|
| Gummi uden potensforlænger Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-06 14:58 |
|
Fik så monteret 4 stk Michelin Energy hos QuickPot i Holstebro idag lørdag.
Go' oplevelse. Al den kaffe man kan tølle samt et rigtig godt udvalg af
bilblade
at studere indtil det blir' eens tur.
Ventede ca. 40 minutter.
Solidt arbejde, og grundigt forarbejde med at slibe/rengøre
fælgen før montering.
Utrolig forskel på gamle 'slicks' og nye dæk.
Nul rysten og mærkbar blødere kørsel på brosten.
Bilen føles som om, der er monteret servo, så nem
er den at dreje ved lav fart..,o) Som det også bør være egentlig...
Og de magiske dimensionerede Michelin-dæk
165/80*13 (std. str. ab fabrik) gør sig udmærket mht. sidepåvirkning
i rundkørsel, og pænt støjdæmpede.
Og så ser de trods alt ikke så ballon-agtige ud, som jeg
havde frygtet i forhold til de gamle 185/70*13 som heller
ikke just kan kaldes lavprofil.
Så 2530,- var givet godt ud for 1 times arbejde,
4 nye dæk samt olie+filter skift, kaffe og bilblade.
Anbefaler klart QuickPot for deres koncept, og
ligefremme måde at være på (i Holstebro).
| |
Henrik Stidsen (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 20-05-06 15:06 |
|
It happens that Olesen formulated :
> Anbefaler klart QuickPot for deres koncept, og
> ligefremme måde at være på (i Holstebro).
Quickpot i Kolding kan også få sådan en anbefaling med på vejen.
Quickpot i Esbjerg er til gengæld ikke værd at handle med. Som jeg har
skrevet tidligere påstod de derude at min bil havde både skiver og
tromler på bagbremserne. Derudover har de generelt været utrolig uprof
og arrogante at have med at gøre de to gange jeg har været forbi.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report
| |
Finn Guldmann (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 20-05-06 19:30 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Anbefaler klart QuickPot for deres koncept, og
>> ligefremme måde at være på (i Holstebro).
> Quickpot i Kolding kan også få sådan en anbefaling med på vejen.
> Quickpot i Esbjerg er til gengæld ikke værd at handle med. Som jeg har
> skrevet tidligere påstod de derude at min bil havde både skiver og
> tromler på bagbremserne. Derudover har de generelt været utrolig uprof
> og arrogante at have med at gøre de to gange jeg har været forbi.
>
Hvad er der til hinder for at du har både skiver og tromler på
bagbremsen? Det har jeg da set før.
En skive med en lille tromle inden i. Skiverne virkede på fodbremsen og
tromlerne var til parkeringsbremsen.
Om man bruger det mere ved jeg ikke. Det er længe siden jeg har haft den
slags nærkontakt med biler.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-06 02:42 |
|
Finn Guldmann pretended :
>> Quickpot i Kolding kan også få sådan en anbefaling med på vejen. Quickpot i
>> Esbjerg er til gengæld ikke værd at handle med. Som jeg har skrevet
>> tidligere påstod de derude at min bil havde både skiver og tromler på
>> bagbremserne. Derudover har de generelt været utrolig uprof og arrogante at
>> have med at gøre de to gange jeg har været forbi.
> Hvad er der til hinder for at du har både skiver og tromler på bagbremsen?
> Det har jeg da set før.
> En skive med en lille tromle inden i. Skiverne virkede på fodbremsen og
> tromlerne var til parkeringsbremsen.
Konteksten var en udskiftning af nedslidte bremseklodser på mine
skivebremser og håndbremsen slider vist ikke specielt meget på
klodserne (men jo, håndbremsen er vist en tromlebremse). Kombineret med
en generel utiltalende attitude giver det dumpekarakter.
At han så havde ret i at der åbenbart er 8 forskellige bremsetyper på
306'ere er så noget helt andet.
> Om man bruger det mere ved jeg ikke. Det er længe siden jeg har haft den
> slags nærkontakt med biler.
Det er vist meget normalt at lave en tromlebremse som håndbremse. Men
håndbremsen slider jo nærmest overhovedet ikke i forhold til
driftsbremsen.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball
| |
Finn Guldmann (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-05-06 08:31 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Quickpot i Kolding kan også få sådan en anbefaling med på vejen.
>>> Quickpot i Esbjerg er til gengæld ikke værd at handle med. Som jeg
>>> har skrevet tidligere påstod de derude at min bil havde både skiver
>>> og tromler på bagbremserne. Derudover har de generelt været utrolig
>>> uprof og arrogante at have med at gøre de to gange jeg har været forbi.
>> Hvad er der til hinder for at du har både skiver og tromler på
>> bagbremsen? Det har jeg da set før.
>> En skive med en lille tromle inden i. Skiverne virkede på fodbremsen
>> og tromlerne var til parkeringsbremsen.
> Konteksten var en udskiftning af nedslidte bremseklodser på mine
> skivebremser og håndbremsen slider vist ikke specielt meget på klodserne
> (men jo, håndbremsen er vist en tromlebremse). Kombineret med en generel
> utiltalende attitude giver det dumpekarakter.
> At han så havde ret i at der åbenbart er 8 forskellige bremsetyper på
> 306'ere er så noget helt andet.
>
Det utiltalende, alene,ville jeg dumpe dem på.
Men ikke på at de forklarer dig at der kan være tromler i en
skivebremse. Og at denne bremse, af hensyn til kravet om en vis
nødbremse effekt i håndbremsen, også skal virke.
>> Om man bruger det mere ved jeg ikke. Det er længe siden jeg har haft
>> den slags nærkontakt med biler.
> Det er vist meget normalt at lave en tromlebremse som håndbremse. Men
> håndbremsen slider jo nærmest overhovedet ikke i forhold til driftsbremsen.
>
Nej, men den skal serviceres og evt have skiftet bakker.
Med de første Volvo FH12 lastbiler fik man et uventet problem.
Motorbremsen var så god at man kunne komme ud for næsten ikke at bruge
fodbremsen undernormal kørsel. Det medførte at der kunne komme rust på
tromler/skiver.
Ham der fortalte mig det havde været ude for at værkstedet måtte skifte
til nye skiver/tromler da de viste at bilen ikke ville kunne synes med
rust på dem. Og det var hurtigere/nemmere at skifte dem i stedet for at
afmontere dem og slibe rusten af.
Chaufføren fik efterfølgende at vide at han da godt lige måtte bruge
bremserne engang imellem.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-06 13:46 |
|
Finn Guldmann formulated on søndag :
>> Konteksten var en udskiftning af nedslidte bremseklodser på mine
>> skivebremser og håndbremsen slider vist ikke specielt meget på klodserne
>> (men jo, håndbremsen er vist en tromlebremse). Kombineret med en generel
>> utiltalende attitude giver det dumpekarakter.
>> At han så havde ret i at der åbenbart er 8 forskellige bremsetyper på
>> 306'ere er så noget helt andet.
> Men ikke på at de forklarer dig at der kan være tromler i en skivebremse. Og
> at denne bremse, af hensyn til kravet om en vis nødbremse effekt i
> håndbremsen, også skal virke.
Det forklarede han ikke - han sagde bare at den havde begge dele, ingen
former for forklaring. Han spurgte end ikke om min håndbremse virkede
godt eller dårligt (den virker fint). Mit indtryk var at han ikke anede
hvad han snakkede om.
>>> Om man bruger det mere ved jeg ikke. Det er længe siden jeg har haft den
>>> slags nærkontakt med biler.
>> Det er vist meget normalt at lave en tromlebremse som håndbremse. Men
>> håndbremsen slider jo nærmest overhovedet ikke i forhold til driftsbremsen.
> Nej, men den skal serviceres og evt have skiftet bakker.
Men næppe ligeså tit som driftsbremsen ?
> Med de første Volvo FH12 lastbiler fik man et uventet problem. Motorbremsen
> var så god at man kunne komme ud for næsten ikke at bruge fodbremsen
> undernormal kørsel. Det medførte at der kunne komme rust på tromler/skiver.
Kedeligt
> Chaufføren fik efterfølgende at vide at han da godt lige måtte bruge
> bremserne engang imellem.
:)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin
| |
Finn Guldmann (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-05-06 15:28 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Men ikke på at de forklarer dig at der kan være tromler i en
>> skivebremse. Og at denne bremse, af hensyn til kravet om en vis
>> nødbremse effekt i håndbremsen, også skal virke.
> Det forklarede han ikke - han sagde bare at den havde begge dele, ingen
> former for forklaring. Han spurgte end ikke om min håndbremse virkede
> godt eller dårligt (den virker fint). Mit indtryk var at han ikke anede
> hvad han snakkede om.
>
Ikke alle er lige gode til alting.
>>>> Om man bruger det mere ved jeg ikke. Det er længe siden jeg har haft
>>>> den slags nærkontakt med biler.
>>> Det er vist meget normalt at lave en tromlebremse som håndbremse. Men
>>> håndbremsen slider jo nærmest overhovedet ikke i forhold til
>>> driftsbremsen.
>> Nej, men den skal serviceres og evt have skiftet bakker.
> Men næppe ligeså tit som driftsbremsen ?
>
Det kommer an på hvordan du bruger den. Hvis du altid bremser med
fodbremsen og derefter trækker håndbremsen, og træder på fodbremsen
inden du slipper håndbremsen, kan du godt komme ud for at der slet ikke
sker slitage på tromlerne. Men risiko for rustdannelse til følge.
Håndbremsen kan godt virke udmærket som håndbremse af den grund. Men den
dag den skal bruges som nødbremse er der altså lige et lag rust der skal
fjernes inden den begynder at virke. Og det er det der er grund til at
den kan kasseres på det til syn.
>> Med de første Volvo FH12 lastbiler fik man et uventet problem.
>> Motorbremsen var så god at man kunne komme ud for næsten ikke at bruge
>> fodbremsen undernormal kørsel. Det medførte at der kunne komme rust på
>> tromler/skiver.
> Kedeligt
>
Men billig i bremsebakker/klodser.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-06 16:17 |
|
on 21-05-2006, Finn Guldmann supposed :
>> Det forklarede han ikke - han sagde bare at den havde begge dele, ingen
>> former for forklaring. Han spurgte end ikke om min håndbremse virkede godt
>> eller dårligt (den virker fint). Mit indtryk var at han ikke anede hvad han
>> snakkede om.
> Ikke alle er lige gode til alting.
Nej, men når man har med kundebetjening at gøre er det altså vigtigt at
evne at snakke med kunderne på en måde så de ikke tænker "gad vide om
min bil virker når han er færdig med den".
> Det kommer an på hvordan du bruger den. Hvis du altid bremser med fodbremsen
> og derefter trækker håndbremsen, og træder på fodbremsen inden du slipper
> håndbremsen, kan du godt komme ud for at der slet ikke sker slitage på
> tromlerne. Men risiko for rustdannelse til følge.
Det er vel sådan man som regel bruger den er det ikke ? :)
Som regel bruger jeg fodbremsen til at stoppe bilen med og derefter
trækkes håndbremsen. Når jeg skal afsted igen træder jeg kun på
fodbremsen hvis bilen ellers vil rulle (ind i nogen) når håndbremsen
slippes.
Det sker da også at jeg "kommer til" at stoppe bilen med håndbremsen
men det er fra hastigheder så små at speedometeret har lagt sig til at
sove.
> Håndbremsen kan godt virke udmærket som håndbremse af den grund. Men den dag
> den skal bruges som nødbremse er der altså lige et lag rust der skal fjernes
> inden den begynder at virke. Og det er det der er grund til at den kan
> kasseres på det til syn.
Lidt ligesom når skivebremserne har fået en "pæn" rustrød farve efter
en dag i regnvejret...
Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
den sammen med driftsbremserne ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard
| |
Finn Guldmann (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-05-06 22:04 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Det forklarede han ikke - han sagde bare at den havde begge dele,
>>> ingen former for forklaring. Han spurgte end ikke om min håndbremse
>>> virkede godt eller dårligt (den virker fint). Mit indtryk var at han
>>> ikke anede hvad han snakkede om.
>> Ikke alle er lige gode til alting.
> Nej, men når man har med kundebetjening at gøre er det altså vigtigt at
> evne at snakke med kunderne på en måde så de ikke tænker "gad vide om
> min bil virker når han er færdig med den".
>
Det har du ganske ret i. Men der findes jo en del der begiver sig i gang
med noget selvom de ikke er gode til det.
>> Det kommer an på hvordan du bruger den. Hvis du altid bremser med
>> fodbremsen og derefter trækker håndbremsen, og træder på fodbremsen
>> inden du slipper håndbremsen, kan du godt komme ud for at der slet
>> ikke sker slitage på tromlerne. Men risiko for rustdannelse til følge.
> Det er vel sådan man som regel bruger den er det ikke ? :)
>
Ja.
> Som regel bruger jeg fodbremsen til at stoppe bilen med og derefter
> trækkes håndbremsen. Når jeg skal afsted igen træder jeg kun på
> fodbremsen hvis bilen ellers vil rulle (ind i nogen) når håndbremsen
> slippes.
>
Det lyder ganske normalt.
> Det sker da også at jeg "kommer til" at stoppe bilen med håndbremsen men
> det er fra hastigheder så små at speedometeret har lagt sig til at sove.
>
Det bør man faktisk gøre til en vane for at fjerne rust fra tromlerne.
Ikke hver gang man stopper, men regelmæssig.
>> Håndbremsen kan godt virke udmærket som håndbremse af den grund. Men
>> den dag den skal bruges som nødbremse er der altså lige et lag rust
>> der skal fjernes inden den begynder at virke. Og det er det der er
>> grund til at den kan kasseres på det til syn.
> Lidt ligesom når skivebremserne har fået en "pæn" rustrød farve efter en
> dag i regnvejret...
>
Sikkert. Dog kan det godt gro bedre fast hvis det får fred for længe.
> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
> den sammen med driftsbremserne ?
>
Hvis den bliver kørt i en bremsetest skal du nok regne med at de gør det.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-05-06 22:42 |
|
Finn Guldmann submitted this idea :
>> Nej, men når man har med kundebetjening at gøre er det altså vigtigt at
>> evne at snakke med kunderne på en måde så de ikke tænker "gad vide om min
>> bil virker når han er færdig med den".
> Det har du ganske ret i. Men der findes jo en del der begiver sig i gang med
> noget selvom de ikke er gode til det.
Ja tak, dem måder man ind i mellem, sjældent med godt resultat.
>> Det sker da også at jeg "kommer til" at stoppe bilen med håndbremsen men
>> det er fra hastigheder så små at speedometeret har lagt sig til at sove.
> Det bør man faktisk gøre til en vane for at fjerne rust fra tromlerne. Ikke
> hver gang man stopper, men regelmæssig.
Det må jeg huske så.
Prøvede i dag at trække håndbremsen let ved ~20km/t - den dykker godt i
bagenden men bremser ikke så meget som jeg havde troet.
>> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de den
>> sammen med driftsbremserne ?
> Hvis den bliver kørt i en bremsetest skal du nok regne med at de gør det.
Det gjorde den - og de kørte testen flere gange med forskellige
resultater.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers
| |
Finn Guldmann (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 23-05-06 03:02 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Det bør man faktisk gøre til en vane for at fjerne rust fra tromlerne.
>> Ikke hver gang man stopper, men regelmæssig.
> Det må jeg huske så.
> Prøvede i dag at trække håndbremsen let ved ~20km/t - den dykker godt i
> bagenden men bremser ikke så meget som jeg havde troet.
>
Du må ikke sammenligne dem med den effekt du har i fodbremsen. Men du
kan jo prøve om du kan bremse bilen ned fra 30-40 km/t rimelig hurtig
med håndbremsen alene.
>>> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester
>>> de den sammen med driftsbremserne ?
>> Hvis den bliver kørt i en bremsetest skal du nok regne med at de gør det.
> Det gjorde den - og de kørte testen flere gange med forskellige resultater.
>
For håndbremsen?
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 23-05-06 18:19 |
|
on 23-05-2006, Finn Guldmann supposed :
>>> Det bør man faktisk gøre til en vane for at fjerne rust fra tromlerne.
>>> Ikke hver gang man stopper, men regelmæssig.
>> Det må jeg huske så.
>> Prøvede i dag at trække håndbremsen let ved ~20km/t - den dykker godt i
>> bagenden men bremser ikke så meget som jeg havde troet.
> Du må ikke sammenligne dem med den effekt du har i fodbremsen. Men du kan jo
> prøve om du kan bremse bilen ned fra 30-40 km/t rimelig hurtig med
> håndbremsen alene.
Det kan jeg godt have min tvivl om. Men at begynde at køre med
håndbremsen trukket - det kan ikke lade sig gøre.
>>>> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
>>>> den sammen med driftsbremserne ?
>>> Hvis den bliver kørt i en bremsetest skal du nok regne med at de gør det.
>> Det gjorde den - og de kørte testen flere gange med forskellige resultater.
> For håndbremsen?
Jeg ved ikke hvilken bremse han brugte. Men jeg tror han testede
fodbremsen en gang og håndbremsen en gang.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report
| |
Brian (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-05-06 18:59 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Jeg ved ikke hvilken bremse han brugte. Men jeg tror han testede
> fodbremsen en gang og håndbremsen en gang.
Han burde jo først tjekke de forreste bremser, køre af feltet og
smide bagenden i, og så køre turen igen 2 gange med hver sin
bremse. Indimellem skal bremserne dog varmes op, for at give
et ordentligt resultat. Det forklarer nok hvorfor han gjorde det flere
gange.
/Brian
| |
Henrik Stidsen (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 23-05-06 19:00 |
|
Brian explained :
>> Jeg ved ikke hvilken bremse han brugte. Men jeg tror han testede
>> fodbremsen en gang og håndbremsen en gang.
> Han burde jo først tjekke de forreste bremser, køre af feltet og
> smide bagenden i, og så køre turen igen 2 gange med hver sin
> bremse. Indimellem skal bremserne dog varmes op, for at give
> et ordentligt resultat. Det forklarer nok hvorfor han gjorde det flere gange.
Det passer meget godt at det var det han gjorde.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers
| |
Finn Guldmann (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 23-05-06 22:06 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> Du må ikke sammenligne dem med den effekt du har i fodbremsen. Men du
>> kan jo prøve om du kan bremse bilen ned fra 30-40 km/t rimelig hurtig
>> med håndbremsen alene.
> Det kan jeg godt have min tvivl om. Men at begynde at køre med
> håndbremsen trukket - det kan ikke lade sig gøre.
>
Kan du ikke trække, og bremse med, håndbremsen mens du kører?
>>>> Hvis den bliver kørt i en bremsetest skal du nok regne med at de gør
>>>> det.
>>> Det gjorde den - og de kørte testen flere gange med forskellige
>>> resultater.
>> For håndbremsen?
> Jeg ved ikke hvilken bremse han brugte. Men jeg tror han testede
> fodbremsen en gang og håndbremsen en gang.
>
Det lyder sandsynlig.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (24-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 24-05-06 20:17 |
|
Finn Guldmann explained :
>>> Du må ikke sammenligne dem med den effekt du har i fodbremsen. Men du kan
>>> jo prøve om du kan bremse bilen ned fra 30-40 km/t rimelig hurtig med
>>> håndbremsen alene.
>> Det kan jeg godt have min tvivl om. Men at begynde at køre med håndbremsen
>> trukket - det kan ikke lade sig gøre.
> Kan du ikke trække, og bremse med, håndbremsen mens du kører?
Jo, men ikke nær noget der ligner fodbremsens kraft - og noget svagere
end jeg havde regnet med (men ok, sidste gang jeg prøvede det var på
glatbanen...)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Tell them, what you’re going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham
| |
Brian (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 22-05-06 18:58 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
> den sammen med driftsbremserne ?
Så vidt jeg husker skal parkeringsbremsen kunne holde X antal %
af bilens vægt på en given hældning, så den burde de også tjekke
til syn.
Jeg kan desværre ikke google mig frem til noget mere konkret.
/Brian
| |
Henrik Stidsen (22-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-05-06 22:39 |
|
Brian expressed precisely :
>> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
>> den sammen med driftsbremserne ?
> Så vidt jeg husker skal parkeringsbremsen kunne holde X antal %
> af bilens vægt på en given hældning, så den burde de også tjekke
> til syn.
Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt være
jeg husker forkert.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel
| |
Finn Guldmann (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 23-05-06 02:59 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Men de kigger vel ikke rigtig på håndbremsen til syn ? eller tester de
>>> den sammen med driftsbremserne ?
>> Så vidt jeg husker skal parkeringsbremsen kunne holde X antal %
>> af bilens vægt på en given hældning, så den burde de også tjekke
>> til syn.
> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt være
> jeg husker forkert.
>
Den skal da vist også kunne bruges som nødbremse. Ellers kunne man jo
nøjes med "en kæp i hjulet".
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 23-05-06 18:19 |
|
Finn Guldmann laid this down on his screen :
>> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt være jeg
>> husker forkert.
> Den skal da vist også kunne bruges som nødbremse. Ellers kunne man jo nøjes
> med "en kæp i hjulet".
Definer "nødbremse"
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman
| |
Finn Guldmann (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 23-05-06 22:10 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt
>>> være jeg husker forkert.
>> Den skal da vist også kunne bruges som nødbremse. Ellers kunne man jo
>> nøjes med "en kæp i hjulet".
> Definer "nødbremse"
>
Det er der andre der er bedre til.
Sakset fra Detailforskrifterne:
"5.01.003 Nødbremse
(1) Nødbremse skal kunne afbremse og standse køretøjet på en sikker og
virksom måde, hvis der opstår én fejl i driftsbremsens transmission.
(2) Nødbremse kan være
a) et separat bremsesystem,
b) kombineret med driftsbremsen, eller
c) kombineret med parkeringsbremsen.
(3) Den af nødbremsen krævede virkning skal kunne opnås ved første
aktivering af betjeningsanordningen.
(4) Nødbremsens virkning skal være trinløs variabel."
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (24-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 24-05-06 20:19 |
|
Finn Guldmann presented the following explanation :
>>>> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt være
>>>> jeg husker forkert.
>>> Den skal da vist også kunne bruges som nødbremse. Ellers kunne man jo
>>> nøjes med "en kæp i hjulet".
>> Definer "nødbremse"
> Det er der andre der er bedre til.
Fint, bare det er den rigtig definition så tager vi den ;)
> Sakset fra Detailforskrifterne:
> "5.01.003 Nødbremse
> (1) Nødbremse skal kunne afbremse og standse køretøjet på en sikker og
> virksom måde, hvis der opstår én fejl i driftsbremsens transmission.
Det kan den også
> (2) Nødbremse kan være
> a) et separat bremsesystem,
> b) kombineret med driftsbremsen, eller
> c) kombineret med parkeringsbremsen.
Med tokreds bremser og håndbremse er der vel egentlig både b og c ?
> (4) Nødbremsens virkning skal være trinløs variabel."
Det er håndbremsen vel også ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken
| |
Finn Guldmann (24-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 24-05-06 23:25 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>>>> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt
>>>>> være jeg husker forkert.
>>>> Den skal da vist også kunne bruges som nødbremse. Ellers kunne man
>>>> jo nøjes med "en kæp i hjulet".
>>> Definer "nødbremse"
>> Det er der andre der er bedre til.
> Fint, bare det er den rigtig definition så tager vi den ;)
>
Det går jeg stærkt ud fra det er, medmindre der er kommet ny udgave med
ændringer på dette punkt siden sidste år.
>> Sakset fra Detailforskrifterne:
>> "5.01.003 Nødbremse
>> (1) Nødbremse skal kunne afbremse og standse køretøjet på en
>> sikker og virksom måde, hvis der opstår én fejl i driftsbremsens
>> transmission.
> Det kan den også
>
Ja hvis det er en selvstændig håndbremse. Men som jeg forstår det kan
nødbremsen også laves på anden måde end med håndbremsen. Hvordan har jeg
så ikke kendskab til.
>> (2) Nødbremse kan være
>> a) et separat bremsesystem,
>> b) kombineret med driftsbremsen, eller
>> c) kombineret med parkeringsbremsen.
> Med tokreds bremser og håndbremse er der vel egentlig både b og c ?
>
Det kommer vist an på hvor langt fra pedalen 2-kreds systemet begynder.
Har du to kredse, men kun en hovedcylinder (med to stempler) og en
forsyningsbeholder kan jeg få øje på problemer der, i tilfælde (b) vil
kunne afbryde driftsbremse og nødbremse på samme tid.
>> (4) Nødbremsens virkning skal være trinløs variabel."
> Det er håndbremsen vel også ?
>
Dem jeg kender til, ja.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (24-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 24-05-06 23:58 |
|
Finn Guldmann wrote :
>>> (1) Nødbremse skal kunne afbremse og standse køretøjet på en sikker og
>>> virksom måde, hvis der opstår én fejl i driftsbremsens transmission.
>> Det kan den også
> Ja hvis det er en selvstændig håndbremse. Men som jeg forstår det kan
> nødbremsen også laves på anden måde end med håndbremsen. Hvordan har jeg så
> ikke kendskab til.
Det må være et helt tredje bremsesystem så - måske lidt overkill...
>>> (4) Nødbremsens virkning skal være trinløs variabel."
>> Det er håndbremsen vel også ?
> Dem jeg kender til, ja.
Mente nok.
Ser iøvrigt ud til din reader har problemer med UTF8 - og min brokkede
sig over tegn der ikke kunne encodes med ISO tegnsættet så jeg skiftede
til UTF8 hvilket løste mit problem. Nu er det din tur til at jagte
problemer ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report
| |
Finn Guldmann (25-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 25-05-06 03:02 |
|
Henrik Stidsen skrev:
> Ser iøvrigt ud til din reader har problemer med UTF8 - og min brokkede
> sig over tegn der ikke kunne encodes med ISO tegnsættet så jeg
> skiftede til UTF8 hvilket løste mit problem. Nu er det din tur til at
> jagte problemer ;)
>
Jamen jeg har ikke ændret på noget. Har holdt mig til det anbefalede
ISO-8859-1 (Vestlig)siden jeg fik denne computer. (Ja på dem før den
også.) Og det volder normalt ikke problemer. Ved så ikke om andre er
begyndt at fraternisere med UTF siden vi begyndte at skrive om det.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Henrik Stidsen (25-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-05-06 23:00 |
|
Finn Guldmann brought next idea :
>> Ser iøvrigt ud til din reader har problemer med UTF8 - og min brokkede sig
>> over tegn der ikke kunne encodes med ISO tegnsættet så jeg skiftede til
>> UTF8 hvilket løste mit problem. Nu er det din tur til at jagte problemer
>> ;)
> Jamen jeg har ikke ændret på noget. Har holdt mig til det anbefalede
> ISO-8859-1 (Vestlig)siden jeg fik denne computer. (Ja på dem før den også.)
Jamen så prøver vi da noget andet - ISO8859-1 med mindre der er tegn
der ikke kan kodes med det, UTF8 som fallback.
> Og det volder normalt ikke problemer. Ved så ikke om andre er begyndt at
> fraternisere med UTF siden vi begyndte at skrive om det.
Det kan jo godt tænkes. Opfat det som chikane og skæld dem ud ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report
| |
Finn Guldmann (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 26-05-06 00:27 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Ser iøvrigt ud til din reader har problemer med UTF8 - og min
>>> brokkede sig over tegn der ikke kunne encodes med ISO tegnsættet så
>>> jeg skiftede til UTF8 hvilket løste mit problem. Nu er det din tur
>>> til at jagte problemer ;)
>> Jamen jeg har ikke ændret på noget. Har holdt mig til det anbefalede
>> ISO-8859-1 (Vestlig)siden jeg fik denne computer. (Ja på dem før den
>> også.)
> Jamen så prøver vi da noget andet - ISO8859-1 med mindre der er tegn der
> ikke kan kodes med det, UTF8 som fallback.
>
Indtil nu ser det ud til at havde løst problemet. (Men det er jo også
kun første indlæg efter du har stillet om.)
>> Og det volder normalt ikke problemer. Ved så ikke om andre er begyndt
>> at fraternisere med UTF siden vi begyndte at skrive om det.
> Det kan jo godt tænkes. Opfat det som chikane og skæld dem ud ;)
>
Nu skal vi lige se om det er dig der har smittet, eller hvad.
--
MVH Finn Opel Ascona 1,6S '86 (6340)
I dag har jeg kørt over 12 fortovskanter, været i grøften 3 gange,
kørt igennem en hæk og kørt op bag i 2 biler. Det burde fandeme være
forbudt for de kællinger at bevæge sig i trafikken i så lidt tøj. :-@
| |
Brian (23-05-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-05-06 18:56 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Skal den ikke bare kunne holde bilen på en 18% stigning ? Kan godt
> være jeg husker forkert.
Det er muligt, så kan mit tidlige postulat omskrives til at holde 100%
af bilens vægt, på en 18% stigning/hældning
Jeg skal lige prøve at høre chefer'n imorgen, han ved det.
/Brian
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-05-06 16:15 |
|
"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:446f2082$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
.. Al den kaffe man kan tølle samt et rigtig godt udvalg af
> bilblade
> at studere indtil det blir' eens tur.
> Ventede ca. 40 minutter.
Kan jeg ikke bruge til noget, vil hellere småsludre med folkene, så jeg
finder ud af om de&butikken er noget "værd".
BTW tog de sig også en kaffepause undervejs?, de var da ikke for hurtige ;).
| |
Ukendt (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-06 16:29 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:446f3237$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> news:446f2082$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> . Al den kaffe man kan tølle samt et rigtig godt udvalg af
>> bilblade
>> at studere indtil det blir' eens tur.
>> Ventede ca. 40 minutter.
>
> Kan jeg ikke bruge til noget, vil hellere småsludre med folkene, så jeg
> finder ud af om de&butikken er noget "værd".
Gjorde jeg skam også, men efter kaffen...
-og så skal de jo lige ha' lov at komme igang uden
man kravler rundt på nakken af dem.
> BTW tog de sig også en kaffepause undervejs?, de var da ikke for hurtige
> ;).
De sku' jo passe biksen samtidig, ta' telefon osv.
De kunne jo også ansætte en indskriver, men
hun ville så ikke ha' føling med, hvornår der var tid alligevel.
Her snakker man med ham, som indksriver, fixer og tar' imod
betaling, og ønsker god weekend.:,o)
-...og der var ikke
antydning af jageri, men sobert og seriøst arbejde.
Nøjagtig som vi jyder ka' li'et..,o)
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-05-06 16:18 |
|
Olesen skriver:
>
> Og de magiske dimensionerede Michelin-dæk
> 165/80*13 (std. str. ab fabrik) gør sig udmærket mht. sidepåvirkning
> i rundkørsel, og pænt støjdæmpede.
> Og så ser de trods alt ikke så ballon-agtige ud, som jeg
> havde frygtet i forhold til de gamle 185/70*13 som heller
> ikke just kan kaldes lavprofil.
De nye er jo også kun 2,5 mm højere.
Klaus
--
Pænt pynt i stuen:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html
| |
ejs@stofanet.dk (20-05-2006)
| Kommentar Fra : ejs@stofanet.dk |
Dato : 20-05-06 17:18 |
|
Hej
Det var billigt. Det kan jeg ikke engang få halvandet däk for!
Men dine däk er med garanti rigtigt gode - og så har de lav
rullemodstand også. Var de 40 minutter ventetid för de begyndte på
din bil - for så var det da lidt lang ventetid.
Min däkpusher har ikke åbent om lördagen og derfor vil jeg ha han
skifter hurtigt når det er i jobtiden. Sidste gang tog det 10 minutter
at montere nye alu og däk samt tage de gamle vinterdäk af, vaske dem
og lägge dem i poser i mit bagagerum.
VH esben
| |
Ukendt (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-05-06 19:36 |
|
"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:446f2082$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Fik så monteret 4 stk Michelin Energy hos QuickPot i Holstebro idag
> lørdag.
> Go' oplevelse. Al den kaffe man kan tølle samt et rigtig godt udvalg af
> bilblade
> at studere indtil det blir' eens tur.
> Ventede ca. 40 minutter.
>
> Solidt arbejde, og grundigt forarbejde med at slibe/rengøre
> fælgen før montering.
Slibe?? vil det sige at du kører med stålfælge om sommeren.
> Utrolig forskel på gamle 'slicks' og nye dæk.
> Nul rysten og mærkbar blødere kørsel på brosten.
> Bilen føles som om, der er monteret servo, så nem
> er den at dreje ved lav fart..,o) Som det også bør være egentlig...
Ingen servo ?
rystelser plejer at være ved 120-140 Km/t og ikke ved lave hastigheder.
> Og de magiske dimensionerede Michelin-dæk
> 165/80*13 (std. str. ab fabrik) gør sig udmærket mht. sidepåvirkning
> i rundkørsel, og pænt støjdæmpede.
> Og så ser de trods alt ikke så ballon-agtige ud, som jeg
> havde frygtet i forhold til de gamle 185/70*13 som heller
> ikke just kan kaldes lavprofil.
80' dæk uha, det ER ballondæk, men det er vel ok til en gammel bil.
> Så 2530,- var givet godt ud for 1 times arbejde,
> 4 nye dæk samt olie+filter skift, kaffe og bilblade.
>
> Anbefaler klart QuickPot for deres koncept, og
> ligefremme måde at være på (i Holstebro).
Held og lykke med de nye dæk
--
Tom
| |
Per Henneberg Kriste~ (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 20-05-06 21:42 |
|
Tom wrote:
> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> news:446f2082$0$172$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Bilen føles som om, der er monteret servo, så nem
>> er den at dreje ved lav fart..,o) Som det også bør være egentlig...
> Ingen servo ?
På min gamle Mondeo kunne man nu godt mærke at man ikke skulle bruge så
mange Nm på at dreje rattet som før dækskiftet.
Og det gælder iøvrigt også mine tre Golf´er ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-05-06 07:14 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:446f6174$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Slibe?? vil det sige at du kører med stålfælge om sommeren.
Ja, bilen er jo født med stålfælge.
> Ingen servo ?
Nej, vedligeholdelsesfri.
> rystelser plejer at være ved 120-140 Km/t og ikke ved lave hastigheder.
Mine dæk 'voblede' ved 85 og op.
Ved 150 km/t. var det ekstremt ukomfortabelt.
> 80' dæk uha, det ER ballondæk, men det er vel ok til en gammel bil.
Jeg forhørte hos 3 Ford forhandlere, hvad bilen var født med,
og de sagde sammenstemmende, 165/80*13, og så var det
afgjort. Selvom en enkelt nævnte, den også kunne køre med
185/70R13 som hidtil.
Men nu er det ganske som fabrikken ønskede det.
> Held og lykke med de nye dæk
Jo tak.
Michelin Energy er et godt mønster.
Et dæk uden svagheder, som der stod i FDM/Adac-testen.
| |
Per Henneberg Kriste~ (20-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 20-05-06 21:39 |
|
Olesen wrote:
> Anbefaler klart QuickPot for deres koncept, og
> ligefremme måde at være på (i Holstebro).
Det var godt du fik det sidste med. Jeg anbefaler Quickpot i Esbjerg, fordi
ellers havde vores lille Polo ikke været forbi synshallen 3 gange fordi
Quickpot i Esbjerg ikke havde monteret udstødningen korrekt (det giver for
høj forurening). De fik endda en chance for at rette det før vi måtte bruge
et andet værksted, som kunne finde ud af det.
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Stidsen (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-06 02:44 |
|
Per Henneberg Kristensen explained on 20-05-2006 :
> Det var godt du fik det sidste med. Jeg anbefaler Quickpot i Esbjerg, fordi
> ellers havde vores lille Polo ikke været forbi synshallen 3 gange fordi
> Quickpot i Esbjerg ikke havde monteret udstødningen korrekt (det giver for
> høj forurening). De fik endda en chance for at rette det før vi måtte bruge
> et andet værksted, som kunne finde ud af det.
Dvs, du anbefaler dem fordi de laver noget lort ? ...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report
| |
Peter Dalgaard (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 21-05-06 12:41 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> writes:
> Per Henneberg Kristensen explained on 20-05-2006 :
> > Det var godt du fik det sidste med. Jeg anbefaler Quickpot i
> > Esbjerg, fordi ellers havde vores lille Polo ikke været forbi
> > synshallen 3 gange fordi Quickpot i Esbjerg ikke havde monteret
> > udstødningen korrekt (det giver for høj forurening). De fik endda en
> > chance for at rette det før vi måtte bruge et andet værksted, som
> > kunne finde ud af det.
>
> Dvs, du anbefaler dem fordi de laver noget lort ? ...
Hmm. Lørdag, 22:39. Skal vi gætte på at Per sad og så MGP i stedet for
at passe sin sengetid?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Henrik Stidsen (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-06 13:47 |
|
Peter Dalgaard presented the following explanation :
>>> Det var godt du fik det sidste med. Jeg anbefaler Quickpot i
>>> Esbjerg, fordi ellers havde vores lille Polo ikke været forbi
>>> synshallen 3 gange fordi Quickpot i Esbjerg ikke havde monteret
>>> udstødningen korrekt (det giver for høj forurening). De fik endda en
>>> chance for at rette det før vi måtte bruge et andet værksted, som
>>> kunne finde ud af det.
>> Dvs, du anbefaler dem fordi de laver noget lort ? ...
> Hmm. Lørdag, 22:39. Skal vi gætte på at Per sad og så MGP i stedet for
> at passe sin sengetid?
Jeg tror det :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball
| |
Per Henneberg Kriste~ (21-05-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 21-05-06 14:20 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Per Henneberg Kristensen explained on 20-05-2006 :
>> Det var godt du fik det sidste med. Jeg anbefaler Quickpot i
>> Esbjerg, fordi ellers havde vores lille Polo ikke været forbi
>> synshallen 3 gange fordi Quickpot i Esbjerg ikke havde monteret
>> udstødningen korrekt (det giver for høj forurening). De fik endda en
>> chance for at rette det før vi måtte bruge et andet værksted, som
>> kunne finde ud af det.
> Dvs, du anbefaler dem fordi de laver noget lort ? ...
Hvis det ikke havde været for quickpot i Esbjerg havde lille Polo ikke set
synshallen hele 3 gange inden for en måned :)
--
Per, Esbjerg
| |
|
|