for meget, på en kun ~10år gl bil. Selv helt nye
ruster. Spørg Tom her fra om Deo ikke ruster, hans er blevet lappet & malet
på Fårds regning.

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-05-06 07:41

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det er sgu' også nok, for meget, på en kun ~10år gl bil. Selv helt nye
> ruster. Spørg Tom her fra om Deo ikke ruster, hans er blevet lappet & malet
> på Fårds regning.

Er det? I sammenligning med en kammerats Vectra (som måske ikke er det
bedste eksempel) er den jo ny! :)

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 08:10

> Er det? I sammenligning med en kammerats Vectra (som måske ikke er det
> bedste eksempel) er den jo ny! :)

De to du nævner, Deo og gl. Vectra, er de to dårligste eksempler som
findes, de ruster begge som en midt 80'er Fiat :(. Den ny Vectra, >99, er
noget helt andet, det kan man ikke sige om en ny Deo, den ruster også :(.

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-05-06 08:53

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> De to du nævner, Deo og gl. Vectra, er de to dårligste eksempler som
> findes, de ruster begge som en midt 80'er Fiat :(. Den ny Vectra, >99, er
> noget helt andet, det kan man ikke sige om en ny Deo, den ruster også :(.

Det har du fuldstændig ret i!

Spørgsmålet er om en deo ruster mere end en escort..
-Da jeg skulle have min deo, kiggede jeg også på escort. Fandt en ellers
så fin stationscar der var passet og plejet.. Bortset fra to
granatæblestore huller i bagvangerne.. :)

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-05-06 07:42

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det er sgu' også nok, for meget, på en kun ~10år gl bil. Selv helt nye
> ruster. Spørg Tom her fra om Deo ikke ruster, hans er blevet lappet & malet
> på Fårds regning.

Det skal også lige siges at det er en uoriginal bagskærm og dør.. Det er
helt sikkert årsagen.. (har været skadet før jeg fik den)

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-05-06 10:23

Juel / Odense skrev:
> [...]
>
> Den ser umiddelbart meget pæn og velholdt ud ( store og tydelige fotos )
> Vi skal ud og prøvekøre den her i løbet af ugen..

hvad med sådan een:

http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=701600095&page=1

mvh
Chris / også Odense.. ;)