Man skal vel bare tænke lidt over, at en bil som har en sfgiftspligtig værdi
på 80k ved 6 års alderen, nok har haft en anseelig større
afgifstpligtigværdi i 0 års alderen ....
Ergo kan en bil på 0 år ikke sammenlignes med een på 6 år - såfremt det er
samme model (hvis det kunne lade sig gøre!), så ville 80k efter 6 år, være
flere 100t ved 0 år og derfor ikke samme bil/model ....
Ved ikke om det var for knudret - giver det mening? [IKKE afgiftssystemet,
men forklaringen!
]
mvh
JV
"Kim Mogensen" <darkdevildk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1148301083.095204.8710@i39g2000cwa.googlegroups.com...
Hej
Jeg kom til at læse lidt om hvad told og skat skriver om afgift på
biler:
0-1 år
105 pct. af 54.500 kr. og
180 pct. af resten
1-2 år gamle:
105 pct. af 46.600 kr. og
180 pct. af resten
2-3 år:
105 pct. af 38.600 kr. og
180 pct. af resten
3-4 år:
105 pct. af 30.500 kr. og
180 pct. af resten
4-5 år:
105 pct. af 22.500 kr. og
180 pct. af resten
5-6 år:
105 pct. af 14.600 kr. og
180 pct. af resten
over 6 år:
105 pct. af 6.500 kr. og
180 pct. af resten
Jeg kan ikke lige få det til at hænge sammen med at afgiften bliver
mindre jo ældre bilen er.. For når man "kun" betaler 105 pct af 6500
kr og 180 pct af resten, så betaler man da mere i afgift på ældre
biler.. Jeg fatter vist minus af det afgift system.
eksempel bil til 80.000 (0-1 år)
54500 * 105pct = 57225
180 pct af 25500 = 45900
samlet registeringsværdi = 103125
bil til 80.000 (over 6 år)
6500 * 105pct = 6825
73500 * 180pct = 132300
samlet registeringsværdi = 139125
Og det giver efter mit hovede ingen mening...
Så hvad gør jeg forkert.
mvh
Kim