Autoindex 2006 - BMW i Top og KIA i bund
Fra : TDN

Dato : 21-05-06 09:46

FDM's index 2006 undersøgelse af hvad ejerene mener om deres bil, værksted
m.m. viser bla. at Peugeot ligger helt i bund med oplevelsen af bilen kun
overgået af Fiat...... BMW som sædvanligt i top

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3743128/

Mvh
Thomas

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 21-05-06 13:43

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.m. viser bla. at Peugeot ligger helt i bund med oplevelsen af bilen kun
> overgået af Fiat...... BMW som sædvanligt i top

Det kan vel næppe komme bag på nogen

/claus¨

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-05-06 14:10

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel næppe komme bag på nogen

Jo det kan, for Pegøj er stadig en bestseller, og det er en subjektiv
anmeldelse af, om kunder mener, de har fået det de har betalt for. Se bare
på VW vs. Skoda; VW skraber igen bunden, mens Skoda klare sig bedre.
Forskellen er, om forventninger er indfriet ;).

Fra : TDN

Dato : 21-05-06 14:21

> [...]
> på VW vs. Skoda; VW skraber igen bunden, mens Skoda klare sig bedre.
> Forskellen er, om forventninger er indfriet ;).

Pas nu på med hvilke skemaer du læser. Det er oplevelsen af forhandler og
værksted VW ligger lagt nede. Når det gælder tilfredsheden med bilen ligger
VW over Skoda også i det samlede resultat er VW over Skoda og begge steder
over middel.

Efter 3 VW som jeg alle var meget tilfreds med, kan jeg nikke genkendende
til utilfredsheden med de aut. værkteder og forhandlere især SMC.

Nu kører jeg Toyota og kan kun sige at det er som at komme i himlen at blive
betjent hos Toyota i forhold til hos VW. Toyota er så til gengæld ikke
specielt spændene at køre, men den virker og er økonomisk.

Mvh
Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-06 14:34

TDN wrote:

> [...]
> at blive betjent hos Toyota i forhold til hos VW. Toyota er så til
> gengæld ikke specielt spændene at køre, men den virker og er

Jeg har et par gange skulle have skiftet kilerem i Esbjerg som en her og nu
opgave - skulle på arbejde. SMC havde ikke tid nogen af gangene - jeg havde
kikket op på deres skilt med "Express Service", og kørt ned til Toyota og
ladet dem bruge 20-25 minutter på opgaven.

Så jeg forstår da godt tilfredsheden med Toyotaværkstederne :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-05-06 15:15

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> Toyota og ladet dem bruge 20-25 minutter på opgaven.
>
> Så jeg forstår da godt tilfredsheden med Toyotaværkstederne :)

Da en af mine venner skulle have ny bil, kiggede han på en Golf 5, vi
dukkede op hos SMC i Herning, og gik rundt i laaaaaang tid i udstillingen,
der sad 2 sælgere på et kontor og snakkede. Vi prøvede at få øjenkontakt med
dem, og da det lykkedes, kiggede sælgerne bare på os og grinte, og snakkede
så videre.

Vi var vel bare 2 gutter, på ca 30, der så lidt unge ud. Dem skal man jo
ikke tage sig af, de har ikke råd til en VW !

Han købte en Mazda 3 mit alles.

Mvh
Jacob (Der aldrig igen sætter sine ben i den kæde af snobber)

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 18:19

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> Vi var vel bare 2 gutter, på ca 30, der så lidt unge ud. Dem skal man jo
> ikke tage sig af, de har ikke råd til en VW !

Var det sælgernes fordomme eller dine egne forventninger,
da du gik ind i butikken ?

> Han købte en Mazda 3 mit alles.

Hehe..og det er helt klart fordi, sælgerne sad
og talte sammen. Meget seriøst, og meget typiskt.

> Mvh
> Jacob (Der aldrig igen sætter sine ben i den kæde af snobber)

Den slags kan du opleve ALLE steder, og du straffer dig selv
ved at reagere sådan.

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-06 18:46

On Sun, 21 May 2006 19:18:52 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

>Var det sælgernes fordomme eller dine egne forventninger,
>da du gik ind i butikken ?

Desværre en fornemmelse jeg kan genkende fra den selvsamme forretning.
(Jeg ser nok også lidt ung ud :))

>Hehe..og det er helt klart fordi, sælgerne sad
>og talte sammen. Meget seriøst, og meget typiskt.

Når jeg oplever den slags, er den pågældende forretning øjeblikkeligt
dødsdømt! Det er MIG der er klar til at smide boksen i forretningen!
Så skal de krafte.... også yde deres del!

/Kent Glerup

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-05-06 20:11

"Olesen" <n/a> wrote in message

> Var det sælgernes fordomme eller dine egne forventninger,
> da du gik ind i butikken ?

Ikke helt forstået ? Jeg kan altså godt se forskel på sælgere der er til for
mig, og sælgere der ikke er.

> Hehe..og det er helt klart fordi, sælgerne sad
> og talte sammen. Meget seriøst, og meget typiskt.

Nææ, det hænger ikke sammen direkte med de 2 sælgere, mere det at jeg tit
hører omkring SMC at de er nogle snobber. Valget stod mellem G5 eller Mazda
3, og da der ikke var nogen hjælp at hente hos VW, tjaa, så blev det hos
Mazda at pengene blev lagt. Eksemplet vare mere det, at det ikke er alle
unge der bare er ude for at prøvekøre biler. Nogle af dem har faktisk penge
til at købe dem også.

> Den slags kan du opleve ALLE steder, og du straffer dig selv
> ved at reagere sådan.

Nææ, jeg mangler endnu at opleve det hos BMW forhandlere, så jeg holder mig
til BMW :)

Jacob (BMW E46)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-06 20:13

Jacob Rungwald skriver:

> [...]
> 3, og da der ikke var nogen hjælp at hente hos VW, tjaa, så blev det hos

Synd for SMC at de ikke indser det. Tænk, hvad det kunne blive til med
Toyota service og charme ???

> Eksemplet vare mere det, at det ikke er alle
> unge der bare er ude for at prøvekøre biler. Nogle af dem har faktisk penge
> til at købe dem også.

Kender det alt for godt. Dog med VW i Randers (JAC), sjovt nok er vi
altid blevet taget seriøse hos SMC i Risskov (brugtbilsafdelingen),
derfor og på grund af udvalget af biler er de sidste 2 køb gjort der.

Klaus
--
Pænt pynt i stuen:

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-06 18:16

> Nu kører jeg Toyota og kan kun sige at det er som at komme i himlen at
> blive betjent hos Toyota i forhold til hos VW.

Hvordan fornemmes denne himmel egentlig ?
Siden den er så massiv, så må den kunne beskrives.
Hvad kan Toyota værkstedet, som VW ikke ku' ??

Ka' de li' nougat, dem som køer Toyota eller ?

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-05-06 18:44

On Sun, 21 May 2006 19:16:21 +0200, "Olesen" <n/a> wrote:

>"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hvordan fornemmes denne himmel egentlig ?

Som en ret overvældende fornemmelse af god service.

>Siden den er så massiv, så må den kunne beskrives.

Jeg har lige prøvet.. Ved ikke om du kan bruge det til noget..

>Hvad kan Toyota værkstedet, som VW ikke ku' ??

Yde service..

Erfaringsgrundlag:
Tidligere bruger af Toyota Sportsvan, serviceret af Toyota, ligesom
alle andre Toyota'er i det firma.
Tidligere bruger af VW Touran, "serviceret" af SMC.
Nuværende ejer af Fabia, tidligere forsøgt "serviceret" af SMC.

/Kent Glerup