Afgift udregning åp bil
Fra : Kim Mogensen

Dato : 22-05-06 13:31

Hej

Jeg kom til at læse lidt om hvad told og skat skriver om afgift på
biler:

0-1 år
105 pct. af 54.500 kr. og
180 pct. af resten
1-2 år gamle:
105 pct. af 46.600 kr. og
180 pct. af resten
2-3 år:
105 pct. af 38.600 kr. og
180 pct. af resten
3-4 år:
105 pct. af 30.500 kr. og
180 pct. af resten
4-5 år:
105 pct. af 22.500 kr. og
180 pct. af resten
5-6 år:
105 pct. af 14.600 kr. og
180 pct. af resten
over 6 år:
105 pct. af 6.500 kr. og
180 pct. af resten

Jeg kan ikke lige få det til at hænge sammen med at afgiften bliver
mindre jo ældre bilen er.. For når man "kun" betaler 105 pct af 6500
kr og 180 pct af resten, så betaler man da mere i afgift på ældre
biler.. Jeg fatter vist minus af det afgift system.

eksempel bil til 80.000 (0-1 år)
54500 * 105pct = 57225
180 pct af 25500 = 45900
samlet registeringsværdi = 103125

bil til 80.000 (over 6 år)
6500 * 105pct = 6825
73500 * 180pct = 132300
samlet registeringsværdi = 139125

Og det giver efter mit hovede ingen mening...

Så hvad gør jeg forkert.

mvh

Kim

Fra : Morten Hansen

Dato : 22-05-06 13:40

"Kim Mogensen" <darkdevildk@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej

Jeg kom til at læse lidt om hvad told og skat skriver om afgift på
biler:

[KLIP]

Så hvad gør jeg forkert.

Bor i DK

--
Morten Hansen
BMW735 E32

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 22-05-06 14:34

Du skal regne på den afgiftspligtige værdi og ikke på hvad bilen rent
faktisk koster

Det er absolut lettest når den er ny, da de to tal så er ens. Når den er
brugt, er det noget med vurdering...

Det er kringlet nok til, at jeg aldrig har turde forsøge. Men der er mange,
der har held med det, tror jeg.

Rasmus

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 22-05-06 21:14

Man skal vel bare tænke lidt over, at en bil som har en sfgiftspligtig værdi
på 80k ved 6 års alderen, nok har haft en anseelig større
afgifstpligtigværdi i 0 års alderen ....

Ergo kan en bil på 0 år ikke sammenlignes med een på 6 år - såfremt det er
samme model (hvis det kunne lade sig gøre!), så ville 80k efter 6 år, være
flere 100t ved 0 år og derfor ikke samme bil/model ....

Ved ikke om det var for knudret - giver det mening? [IKKE afgiftssystemet,
men forklaringen! ]

mvh

JV